אחרי תקופה יחסית ארוכה של שקט בגזרה, הנסיך הארי חוזר לכותרות וגם הפעם כשהוא תוקף את התקשורת הבריטית ומאשים אותה בשנאת נשים. אתמול (ג'), התארח הדוכס מסאסקס בפאנל The Internet Lie Machine שאורגן על ידי מגזין Wired. במהלך הריאיון הנסיך בחר להתייחס למונח "מגזיט", אותו מונח שהתקשורת הבריטית העניקה להחלטה שלו ושל אשתו, הדוכסית מייגן מרקל, לפרוש מהמלוכה.
"יכול להיות שאנשים יודעים את זה ויכול להיות שלא, אבל המונח 'מגזיט' הוא מונח מיזוגיני שנוצר על ידי 'טרול', התעצם על ידי כתבים מלכותיים והפך להיות מונח לכל דבר בתקשורת. אבל זה התחיל מ'טרול'". נציין כי זו לא הפעם הראשונה שהנסיך מתייחס לכינוי "מגזיט", שבעיקר מרמז על כך שמייגן הייתה אחראית למהלך. בעבר אף התראיין וטען כי ההחלטה לפרוש מהמלוכה הייתה שלו, בניגוד למצופה. "ההחלטה שקיבלתי עבורי ועבור אשתי, אינה החלטה שקיבלתי בקלות. זה הוחלט אחרי חודשים ארוכים של שיחות ואחרי המון שנים של אתגרים - ואני יודע שלא תמיד הצלחתי לעמוד בהם כמצופה, אבל לא הייתה לי שום אפשרות אחרת".
ולמרות הניסיונות הרבים למשוך את האש אליו - בחודש אוקטובר האחרון פורסם מחקר חדש של חברת המדיה Bot Sentinel. המחקר זיהה 83% חשבונות טוויטר שעל פי הנתונים אחראיים ל-70% מהתכנים המסיתים המפיצים אינפורמציה שגויה בכל הנוגע לזוג המלכותי ולמייגן בפרט. "החלק המטריד ביותר של הנתונים האלה הוא מספר העיתונאים הבריטים שהעצימו את השקרים והפיצו אותם כאילו מדובר באמת".
הארי הוסיף: "מידע מוטעה עלול לגרום למשבר הומניטרי עולמי. הרגשתי את זה באופן אישי לאורך השנים ועכשיו אני צופה בזה מתרחש בעולם ומשפיע על כולם - לא רק באמריקה אלא בעולם כולו. החלק הכי מפחיד בזה הוא שאתה לא צריך להיות אונליין כדי להיות מושפע מזה. חשוב להכיר בבעיה ובזה שהיא לא התחילה רק בעידן המדיה החברתית. מגיל צעיר למדתי שהפרסום לא בהכרח תואם לאמת. אני מכיר את זה יותר מדי טוב, איבדתי את אמא שלי בגלל ההפקרות הזו ואני נחוש שלא לאבד את אם ילדיי מאותה הסיבה".
בחודש מרץ האחרון הצטרף הנסיך הארי למכון אספן (ארגון בינלאומי הפועל למען יצירת חברה חופשית, צודקת ושוויונית) יחד עם 14 ניצבים נוספים כדי לקחת חלק במחקר בן חצי שנה על מצב המידע השגוי והאינפורמציה המוטעית. לדבריו, ההתנסות שלו והיותו חלק מהמחקר פקח את עיניו לגודל הבעיה. "האינטרנט מוגדר על ידי שנאה, פילוג ושקרים. בבית אחד יכולות להיות שלוש או ארבע גרסאות שונות של המציאות. ולא מדובר פה במקרה של 'זה יכול לקרות גם לך', זה כבר קורה לך. כולנו יכולים להעצים את זה במידה ולא נהיה מודעים לכך, אבל נהיה יותר מודעים לצריכה הדיגיטלית שלנו נהיה יותר מודעים למה שאנחנו מעבירים הלאה".
ואם כבר רשתות חברתיות ושקר פרסומי אי אפשר שלא להזכיר את הנאום מעורר ההשראה (אך הגנוב) של הדוכסית מסאסקס, שבדיוק לפני שנה השוותה את משתמשי הרשתות החברתיות למכורים לסמים בפאנל "הנשים החזקות ביותר של Fortune". "יש מעט מאוד דברים בעולם שמכנים את האדם העוסק בהם כ'משתמש'. אנשים שמכורים לסמים נקראים כך וכמו כן אנשים הנמצאים ברשתות החברתיות. יש שם אלגוריתם שיוצר את האובססיה הזו, שלדעתי מאוד לא בריאה עבור הרבה אנשים. אני דואגת מאוד לאותם אנשים שהפכו להיות אובססיביים לרשתות החברתיות ודואגת מכך שזה הפך להיות חלק מהתרבות היומיומית שלנו עד שזה הפך לסוג של התמכרות".
פחות מיממה לאחר שהנאום של הדוכסית פורסם דווח כי היא העתיקה את דבריה ,מילה במילה, מתוך הסרט החדש של נטפליקס "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית", סרט דרמה תיעודי החוקר את ההשפעה המסוכנת של הרשתות החברתיות על המשתמשים. את הגילוי המפתיע חשפו עוקביה של הדוכסית, שלא עברו על כך בשתיקה והציפו את הטוויטר בציוצים זועמים. "מייגן העתיקה את התוכן של הסרט התיעודי בנטפליקס שאומר כי המשתמשים ברשתות החברתיות הם כמו מכורים לסמים והייתה לה החוצפה לומר שהיא לא הייתה ככה שנים?", צייץ עוקב זועם, והוא היה רק אחד מיני רבים.