שעות ספורות לאחר שנודע כי המלך צ'רלס "עסוק מדי" בכדי לפגוש את בנו הנסיך הארי שהגיע לבריטניה - ארמון בקינגהאם חשף כי צ'רלס ימנה את בנו הבכור, הנסיך וויליאם, להיות הקולונל העומד בראש הגדוד הישן של הנסיך הארי.
אמש (ג') הודיע הארמון כי בשבוע הבא ייערך טקס מלכותי בהשתתפות וויליאם וצ'רלס, במהלכו ימונה יורש העצר לקולונל הראשי של חיל האוויר. נציין כי גם לאחר שהנסיך הארי פרש מהמלוכה בינואר 2020, הדעה הרווחת הייתה כי תפקיד הקולונל יישאר שלו מאחר והוא ליווה את הגדוד, שאיתו סייר באפגניסטן, עד שנת 2014. "הוד מלכותו המלך ימסור רשמית את תפקיד הקולונל הראשי של חיל האוויר להוד מלכותו הנסיך מוויילס", כך מסר הארמון.
3 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם הנסיך הארי
הנסיך וויליאם הנסיך הארי
מכה מתחת לחגורה. הנסיכים וויליאם והארי
(צילום: Gettyimages)
ההכרזה של הארמון הרימה גבות ברחבי בריטניה, ומומחים יודעי דבר סיכמו כי "העיתוי הוא הכל". נזכיר כי זו "המכה" השנייה, תוך כמה שעות, שהמלך צ'רלס מנחית על בנו הצעיר, שלמקרה ומישהו פספס - סיפר בהרחבה לא פעם על הכתף הקרה שאביו הפנה אליו לאורך השנים, וכאמור - עדיין מפנה.
3 צפייה בגלריה
הנסיך הארי הנסיך וויליאם
הנסיך הארי הנסיך וויליאם
בימים יפים נטולי סכסוכים. הארי, וויליאם וצ'רלס
(צילום: Gettyimages)
כידוע, הנסיך הארי נחת אתמול בבריטניה והשתתף בדיון שנקרא Realizing Global Community. אביו - המלך צ'רלס, שהיה במרחק של שלושה ק"מ מבנו, לא פגש אותו וגרוע מכך - את ארוחת הערב אכל הנסיך הארי בחברתו של איש הכספים העירוני גאי מונסון במקום עם משפחתו. "זה לא משנה מה הלוגיסטיקה - כלפי חוץ זה נראה שבני המלוכה גורמים להארי לסבל", אמר המומחה המלכותי ריצ'רד פיצוויליאמס ל-Mail Online. "מדובר באחד השסעים הציבוריים ביותר בעולם. אם זה היה מטופל בפרטיות, בלי כל כך הרבה ספקולציות בעיתונים, היה סיכוי טוב שזה ייפתר".
מייקל קול, כתב ה-BBC Royal לשעבר, הוסיף: "זה די מטומטם. זה שהמלך צ'רלס לא יפגוש את בנו הצעיר, למרות ששניהם יהיו במרחק של קילומטרים ספורים אחד מהשני, רק מגדיל את הקרע. הבן האובד לא רצוי - לא כרגע בכל מקרה".
3 צפייה בגלריה
הנסיך הארי המלך צ'רלס
הנסיך הארי המלך צ'רלס
יש מצוי ויש נסיך לא רצוי. הארי וצ'רלס
(צילום: Samir Hussein/WireImage)