שנתיים חלפו מאז אותן שמונה מילים מטלטלות ששינו את פניה של בריטניה. "המלכה אליזבת מתה בשלווה אחר הצהריים בטירת בלמורל", כך הודיע ארמון בקינגהאם ב־8 בספטמבר 2022.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד כתבות למנויים:
בגיל 96, אחרי 70 שנות מלוכה, הלכה אליזבת השנייה לעולמה. באופן טבעי (אך לא בהכרח מתבקש), הכתר עבר ישירות לבנה הבכור, צ'ארלס השלישי - מי שזכה לכינוי "הנסיך הנצחי" ואף שבר את השיא העולמי בקטגוריית "יורש העצר שמחכה לרשת את התואר הכי הרבה זמן". וזה לא השיא היחיד שצ'ארלס שבר. עם הכתרתו הוא ירש בגיל 73 גם את הטייטל "המלך הכי מבוגר אי פעם", ובכך הדיח את הנסיך וויליאם הרביעי, שהפך למלך בגיל 64, אי שם בשנת 1830.
7 צפייה בגלריה
המלך צ'ארלס השלישי
המלך צ'ארלס השלישי
מ''הנסיך הנצחי'' למלך צ'ארלס השלישי
(צילום: Jane Barlow, Reuters)
בעולם מתוקן, צ'ארלס היה כנראה מעביר את הכתר ישירות לבנו הבכור, הנסיך וויליאם, ולא רק בשל גילו המבוגר, אלא גם מכיוון שבריטניה עדיין נוטרת לו על הסבל והייסורים שהעביר את אשתו הראשונה הנסיכה האהובה דיאנה, שזכתה לכינוי "נסיכת הלבבות". אלא שלצ'ארלס לא הייתה שום כוונה לוותר על התואר ועל התהילה שהוא מביא איתו.
לא רק זאת, למרות שגם כשאמו הייתה בחיים, דאג צ'ארלס להבטיח שוב ושוב שהוא יפעל למען מונרכיה מצומצמת - מתוך הבנה שלאזרחים הבריטים נמאס לממן את חיי הפאר והיוקרה של המלוכה ‑ שמונה חודשים לאחר מותה הוא כבר הספיק לשכוח את הבטחותיו וחגג ברוב פאר והדר בטקס הכתרה שעלה למשלמי המסים 125 מיליון דולר. אגב, עלות טקס ההכתרה של אמו המנוחה, שנערך בשנת 1953, היה שני מיליון דולר - שווה ערך לכ-70 מיליון דולר בימינו ‑ קרוב למחצית (!) מהסכום ששולם על הטקס של בנה הבכור.
למען ההגינות, צריך להבהיר שההשקעה העצומה גם החזירה את עצמה, וזאת בזכות עשרות אלפי התיירים שהגיעו ללונדון כדי לצפות בטקס ההכתרה מקרוב ולרכוש מהמרצ'נדייז החגיגיים שליוו את האירוע, שנמכרו במחירים מופקעים.
ואם במספרים עסקינן - סקר שפורסם באתר NatCen באפריל האחרון חשף כי התמיכה במונרכיה ירדה לשפל חדש. על פי הנתונים, 25 אחוז מהמצביעים טוענים שיש לבטל את המלוכה ושהיא כלל לא חשובה, ורק 54 אחוז מאזרחי בריטניה מאמינים שהמלוכה חשובה ‑ האחוז הנמוך ביותר שנרשם מאז הוצגה השאלה לציבור בפעם הראשונה, אי שם ב־1983. באותה השנה, לשם השוואה, הצהירו 86 אחוז מהמשיבים על הסקר כי חשוב שתהיה מלוכה בבריטניה. נתון נוסף ומדאיג לא פחות חושף שרק 12 אחוזים מבני ה־18 עד ה־34 רואים את המלוכה כחשובה, לעומת 42 אחוז מבני ה־55 ומעלה.
