חודש לאחר שנוצר והוצג לקהל הרחב - הדיוקן הרשמי הראשון של המלך צ'רלס הושחת על ידי פעילי זכויות בעלי חיים.
מוקדם יותר השבוע הגיעו שני מפגינים למען זכויות בעלי חיים לגלריית פיליפ מולד בלונדון, שם מוצג לראווה הדיוקן של המלך, אותו צייר אמן הפורטרטים ג'ונתן יאו. המפגינים הדביקו על פניו של צ'רלס את דמותו של וולאס מתוכנית האנימציה "וולאס וגרומיט", וצירפו בועת דיבור המדברת על האכזריות בחוות RSPCA (האגודה המלכותית למניעת צער בעלי חיים).
שני הפעילים השייכים לקבוצת Animal Rising דילגו מעל חבל האבטחה המגן על הדיוקן ולעיניהם של המבקרים הרבים שנותרו המומים השחיתו את הדיוקן. השניים הדביקו כאמור את ראשו של וולאס ובבועת הטקסט כתבו: "בלי גבינה גרומיט. תראה את כל האכזריות הזו בחוות RSPCA".
ונדליזם על הדיוקן של המלך צ'רלס
( קרדיט: AnimalRising / טוויטר)
על פי דיווחים, דניאל ג'וניפר ובן תומאס הם שני הפעילים שאחראים לוונדליזם. השניים שהו ליד הגלריה במשך כשעתיים אך המשטרה המקומית לא שמה לב לכך. "מאחר והמלך צ'רלס הוא מעריץ כל כך גדול של 'וולאס וגרומיט', לא יכולנו לחשוב על דרך טובה יותר למשוך את תשומת ליבו למקרים החמורים בחוות RSPCA", אמר ג'וניפר ל"דיילי מייל". "אנחנו מקווים שזה שעשע את הוד מלכותו - אך אנחנו גם קוראים לו לשקול מחדש וברצינות אם הוא רוצה להיות קשור לסבל הנורא בחוות, שאושר על ידי ה-RSPCA".
הפעיל המשיך: "צ'רלס הבהיר שהוא רגיש לסבלם של בעלי החיים בחוות בבריטניה, עכשיו זה בדיוק הזמן המושלם עבורו לעלות שלב ולקרוא ל-RSPCA לספר את האמת על הדרך שבה הם מגדלים בעלי חיים. לא פגענו בדיוקן בכלל - הוא מכוסה בזכוכית. המטרה הייתה ליצור שיח ציבורי ולתקשר ישירות עם המלך צ'רלס, אבל היינו מוכנים לכך שניעצר כי אנחנו מאמינים שהנושא הזה באמת חשוב". עמותת Animal Rising קראה למלך צ'רלס להשעות את תמיכתו בארגון הצדקה, שהוא הפטרון שלה.
זה הזמן להרגיע ולעדכן כי הדיוקן מוגן על ידי זכוכית פרספקס כך שהוא לא באמת ניזוק.
2 צפייה בגלריה
דיוקן המלך צ'רלס
דיוקן המלך צ'רלס
צ'רלס הוחלף בוולאס
(צילום: Animal Rising / טוויטר)
"זו דרך מגוחכת למחות ודבר טיפשי לעשות", אמרה לינדה בת ה-75 שנכחה במקום. "אני לא חושבת שהם היו צריכים להשחית רכוש שלא שייך להם. לאנשים אין זכות כזו", אמרו לויס וג'ים, זוג נשוי מאמריקה שהגיעו לביקור בלונדון. "הם היו צריכים להיעצר ולעמוד לדין כדי להתמודד עם ההשלכות על מעשיהם".
בעל גלריית פיליפ מולד אמר לסוכנות הידיעות PA: "ציפינו לכך שאולי יהיו תגובות מסוג זה, לא הופתעתי במיוחד. הציור מאובטח במספר שכבות הגנה ולא נגרם נזק. שני הפעילים הרטיבו את הזכוכית במהרה ואז הדביקו את המדבקות, שנשארו על התמונה בין 10 ל-15 שניות והוסרו על ידי צוותי הגלריה. ביקשתי מהפעילים לעזוב את המקום וכך הם עשו".
2 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס פורטרט
המלך צ'רלס פורטרט
אנחנו לא יודעים מה עדיף. באמת
(צילום: Aaron Chown-WPA Pool/Getty Images)