במשך שנים פרסם מגזין "פנאי פלוס" את רשימת "היפים והנכונים" – שם דירג מדי שנה את אנשי הבידור הבולטים ביותר: שחקנים, זמרים, ספורטאים וכוכבי רשת שהותירו את החותם הגדול ביותר. אלא שהשנה האחרונה לא הייתה כקודמותיה: מגפת הקורונה שיבשה והשביתה את מרקם החיים בישראל, ועולם התרבות נדם לתקופה ארוכה.
לאור הנסיבות ובאקלים הנוכחי, הרגשנו שלא יהיה זה נכון לדרג את אנשי הבידור: חלק גדול מהם, בסופו של דבר, לא זכה להזדמנות שווה והוגנת לעצב את סדר היום התרבותי בישראל. לכן, מלבד המקום הראשון, כוכבי הביצה לא מדורגים השנה – אלא מוצגים בעמדה שווה, היות שכולם לקחו חלק בהפיכת השנה המאתגרת הזו לקצת יותר אופטימית. זהו גם הקונספט של הרשימה השנה - "הרגע האופטימי שלי".

מאור שוויצר

15 צפייה בגלריה
לא רק חתיך. מאור שוויצר
לא רק חתיך. מאור שוויצר
לא רק חתיך. מאור שוויצר
(צילום: מוטי לבטון)
מה יפה בו: נהוג להגיד על גברים מושכים שהם פשוט חתיכים ,אבל מאור שוויצר הוא יפה פר אקסלנס. הפנים המשורטטות שעוברות מסך עם או בלי זיפים, הפאות בלחיים סטייל שנות ה-70 והחיוך המבוייש שגורם לך לרצות לחבק אותו – ממש כמו אחרי שהוא דיבר על הפרידה הכואבת (והקצרה, תודה לאל!) מארוסתו ניב סולטן.
מה נכון בו: שוויצר הוא שחקן פעיל כבר שנים, אבל השנה עלה מדרגה כששיחק את דמותו של מלאכי ראשי ב"שעת נעילה", אחת הסדרות המדוברות ביותר שעלו בישראל בשנים האחרונות, ומתרחשת על רקע אירועי מלחמת יום הכיפורים. בנוסף, השנה הוא סימן עוד וי על הסרט "אנחנו המהפכה", לוהק ל"בחורים טובים" העוסק בעולם השידוכים של החרדים ולסרט "קרב אווירי", המבוסס על קרבות מלחמת ששת הימים שצפויים לצאת בשנה הקרובה. גם הריאיון החשוף בו סיפר על התמכרותו לסמים, הפכה אותו ליקיר ליבנו, וכן, הזוגיות עם ניב סולטן רק הופכת אותו לנכון יותר.
ובכל זאת: מה יהיה עם קסדה כשאתה רוכב על הקורקינט?
התמונה האופטימית של מאור שוויצר: "משפחה זה תמיד נקודת האור בחיים, ובטח ובטח שאחיינים".
15 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

מעיין אדם

15 צפייה בגלריה
חדורת מטרה. מעיין אדם
חדורת מטרה. מעיין אדם
חדורת מטרה. מעיין אדם
(צילום: שי פרנקו )
מה יפה בה: מעיין אדם פרצה לחיינו בשנת 2016 כשהשתתפה בריאליטי "הישרדות", שם הייתה אחת המתמודדות הבולטות של העונה וסיימה במקום השני והמכובד. מאז הספיקה לגרוף קמפיינים, לכתוב טור קבוע, להפוך לאושיית אינסטגרם, גורו לכושר וחיטוב, וכל זה בלי לעצור לדקה, לא משנה כמה קשה היא עובדת וכמה מעייף זה נראה מהצד. אין דבר יותר יפה מלראות אישה חדורת מטרה כמוה.
מה נכון בה: האומץ. השנה האחרונה הייתה ללא ספק מוצלחת מאוד עבור אדם. אז נכון, בדרך נשבר לה הלב, היא נפרדה מבן הזוג אסיף אלקיים, חזרה אליו, נפרדה שוב, וכל זה בזמן שיש לה חלום אחד להגשים – אימהות. "קח ממני את האיפור והתכשיטים, רוצה לשבת בפיג'מה עם הבייבי שלי", אמרה אדם בריאיון ל-Pplus בחודש נובמבר האחרון, ושיתפה בהליך הקפאת הביציות שהחלה. אגב, נציין רק כי אדם לחלוטין התגברה על שברון הלב וכיום היא מנהלת זוגיות דביקה ויפה עם יובל צלנר, חבר כנסת לשעבר ואיש עסקים בהווה, ונראית מאושרת מתמיד.
ובכל זאת: לפעמים אנחנו קצת מותשים מהפוסטים הארוכים. אבל רק לפעמים, באמת.
התמונה האופטימית של מעיין אדם: "הסלפי הזה צולם עם טיימר לפני שנה בדיוק, בערב פסח שעבר. חגגתי לבד, ממש לבד, זה היה רגע בלתי נשכח עבורי. תהום הבדידות הייתה כה עמוקה והחרדות הציפו אותה כפי שמטר גשמים מציף נקיק במדבר. כמעט טבעתי בפחדים. הפכתי את תמונת המצב הזאת לתוכנית עבודה, הבטחתי לעצמי שבפסח הבא תשתקף אישה אחרת במראה ואין מאושרת ממני לומר שהצלחתי! השנה הפכתי לאדם בלתי תלוי. אני כבר לא תלויה בזמן - הקפאתי ביציות, אז הזמן תלוי בי, אני לא תלויה במעסיקים שלי - אני מתפרנסת מיוזמות ומכוח שיצרתי בעצמי, אני כבר לא תלויה בסיגריות - נגמלתי מהקשר ההרסני הזה אחרי 20 שנה של התמכרות קשה, אובססיבית ומחלישה. אני לא תלויה במערכת יחסים שמעכבת אותי, ואני הכי קרובה שהייתי בחיי למשפחה שחלמתי עליה. השנה הבנתי עד כמה אני אדון לגורלי, ואם נדמה לכם, ולו לרגע, שאתם לא חיים את החיים שאתם רוצים, פשוט תתחילו חיים אחרים. נצלו את ההזדמנות היחידה שניתנה לכם על כדור הארץ, לא תהיה עוד אחת".
15 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

