7 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
כוכבת השער. מייגן מרקל
(צילום: אינסטגרם)
"אני חוזרת לאינסטגרם", מצהירה הדוכסית מייגן מרקל בכתבת השער למגזין THE CUT. עד שיצאה לאור באופן רשמי עם הזוגיות שלה ושל הנסיך הארי, מרקל תחזקה עמוד אינסטגרם פעיל עם למעלה מ-3 מיליון עוקבים ובו הקפידה לשתף את עוקביה ברגעים מחיי היומיום שלה, בין אם זה אוכל שאהבה, טיולים עם חברים, יוגה וכמובן תמונות של הכלב האהוב שלה - גאי.
לאחר שהתארסה לנסיך, "נאלצה לוותר" על חשבון האינסטגרם, יחד עם "עוד הרבה דברים - כמו הדרכון והחופש לפתוח את המכתבים האישיים שלי בעצמי". מרקל סיפרה כי מאוד אהבה לחלוק את חייה עם העוקבים, אבל יותר מכך אהבה את הארי. "זו הייתה הקרבה גדולה - הקרבה ענקית לעבור מעצמאות שכזו לחיים אחרים".
עם כניסה למשפחת המלוכה, מרקל "הורשתה" להצטרף לחשבון האינסטגרם של הארי, הנסיך וויליאם וקייט מידלטון תחת החשבון של KensingtonRoyal. "לא הייתה לי שום שליטה על החשבון הזה", אמרה. "יש ממש תהליך שלם, שאם אתה רוצה לפרסם תמונה של הילד שלך, את קודם כל צריכה לתת את זה לעמוד של ה-Royal Rota (האתר של בית המלוכה; ע.ח)". מייגן הוסיפה כי לרוב התמונות פורסמו קודם כל בכלי התקשורת ורק אחר כך היא יכלה לפרסם בעצמה - מה שלא התאים לה כלל. "למה שאתן לאותם אנשים שקוראים לילדים שלי במילות גנאי תמונה של הילד שלי - לפני שאוכל לשתף את התמונות עם אנשים שבאמת אוהבים את הילד שלי? איך זה הגיוני?".
7 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
רוצה להשיב את השליטה על חייה
(צילום: GettyImages)
ובכל זאת, באפריל 2019, חודש וחצי לפני שארצ'י הקטן נולד, מייגן והארי השיקו את עמוד האינסטגרם הרשמי שלהם - sussexroyal שהגיע למיליוני עוקבים תוך שעות ספורות. בניגוד לנהלים הברורים של המלוכה, הדוכסים מסאסקס פרסמו בעמוד האינסטגרם את כל העולה על רוחם - החל מחוויות וסיורים ועד תמונות משפחתיות - שחלקן אפילו לא נשלחו לאתר הממלכה הרשמי.
עמוד האינסטגרם של הדוכסים צבר 9.5 מיליון עוקבים אך בפברואר 2020, חודש לאחר שהודיעו השניים כי הם פורשים מהמלוכה, אסרה עליהם המלכה אליזבת את השימוש במותג "סאסקס רויאלס" וכתוצאה מכך נאלצו להשבית את חשבון האינסטגרם. "למרות שאולי לא תראו אותנו כאן, העבודה ממשיכה. תודה לקהילה הזו, על התמיכה, ההשראה והמחויבות המשותפת ליצור טוב בעולם. אנו מצפים בקוצר רוח להיות איתכם בקשר שוב. עד אז, דאגו לעצמכם ואחד לשני. הארי ומייגן".
לאחר מכן הדוכסית שבה ואמרה שאין בכוונתה לחזור לרשתות החברתיות מכיוון שהן עמוסות בבריונות. באחת הפעמים אפילו הצטרפה למפגש פסגה וירטואלי של "הנשים החזקות ביותר של Fortune", במהלכו השוותה בין המשתמשים ברשתות החברתיות למכורים לסמים. יש מעט מאוד דברים בעולם שמכנים את האדם העוסק בהם כ'משתמש'. אנשים שמכורים לסמים נקראים כך וגם אנשים הנמצאים ברשתות החברתיות". כמה שעות לאחר מכן התגלה כי הדוכסית העתיקה את נאומה, מילה במילה, מתוך הסרט "מסכי עשן: המלכודת החברתית".