נתונים מדאיגים לא פחות (לפחות עבור המלך צ'ארלס ובנו הבכור וויליאם) חשפו באותו החודש כי בת המלוכה הפופולרית והאהובה ביותר על ידי האזרחים היא הנסיכה מוויילס, קייט מידלטון. על פי אותם נתונים, מאז חודש מרץ האחרון - אז חשפה מידלטון כי חלתה בסרטן, זינקה הפופולריות שלה משמעותית. על פי סקר שפורסם באתר YouGov, הדוכסית תופסת את המקום הראשון במדד אהבת הקהל עם 76 אחוז מהמצביעים, בעוד וויליאם ירד ל־73 אחוז.
למקום השלישי והמפתיע, אגב, הגיעה הנסיכה אן, אחותו של המלך צ'ארלס השלישי, עם 71 אחוז. המלך עצמו - שכידוע, נאבק גם הוא במחלת הסרטן - מתייצב במקום הרביעי בלבד, עם 63 אחוז מקולות האזרחים.
7 צפייה בגלריה
הכתרת המלך צ'רלס
הכתרת המלך צ'רלס
טקס ההכתרה. עלות של 125 מיליון דולר
(צילום: AP)
באשר למלכה-רעיה קמילה, שנקודת הפתיחה שלה בקרב הציבור הבריטי לא הייתה מדהימה, בלשון המעטה, היא הגיעה אל המקום השישי עם 50 אחוז בלבד.
צריך לומר, עם זאת, שלמרות אחוזי האהדה הנמוכים - הצליחה קמילה לסלול את דרכה לליבם של אזרחי בריטניה, בקושי רב אך בהתמדה מרשימה. לאורך השנים נאלצה המלכה־רעיה להתמודד עם תווית "האישה השנואה ביותר בבריטניה", לאחר שהוכתרה בעיני הציבור כמי שאחראית לפירוק נישואיו של הנסיך. אזרחי בריטניה שמרו על נאמנות לנסיכה דיאנה המנוחה, שסיפרה לא פעם שהנישואים שלה היו נישואים של שלושה - שלה, של צ'ארלס ושל קמילה.
זה גם מה שהדאיג את המלכה. חודשים ספורים בלבד לפני שהלכה לעולמה, הבינה כנראה אליזבת שבנה הבכור לעולם לא יוותר על הכתר ויעביר אותו ישירות לבנו, והאזרחים יצטרכו לקבל אותו כמלך הבא. יותר מזה, הם יצטרכו לקבל את אשתו השנואה בתואר רשמי.
"כאשר בני צ'ארלס יהפוך למלך, ביום מן הימים, אני יודעת שתעניקו לו ולאשתו קמילה את אותה התמיכה שנתתם לי, ומשאלתי היא שכאשר יגיע הזמן הזה - קמילה תהיה ידועה בתור המלכה-רעיה", אמרה אליזבת בחגיגות יובל הפלטינה (ג'ובילי) למלוכתה ביוני 2022. המחווה של חמותה נגעה לליבה של קמילה, אך למרות כוונותיה הטובות - לא זה מה ששיכנע את מעריצי המלוכה לתת הזדמנות למלכה־רעיה החדשה.
בינואר 2024 נודע כי הנסיכה מוויילס קייט מידלטון אושפזה בבית החולים לטובת ניתוח בטן מסתורי. בהפרש של כמה ימים, אושפז גם המלך צ'ארלס לטובת הליך רפואי בבלוטת הערמונית. השניים השתחררו מבית החולים בהפרש של כמה שעות, אך בעוד שמידלטון חמקה הביתה בחשאי, צ'ארלס נופף למעריציו.
