4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
חוששים לקראת הבאות? מייגן מרקל והנסיך הארי
(צילום: נטפליקס)
שלושה חודשים עברו מאז יצא לאור ספרו האוטוביוגרפי של הנסיך הארי, SPARE, שהעצים את הקרע בינו ובין משפחתו, וכעת ספר חדש על בית המלוכה חושף פרטים חדשים על "המלחמה" בין הארי ומייגן מרקל לשאר המשפחה - הפעם מהצד השני.
בספר החדש - Our King: Charles III — The Man And The Monarch שוחח הסופר רוברט ג'ובסון עם כמה מקורות בכירים בארמון שסיפרו לו על הקשר של הארי עם שאר המשפחה, ועל הייאוש שהוא גרם להם. זה לא סוד שלאורך השנים הנסיך הארי היה הנכד החביב ביותר על המלכה אליזבת המנוחה, זאת למרות (ואולי בגלל) השמועות על כך שהוא אינו בנו של המלך צ'רלס אלא פרי אהבתה האסורה של אימו, הנסיכה דיאנה, ושל קצין בכיר בצבא הבריטי בשם ג'יימס יואיט. אך למרות הקשר הקרוב בין הארי לסבתו, על פי המקורות הגיע השלב שגם למלכה נמאס.
"לאליזבת נמאס מחילופי הדברים ההפכפכים בין הארי לאחיו הגדול, הנסיך וויליאם, שלרוב התרחשו בנוכחותה", הסביר המקור. "במקביל לכך הארי ואשתו החלו לבקר בפומבי את המלוכה וכמו כן את חברי המשפחה ובשלב הזה אליזבת הייתה מבולבלת מאוד מהתנהגותם של השניים ולעיתים תיארה את התנהגותם כ'מטורפת'. עם זאת, היא האמינה שהנכד שלה היה כל כך עיוור מאהבתו למייגן שזה העיב על שיקול דעתו - והיא התאכזבה מכך".
4 צפייה בגלריה
ספר המלך צ'רלס
ספר המלך צ'רלס
העותק שלנו כבר בדרך!
(צילום מסך)
הספר חוזר להחלטתם המפתיעה של הדוכסים מסאסקס להודיע על פרישתם מהמלוכה בינואר 2020 ומספר על האכזבה הגדולה שהציפה את המלכה בעקבות החלטתו של נכדה לפרוש מהחובות המלכותיות שלו ובנוסף על תחושת ההחמצה. "למרות האכזבה הגדולה, אליזבת קיוותה בכנות שנכדה יימצא אושר ושלווה ויחיה את החיים שבחר. הארי מצידו צלצל אליה בקביעות מארצות הברית כדי להשמיע בפניה את תלונותיו אך זה התיש אותה - ובשלב מסוים ביקשה ממנו המלכה לדבר עם אביו ישירות. אליזבת מצאה שהשיחות של הארי קשות ומעייפות והיא לא רצתה להתערב ביחסים שבין אב לבנו ולכן דחקה בו לדבר עם אביו אך גם זה לא הסתדר. בשלב מסוים צ'רלס הפסיק לקבל את השיחות של בנו לאחר שזה קילל אותו וביקש שוב ושוב כספים. כשאליזבת שאלה את בנה הבכור מדוע הוא לא 'נכנע' לבנו, ענה צ'רלס כי הוא 'אינו כספומט'".
בספר חזרו המקורות ל-8 בנובמבר 2016, אז השמועה על מערכת היחסים הנרקמת בין הארי למייגן הפכה למציאות ובצעד חריג, וכעת התגלה כי לא מבוקר, החליט הנסיך הארי לפנות לתקשורת כדי לדרוש מהם להניח לבת זוגו. "אני מודאג מביטחונה האישי של הגברת מרקל לאור גל ההתעללות וההטרדות שהיא חווה. לכל אותם טרולים סקסיסטיים וגזעניים ברשת, שטוענים שזה חלק מהמשחק - זה לא המשחק, אלה החיים שלנו".
למרות שעברו מאז שבע שנים, נראה שאותה הודעה אימפולסיבית שהוציא הנסיך עדיין מכעיסה מאוד את אביו ואחיו, שלא ידעו כי הוא מתכנן לעשות זאת. "הארי לא התייעץ עם צ'רלס או וויליאם לגבי אותה הודעה. למעשה, אביו קיבל התרעה של 20 דק לפני שהארי פנה לתקשורת. באותו היום צ'רלס הגיע לביקור מלכותי בבחריין וכפי שכל אחד היה יכול לחזות - תשומת הלב של התקשורת עברה מיד להארי ולחברתו החדשה. צ'רלס היה מאוכזב מהתנהגותו של הארי והוא אמר שאם זו הייתה המלכה שיצאה לסיור מלכותי - הוא לעולם לא היה עושה זאת. אבל ככה זה תמיד היה עם הארי - כשזה נגע למייגן, היא תמיד הייתה במקום הראשון".
מקורות יודעי דבר מספרים כי גם הנסיך וויליאם לא תמך בהודעה הדרמטית של הארי ואפילו חשב שהוא הגיב בצורה מוגזמת. "זה היה דרמטי מאוד", מסר אחד מעוזריו לשעבר של וויליאם, והוסיף כי הארי נעלב מאוד כשהנסיך אמר לו שתשומת הלב שמייגן מקבלת היא צפויה.
