דרמה (נוספת) במשפחת המלוכה: הנסיך הארי אישר בסוף השבוע האחרון שהפך לתושב ארצות הברית מן המניין - מה שאומר, כמובן, שוויתר על האזרחות הבריטית שלו.
חברת הנסיעות Travalyst Ltd - ש-75% ממנה נמצאת בבעלותו של הארי, הייתה זו שהודיעה לרשויות הבריטיות כי הנסיך הפך כעת לתושב ארצות הברית.
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
איזו טעות. הנסיך הארי
(צילום: רויטרס)
ההחלטה של הארי לא באמת מפתיעה, הרי רק בחודש פברואר האחרון, לאחר שהמלך צ'רלס אובחן עם סרטן, הדוכס מסאסקס טס לבקר את אביו החולה - מפגש שעל פי הדיווחים נמשך כ-45 דקות. הוא חזר לארצות הברית יממה לאחר מכן.
כמה ימים לאחר מכן התראיין הארי לתוכנית Good Morning America ונשאל אם הוא מתכנן להפוך לאזרח אמריקני. הנסיך לקח נשימה עמוקה לפני שענה שהוא שוקל זאת. "אני לא יודע מה עוצר בעדי", אמר.
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
"אלוהיי, מה עשיתי"
(צילום: רויטרס)
החלטתו של הארי להפוך לתושב ארצות הברית מובילה אותו בעוד צעד גדול ומשמעותי לקראת ניתוק מוחלט מהמלוכה, ואילו אשתו, מייגן מרקל, מיום ליום הופכת לדומה יותר ויותר לוואליס סימפסון, אהובתו של המלך אדוארד השמיני - שוויתר על הכתר ועל בריטניה בשם האהבה.
"כשאדוארד השמיני התפטר בשנת 1936, חלק ניכר מהציבור הבריטי האמין שבת זוגו האמריקנית 'גנבה את הנסיך' שלהם. היא אולי באמת גנבה - אבל לא ידעה מה לעשות איתו לאחר מכן", אמר עורך המשנה של "אינדיפנדנט", שון אוגריידי, והוסיף: "זה ממש כמו שלא ברור מה מייגן מתכננת לעשות עם הארי, היא לא הבינה את הצעד שעשה".
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי ואהובתו וואליס סימפסון, זאת אומרת מייגן מרקל
(צילום: רויטרס)
נעצור לרגע כדי לציין שהתזמון של הארי להפוך לתושב אמריקני די גרוע, בהתחשב בכך שבחודש הבא הוא צפוי לחזור לבריטניה לטובת אירועי משחקי האינוויקטוס, אך בעיקר כדי לבקר את אביו וגיסתו, קייט מידלטון, חולי הסרטן.
תחילה דווח כי הארי ביקש מאשתו הדוכסית להצטרף אליו לבריטניה ביחד עם שני ילדיהם, הנסיכים ארצ'י וליליבת, אך מקור יודע דבר הבהיר כי למרקל אין שום כוונה לחזור ללונדון - לא לפני שמשפחת המלוכה תתנצל בפניה. "הארי היה רוצה להתפייס עם בני משפחתו אבל תומך באשתו לחלוטין", הסביר המומחה המלכותי טום קווין ל"מירור". "עד שמייגן לא תרגיש שמשפחת המלוכה מספיק נחמדה אליה וכמו כן תתנצל על העבר - זה לא יקרה".
אז מה בכל זאת הוביל את הארי לצעד הכה דרמטי? מקורות יודעי דבר מספרים כי החלטתו של אביו, המלך צ'רלס, "לזרוק" אותו מפורגמור קוטג' - הבית שקיבלו הדוכסים מסאסקס במתנה מהמלכה אליזבת לרגל חתונתם, הייתה הקש ששבר את גב הנסיך. "הארי זעם על כך שסולק מפרוגמור, הוא הרגיש שלאביו לא הייתה שום זכות לעשות זאת", הסביר טום קווין. "הוא סירב לקבל את זה שהבחירה שלו להפסיק להיות בן מלוכה עובד פירושה שלילת מעונו המלכותי".
נזכיר כי מיד לאחר שהודיעו הדוכסים מסאסקס כי הם פורשים מהמלוכה, מהלך שזכה לכינוי "מגזיט", הנסיך הארי חזר שוב ושוב על משפט אחד - "בריטניה היא הבית שלי ומקום שאני אוהב. זה לעולם לא ישתנה". כעת הוכיח שוב הארי שמילים לחוד ומעשים ממש לחוד. "הארי צריך לוותר על התואר שלו ולראות איך זה לחיות בעולם האמיתי בתור הארי ומייגן הפשוטים", טענה המומחית המלכותית אמנדה פלאטל.
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי קייט מידלטון הנסיך וויליאם
הנסיך הארי קייט מידלטון הנסיך וויליאם
פעם, לפני שהחלו כל הדרמות המלכותיות
(צילום: Danny Martindale/WireImage)