3 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס השלישי
המלך צ'רלס השלישי
עוקב אחרי המאורעות. המלך צ'רלס
(צילום: Chris Jackson - WPA Pool/GettyImages)
"הנסיכים מוויילס מודאגים מאוד מהאירועים ההרסניים שהתרחשו בימים האחרונים", כך נמסר בהצהרה רשמית של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון, חמישה ימים לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל". "כשישראל מממשת את זכותה להגנה עצמית, כל הישראלים והפלסטינים ימשיכו להיות רדופים על ידי אבל, פחד וכעס".
בני המלוכה לא נוהגים להביע את עמדתם הפוליטית ולמעשה אחת הפעמים הבודדות שזה קרה עד כה הייתה בפברואר 2022, עם פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. כעת, בפעם השנייה, בעלי הדם הכחול משמיעים את קולם. "הזוועות שהטילה מתקפת הטרור של חמאס על ישראל הן מחרידות, הנסיכים מוויילס מגנים זאת. בעיצומו של סבל נורא שכזה, הנסיך והנסיכה ממשיכים לקוות לעתיד טוב יותר".
3 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם קייט מידלטון
הנסיך וויליאם קייט מידלטון
"מוויילס מודאגים מאוד מהאירועים ההרסניים"
(צילום: Gettyimages)
גם ארמון בקינגהאם התייחס לראשונה למתקפת הטרור של חמאס ומסר כי "המלך צ'רלס מזועזע ממעשי הטרור הברבריים בישראל". דובר הארמון הוסיף כי "המלך מודאג מאוד מהמצב ומחשבותיו ותפילותיו עם הנפגעים - במיוחד אלה שאיבדו את יקיריהם".
אתר ה"דיילי מייל", שעוקב בדריכות אחר מתקפת הטרור על ישראל, ממשיך לציין את מספר הנרצחים, שעומד כרגע על 1,200 אנשים, בהם כ-260 חוגגים שנורו למוות בפסטיבל NOVA. לכך הגיב דובר המלך כי "הוד מלכותו ביקש להתעדכן באופן קבוע".
נכון לעכשיו ממשלת בריטניה לא אישרה נתונים כלשהם לגבי אזרחים בריטים הנעדרים או גרוע מזה - נרצחים, אך קיים חשש כי הצלם דן דרלינגטון הוא אחד מהנרצחים, זאת לאחר שאחותו שיתפה ברשתות החברתיות כי הוא "נרצח בקיבוץ ניר עוז". מותו לא אושר רשמית.
3 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
מזועזע. המלך צ'רלס
(צילום: Gettyimages)