חמישה ימים לאחר שחרורו, בישר ארמון בקינגהאם שהמלך אובחן עם סרטן. "במהלך אשפוזו של המלך צ׳ארלס עבור טיפול בערמונית מוגדלת, עלתה אבחנה נוספת שהדאיגה את רופאיו. בדיקות נוספות זיהו גורם כלשהו של סרטן", נמסר מהארמון. "הוד מלכותו החל היום בטיפולים קבועים שבמהלכם הומלץ לו על ידי הצוות הרפואי לדחות תפקידים ציבוריים.
"המלך אסיר תודה לצוות הרפואי שלו על הגילוי המהיר שהתאפשר הודות להליך האחרון שעבר בבית החולים. הוא נשאר אופטימי לחלוטין ומצפה לחזור לתפקידיו הציבוריים בהקדם האפשרי".
אבחונו של המלך צ'ארלס הגיע במקביל לדיווחים על מצבה הבריאותי ההולך ומידרדר של מידלטון. ארמון בקינגהאם הודיע שצ'ארלס לא ייקח חלק באירועים ציבוריים, ובמקביל ארמון קנזינגטון דיווח שמידלטון לא תישא במטלות המלכותיות המוטלות עליה, וברגע אחד, נותרו רק שני בני מלוכה פעילים, וויליאם ואמו החורגת, שנאלצו בעל כורחם לאחד כוחות.
"כולם היו בטוחים שקמילה תיעלם, אבל קמילה עשויה מחומר אחר לגמרי - וזה משהו שכולנו צריכים לשאוף אליו", אמרה רבקה אינגליש, כתבת מלכותית של ה"דיילי מייל". "אם תשב אומלל ותרחם על עצמך, אתה תרגיש עצוב ומסכן, אבל אם תקום ותפעל - עם חיוך, תרגיש הרבה יותר טוב". וזה בדיוק מה שקמילה עשתה, מתברר.
7 צפייה בגלריה
המלכה רעיה קמילה
המלכה רעיה קמילה
המלכה רעיה קמילה. ''היא עשויה מחומר אחר''
(צילום: Chris Jackson/Getty Images)
"קמילה דואגת לבעלה - כולם דואגים לו. למרות שנראה שהוד מלכותו מחלים יפה - קשה מאוד לראות מישהו שאתה אוהב עובר דבר כזה, ועדיין, היא פשוט עושה כל מה שצריך, את כל מה שמבקשים ממנה ועם חיוך רחב על הפנים", אישר לעיתון אחד משומרי הארמון.
כאמור, לצידה של קמילה התייצב גם הנסיך וויליאם - יורש העצר, שנאלץ לתמרן בין מחויבויות מלכותיות, טיפול באשתו ותפקוד מלא כאבא. "הכתר נראה תמיד כל כך רחוק מוויליאם", סיפר מקור בארמון. אולם כעת, כשתוכניות הלוויה של המלך צ'ארלס, תחת שם הקוד "מבצע גשר מנאי", החלו להתעדכן לעיתים קרובות יותר - נראה שבריטניה כבר נערכת ליום שאחרי צ'ארלס והנסיך וויליאם מתחיל להבין שכס המלכות מתקרב אליו בצעדי ענק.
"קייט התנהגה בצורה מופתית בנוגע למחלתה, ברוגע, בלי טיפה של רחמים עצמיים או דרמה. נראה שהגישה שלה לציבור דומה לזאת שהיא נוקטת עם ילדיה - שילוב של נחישות, ביטחון ותמיכה. אם למישהו היה ספק, ההופעה הזו הוכיחה שהיא היורשת המושלמת לתואר המלכה"
"אחרי שאובחן הסרטן של המלך צ'ארלס, אני בטוחה שהתגובה הראשונה של וויליאם הייתה דאגה של בן לאביו", אומרת אנה ווייטלוק, פרופ' להיסטוריה של המונרכיה, ומוסיפה כי עם זאת, "הוא עומד להרגיש את כובד האחריות שתונח על כתפיו - ואני בטוחה שהוא מודע לכך".