4 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
יעשה הכל כדי להגן עליה
(צילום: GettyImages)
נריץ קדימה לחודש דצמבר האחרון, אז עלתה לאוויר סדרת הדוקו-ריאליטי על חייהם של הדוכסים מסאסקס. במהלך ששת הפרקים ששודרו הארי האשים לא פעם את משפחתו ברדיפה התקשורתית אחר אשתו. "כשהכרתי את מייגן פחדתי שהתקשורת תבריח אותה - אותה תקשורת שהבריחה ממני כל כך הרבה אנשים אחרים. ידעתי שהדרך היחידה שזה יכול להצליח היא רק אם אשמור על זה בשקט עד כמה שאפשר. אמא שלי עשתה תפקיד מצוין בלהגן עלינו. היא החליטה להתעמת עם האנשים האלה", סיפר הנסיך, וכעת מקורות מהארמון מוסיפים כי מה שמייגן "עברה" לא שונה ממה של כל בן מלוכה אחר עבר. "מבחינתם של בני המשפחה, כל מה שמייגן עברה - גם הם עברו. זה כמעט כמו טקס מעבר. אחד מבני המשפחה הוסיף כי גם אשתו 'נאלצה לעבור את אותו הדבר אז למה שמייגן תהיה שונה - למה על מייגן נצטרך להגן בצורה אחרת?', ואילו הארי מיד נופף בקלף הצבע והגזע".
נושא הגזע של מרקל עלה לא פעם ותפס לא מעט כותרות, כשהגדולה מכולן הייתה בריאיון הסנסציוני שהעניקו הדוכסים מסאסקס לאופרה ווינפרי, שם האשימו את אחד מבני המשפחה בכך שהיה מוטרד לגבי צבע עורו של בנם הבכור, הנסיך ארצ'י, לפני שנולד. כעת חושף הספר כי הארי עצמו ניסה להסתיר את עניין הגזע מסבתו וציין כי במהלך הפגישה הראשונה של אליזבת עם מייגן, אי שם בשנת 2017, היא לא ידעה כי מרקל "מעורבת". "כמובן שאם היא הייתה יודעת שאמה של מרקל 'שחורה' זה לא מה שהיה מטריד אותה - אחד מחבריה הטובים והקרובים ביותר של המלכה היה נלסון מנדלה. זה לא הטריד אותה כלל. למעשה, אליזבת הייתה מרוצה מכך שהארי סוף-סוף מצא אהבה והיא קיבלה בחום את מייגן למשפחה. עם זאת - כשאליזבת הציעה למרקל לפנות לסופי, אשתו של הנסיך אדוארד, כדי לקבל הכוונה, תמיכה ועצות - מייגן דחתה בבוטות את הצעתה וציינה כי 'בשביל זה יש לה את הארי'. התגובה של מייגן הפתיעה את אליזבת, שציפתה שההצעה שלה תתקבל בהכרת תודה".
בחודש ספטמבר האחרון המלכה אליזבת הלכה לעולמה כשהיא בת 96. לרגע היה נראה כי מותה של המלכה יצליח לאחד בין האחים והגיסות וכבר ביום שלאחר מכן התאחדו הארבעה - הארי ומייגן יחד עם וויליאם וקייט וצעדו יחד לעבר טירת ווינדזור. מקור מהארמון סיפר כי הנסיך וויליאם הזמין את הדוכסים מסאסקס להצטרף אליו ואל אשתו ואפילו הבריטים חשו הקלה כשראו את הארבעה יחדיו. "זה היה מקסים לראות את כולם יחד, אולי הם יוכלו לחזור למערכת יחסים תקינה", אמר אחד מהאזרחים.
הספר החדש חושף גם את תחושותיה של מידלטון, שלאורך כל הדרך ניסתה לשמור על שתיקה בכל הנוגע לקשר המעורער בין האחים, ואף זכתה ללא מעט נקודות זכות במסע הלוויה של הנסיך פיליפ, אז האטה את קצב הליכתה כדי לאפשר לוויליאם והארי לשוחח ביניהם. כעת פורסם כי למרות קור הרוח - גם מידלטון מאוד מתקשה. "קייט הודתה בפני בכירה בבית המלוכה שההליכה המשותפת לצידם של הארי ומייגן הייתה אחד הדברים הקשים ביותר שהיא נאלצה לעשות אי פעם. התחושה הייתה רעה ולא נעימה".
מיותר לציין שמאז הלוויה של אליזבת יצאו לאור שישה פרקים בסדרה על חייהם של הדוכסים מסאסקס, חמישה ראיונות של הנסיך הארי לבדו - בהם הוא מאשים את המשפחה בילדותו הקשה וספר זיכרונות אחד - SPARE, הכולל 407 עמודים של האשמות - כך שפיוס לא נראה באופק, ונותר לנו רק לתהות כמה יהיה קשה לוויליאם וקייט לצעוד לצידם של הארי ומייגן במידה והשניים יחליטו להגיע לטקס ההכתרה של המלך צ'רלס בחודש מאי הקרוב.
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
נתראה בלונדון במאי?
(צילום: Gettyimages)