גם בעלה הנסיך הסכים עם האנטי של הדוכסית בכל הנוגע לאינטרנט ובפאנל של מגזין Wired דיבר על ה"רוע" שיש ברשת. "האינטרנט מוגדר על ידי שנאה, פילוג ושקרים. בבית אחד יכולות להיות שלוש או ארבע גרסאות שונות של המציאות. ולא מדובר פה במקרה של 'זה יכול לקרות גם לך', זה כבר קורה לך. כולנו יכולים להעצים את זה במידה ולא נהיה מודעים לכך, אבל אם נהיה יותר מודעים לצריכה הדיגיטלית שלנו - נהיה יותר מודעים למה שאנחנו מעבירים הלאה". ובכן, בהתחשב בכך שמרקל שוקלת לחזור לרשתות החברתיות, כנראה שהשניים שינו את דעתם.
7 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
אז אתם סולדים או לא סולדים מהאינטרנט? מייגן והנסיך הארי
(צילום: GettyImages)
במהלך הריאיון, מרקל כנראה נזכרה בכל האנטי-רשתות חברתיות שלה, ודאגה להבהיר למראיינת כי היא לא באמת בטוחה שתחזור לאינסטגרם, למרות שעברה הכשרה לתקשורת ובהמשך גם הכשרה לתקשורת מלכותית.
בריאיון נזכרה מייגן בבדידות ובקשיים שחוותה עם כניסתה למשפחת המלוכה ובשיחה הראשונה שניהלה עם השחקן והמפיק טיילר פרי, ממנו שכרו הדוכסים את הבית כשהגיעו לקנדה. "מעולם לא נפגשנו באופן אישי", סיפרה. "הוא פנה אליי לאחר החתונה שלי ושל הארי כדי לומר לי שהוא מתפלל עבורי ושהוא מכיר את ההרגשה". מרקל הוסיפה כי פרי אמר לה שהיא תמיד יכולה לצלצל אליו כדי לשוחח או לבקש עצה ולמרות שזה לקח לה זמן - בסוף היא עשתה זאת וסיפרה לו בפירוט על מצבם. "לפעמים את יכולה לספר את סיפור חייך לזר במטוס ולא לחלק מהאנשים הקרובים אלייך ביותר". פרי, שכנראה הרגיש את מצוקתה, מיד הציע לדוכסים את אחד הבתים שלו בבוורלי הילס, מה שעזר להם לקבל התחלה חדשה.
באוגוסט 2020 רכשו הדוכסים את הבית הראשון שלהם בלוס אנג'לס. "זה לא היה קל למצוא בית ולהתחיל חיים חדשים. חיפשנו הרבה באזור מונטסיטו והבית הזה כל הזמן עלה בחיפושים אבל לא הייתה לנו עבודה אז פשוט לא הגענו לראות. זה לא היה אפשרי. זה הזכיר לי את זה שבצעירותי הייתי עושה קניות דרך חלונות הראווה - ולא רציתי ללכת להסתכל על כל הדברים שאני לא יכולה להרשות לעצמי". רגע לפני שתשלפו את הממחטות, לא עבר זמן רב עד שהדוכסים סגרו עסקאות ענק עם נטפליקס וספוטיפיי ורכשו את בית חלומותיהם.
7 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
"זה לא היה קל למצוא בית ולהתחיל חיים חדשים"
(צילום: GettyImages)
"אחד הדברים הראשונים שבעלי ראה כשהסתובבו בבית היו שני עצי הדקל שבחצר. הוא אמר לי 'אהובתי, זה אנחנו', בגלל שהם ממש מחוברים. מאז, בכל יום כשארצ'י עובר ליד העצים הוא אומר 'היי אמא, היי אבא'".
למרות פרישתם מהמלוכה, מרקל מספרת כי היא מודעת מאוד לכך שאנשים עדיין "רואים בי נסיכה". היא מסבירה: "אפילו במהלך הריאיון עם אופרה ווינפרי, הייתי מודעת לחלוטין לעובדה שיש ילדות קטנות שאני פוגשת והן אומרות לעצמן 'אלוהים אדירים, זו נסיכה מהחיים האמיתיים'. אני פשוט מסתכלת על כולם וחושבת על זה שיש לי את הכוח ליצור חיים גדולים יותר מכל אגדה שאי פעם קראת - ואני לא מתכוונת לזה במובן של 'את תתחתני עם נסיך יום אחד' אלא שאת באמת יכולה למצוא אהבה, למצוא אושר. אפשר להתמודד עם המכשול הכי גדול ולהיות מאושרת".
