בזמן שחבריו הקרובים ביותר מספרים שהוא מתמודד ומתחרט על טעויות העבר - הנסיך הארי חוגג היום (א') את יום הולדתו ה-40 ולמרות כל השמועות על מצב רוחו העגום, נראה שהוא מקפיד לשדר אופטימיות: "הייתי חרד מאוד מגיל 30, אבל אני נרגש מגיל 40", אמר בריאיון ל-BBC לאחרונה.
עד לפני שנתיים, כשהמלכה אליזבת עוד הייתה בחיים, ארמון בקינגהאם נהג לברך את הארי מדי שנה ליום הולדתו - גם אחרי פרשת ה"מגזיט" ושלל הטינופים שהוא ואשתו מייגן מרקל הוציאו על הארמון. אחרי שצ'רלס הומלך, הרשתות החברתיות של משפחת המלוכה דממו בכול הנוגע להארי ומשפחתו - אך למרבה השמחה וההפתעה עמוד האינסטגרם הרשמי של ארמון בקינגהאם בירך הבוקר את הנסיך: "מאחלים לדוכס מסאסקס יום הולדת 40 שמח מאוד". לאחר מכן הצטרפו למברכים גם הנסיך וויליאם וקייט מידלטון, ששיתפו את הפוסט בסטורי והוסיפו כמה מילות ברכה משלהם.
4 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם וקייט מידלטון מברכים את הנסיך הארי
הנסיך וויליאם וקייט מידלטון מברכים את הנסיך הארי
הנסיך וויליאם וקייט מידלטון מברכים את הנסיך הארי
(צילום: אינסטגרם)
מקורות יודעי דבר מספרים שהארי מתכנן לחגוג את העשור החדש בחייו במסיבה עם בני משפחתו וחברים, בבית שלו ושל מייגן במונטסיטו שבקליפורניה. בהמשך הוא ייצא לסוף שבוע בהרים עם כמה מחבריו הקרובים ביותר.
"האבהות היא אחת ההנאות הגדולות ביותר של החיים", אמר בריאיון ל-BBC. "להיות אבא לשני ילדים מצחיקים וחמודים להפליא נתן לי פרספקטיבה רעננה על החיים וחידד את המטרות שלי. להיות אבא גרם לי להיות מונע יותר ומחויב יותר להפוך את העולם הזה למקום טוב יותר".
כשנשאל על גיל 40 הגדול, ענה: "לא משנה מה הגיל, המשימה שלי היא להמשיך להופיע, לדבר ולעשות טוב בעולם".
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
רגע משפחתי מתוך הדוקו של נטפיקס
(צילום: נטפליקס)
לטובת מי שלא עקב אחר ההשתלשלויות נזכיר כי לפי הדיווחים, במהלך החודש האחרון הארי יצר מחדש קשר עם כמה מחבריו הוותיקים ביותר והודה בפניהם שלא חשב שכך חייו ייראו בימים אלו. "הארי מבין שהוא צריך לעשות משהו אחר, כי מה שעשה עד כה לא עובד", סיפר חבר פטפטן. "הוא הפך לדמות זועפת ורוטנת בצורה מוזרה, וגרוע מכך - הוא יצא במסע הכפשה על המשפחה שלו, מה שמאוד לא אופייני לו".
על פי אותם מקורבים, הארי לא שלח הודעות לחבריו על דעת עצמו ולפני כן התייעץ עם לפחות עוזר אחד מימיו כבן מלוכה פעיל. "הארי מתרחק מכל מיני יח"צנים הוליוודיים ומבקש עזרה ממי שמכיר אותו היטב, ממקורביו הוותיקים. ברור שכעת הוא מושיט יד ומנסה להבין מה עליו לשנות כי ברור לעין שמשהו לא עובד". לטענת החברים, מעשיו של הנסיך מסתמנים כצעדים מוקדמים לקראת מה שהם מקווים שיהיה "שיקומו של הארי" - ואולי אפילו חזרה חלקית למלוכה.
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
לא נראה יום מעל 39. הנסיך הארי
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)
במקביל, דיווחים בבריטניה חשפו שהמלך צ'רלס פנה לכמה מומחים רוחניים כדי לקבל עצות ואחת מהן הייתה לחדש את מערכת היחסים עם בנו. "ההזנה הרוחנית שצ'רלס מקבל גורמת לו להיות פתוח יותר למחשבה שיתחבר מחדש עם הארי", סיפר מקורב למלך והוסיף: "צ'רלס מתגעגע לבנו. הוא עדיין אוהב את הארי ורוצה אותו בקרבתו, ללא כל קשר לזה שהארי ומייגן לא רוצים לחזור לחיי המלוכה. הארי תמיד יהיה בנו האהוב ויש לו אמונה שלמה שהוא עוד יכול לחזור. הוא מתגעגע לקשר שהיה להם פעם והדלת תמיד תישאר פתוחה בפניו. הוא לא רוצה עוד שנים של מחלוקות וחוסר הרמוניה שיעכירו את שלטונו".
עם זאת, מצידם של אחיו הגדול הנסיך וויליאם ואשתו קייט מידלטון, לא נראה שפיוס עומד על הפרק, לפחות לא כרגע. למעשה, ממש לאחרונה נטען שוויליאם לא מתכנן להזמין את אחיו הצעיר לטקס ההכתרה שלו, שיגיע ביום מן הימים.
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי המלך צ'רלס
הנסיך הארי המלך צ'רלס
מספיק, הגיע הזמן לסולחה! הארי, וויליאם וצ'רלס
(צילום: Tim Rooke - Pool/Getty Images)