4 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס המלכה רעיה קמילה
המלך צ'רלס המלכה רעיה קמילה
מתרגשים ברמה של מלך ומלכה רעיה. קמילה וצ'רלס
(צילום: אינסטגרם)
בעוד חודש ויום, ב-6 במאי, יתקיים אירוע ההכתרה של המלך צ'רלס השלישי - שמונה חודשים לאחר שאימו, המלכה אליזבת, הלכה לעולמה. אמש (ג') פרסם ארמון בקינגהאם את ההזמנה הרשמית לאירוע, שייערך בכנסיית ווסטמינסטר בלונדון.
בנוסף לפרסום ההזמנה הודיע הארמון כי במהלך הטקס יהיה תפקיד מיוחד לנכדו הבכור של צ'רלס, הנסיך ג'ורג' (9), שיהיה אחד מארבעת המלווים של המלך בטקס. שלושת המלווים האחרים יהיו דווקא מהצד של אשתו של צ'רלס, קמילה, וימנו את נכדיה - פרדי פרקר בולס והתאומים גאס ולואי לופס. אתרי התקשורת הבריטים דיווחו כי קמילה התעקשה שלנכדיה יהיה תפקיד משמעותי באירוע - למרות שהוריהם הם ילדיה מנישואיה הקודמים לבעלה הראשון אנדרו פרקר בולס.
ההזמנה, עליה חתומה קמילה כ"המלכה קמילה" ולא המלכה רעיה, נשלחה לכ-2,000 מוזמנים, כשבין הראשונים שנאלץ לדחות את ההזמנה היה דווקא נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ששוחח עם המלך בטלפון ומסר לו כי אשתו, ג'יל ביידן, תגיע לטקס ותהיה הנציגה של ארצות הברית.
4 צפייה בגלריה
ההזמנה לטקס ההכתרה של המלך צ'רלס
ההזמנה לטקס ההכתרה של המלך צ'רלס
ההזמנה לטקס ההכתרה של המלך צ'רלס
(צילום: אינסטגרם)
ועוד כמה פרטים מעניינים על ההזמנה והעיצוב שלה: בחלק העליון של ההזמנה, במרכז (ואיפה שבקושי רואים), ישנה האות C ועליה יושבות שתי ציפורים - המשמעות של האות היא הסמל של "מלכה רעיה" שמשקף את תפקידה של קמילה. המסגרת הפרחונית מחולקת לשלוש וזאת כדי להדגיש את העובדה שצ'רלס הוא המלך השלישי בשמו. הפרחים מתחברים עם האיור של האיש הירוק - "דמות עתיקה מהפולקלור הבריטי המסמלת אביב ולידה מחדש, כדי לחגוג את השלטון החדש", כך נמסר מהארמון.
4 צפייה בגלריה
ההזמנה לטקס ההכתרה של המלכה אליזבת
ההזמנה לטקס ההכתרה של המלכה אליזבת
ההזמנה לטקס ההכתרה של המלכה אליזבת
(צילום מסך)
למרות שהאירוע מתקרב בצעדי ענק - הנסיך הארי ומייגן מרקל, שטענו כי קיבלו את ההזמנה לאירוע ההכתרה במייל, טרם אישרו את הגעתם ונראה שהמתיחות בין הדוכסים לשאר המשפחה הולכת ומתעצמת.
בחודש מרץ האחרון הנסיך הארי שב לבריטניה לטובת המשפט המתנהל מולו ומול כלי התקשורת הבריטים, ומקורות יודעי דבר מספרים כי הארי ניסה לפגוש את אביו במהלך ביקורו באנגליה - אך האחרון היה "עסוק מדי". במהלך ביקורו שהה הנסיך בפרוגמור קוטג', האחוזה שקיבל כמתנת נישואים מסבתו ונלקחה ממנו על ידי אביו ממש לאחרונה. יומיים לאחר הגעתו של הנסיך לאנגליה צ'רלס וקמילה טסו לגרמניה לטובת הסיור המלכותי הראשון שלהם כמלך ומלכה רעיה.
"למרות המתיחות הגדולה בין השניים אני אתפלא מאוד אם הארי לא יגיע לטקס ההכתרה של אביו", מסר המומחה המלכותי אלכסנדר לרמן למגזין Us Weekly. "אם הוא לא ילך להכתרה הוא בעצם אומר 'לא יהיה לי שום קשר עם המשפחה שלי לעולם'". אדוארד קוראם-ג'יימס, מומחה ליחסי הציבור במלוכה, התראיין גם כן ל-GB News ואמר כי למרות שהדוכסים מסאסקס עלולים לקבל "כתף קרה" באירוע ההכתרה, התגובה תהיה חמורה יותר במידה והם לא יגיעו. "בעולם שבו הנזק שנגרם עדיין ניתן להחלמה, לפחות בחלקו, אי הגעה תהיה המלכה הקטלנית והבלתי הפיכה, גם בתפיסה הציבורית וגם בתוך המשפחה".
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
כולנו מחכים לשמוע האם תגיעו לטקס. הנסיך הארי ומייגן מרקל
(צילם: Gettyimages)