8 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
סיפור אהבה מהאגדות. מייגן והארי
(מתוך "הארי ומייגן", נטפליקס)
אחרי שסיכמנו את הפרק הראשון בסדרת הדוקו-ריאליטי "הארי ומייגן", הגיע הזמן לעבור לפרקים הבאים: הם כבר מוקדשים לגזענות שחוותה מייגן מרקל כילדה, כנערה ובהמשך כבת מלוכה בארמון. ההתחלה מנסה להיות עדינה יחסית - הפרק השני נפתח עם אמה של הדוכסית, דוריה רנגלד, שמספרת על הילדות של מייגן והדוכסית מספרת כי היא מעולם לא הייתה הילדה היפה אלא החכמה, וכי היה ברור מהרגע הראשון שהיא פעילה חברתית. "אני זוכרת שהרגשתי בודדה כילדה. רציתי שיהיו סביב יותר אנשים", אמרה מרקל וסיפרה על החלום לגור בבית אחד עם אבא מאושר ואישה אוהבת ואח שתמיד בוערת.
בהמשך, זה מגיע לג'וס שממנו פחדו בני המלוכה, ועדיין, רוב האש מופנית כלפי צלמי הפפראצי:
"היו למייגן חיים שלמים לפני שהכירה את הארי, הייתה לה קבוצת חברות והיא הייתה מאוד ידידותית וחברותית. היא אדם טוב לב", סיפרה החברה אביגיל ספנסר. "היו לה חיים חופשיים לגמרי לפני שהכל התפוצץ לה בפנים", הוסיפה חברה אחרת.
חברותיה של מרקל סיפרו על ההתמודדות של הדוכסית עם צלמי הפפראצי - באופן שהזכיר מאוד את התמודדותה של הנסיכה דיאנה. "צלמי הפפראצי יצאו מגדרם כדי לראות אותה ואנשים ניסו לקנות דפי זימון מעוזרי ההפקה שלנו בתוכנית כדי שיוכלו לברר מתי היא מצטלמת. היו להם עדשות מאוד ארוכות והם היו מסתתרים בגבעות כדי לראות אותה. אנשים פרצו לאזור הטריילרים וניסו לצלם אותה כשהיא נכנסת ויוצאת - היא התחילה לחוש טיפה סכנה. בשלב מסוים נאלצנו להקיף את הטריילרים בגדרות וזה היה מאוד מאתגר, סיפרה חברת צוות של הפקת הסדרה SUITS. "אני לא יודעת אם מישהו באמת ידע איך להתמודד עם השגרה החדשה הזו".
"זה היה מפחיד. אנשים חיכו ליד הדלת שלה כל הזמן או ניסו להיכנס לתוך הביתה שלה או ניסו ללכת מסביב כדי למצוא אותה", סיפרה חברה נוספת של הדוכסית. מי שהיה המאבטח האישי של מרקל באותה התקופה סיפר כי הם נאלצו לעשות סיבובים ברחבות העיר כדי לחמוק מצלמי הפפראצי וכשהיו חוזרים הביתה היו מבריחים את מייגן דרך החניה. "היינו בודקים את הדואר שלה והגיעו כמה דברים חריגים, ושלחנו אותם למאבטחים של הארי בבריטניה והם היו בודקים, מטפלים ומפקחים על הדברים האלה".
8 צפייה בגלריה
דוקו הנסיך הארי מייגן מרקל
דוקו הנסיך הארי מייגן מרקל
חששה לחייה
(צילום: נטפליקס)
מרקל נזכרה שברגע שהדברים החלו להסלים חבריה ובני משפחתה שאלו אותה אם הארי שווה את זה. "הם אמרו שהם יודעים שאני מאושרת ואוהבת אותו אבל 'זה שווה את זה? תראי מה קורה לחיים שלך'. עשינו הכל כדי לתמוך אחד בשנייה, היינו צריכים להישאר מחוברים - אחרת לא היינו עומדים בזה", אמרה, והארי חיזק. "אני לא יודע איך עשינו את זה - אבל עשינו את זה".
