4 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
פתחה חזית נגד משפחת מנדלה. מייגן מרקל
(צילום מסך)
ביום שני האחרון פורסמה כתבת השער של מייגן מרקל במגזין The Cut ונראה שהדוכסית מסאסקס פתחה חזית חדשה - והפעם עם בני משפחת מנדלה. בריאיון השוותה מרקל בין החתונה שלה לשחרור של נלסון מנדלה מהכלא, וסיפרה כי בשנת 2019, במהלך הפרמיירה של "מלך האריות" בלונדון, חבר צוות דרום אפריקאי ניגש אליה עם עיניים בוהקות ואמר: "אני רק צריך שתדעי, כשהתחתנת עם המשפחה הזו שמחנו ברחובות כמו שעשינו כשמנדלה שוחרר מהכלא".
זווליוויליל מנדלה, נכדו של נלסון מנדלה, התקשה לעבור על כך בשתיקה: "החגיגה של מייגן מרקל והנסיך הארי גברה על 350 שנות קולוניאליזם עם 60 שנה של משטר אפרטהייד אכזרי בדרום אפריקה?", אמר בריאיון ל"דיילי מייל". "אי אפשר להשוות בין המקרים בכלל".
מנדלה הזועם הבהיר כי חגיגות הדרום אפריקאים בשנת 1990 בעקבות שחרור סבו לאחר 27 שנות מאסר, היו רגע חשוב בהרבה מנישואיה של הדוכסית ל"נסיך לבן". "אנחנו עדיין נושאים צלקות מהעבר, אבל החגיגות של נלסון מנדלה היו תוצר של הוצאת רוב האנשים שלנו לרחובות כדי לממש את זכות ההצבעה שלהם בפעם הראשונה".
עוד אמר מנדלה: "כל יום קמים עוד ועוד אנשים שרוצים להיות נלסון מנדלה, משווים את עצמם אליו או מנסים לחקות אותו. אבל לפני שאנשים יכולים להחשיב את עצמם לנלסון מנדלה, עצתי להם היא לחיות את החיים שחי נלסון מנדלה ולתמוך במטרות שבהן תמך".
4 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיל הארי אפריקה
מייגן מרקל הנסיל הארי אפריקה
רוקדת ברחובות במהלך הביקור בדרום אפריקה
(צילום: Gettyimages)
נכדו של מנדלה לא היה היחיד שזעם על ההשוואה חסרת הרגישות. כמה אזרחים דרום אפריקאים פנו לטוויטר כדי להוציא שם את זעמם על "הנסיכה ממונטסיטו", כינוי חדש ועוקצני שהודבק לדוכסית, וצירפו גם האשטג חדש #VoetsekMeghan. נסביר כי Voetsek היא מילה אפריקאית שמשמעותה היא "לך מפה". "אף אחד לא שמח ברחובות דרום אפריקה כשמייגן התחתנה ואם היא רומזת שזה היה רגע משמח כמו הרגע שהנשיא מנדלה שוחרר, זה חוסר כבוד מוחלט", צייץ אדם זועם.
"מייגן, את יכולה לרמות אמריקנים, 'חברים', סלבס ושרתים שלמים ברשתות החברתיות אבל את לא יכולה לרמות את האפריקאים. הראית לנו מי את. כשאת מנסה ליצור קרע ולהפריד בין בני המלוכה את שוכחת במי את פוגעת בדרך", צייץ אדם נוסף, ואחד אחר הוסיף: "אני לא יכול להאמין שהייתה לה החוצפה להשוות את חייה הפרטיים לסבלו ושחרורו של נלסון מנדלה".
אנג'לה לוין, מומחית לענייני בית המלוכה, זעמה גם היא על דבריה של הדוכסית ואמרה ל"דיילי מייל": "עוד כמה זמן מייגן תמשיך להפיץ את הקשקושים שלה? מספיק כבר. לא מפתיע לגלות שהנכד של מנדלה תקף אותה. איך היא יכולה להשוות את חתונתה לשחרורו של מנדלה מהכלא?".
נזכיר כי בחודש שעבר נשא הנסיך הארי נאום בעצרת הכלכלית של האו"ם לרגל יום נלסון מנדלה. כמו כן הדוכסים מסאסקס פגשו במהלך סיורם באפריקה בשנת 2019 את גראסה מאשל, אלמנתו של מנדלה. זו הייתה הפעם השנייה שהארי פגש את מאשל - כשהפעם הראשונה הייתה במהלך ביקורו בדרום אפריקה בשנת 2015. נציין כי גם הנסיך צ'רלס והנסיכה דיאנה היו קרובים מאוד לבני משפחת מנדלה והשניים ביקרו את נלסון עצמו מספר פעמים. כעת נראה כי הקשר בין בני המלוכה למשפחת מנדלה עלה על שרטון.
4 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיל הארי אפריקה
מייגן מרקל הנסיל הארי אפריקה
פעם, לפני שעצבנו את משפחת מנדלה. הדוכסים עם גראסה מאשל
(צילום: Gettyimages)

4 צפייה בגלריה
הנסיכה דיאנה נלסון מנדלה
הנסיכה דיאנה נלסון מנדלה
הנסיכה דיאנה ונלסון מנדלה
(צילום: AP)