3 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
(צילום: Yui Mok - WPA Pool/GettyImages)
אחרי שגינה באופן חד משמעי את הטבח שבוצע באזרחי ישראל על ידי חמאס ב-7 באוקטובר, המלך צ'רלס קרא היום (ה') לנציגי ארגוני צדקה הפועלים במזרח התיכון - כולל בעזה - כדי לדון במשבר ההומניטרי באופן אקוטי. "המלך עודכן בארמון על ידי סוכנויות סיוע על המשבר הגובר בעזה", נכתב בעמוד האינסטגרם הרשמי.
בפגישה נכחו נציגי הצלב האדום הבריטי וקרן החירום הבין-לאומית הבריטית. צ'רלס, נשיא ארגון הצלב האדום בבריטניה, דן ב"משבר ההומניטרי החמור", ומהארגון נמסר כי המלך "תרם תרומה נדיבה מאוד" לטובת המטרה. "אנו אסירי תודה למלך צ'רלס על תרומתו הנדיבה בכל הנוגע לפנייה שלנו לישראל ולשטחים הפלסטינים הכבושים", נכתב בעמוד הרשמי של הארגון.
עוד נמסר כי סוכנויות הסיוע קוראות להפסקת אש מידית בסכסוך בין ישראל לחמאס, זאת כדי להגן על העובדים ההומניטריים ולהבטיח גישה מלאה לטובת סיוע. לעומת ארגוני הסיוע בהנהגתו של צ'רלס, ראש ממשלת בריטניה רישי סונק הדגיש את הצורך בהפסקת אש זמנית לטובת שחרור בני הערובה הישראלים והבריטים שנחטפו לעזה.
ארמון בקינגהאם סירב להתייחס לשאלה האם המלך דן במצוקת החטופים ובניסיונות לשחררם.
הצלב האדום בריטניה תיאר את המצב בעזה כ"משבר הומניטרי חסר תקדים" ואף הדגיש כי המחסור החמור ביותר הוא במים ובמזון.
יש לציין כי במהלך השבוע האחרון נכנסו עשרות משאיות עמוסות בציוד הומניטרי לדרום הרצועה. לדרישה לאספקת דלק של אונר"א, השיב צה"ל ש"חמאס יחזיר את הדלק שגנבו".
נזכיר כי ביום החמישי למלחמה התייחס ארמון בקינגהאם למתקפת הטרור האכזרית של חמאס בישראל, ומסר כי "המלך מודאג מאוד מהמצב ומחשבותיו ותפילותיו עם הנפגעים - במיוחד אלו שאיבדו את יקיריהם". בהמשך, גם הנסיכים וויליאם וקייט הצטרפו להבעת התנחומים, ושעות ספורות לאחר מכן הנסיך הארי ואשתו, הדוכסית מייגן מרקל, התייחסו למתקפת הטרור בישראל ובהודעה רשמית מטעמם מסרו: "אנו יוצאים נגד כל מעשי הטרור והאכזריות. אנו תומכים בשותפים ובארגונים שלנו בחזית בישראל ונסייע בסיפוק הציוד והסיוע הנדרש כדי לעזור לכל הקורבנות התמימים שחוו סבל אנושי ברמה שלא מתקבלת על הדעת".
3 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
ערוכים לסייע לישראל בכל הנדרש. הנסיך הארי ומייגן מרקל
(צילום: Martin Meissner/AP)
נזכיר כי למרות שאתרי החדשות הבריטים ממשיכים לעדכן את מספר הנרצחים שעומד כיום על 1,400 אזרחים ישראלים, בהם חיילים, קשישים, נשים, ילדים ותינוקות, נראה כי מעבר לים עדיין מתקשים להבין שארגון הטרור חמאס לא שונה מדאעש וכי לצד הנרצחים, יש עוד 222 שבויים שנמצאים בעזה.
3 צפייה בגלריה
מחאה משפחות החטופים בתל אביב
מחאה משפחות החטופים בתל אביב
נלחמים על הבית ועל החזרת החטופים
(צילום: EPA/ABIR SULTAN )