ביום שני השבוע, התבשרנו כי ויליאם יכול לנשום מעט לרווחה. בסרטון רשמי ומרגש ששחררה, הודיעה הנסיכה מוויילס קייט מידלטון כי החלימה מסרטן. “הזמן הזה ביחד הזכיר לוויליאם ולי להיות אסירי תודה על הדברים הפשוטים והחשובים בחיים, שאנחנו נוטים לקחת כמובן מאליו. פשוט לאהוב ולהיות נאהבים”, אמרה על רקע תמונות שלה, של בעלה הנסיך ושלושת ילדיהם, ג’ורג’, שרלוט ולואי, מבלים בחיק הטבע כמו כל משפחה רגילה, רק בבגדים יותר יפים.
בזה, בינתיים, הגיעה לסיומה סאגה מכוערת, שבה, לצד דאגה לחיי אשתו, נאלץ וויליאם גם להתמודד עם שמועות אכזריות ותיאוריות קונספירציה מרושעות, שהציפו את הרשת מאז אושפזה מידלטון בבית החולים בינואר ועד שישבה לצלם מסר לעם, במרץ, וחשפה באומץ שהיא מתמודדת עם סרטן.
בין היתר, נטען כי הנסיכה נמצאת בקומה, כשאחרים הציעו שהיא "כלואה בארמון" בזמן שוויליאם חזר לזרועותיה של המאהבת רוז הנבורי - חברתה הטובה (לשעבר) של מידלטון. מעריצים נוספים העלו השערה שקייט בכלל הלכה לעולמה ובארמון מחכים עדיין לרגע הנכון לבשר על כך.
7 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם קייט מידלטון הכתרה
הנסיך וויליאם קייט מידלטון הכתרה
הנסיך וויליאם והדוכסית קייט מידלטון. התמודדות עם שמועות אכזריות
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)
בסופו של דבר, נראה שלקייט לא נותרה ברירה אלא לחשוף את מצבה הבריאותי בפני הציבור הרחב. "בינואר עברתי ניתוח בטן גדול בלונדון ובאותה עת חשבו שזה לא סרטני. הניתוח הצליח. עם זאת, בדיקות לאחר הניתוח גילו סרטן, ולכן הצוות הרפואי שלי ייעץ לי לעבור טיפול כימותרפי מניעתי ואני נמצאת כרגע בשלבים הראשונים של הטיפול". נציין כי גם כעת, לאחר שהחלימה - סוג הסרטן של מידלטון (או של צ'ארלס) לא ידוע.
הפעם הבאה שמידלטון נראתה בציבור הייתה ביוני האחרון, אז התייצבה לצד בעלה, ילדיה ושאר בני משפחת המלוכה לטובת אירועי ה־Trooping the Colour, חגיגות יום ההולדת הרשמיות של המלך. רגע אחד מיוחד מאוד שנתפס בעדשת המצלמה ואף שם באחת קץ לשמועות האכזריות, היה מבט מלא אמפתיה ואהבה שוויליאם וקייט החליפו ביניהם. "קימוטי עיניו של וויליאם והשרירים המכווצים סביב שפתיו הראו את הגאווה הפנימית שלו ואת ההקלה על כך שאשתו היפה תעמוד לידו שוב", אישרה ג'ודי ג'יימס - מומחית בריטית לשפת גוף, והוסיפה: "קייט החזירה חיוך רחב וחשפה את הגומות שהוא כל כך אוהב".
"קייט התנהגה בצורה מופתית, היא הייתה רגועה ובלי טיפה אחת של רחמים עצמיים או דרמה. נראה שהגישה שלה לציבור דומה לגישה שהיא כנראה נוקטת עם ילדיה - גישה של נחישות, ביטחון ותמיכה. אם למישהו היה ספק, ההופעה הזו של קייט הראתה שהיא היורשת המושלמת לתואר המלכה".
