הנסיך הארי הפסיד במשפט נגד משרד הפנים הבריטי לאחר שדרש אבטחה במימון משלמי המיסים בעת ביקוריו בבריטניה, כך דווח היום (ד'). הארי פתח בהליכים משפטיים בשנת 2022, לאחר שעורכי הדין שלו שלחו מכתב התראה לפני תביעה ואיימו כי במידה ולא יחזירו לדוכסים מסאסקס את האבטחה המשטרתית כשיגיעו לבריטניה - הם יפנו לבית המשפט.
בדיון שנערך בחודש דצמבר האחרון, ממשלת בריטניה הסבירה את ההחלטה בכך שההגנה של הדוכס צריכה להיות "מותאמת אישית" ויש להחליט עליה בכל ביקור לגופו.
הבוקר, שופט בית המשפט העליון סר פיטר ליין, פרסם את פסיקתו בתיק: "הבקשה לביקורת שיפוטית נדחית", קבע. "התהליך המותאם אישית שהוקם עבור התובע, בהחלטה שהתקבלה בפברואר 2020, הייתה והינה תקינה מבחינה משפטית".
בתגובה לפסק הדין מסר דובר משרד הפנים: "אנו שמחים שבית המשפט תמך בעמדת הממשלה בתיק זה ואנו שוקלים היטב את צעדנו הבאים. מערכת האבטחה של ממשלת בריטניה היא קפדנית ומידתית. המדיניות ארוכת השנים שלנו היא לא לספק מידע מפורט על הסדרים מאחר ופעולה זו עלולה לסכן את שלמותם ולהשפיע על האבטחה".
3 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
הפסיד בתביעה לאבטחה. הנסיך הארי
(צילום: Belinda Jiao/GettyImages)
הדרישה של הנסיך הארי לקבל מהממשלה אבטחה מלאה הגיעה מאחר ולטענתו אשתו, מייגן מרקל, ושני ילדיהם - הנסיכים ארצ'י וליליבת, לא ירגישו בנוח בבריטניה - במידה ולא ישמרו עליהם ויבטיחו את הגנתם.
כבר בשנת 2021, בריאיון הסנסציוני שהעניקו הדוכסים מסאסקס לאופרה ווינפרי, דיבר הנסיך על ההחלטה לשלול ממנו את האבטחה שמוענקת לכל בני המלוכה, אך נלקחה ממנו בעקבות שינוי מעמדו. הוא הודה כי המהלך הפתיע אותו, מכיוון שחשב שבתור בן מלוכה מלידה, הוא ירש עם התואר גם את הסיכונים הכרוכים בכך, ולכן זכאי להגנה.
מרקל מצידה, הוסיפה כי כתבה מכתבים רבים לבני המלוכה בהם התחננה להמשיך לשמור על בטחונו של הארי, והבהירה שמדובר באיומי מוות ותעמולה גזענית - אך נאמר לה ש"זה בלתי אפשרי".
3 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
הכל כדי להגן על התא המשפחתי
(צילום: Gettyimages)
ובנושא אחר: אמש דווח כי הנסיך הארי להוט לחזור לבריטניה עם אשתו ושני ילדיהם, אך מקורבים יודעי דבר סיפרו כי מייגן חוששת מהרעיון. "מאז שהארי ביקר את אביו חולה הסרטן הוא עסוק בתכנון נסיעות נוספות לבריטניה בהמשך השנה", סיפר המקור. "הארי מאוד רוצה שכל משפחתו תצטרף אליו, חשוב לו שהם יציגו חזית מאוחדת ויתמקדו בשיקום הקשר עם משפחתו".
עוד דווח כי הארי מעוניין לחגוג את יום השנה העשירי למשחקי האינוויקטוס בבריטניה, והוא "נחוש בדעתו שמייגן והילדים יצטרפו אליו". המקור הוסיף כי "מייגן חוששת ומוצאת את השהות בבריטניה מאוד לא נוחה. היא יודעת שהיא לא הייתה פופולרית בעבר אז למה שזה ישתנה הפעם?".
כעת, לאחר פסיקת בית המשפט בכל הנוגע לאבטחה, החזרה של הארי ומשפחתו לבריטניה מוטלת בספק. נמשיך לעקוב!
3 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
אז מה הצעד הבא?
(צילום: רויטרס)