אחרי חודשיים שבהם הייתה מושא ללעג, קייט מידלטון פרסמה בסוף השבוע סרטון שבו סיפרה כי אובחנה עם סרטן והחלה טיפולים כימותרפיים. לא לקח הרבה זמן מרגע עליית הסרטון לאוויר, ועד שמעריצי בית המלוכה החלו להעביר ביקורת על בעלה של קייט, הנסיך וויליאם, והאשימו אותו בחוסר רגישות כשנתן לה לשבת לבדה ולספר בקול רועד על מצבה.
ולא רק וויליאם חטף אש. ביקורות רבות הופנו כלפי ארמון קנזינגטון, שבמשך חודשיים ניסה לתעתע בציבור בכל הנוגע למצבה של הנסיכה מוויילס, עד שלא נותר לה אלא להתייצב מול המצלמות כדי לשתף במצבה ובכך לנסות לבלום את השמועות האכזריות שהציפו את הרשת ואת אתרי החדשות.
על פי הדיווחים, את הסרטון צילמה מידלטון ביום רביעי האחרון משום שהרגישה שזו חובתה להרגיע את הציבור. עוד דווח כי היא כתבה את הנאום בעצמה ועשתה זאת מהר מאוד - "הכול כדי להשתיק את השמועות".
"הסרטון לא צולם רק בגלל הדרמה של השבועות האחרונים - אם כי ברור שזה היה מכעיס מאוד", אמר מקורב לנסיכה ל"סאנדיי טיימס". "קייט הרגישה שהיא חייבת לעשות זאת בגלל מי שהיא ויותר מכך, היא יודעת שהיא דמות ציבורית ושיש לה אחריות מנהיגותית גדולה יותר. היא עשתה הכול, היא כתבה כל מילה בנאום שלה".
החבר הסביר כי הנאום אפשר לנסיכה להגיע לקהל שלא האמין לכל תיאוריות הקונספירציה סביב מצבה, והוסיף כי היא העדיפה לחשוף את החדשות באמצעות סרטון וידיאו ולא בהצהרה כתובה, מאחר שהיא ידעה שזו תהיה הדרך הטובה ביותר להעביר את החדשות המטלטלות.
מקורב אחר הביע תסכול רב מכך שמידלטון נאלצה לבשר את ההודעה בעקבות שלל השמועות שרצו ברשתות החברתיות, אך הוסיף כי בסופו של דבר זה גרם למספר אנשים מוכרים, בהם העיתונאי אוון ג'ונס והשחקנית בלייק לייבלי, להתנצל על כך שלעגו לנסיכה. מקורב נוסף רטן על השמועות הרבות והאינפורמציה המוטעית סביב מצבה של מידלטון והוסיף כי הוא מקווה שהסרטון שפרסמה ישים סוף לשמועות הלא נעימות שהציפו את הרשתות החברתיות והפכו לכותרות בכל העולם.
5 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
כתבה את הנאום בעצמה. קייט מידלטון
(צילום: Samir Hussein/Getty Images)
לינדה יאקרינו, מנכ"לית X (טוויטר לשעבר), צייצה: "הודעה אמיצה שנמסרה ידי הנסיכה קייט בחן המוכר שלה. בקשתה לפרטיות, להגן על ילדיה ולאפשר לה להמשיך הלאה (בלי ספקולציות אינסופיות) נראית כמו בקשה סבירה שאפשר לכבד".
אתר "דיילי מייל" פרסם הבוקר (א') כי את ההחלטה לחשוף את מחלתה קיבלה קייט בגיבוי מלא של בעלה. מקורות מהארמון הוסיפו כי בניגוד לדיווחים, היא לא אולצה לפרסם את הסרטון.
"הרצון של קייט לפרטיות היה הגורם העיקרי בהחלטה", הסביר מקורב. "הספקולציות סביב הטיול השגרתי שלה ושל וויליאם בחוות ווינדזור היו עניין שהיא לא רצתה שיחזור על עצמו". לאחר ההכרזה, אזרחי בריטניה הגיעו בהמוניהם לארמונות המלוכה והניחו זרי פרחים וברכות לנסיכה מוויילס.