אגב, הסרטון המשמח עם בשורת סיום הטיפולים של מידלטון פורסם ביום שני, סביב השעה 18:30 (שעון ישראל) - ובמקרה (או שלא), כשעה וחצי לאחר מכן יצא טיזר של ענקית הסטרימינג נטפליקס - לקראת העלייה לאוויר של אחת משתי סדרות דוקומנטריות חדשות מבית היוצר של הנסיך הארי ומייגן מרקל - "פולו".
מקרה או לא, בינתיים, בקצה השני של העולם, אי שם במונטסיטו הרחוקה שבקליפורניה, הנסיך הארי ומייגן מרקל ממשיכים לייצר כותרות.
מיד לאחר שהנסיך הארי התבשר (ביחד עם כל העולם) על מחלתו של אביו, הוא עלה על טיסה ישירה לבריטניה כדי לבקר אותו. תחילה דיווחו אתרי החדשות שהארי יגיע לבריטניה לתקופה שאינה מוגבלת בזמן, אך בסופו של דבר - לאחר פגישה שנמשכה 45 דקות בדיוק, עלה על מטוס בחזרה לארצות־הברית, שם חיכו לו מייגן ושני ילדיו הנסיכים ארצ'י וליליבת.
"אני אוהב את המשפחה שלי ואסיר תודה על שהצלחתי לתפוס טיסה ולהגיע לראות את אבי ולבלות איתו", אמר הנסיך בראיון ל־Good Morning America עם שובו לארצות־הברית. וויל ריב, מנחה התוכנית ובנו של השחקן המנוח כריסטופר ריב, שוחח עם הארי על השיתוק שבו לקה אביו לאחר שנפל מסוסו בעת רכיבה, וסיפר כי גילוי מחלה במשפחה עלול להיות בעל השפעה הרסנית אך יכול גם להוות דרך לאחד מחדש את כולם. לאחר מכן שאל ריב את הארי אם הוא חושב שזה אפשרי במקרה של משפחתו, ועל זה השיב הנסיך: "בהחלט. כן, אני בטוח בכך. אני רואה ביומיום את הכוח של התא המשפחתי שמתאחד וחושב שכל מחלה שלא תהיה, מקרבת בין משפחות".
7 צפייה בגלריה
הנסיך הארי המלך צ'רלס
הנסיך הארי המלך צ'רלס
הבן הארי. פגישה קצרה
(צילום: Keith Mayhew/Getty Images)
הפעם הבאה שהארי נחת על אדמת בריטניה הייתה שלושה חודשים לאחר מכן, במאי האחרון, בביקור לטובת חגיגות העשור לאינוויקטוס - טורניר ספורט פראלימפי לחיילים ויוצאי צבא שנפצעו במהלך שירותם, שאותו יזם. השאלה הגדולה שעניינה את אזרחי בריטניה הייתה האם צ'ארלס יפנה זמן לבנו וייפגש איתו. התשובה הייתה שלילית. "בתגובה לפניות הרבות וההשערות המתמשכות אם הדוכס יפגוש את אביו בזמן שהותו בבריטניה - זה למרבה הצער לא יתאפשר בשל אילוצים של הוד מלכותו", מסר הדובר של הארי. "הדוכס מסאסקס כמובן מבין את יומן ההתחייבויות של אביו וסדרי העדיפויות השונים ומקווה לראותו בקרוב".
באוגוסט האחרון, ימים ספורים לפני יום השנה למותה של דיאנה, נחת שוב הנסיך הארי בבריטניה - הפעם, כדי להשתתף באזכרה של לורד רוברט פלוס, הגיס של אמו. הוא פגש בכנסייה את אחיו הגדול, אך השניים שמרו על מרחק ברור, ויודעי דבר מספרים שלא החליפו ביניהם מילה.