נועה קירל

15 צפייה בגלריה
נוכחות קבועה ברשימה השנתית שלנו. נועה קירל
נוכחות קבועה ברשימה השנתית שלנו. נועה קירל
נוכחות קבועה ברשימה השנתית שלנו. נועה קירל
(צילום: דימה טליאנסקי)
מה יפה בה: היא פצצה של כישרון בשילוב של יכולת ונחישות, מה שכנראה מסביר את העובדה שהיא הופכת לנוכחות קבועה ברשימה השנתית שלנו. היו כאלו שחשבו שהיא תופעה זמנית, זמרת של להיט אחד שניזכר בה בעוד כמה שנים כקוריוז משעשע מתרבות הפופ החולפת. ובכן, נועה קירל מוכיחה שוב ושוב שהיא כאן כדי להישאר ,והיא עושה את זה כשהיא נראית מיליון דולר.
מה נכון בה: היא רק בת 19 אבל כבר נחשבת לוותיקה בתעשיית המוזיקה ואפילו מכתירים לה כבר יורשות. אבל קירל ממציאה את עצמה כל פעם מחדש ומנפקת בדיוק את מה שהיא צריכה על מנת להישאר בתודעה ולהתקדם אל הפסגה. קירל השתתפה השנה בפסטיגל, הוציאה שני סינגלים מצליחים, הוכתרה כאשת השנה של גלגלצ וחתמה השנה בחברת התקליטים האמריקאית אטלנטיק רקורדס על חוזה בשווי מיליוני דולרים. וכל זה, כשהיא חיילת בצה"ל בתקופת קורונה. תהיו בטוחים שרגע אחרי, הנסיקה למעלה – וכשאנחנו אומרים למעלה, אנחנו מתכוונים כמובן לחו"ל - תהיה מטאורית.
ובכל זאת: אנחנו יודעים שהצעירים של היום כבר לא בקטע של אלבומים, אבל עשרות הסינגלים המפוזרים בעמוד הספוטיפיי שלה מאוד מקשים עלינו להאזין לה כמו שצריך.
התמונה האופטימית של נועה קירל: "נקודת אור משמעותית הייתה במצעדים שהיו לקראת סוף השנה שבהם זכיתי כ'זמרת השנה' ו'שיר השנה' בתחנות הרדיו והמצעדים. בתוך כל העבודה הקשה והאינטנסיבית, הרגעים האלה הם רגעים שבהם עוצרים לשנייה ומקבלים איזושהי 'גושפנקא' והבנה שכל מה שאני עובדת עליו משתלם.
"אני נמצאת בתחום כבר שש שנים, מגיל 14, וכשהתחלתי לא דמיינתי שיבוא יום ואהיה זמרת השנה של ישראל והשירים שלי יככבו בראש המצעדים. זה מאוד מרגש ולא מובן מאליו להבין את הכוח של הקהל שהולך איתי יחד וכיף לראות שכל העבודה הקשה משתלמת".
15 צפייה בגלריה
(צילום: דניאל סיני שבדרון)
ניב סולטן
15 צפייה בגלריה
העבודה הקשה השתלמה, ובגדול. ניב סולטן
העבודה הקשה השתלמה, ובגדול. ניב סולטן
העבודה הקשה השתלמה, ובגדול. ניב סולטן
(צילום: יניב אדרי)
מה יפה בה: ניב סולטן שונה לגמרי בנוף של הביצה, וטוב שכך. יפהפייה אמיתית, שחקנית מוכשרת ואישה ששומרת על חייה הפרטיים בקנאות מסקרנת. אנחנו ידענו ש"יש לה את זה" כבר לפני כמה שנים, אבל השנה, גם האמריקאים מנסים לגלגל על הלשון את השם תמר רביניאן, אחרי התפקיד הנהדר שעשתה ב"טהרן" והגיע לאפל TV.
מה נכון בה: זה לא רק הלוק הנכון, זה גם ההבנה שהיא תעשה הכל בשביל התפקיד – נגיד, ארבעה אודישנים, ארבעה חודשי לימוד אינטנסיביים של פרסית, שיעורי קרב מגע ופעלולים ואפילו ריקודי עם פרסיים. והכי יפה – שהיא לא מהססת להגיד שהכל בא בעבודה קשה. "חצי שנה מהחיים שלי התכוננתי לתפקיד, אנשים היו בהתפעלות מטורפת, אמרו לי, 'יו, איזו מדהימה את'. אז בואו, אני לא סתם מדהימה, קרעתי את התחת בשביל זה", אמרה בריאיון ל"לאישה".
ובכל זאת: הורדת לנו כמה שנים מהחיים כשנפרדת ממאור.

