חצי שנה חלפה מאז שהתבשרנו על הביזנס החדש של הדוכסית מסאסקס מייגן מרקל: אתר מותג לייף סטייל חדש בשם American Riviera Orchard - אך הקשיים והמכשולים ממשיכים להגיע.
על פי הדיווחים, המותג של מרקל ספג מכה קשה לאחר שבקשת הסימן המסחרי של הדוכסית נדחתה בשבוע שעבר, כך פורסם הבוקר (ד') ב"דיילי מייל". בקשתה של מרקל לסמן את מוצרי הריבה שלה ועוד כמה מוצרים נוספים העמיד אותה בבעיה מול USPTO (משרד הפטנטים והסימנים המסחריים האמריקני), שדחה את הבקשה בטענה כי אסור לעסקים לסמן מיקומים גיאוגרפיים מסחריים - כולל הכינוי של קו החוץ סביב ביתם של הארי ומייגן, "הריביירה האמריקנית".
4 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
אין רגע דל איתה. מייגן מרקל
(צילום: GettyImages)
וזה לא נגמר רק בסירוב: משרד הפטנטים הזהיר את מרקל מכיוון שלא חתמה על המסמכים הנכונים ונתנה תיאורים מעורפלים של מוצריה - שיכולים להתאים למספר קטגוריות של סימנים מסחריים. מפיות הקוקטייל יכולות להיות נייר או טקסטיל - שתי קטגוריות שונות, כלי הבישול יכולים להיות ידניים או חשמליים ועוד.
"בקשתה של מייגן מרקל נדחתה מכיוון שהסימן המבוקש הוא בעיקרו תיאור גיאוגרפי", כך נמסר מטעם המשרד. "כינויים למקומות גיאוגרפיים מתייחסים בדרך כלל בהתאמה לשם הגיאוגרפי הנכון של המקום שזוהה. 'הריביירה האמריקנית' הוא כינוי נפוץ לסנטה ברברה שבקליפורניה". ההחלטה שהתקבלה על ידי משרד הפטנטים עלולה להערים קשיים על השקת המותג של הדוכסית, שצפוי לצאת לשוק עד סוף 2024.
נציין כי בקשת הסימן המסחרי שלה נתקלה בקשיים עוד בתחילת הדרך, כשלטענת המשרד מרקל לא שילמה 11,382 דולר בדמי הרישום - למרות שהתבקשה לעשות זאת. יחד עם זאת, ההחלטה של משרד הפטנטים אינה סופית ועורכי הדין של הדוכסית יכולים לערער או לשנות את בקשתה ולנסות לקבל אישור על לפחות חלק מהמוצרים.
על פי המסמכים המסחריים, מרקל מתכננת למכור באתר שלה כלי מטבח, קנקנים, מפות, מוצרי מזווה - בהם ג'לי, ריבות וממרחים, כל זה לצד מוצרי היגיינה לבני אדם וכלבים. קצת כמו מקס סטוק!
4 צפייה בגלריה
האתר החדש של מייגן מרקל
האתר החדש של מייגן מרקל
האתר החדש של מייגן
(צילום מסך)
ואם כבר בסימנים מסחריים עסקינן, רק נזכיר שזו הפעם השנייה שמשרד הפטנטים דוחה את בקשתה של הדוכסית. הפעם הראשונה הייתה באוגוסט 2023, אז הגישה בקשה למתג את הפודקאסט שלה תחת השם ארצ'וול - אך הבקשה נדחתה מאחר שבלוג אחר כבר השתמש בשם.
במקביל למאבקים המסחריים, הדוכסים מסאסקס מתמודדים עם בעיה נוספת - האשמות כי הם קשוחים מדי ושקשה לעבוד איתם - וכתוצאה מכך הצוות שלהם מתחלף לעיתים גבוהות. "המספרים לא משקרים והעובדה היא שיש כ-20 אנשי צוות שהפסיקו לעבוד איתם", סיפר מקורב יודע דבר. "זה חסר תקדים, אפילו עבור סטארט-אפ. הארי ומייגן הם מנהלים קשוחים ביותר, מאוד תובעניים וקשה לעבוד עבורם".
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
"כמה עובדים פיטרנו היום?"
(צילום: Eric Charbonneau/Archewell Foundation via Getty Images)
לסיום נזכיר כי במרץ האחרון, בסמוך להתייצבותה של קייט מידלטון מול המצלמות - אז בישרה שהיא נאבקת עם מחלת הסרטן, מרקל חשפה את הביזנס החדש שלה - אתר לייף סטייל שיציע מגוון מוצרים. "התוספות החדשות באתר יכללו גם מכירה של שמנים ריחניים, בשמים, ניחוחות לחדר, קטורת ותכשירי טיפוח לכלבים - כך שגם הכלב שלכם יוכל ליהנות ממותג היוקרה של הדוכסית", כך נכתב באתר.
מותג הלייף סטייל החדש של מרקל ישקף את כל מה שהיא אוהבת - כלומר בישול, משפחה, אירוח ועיצוב הבית, מה שאולי אולי אולי... יעזור לה לשפר את התדמית המאוד קרה שהודבקה לה.
4 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
נשמח לאיזה מוצר במתנה
(צילום: Diego Cuevas/Getty Images)