למרות כל זאת, מיד כשהארי התבשר על מחלת הסרטן של אביו וגיסתו היה ברור שהוא יעשה כל מה שביכולתו כדי להתפייס עם משפחתו ולחזור לקשר. "אנו מאחלים בריאות לקייט ולמשפחה, ומקווים שהם יוכלו לעבור את התקופה הזו בפרטיות ובשלום", מסרו הדוכסים מסאסקס - והוסיפו שגילו על מצבה של הנסיכה מוויילס ביחד עם כל העולם, כשצפו בסרטון הווידיאו שפירסמה. הארי ומייגן, על פי השמועות, נפגעו עד עמקי נשמתם מכך שזו הייתה הדרך שבה נחשפו לכך.
מקורבים לארמון, הסבירו כי הסיבה לכך שהשניים לא עודכנו על מצבה מראש, הייתה שבני משפחתם כנראה חששו שידליפו את המידע לתקשורת: "אי-אפשר לסמוך על הארי ומייגן, הם הוכיחו זאת שוב ושוב בעבר", אמר מקור יודע דבר ל"סאן".
ועדיין, מעבר לים נוצרה התקווה שאולי מצבם הבריאותי של צ'ארלס וקייט יצליח לקרב את הארי ולפייס בינו לבין שאר בני המשפחה, בכל זאת – עד לכניסתה של מייגן לארמון, הארי ומידלטון היו קרובים מאוד. למעשה, כל כך קרובים עד שהארי אמר לא פעם שקייט היא האחות שמעולם לא הייתה לו.
אלא שנראה שמבחינתם של וויליאם וקייט – הפיוס לא עמד כלל על הפרק. "בעיית הארי היא הדבר האחרון שמעניין אותם כרגע", סיפר מקור מהארמון ל"טלגרף", והוסיף: "וויליאם עושה כל שביכולתו כדי להגן על משפחתו והוא מתמקד בשמירת הפרטיות של קייט והילדים".
ונראה שלא רק את הנסיכים מוויילס, הפיוס לא מעניין. גם אשתו של הארי, הדוכסית מייגן, סירבה להצטרף אליו לשלושת הביקורים בבריטניה מכיוון שהיא עדיין מחכה להתנצלות ממשפחת המלוכה. “היא מתעקשת לקבל התנצלות, ועושה זאת כבר זמן רב”, הבהירה המומחית שרלוט גריפית'ס, וציינה כי בני המלוכה התייאשו לחלוטין מהדוכסית.
"הארי היה רוצה להתפייס עם בני משפחתו, אבל תומך באשתו לחלוטין", הסביר המומחה המלכותי טום קווין ל"מירור". "עד שמייגן לא תרגיש שמשפחת המלוכה מספיק נחמדה אליה וכמו כן תתנצל על העבר - זה לא יקרה".
7 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
מייגן מרקל. מצפה להתנצלות
(צילום: Diego Cuevas/Getty Images)
בזמן שהיא ממתינה להתנצלות, שככל הנראה לא תגיע לעולם, ניצלה הדוכסית מסאסקס את היחלשותה של משפחת המלוכה כדי להמציא את עצמה מחדש. במרץ האחרון חזרה מרקל לרשתות החברתיות, אחרי שהשוותה בעבר את משתמשיהן למכורים לסמים, תחת השם American Riviera Orchard.
באותו החודש השיקה מרקל גם אתר לייף-סטייל, דרכו תמכור איפור, קרם גוף, מזרני יוגה, מארזי לבנדר ואפילו שמפו מיוחד לכלבים. המוצרים האלה יתווספו למוצרים רבים אחרים, בהם כלי בית, אביזרי בישול, כלי כתיבה, מוצרי גינון, מזון, משקאות ותבלינים. חודש לאחר מכן, באפריל, נודע כי הארי ומייגן ישיקו שתי סדרות חדשות בנטפליקס, הראשונה תעסוק במייגן מרקל ובחיבתה הגדולה לבישול, גינון ואירוח - והשנייה תתמקד במשחק הפולו האהוב על הנסיך, שכאמור, פרומו שלה עלה למסכים השבוע.