"הקשר שלנו נהיה שילוב של מרדפי מכוניות", נזכר הארי. "התחמקות ממעקבים בנהיגה ותחפושות - וזו לא דרך בריאה במיוחד להתחיל מערכת יחסים, אבל תמיד התמודדנו עם זה עם כמה שיותר הומור. בכל פעם שהיינו נפגשים היינו מתחבקים חזק ומנסים לחיות חיים כמה שיותר נורמליים".
אחרי פרק וחצי סוף-סוף הגענו לחלק של בית המלוכה, ואנחנו ממש יכולים לדמיין את משפחתו של הארי יושבת וכוססת ציפורניים ומחכה להגיע לעיקר: "סבתא שלי הייתה בת המשפחה הבכירה הראשונה שפגשה את מייגן. למייגן לא היה מושג מה כרוך בזה וכן, היה קצת הלם", סיפר הארי בחיוך. "זה היה סוריאליסטי. "לא הייתה איזו הכנה או רגע גדול של 'עכשיו תכירי את סבתא שלי'. ידעתי שאפגוש אותה רק רגעים ספורים לפני כן היינו ברכב ונסענו לארוחה ברויאל לודג' והארי אמר שסבתא שלו פה והיא תגיע אחרי הכנסייה. ואז הוא שאל אותי אם אני יודעת איך לקוד קידה. וחשבתי שזו בדיחה".
"איך מסבירים את זה לאנשים?", שאל הארי בחיוך. "איך מסבירים לאנשים שאתה קד קידה לסבתא שלך - ושצריך לקוד לה קידה. במיוחד לאמריקנית. זה מוזר". מייגן אמרה שהיא התחילה להבין שזה עניין רציני, והדגימה איך קדה את הקידה הראשונה שלה בפני המלכה.
לפתע מרקל פרצה בצחוק, ואמרה שבדיעבד, עכשיו היא מבינה שהיא לא ידעה כל כך הרבה אז - והיא שמחה על כך. "יכולתי להתנהג בטבעיות, בלי להתכונן כל כך. אפילו כשוויל וקייט הגיעו ופגשתי אותה לראשונה, הם באו לארוחת ערב, אני זוכרת שהייתי בג'ינס קרוע ויחפה. תמיד הייתי מהמחבקים, לא ידעתי שזה צורם להרבה בריטים. אני מניחה שהתחלתי להבין די מהר שהרשמיות כלפי חוץ היא גם כלפי פנים - שיש התנהגות מסוימת בפומבי ואז דוגרים את הדלת וכזה 'יופי, אפשר להירגע' - אבל הרשמיות הזו נמשכת בשני הצדדים. וזה הפתיע אותי".
8 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
שימו לב, כך לא קדים בפני המלכה!
(מתוך "הארי ומייגן", נטפליקס)
מייגן הוסיפה כי הבעיה הגדולה ביותר הייתה העובדה שהיא שחקנית. "כמה שזה היה מוזר, הייתה לזה תדמית חזקה, מבחינת הבריטים. היה להם קל מאוד להכניס את זה לתבנית". באוקטובר 2017 פורסם כי מרקל החליטה לפרוש מקריירת המשחק בשביל הארי ובעקבות זאת לא הופיעה בעונה האחרונה של Suits. בהמשך נאלצה לזנוח גם את הבלוג שלה "טיג", בו נהגה לפרסם אוכל, טיולים ואופנה.
"מבחינתי, התאהבתי בה לחלוטין", אמר הארי. "הלב שלי אמר לי שאהיה איתה בשארית חיי וכשהכרתי אותה עוד יותר הראש שלי אמר שהיא פשוט מושלמת לתפקיד הזה. בכל הנוגע למייגן, אני מניח שמצאתי מחט בערימת שחת". הפרק השני מסתיים בהצעת הנישואים של הארי ומרקל הנרגשת שסיפרה איך מיד אמרה כן. חברותיה של מרקל סיפרו כי הם נאלצו לחכות עם הכרזת הנישואים הרשמית ונאלצו להסתפק במסיבת פיג'מות בה כולם לבשו וואנזי של חיות וחגגו עד השעות הקטנות.
