את השבוע האחרון פתחנו עם ידיעה מטלטלת: המלך צ'רלס בן ה-75 אובחן עם סרטן. אם נשים בצד את העניין הבריאותי, וכמובן נאחל לו החלמה מהירה ומלאה, אי אפשר להתעלם מהאירוניה על כך שצ'רלס, שזכה לכינוי "הנסיך הנצחי" ושבר את השיא המלכותי בכך שהיה יורש העצר שחיכה הכי הרבה זמן לכתר, חלה בסרטן 18 חודשים לאחר תחילת כהונתו - מחלה שמציבה סימן שאלה גדול בכל הנוגע לעתידו כמלך.
לא רק המלוכה של צ'רלס תלויה באוויר כרגע, גם עתידה המלכותי של אשתו, המלכה רעיה קמילה, מוטל בספק. למרות שרופאיו של המלך "אופטימיים מאוד לגבי החלמתו", ובזמן שמקורות מהארמון מדווחים כי הוא בכושר טוב, בבריטניה מתחילים לדבר על הפיל שבחדר - מה יעלה בגורלה של קמילה במידה והמלך ימות או גרוע מכך - יוותר על הכתר.
4 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס וקמילה המלכה רעיה
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)
בכל הנוגע ליורשו של צ'רלס, הנושא ברור עוד משנת 1982 - הנסיך וויליאם, בנו הבכור, ייכנס לנעליו המלכותיות ויוכתר למלך הבא של אנגליה. נציין כי וויליאם היה בחירתה המועדפת של סבתו המנוחה, המלכה אליזבת, שחשבה לא פעם להעביר את הכתר ישירות אליו ולדלג על צ'רלס, אך כאמור - האחרון חיכה לשבת על כס המלכות כל חייו, ולכן היה ברור לכל שזה לא יהיה מהלך שהוא יקבל בברכה.
ומה יעלה בגורלה של קמילה? ובכן, נכון לרגע זה אין תשובה חד משמעית לעתידה המלכותי, זאת מאחר והמקרה שלה שונה ממה שהיה בזמנו עם המלכה האם - אמה של המלכה אליזבת, ששמרה על הטייטל המלכותי גם לאחר שבעלה, המלך ג'ורג' השישי הלך לעולמו.
מומחים מלכותיים סבורים כי צ'רלס בהחלט צפוי לפרט את כוונותיו ורצונותיו עבור עתידה של קמילה ממש בקרוב, אך מי שיכריע בסופו של דבר יהיה הנסיך וויליאם, שברגע שיוכתר למלך יהיה רשאי לקבוע כמה תפקידים ציבוריים קמילה תקבל - ותחת איזה טייטל היא תוצג. "המלך הבא, וויליאם, צפוי להתחשב ברצונותיו של אביו, אך כל זה כמובן יהיה תחת בדיקה קפדנית", הבהיר ג'ו ליטל, העורך הראשי של המגזין Majesty.
יתרה מכך, עם עלייתו של וויליאם לכס המלוכה, אשתו, קייט מידלטון, תהפוך אוטומטית למלכה, וכאימו של הנסיך ג'ורג' - יורש העצר והמלך הבא של אנגליה, תהיה לה שליטה אדירה, גם במעמד המלכותי וגם בציבור.
4 צפייה בגלריה
יובל הפלטיניום
יובל הפלטיניום
עצה שלנו, תתחילי להתחנף. קייט מידלטון וקמילה
(צילום: Gettyimage)
נציין כי עם מותו של צ'רלס, קמילה תיאלץ לפנות את ארמון בקינגהאם ותמשיך להתגורר באחד הבתים המלכותיים של המשפחה ומי שיקבע את המיקום יהיה וויליאם. "זה נתון לשיקול דעתו, אך אין ספק שהמלך צ'רלס יבהיר היטב את רצונו בנושא זה", מסבירה ההיסטוריונית קרוליין האריס.
לטובת מי שלא בעניינים נזכיר כי הדעות לגבי קמילה בקרב האזרחים וכמו כן בתוך המשפחה המלכותית חצויות מאוד. לא משנה עד כמה היא תשתדל - קמילה לנצח תהיה המאהבת של צ'רלס, שבגד בנסיכה האהובה דיאנה ואמלל את חייה, אך מנגד - וויליאם מודע היטב לעובדה כי קמילה הייתה אהבתו הראשונה והנצחית של אביו, כך שישנה סבירות די גבוהה שהוא יאפשר לה לשמור את הטייטל "מלכה רעיה". נציין כי בעבר, האלמנות של המלכים כונו "מלכה אלמנה" אך זה שונה לאחר מותו של המלך ג'ורג' השישי, כשאמה של אליזבת קיבלה את הטייטל "המלכה האם".
"בסופו של דבר, בכל הנוגע לבני מלוכה שאינם מלכותיים בדמם קשה יותר לדעת איזה חיים הם ינהלו", מסבירה האריס. "ההנחה שלי היא שקמילה ככל הנראה תמשיך בתפקידי הצדקה הקשורים לאלימות במשפחה".
4 צפייה בגלריה
מדברים על עתידה של קמילה? קייט, וויליאם, קמילה וצ'רלס
מדברים על עתידה של קמילה? קייט, וויליאם, קמילה וצ'רלס
מדברים על עתידה של קמילה? קייט, וויליאם, קמילה וצ'רלס
(Gettyimages)
לסיום, נחזור לרגע לפסקת הפתיחה ונזכיר כי צ'רלס חיכה כל חייו להיות מלך, כך שאת האופציה שיוותר על הכתר אפשר לחלוטין להוריד מהפרק. המלך צפוי למלא את תפקידיו עד יומו האחרון, בדיוק כפי שהיה עם אימו המנוחה אליזבת, שמיום הכתרתה ב-6 בפברואר 1952 ועד היום שבו הלכה לעולמה ב-8 בספטמבר 2022, שלטה על אנגליה ביד רמה.
4 צפייה בגלריה
המלכה אליזבת הנסיך צ'רלס
המלכה אליזבת הנסיך צ'רלס
המלכה אליזבת המנוחה ובנה הבכור צ'רלס
(צילום: GettyImages)