גם הפעם הביקורות כלפי הדוכסים מסאסקס ובעיקר כלפי מרקל לא איחרו לבוא. "מייגן עדיין נאחזת בתואר הדוכסית שלה ומנסה להמציא את עצמה מחדש בארצות-הברית בזמן שגיסתה, קייט מידלטון, מחלימה בבית. מדובר בהתנהגות מתועבת. אמנם רק קייט ומשפחתה הקרובה ביותר יודעים ממה בדיוק סובלת הנסיכה, אבל ההתקפות החוזרות של מייגן והארי בטח לא מסייעות לרמות הלחץ והחרדה שמידלטון חוותה בשנים האחרונות", הכריזה העיתונאית אמנדה פלאטל - והאשימה אותה בנזק הגדול ביותר שנגרם אי פעם למלוכה.
הארי מצידו מתנהל כמו במשחק הידוע נשיקה־סטירה. מצד אחד מרגיע את בני משפחתו, כשמטעם ההוצאה לאור של ספרו האוטוביוגרפי Spare מצהירים שהמהדורה החדשה לא תכלול פרקים חדשים - ומצד שני הפך לתושב ארצות־הברית מן המניין - מה שאומר, כמובן, שוויתר על האזרחות הבריטית שלו.
החלטתו של הארי להפוך לתושב ארצות-הברית היא עוד צעד משמעותי לקראת ניתוק מוחלט מהמלוכה, שהופך במקביל את אשתו, מייגן מרקל, לדומה יותר מיום ליום לוואליס סימפסון, אהובתו של המלך אדוארד השמיני - שוויתר על הכתר ועל בריטניה בשם האהבה.
ובכל זאת, נראה שזה לא בדיוק מה שהארי רצה. כחמש שנים חלפו מאז החלטתם של הדוכסים מסאסקס לפרוש מהארמון ולהפוך לעצמאיים, והם עדיין רחוקים מלמצוא את מקומם – ואולי גם קצת שלווה.
7 צפייה בגלריה
הדוכסים מייגן והארי
הדוכסים מייגן והארי
''הדברים לא הסתדרו כפי שהארי רצה''
(צילום: Seth Wenig, AP)
"הדברים לא הסתדרו כפי שהארי רצה ואני חושב שהוא מתגעגע מאוד לבריטניה", סיפר חבר קרוב של הנסיך, והוסיף כי הוא מתנהג כמו "ילד קטן וכועס". מקורבים אחרים טוענים שמרקל מצידה מנסה לעודד את הארי להשאיר את העבר מאחור ולהמשיך הלאה – אך זה כאמור קשה, כשהיא עצמה מסרבת להתלוות אליו ושומרת על דיסטנס ברור מבני משפחתו.
עם זאת, מקורביה של הדוכסית טוענים כי היא "דווקא לא שומרת טינה לנסיכים וויליאם וקייט", ואף מציינים ש"אין לה שום רגשות שליליים כלפיהם והיא רק רוצה שיהיה שלום בין כולם".
רגע לפני שאתם פותחים את השמפניה הכי יקרה שאנחנו שומרים במקרר במיוחד להכרזה על הסולחה בין צמד האחים – נזכיר כי את המשפט המפויס הזה אמרה הדוכסית מסאסקס בשלל הזדמנויות שונות מאז אירוע ה"מגזיט" בינואר 2020. במקביל, היא ממשיכה להתראיין ולהזכיר את העוול הנורא שנגרם לה בארמון. כך שעדיף להמתין עם החגיגות עד לתמונה שתוכיח אחרת – או עד לרגע שבו תסכים מרקל לדרוך שוב על אדמת בריטניה – ולא רק בשביל הלוויות.
פורסם לראשונה: 00:00, 13.09.24