8 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
חגגו את האירוסים במסיבת וואנזי
(מתוך "הארי ומייגן", נטפליקס)
בניגוד לפרק הראשון - שנגמר בנימה יחסית אופטימית, בסיומו של הפרק השני ניתן להבין לאן נושבת הרוח ובעיקר כוונה אצבע מאשימה אל בני המלוכה שלא הצליחו להשתלט על התקשורת. "בדו"ח הנציבות האירופאית בשנת 2016, בדיוק התקופה שבה מערכת היחסים שלנו התפרסמה, הזהירו שאם הממשלה לא תעשה משהו או אם התקשורת לא תתאפס על עצמה, מלחמת התרבות שכבר התקיימה תגדל לממדי ענק ותהווה בעיה אמיתית", אמר הארי והתייחס לברקזיט ולעלייה בתקיפות על רקע גזענות. זמן מאוד לא טוב לסיפור מהאגדות של הנסיך הבריטי ובחורה כהת העור מאמריקה.
"ההבטחה שאחרי שתינשאו דברים ישתפרו, או שברגע שיתחילו להתרגל אלייך זה ישתפר. ברור שזה ישתפר. אבל למען האמת, לא משנה כמה השתדלתי, כמה טובה הייתי, לא משנה מה עשיתי - הם בכל זאת התכוונו למצוא דרך להרוס אותי", סיכמה מרקל.
8 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
צועדים לעבר החופש?
(מתוך "הארי ומייגן", נטפליקס)
"אף פעם לא הרשו לנו לספר את הסיפור שלנו", אמרה מרקל בפתיחת הפרק השלישי, והארי הוסיף בנימה עוקצנית שלפחות הייתה עקביות בכל הנושא של האיסורים. פאוזה דרמטית ולאחריה מרקל ציינה שאסור היה להם לספר - עד עכשיו.
"מי חלם שלבריטניה תהיה נסיכה שחורה? מעולם לא חשבתי על כך. זו הייתה תוצאה היסטורית כל כך בלתי סבירה שזה היה מדהים", אומר הסופר דייויד אולוסוגה בדוקו, ומסכם בעצם את כל מה שעומד בבסיס השנאה לדוכסית.
במהלך הפרק השלישי, הארי מסביר לנשיאת קרן "ארצ'וול" מה זה אומר "מומחה למשפחת המלוכה" וכיצד מגיעים לטייטל " כתב מלכותי". "זה תואר שניתן לקבוצה נבחרת של עיתונאים - כדי שהם יוכלו להשתמש בדברים שהם אומרים וכותבים כעובדה ושהעיתונים שמדפיסים את הדברים ייהנו מאמינות הקהל", אומר הארי ומוסיף: "כל אחד יכול להיות מומחה כזה, הפואנטה היא לנסות לתת לגיטימציה לכתבות - ומשלמים להם על זה". בהמשך, הנסיך הודה כי למעשה הכתבים המלכותיים הם "זרוע יחסי ציבור מורחבת של משפחת המלוכה", וכי "קיים הסכם בן למעלה מ-30 שנה ביניהם".
נעצור לרגע כדי להזכיר כי באוקטובר 2019 הודיע הארי על כוונתו לתבוע כמה גופי תקשורת, בהם ה"דיילי מייל", בטענה כי התקשורת הפכה את מרקל לקורבן של העיתונות". "כזוג, אנחנו מאמינים בחופש תקשורתי ובדיווח אובייקטיבי אמיתי, אך לרוע המזל אשתי הפכה לאחד הקורבנות הגדולים של העיתונות הצהובה הבריטית, שמנהלת קמפיינים שלמים ללא מחשבה על ההשלכות, פרסומים חסרי רחמים שהסלימו במהלך השנה האחרונה. יש מחיר אנושי לתעמולה הבלתי נלאית הזו, במיוחד כשהיא כוזבת וזדונית. ועל אף שהמשכנו להציג פנים אמיצות, איני יכול להתחיל לתאר עד כמה זה כואב, ומכיוון שבעידן הדיגיטלי של ימינו הסיקור של היום הוא כבר לא הנייר 'הזול' של מחר, החלטנו לנקוט צעדים משפטיים, הליך שצפוי להימשך חודשים רבים".