5 צפייה בגלריה
ארמון בקינגהאם
ארמון בקינגהאם
אזרחי בריטניה פוקדים את הארמון לאחר הצהרתה של קייט
(צילום: Vuk Valcic/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
"הנסיך וויליאם תמך בהחלטה של קייט לבשר כי חלתה בסרטן והוא גאה באומץ ובכוח שלה", אמר מקורב ליורש העצר בריאיון ל"סאנדיי טיימס". חבר אחר סיפר כי "לא רק שוויליאם היה גאה באומץ של אשתו - הוא התפעל מההתמודדות שלה מאז אושפזה ועברה את הניתוח".
מקורב אחר התראיין ל"טלגרף" ואמר כי "הנסיך וויליאם עושה הכול כדי להגן על משפחתו בתקופה הקרובה, וכרגע הוא מתמקד בלהבטיח שלקייט תהיה כל הפרטיות שהיא צריכה בזמן שהיא מתאוששת ומחלימה ממחלת הסרטן". בנוסף דווח כי יורש העצר עושה כל שביכולתו כדי משלושת ילדיהם להיחשף לשמועות סביב מצבה הבריאותי של אימם.
5 צפייה בגלריה
קייט מידלטון הנסיך וויליאם
קייט מידלטון הנסיך וויליאם
עושה הכול כדי לאפשר לאשתו פרטיות. וויליאם וקייט
(צילום: Gettyimage)
הדיווחים על התנהלותו של וויליאם מגיעים קצת באיחור, מאחר שכאמור בסוף השבוע האחרון הרשתות הוצפו בביקורות על התנהלותו הקרה של יורש העצר, שהאשימו אותו בין היתר בכך שנתן לנסיכה לקבל את האחריות על תקרית הפוטושופ.
"תארי לעצמך מצב שבו את עוברת כימותרפיה, ובעלך הטיפש נכנס פנימה ואומר 'כן, אז אנחנו הולכים להגיד שאת עשית פוטושופ לתמונה, כאילו את אוהבת צילום והחלטת להתנסות", צייצה עוקבת בשם Willa. אחרת הוסיפה: "איזה דבר מגעיל לעשות. תאר לך שאשתך יושבת, חולה בסרטן, סובלת - ואתה אפילו לא מופיע לצידה בסרטון כדי להביע תמיכה".
אפריל ריין, משפיענית עם למעלה מ-190 אלף עוקבים, בחרה להדגיש את ההבדל בין האחים הנסיכים וויליאם והארי, וצייצה: "הנסיך הארי לעולם לא היה נותן לאשתו, מייגן מרקל, לשבת בגנים הבוטניים ולספר לעולם עד כמה היא סובלת" - והיא לא בהכרח טועה.
5 צפייה בגלריה
הציבור הבריטי לא שוכח ובטח לא סולח
הציבור הבריטי לא שוכח ובטח לא סולח
הציבור הבריטי לא שוכח ובטח לא סולח
(צילום: Gettyimage)
אתר "דיילי מייל" פירסם מוקדם יותר היום שהמלך צ'רלס נסע ביום חמישי האחרון מלונדון לטירת ווינדזור למפגש עם כלתו האהובה. "צ'רלס מאוד רגיש כלפיה, זה חיזק את הקשר המיוחד ביניהם", סיפר מקור.
על פי הדיווחים השניים אכלו ביחד ארוחת צהריים ונשאבו לשיחה שנמשכה מספרת שעות. "לאחר ארוחת הצהריים צ'רלס היה מוצף רגשות. הם מאוד קרובים והוא חושב על קייט כאילו היא הבת שלו. אין ספק שיש הרבה נושאים שהם יכולים לחלוק ולהיעזר אחד בשני במאבק המשותף שלהם במחלת הסרטן".
5 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס וקייט מידלטון
המלך צ'רלס וקייט מידלטון
נעזרים אחד בשני. קייט וצ'רלס
(צילום: Samir Hussein/WireImage )