5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי ומייגן מרקל
(צילום: Getty Images)
אחרי שבועות ארוכים של ציפייה, ארמון בקינגהאם אישר הערב (ד') כי הנסיך הארי יגיע לטקס ההכתרה של אביו, המלך צ'רלס השלישי, ב-6 במאי.
עם זאת, אשתו של הארי, הדוכסית מייגן מרקל, ושני ילדיהם - הנסיכים ארצ'י וליליבת, לא יגיעו לאנגליה ויישארו בביתם שבארצות הברית.
"ארמון בקינגהאם שמח לאשר שהדוכס מסאסקס ישתתף בטקס ההכתרה שייערך במנזר ווסטמינסטר. הדוכסית מסאסקס תישאר בקליפורניה עם הנסיך ארצ'י והנסיכה ליליבת", כך נמסר בהצהרה הרשמית של הארמון.
5 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס המלכה רעיה קמילה
המלך צ'רלס המלכה רעיה קמילה
מתכוננים להכתרה. קמילה והמלך צ'רלס
(צילום: אינסטגרם)
חברם הטוב של הדוכסים מסאסקס, העיתונאי אומיד סקובי, מיהר לצייץ בטוויטר כי יום הולדתו הרביעי של ארצ'י יחול ב-6 במאי, מה שהשפיע רבות על החלטתם של בני הזוג. סקובי הוסיף כי זה צפוי להיות "טיול מהיר עבור הארי", שישתתף רק בטקס עצמו, שצפוי להימשך מספר שעות.
"צ'רלס יהיה מאוד מרוצה ושאר בני המשפחה ירגישו הקלה גדולה שמייגן לא תהיה שם", אמר מקור מהארמון ל"דיילי מייל". "זה היה יכול להיות מאוד לא נעים, במיוחד עבור קייט, אם מייגן הייתה מגיעה".
נעצור כדי להזכיר כי מוקדם יותר השבוע יצא לאור ספר ביוגרפי נוסף על המלוכה, Our King: Charles III - The Man And The Monarch, החושף פרטים חדשים על "המלחמה" בין הארי ומייגן מרקל לשאר המשפחה - הפעם מהצד השני. בספר, שנכתב על ידי המומחה המלכותי רוברט ג'ובסון, מקור יודע דבר סיפר כי לאחר שהארי מייגן וויליאם וקייט צעדו יחד לאחר מותה של המלכה אליזבת - מידלטון אמרה לבכירה בבית המלוכה כי "ההליכה המשותפת לצידם של הארי ומייגן היה אחד הדברים הקשים ביותר שהיא נאלצה לעשות אי פעם. התחושה הייתה רעה ולא נעימה".
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
קייט מידלטון ניצלה
(צילום: Gettyimages)
נציין כי את תשובתם לגבי הגעתם לטקס ההכתרה מסרו הדוכסים מסאסקס באיחור של תשעה ימים. חוסר הוודאות לגבי נוכחותם באירוע הותירה את הצוות המלכותי חסר אונים מאחר שלא ניתן היה לסיים את הסדרי הישיבה, התחבורה והאבטחה בטקס.
5 צפייה בגלריה
ההזמנה לטקס ההכתרה של המלך צ'רלס
ההזמנה לטקס ההכתרה של המלך צ'רלס
ההזמנה לטקס ההכתרה
(צילום: אינסטגרם)
בחודש מרץ האחרון הנסיך הארי שב לבריטניה לטובת המשפט המתנהל מולו ומול כלי התקשורת הבריטים, ומקורות יודעי דבר מספרים כי הארי ניסה לפגוש את אביו במהלך ביקורו באנגליה - אך האחרון היה "עסוק מדי". במהלך ביקורו שהה הנסיך בפרוגמור קוטג', האחוזה שקיבל כמתנת נישואים מסבתו ונלקחה ממנו על ידי אביו ממש לאחרונה.
"למרות המתיחות הגדולה בין השניים, אני אתפלא מאוד אם הארי לא יגיע לטקס ההכתרה של אביו", מסר המומחה המלכותי אלכסנדר לרמן למגזין Us Weekly מוקדם יותר החודש - עם פרסומה של ההזמנה הרשמית לטקס. "אם הוא לא ילך להכתרה, הוא בעצם אומר 'לא יהיה לי שום קשר עם המשפחה שלי לעולם'".
אדוארד קוראם-ג'יימס, מומחה ליחסי הציבור במלוכה, התראיין גם כן ל-GB News ואמר כי למרות שהדוכסים מסאסקס עלולים לקבל "כתף קרה" באירוע ההכתרה, התגובה תהיה חמורה יותר אם הם לא יגיעו. "בעולם שבו הנזק שנגרם עדיין ניתן לריפוי, לפחות בחלקו, אי הגעה תהיה מכה קטלנית ובלתי הפיכה, גם בתפיסה הציבורית וגם בתוך המשפחה".
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
יגיע לכמה שעות ויחזור לארצות הברית. הנסיך הארי
(צילום: Gettyimages)