בדיוק כמו בפודקאסט, גם הפעם הארי "עבר ממש במקרה" כדי לומר שלום ולהזכיר לכל העולם כי הזוגיות שלו ושל מייגן מתוקה מדבש. "תגידי למראיינת מה היה הדבר הראשון שאמרת לי אתמול בלילה כשחזרת מהצילומים", ביקש הארי ממייגן, שענתה "אמרתי שאני לא דוגמנית". הארי מיהר לתקן: "את כן, ברור שאת יכולה להיות דוגמנית. והיא ענתה 'אני אמא'', ואני אמרתי לה שהיא יכולה להיות גם וגם". איך זה קשור לנושא? זה לא. אבל כנראה שהארי צלח את המשימה.
7 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
"אפשר להתמודד עם המכשול הכי גדול שנראה לך להיות מאושרת"
(צילום: GettyImages)
בחודש מאי האחרון צצו פרסומים מעבר לים כי הדוכסים מסאסקס מצלמים סדרת דוקו-ריאליטי חדשה. בריאיון הבהירה הדוכסית כי יש הבדל עצום בין סרט תיעודי לדוקומנטרי. "החלק של חיי, שלא הצלחתי לחלוק ושאנשים לא יכלו לראות, הוא סיפור האהבה שלנו. אני מקווה שזה מה שאנשים רואים ומרגישים כשהם נתקלים בכל אחד מהתכנים שלנו". כשנשאלה מה בכל זאת צפוי להיות בנטפליקס, התחמקה הדוכסית ואמרה כי היא משאירה את זה ליח"צ שלה ולענקית הסטרימינג.
בחודש יוני האחרון חזרו הדוכסים מסאסקס לביקור בלונדון לטובת חגיגות הג'ובילי של המלכה אליזבת - היישר לביתם שבפרוגמור קוטג', שלטענתה של מרקל נשאר בדיוק אותו הדבר. "המכנסיים שאני לובשת היום, שעלו לי 30 דולר, הם משם. מצאתי אותם במגירה ולקחתי אותם חזרה איתי. זה היה סוריאליסטי ישר לחזור לתוך החיים שבניתי שם". עוד אמרה: "כל מה שעשיתי שם הוא להיות שחקנית. התפקיד שלי היה לשאול 'תגיד לי איפה לעמוד', או תגיד לי מה לומר', 'תגיד לי איך לומר', 'תגיד לי מה ללבוש' - ופשוט עשיתי את זה".
לטובת מי שלא עקב, נזכיר כי הדוכסים מסאסקס חטפו ביקורת איומה לאחר ששיפצו את הקוטג' בעלות של 2.4 מיליון פאונד מכספי משלמי המיסים. את הכסף הם נאלצו להחזיר לאחר שפרשו מהמלוכה, אבל הטעם הרע נשאר.
לטענתה של מרקל, הכותרות סביב השיפוץ היו רק חלק קטן מהסיקור הפוגעני שחוותה ומה שגרם לה למצוקה נפשית. הדוכסית טענה כי היא והארי האמינו שאם הצהובונים מרשים לעצמם לתקוף אותם תחת המסווה של אינטרס ציבורי מכיוון שמשלמי המיסים מממנים את חייהם - הם פשוט צריכים להסיר את המימון מהמשוואה ולהרוויח את הכסף בעצמם. "הצענו למשרדי המלוכה לעבוד כדי שכל הרעש ייפסק. הצענו גם את האפשרות שנעזוב את בריטניה ונעבור לקנדה, ניו זילנד, דרום אפריקה - לכל מקום, אבל הקיום שלנו היה זה שערער את הדינמיקה של ההיררכיה. אז פשוט אמרנו שנסתלק מכאן'".
7 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
"פשוט אמרנו שנסתלק מכאן"
(צילום: Gettyimages)
הריאיון החדש של הדוכסית מוכיח דבר אחד - מייגן נחושה להמשיך "לרדוף" את המלוכה ולהוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה. בכל פעם שנפתח פתח קטן ואפשרות מזערית לפיוס - הדוכסית שולפת את התותחים הכבדים וגורמת לזעזוע חדש בארמון. במקרה או לא - בחודש הבא צפויים הדוכסים מסאסקס להגיע לביקור נוסף בבריטניה אך מהארמון כבר הובהר כי השניים לא יפגשו את המלכה. ואחרי הריאיון הזה - זה כנראה לטובה.
7 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
בהצלחה עם המלכה אליזבת
(צילום: Gettyimages)