"תדמיינו את כל האנשים האלה שפרסמו דברים איומים על המשפחה שלכם, שפרסמו דברים איומים על אמא שלכם - אתם צריכים לעשות הצגה עבורם", אמר ג'יימס הולט, אחד מהמנהלים בקרן ארצ'וול. "זה ממש עסק אכזרי, ועם מייגן לא היה גבול. כולם היו מטרות כשרות".
"הרגשתי לא בטוחה הרבה פעמים", אמרה דוריה רגלנד, אמה של הדוכסית. "לא יכולתי לרדת עם הכלבים או ללכת לעבודה - תמיד מישהו חיכה לי, עקב אחרי לעבודה. צלמי הפפראצי הטרידו אותי. פעם אחת עצרתי בצד והוא נעצר לידי ואמר 'רק ניסיתי להשיג כתבה, את יכולה לקבל על זה הרבה כסף', ופשוט הסתכלתי עליו ואמרתי לו שזו הילדה שלי ואין לי מה לומר".
8 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
דוריה רגלנד
(מתוך "הארי ומייגן", נטפליקס)
בשנת 2017, חמישה חודשים לפני החתונה המלכותית, מרקל הזומנה להשתתף בחגיגות חג המולד המלכותיות. "אני זוכרת מצוין את חג המולד הראשון בסאנדריגהאם. התקשרתי לאמא שלי והיא שאלה איך הולך ואמרתי לה שזה מדהים. זו משפחה גדולה כמו שתמיד רציתי. הייתה תנועה, אנרגיה וכיף בלי הפסקה. בארוחת הערב ישבתי ליד סבא של הארי (הנסיך פיליפ) וחשבתי שזה כל כך נפלא, פטפטנו והיה כל כך נהדר. סיפרתי להארי שדיברתי על זה ודיברתי על זה והוא אמר 'דיברת לאוזן החלשה שלו, הוא לא שמע שום דבר ממה שאמרת'. ובכל זאת חשבתי שזה היה ממש מוצלח".
השערורייה המלכותית הראשונה סביב מרקל נרשמה באותה ארוחה, כשרעייתו של אחד מבני דודה של אליזבת, ענדה לארוחת החג את סיכת "בלקמור" הנחשבת כגזענית והתמונות הפכו ויראליות. "במשפחה הזו, חלק מהפעמים אתה חלק מהבעיה ולא הפתרון ויש המון הטייה בלתי מודעת", אמר הארי. "אך אחד לא אשם בזה, אבל ברגע שמציינים את זה או שאתה מזהה את זה בעצמך אתה צריך לתקן את זה. זה חינוך, זו מודעות. וזה תהליך בלתי פוסק בשביל כולם, גם בשבילי".
באותה נשימה בחר הארי להתייחס לאותה תקרית בנעוריו, בשנת 2005, אז בחר לחגוג במדים נאציים. "זו כנראה אחת הטעויות הגדולות בחיי. כל כך התביישתי אחר כך. כל מה שרציתי זה לתקן את העוול. ישבנו ודיברנו עם הרב הראשי של לונדון וזה השפיע עליי מאוד. נסעתי לברלין ודיברתי עם ניצול שואה. יכולתי להתעלם מזה וכנראה לחזור על אותן טעויות, אבל למדתי מזה".
שנה לאחר מכן התגייס הארי לצבא הבריטי ושירת במשך עשור. "עשר השנים שלי בצבא נתנו לי את ניסיון החיים שבני משפחה אחרים שלי לא קיבלו. שני סבבים באפגניסטן, הטסתי מסוקי אפאצ'י בבסיס צבאי, זה מבגר אותך די מהר - הלכתי למלחמה פעמיים. האנשים שפגשתי והחברים לכל החיים שרכשתי, זו הייתה המשפחה השנייה שלי. כשאתה עובד וחי עם אנשים נורמליים, והחיים שלי לא נורמליים, זה בהחלט משפיע עליך. הבועה בתוך בועה שגדלתי בה התנפצה. בסופו של דבר אני אסיר תודה על כך. וכל זה לפני שהכרתי את מייגן".
8 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
מתוקים. הארי וארצ'י
(מתוך "הארי ומייגן", נטפליקס)
לקראת החתונה ההתרגשות בבריטניה הייתה עצומה, כולם היו שמחים ונרגשים, ובכל זאת, לצד זה היה גם המון לחץ. "זה מדהים מה אנשים מוכנים לעשות כשמציעים להם סכום גדול של כסף. חמישים אלף, מאה אלף תמורת תמונות. כדי ליצור כתבה. ותודה לאל שרובם סירבו".
כזכור, מי שלא סירב היה זה אביה של מרקל. "בשבוע שלפני החתונה שלנו התקשר אלינו הדובר המשותף ואמר שמחר תתפרסם כתבה שלפיה אבא שלי מביים תמונות ולוקח כסף מהתקשורת". מייגן הוסיפה כי שאלה מיד באיזה תמונות מדובר ואילו אחד מאנשי הצוות סיפר כי מדובר בתמונות בלתי מזיקות – תמונה שהוא מסתכל על ספר של בריטניה. "זו הייתה הפעם הראשונה ששמעתי על זה ואני זוכרת שנאמר לי להתקשר אליו ולברר אם זה נכון כי זה עלול לגרום להרבה נזק. הארי ואני צלצלנו לאבא שלי. אמרתי לו שאומרים שהוא לוקח כסף מצהובונים כדי לביים תמונות ושאלתי אם זה נכון – הוא ענה שלא. באותה שיחה אמרתי לו שאם הם לא יוכלו לעצור את זה ז יתפרסם למחרת אז הצעתי שנשלח אליו מישהו הביתה כדי להוציא אותו משם באותו הרגע, כי אם זה נכון יסתערו על הבית שלו. והוא אמר שיש לו דברים לעשות. הרגשתי שזה מאוד חשוד ואמרתי לעצמי שזה לא הגיוני. כשניתקנו הסתכלתי על הארי ואמרתי לו שאני לא יודעת למה אבל אני לא מאמינה לאבא שלי". את התמונות מכר מרקל האב תמורת 100 אלף דולר.
"הייתי פשוט בהלם שתומס השתתף בקרקס הזה", אמרה רגלנד. "הייתי עצובה שהתקשורת דיווחה על זה, שהוא הרוויח כסף. בוודאי כהורה – זה לא מעשה ראוי. זאת לא הורות".
מרקל הוסיפה כי צלמי הפפראצי רדפו אחריו כל יום וכל היום. "החשיפה התרחשה בשבוע ההוא, כשהוא לא ענה לי לטלפון ובמקום זה הוא דיבר עם TMZ. גיליתי שהוא לא בא לחתונה שלנו מצהובון. ואז פתאום אמרו שהוא בבית חולים, כתבתי לו 'מה קורה? בבקשה תענה. אנחנו לא כועסים, בבקשה תענה'. והעולם רואה את הדרמה הזו מתפתחת. אפילו כשדיווחו על זה בתקשורת פשוט המשכתי להתקשר. היינו צריכים לדעת מה קורה, לא הבנו מה קורה. ואז מישהו שלח הודעה חזרה מהטלפון שלו, זה היה ממש מוזר. אתם יודעים איך אנשים שלוחים הודעה, נכון? נגיד אבא שלי השתמש בהרבה אימוג'יז ושלוש נקודות – וזה היה פשוט ההפך. והוא קרא לי מייגן. אמרתי לעצמי שהוא בחיים לא קרא לי מייגן. מג. כל החברים שלי קוראים לי מג, ההורים שלי קוראים לי מג. ואמרתי שזה לא אבא שלי. ידענו שהטלפון לא היה בשליטתו וכתבנו לו שאנחנו צריכים שהוא יענה לטלפון, שנדע שזה הוא. לא דיברנו איתו".
"היה לה אבא לפני כן ועכשיו אין לה. ואני תרמתי לזה", אמר הארי. "אם מייגן לא הייתה איתי, אבא שלה עדיין היה אבא שלה".
8 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
מצפים לפרקים הבאים
(מתוך "הארי ומייגן", נטפליקס)