סטטיק ובן אל

15 צפייה בגלריה
בלתי נפרדי. בן אל תבורי וסטטיק
בלתי נפרדי. בן אל תבורי וסטטיק
בלתי נפרדי. בן אל תבורי וסטטיק
(צילום: אמיר יעקובי)
מה יפה בהם: אם בתקופת הקורונה שמענו מכל עבר על אנשים שבלית ברירה הזניחו את עצמם, אכלו יותר ולא שמרו על שגרת הכושר הקבועה שלהם – ברור לנו ששני אלו לא כלולים בהם. בן אל שמר על הריבועים מעוררי הקנאה שלו וגם סטטיק בישר בגאווה שגילה את התענוג שבאימוני כושר קבועים.
מה נכון בהם: שוק הבידור הוא הפכפך, רגע אחד אתה למעלה ורגע אחרי כבר בתחתית – בטח כשמדובר בכוכבי נוער שהקהל שלהם מתבגר מהר ועובר לכוכבים אחרים. אבל כמו קירל לפניהם, גם סטטיק ובן אל שומרים על מעמדם בתור שניים מהאמנים המצליחים והחזקים של עולם המוזיקה הישראלי. מלבד רצף הלהיטים שלהם, הם מגשימים את חלומו של כל טאלנט ומככבים בפריים טיים לא בתוכנית אחת – אלא בשתיים: "הכוכב הבא" ו"הזמר במסכה", בהן הם משמשים כשופטים. ואחרי שסימנו וי על ישראל, היעד הבא הוא כמובן השוק הבינלאומי: שיתופי פעולה מפתיעים כבר נרשמו עם הכוכב הלטיני ג׳יי באלווין ועם להקת בלאק אייד פיז וגם סיבוב הופעות משותף עם פיטבול היה אמור לקרות אבל נדחה בגלל הקורונה. אם הוא יודע מה טוב לו - הוא יחכה להם בסבלנות.
ובכל זאת: זה לגיטימי להיות דיסקרטיים לגבי חייכם הפרטיים, אבל כשאתם מזמינים כלי תקשורת לראיין אתכם, בחייאת – אל תעשו לנו חיים קשים .
התמונה האופטימית של בן אל: "שנת 2020 הייתה שנה לא פשוטה. לשמחתי ,בני תו הצליח ללמד אותי המון על עצמי, על שיכולת להתאפק כשצריך, להיות סבלני כלפי עצמי וכלפי האחר, והכי חשוב לאהוב ולהכיל. מאחל לעצמי לשנה הבאה עוד רגעים יפים כאלו וליישם את מה שלמדתי".
15 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)
התמונה האופטימית של סטטיק: "שריתוש היא מקור האור שלי בחיים, ובתקופה כזו עוד יותר. ברגע הזה שמתועד בתמונה, זו דוגמא מושלמת. בשנה שהקורונה נועלת אותנו בבתים ומרחיקה מאיתנו משפחה, חברים ופרנסה, הרגע הזה בצילומי הטרום חתונה שאנחנו מדמיינים חיים שלמים יחד - מצליח להשכיח הכל".
15 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

עדן פינס

15 צפייה בגלריה
לא מתחנפת. עדן פינס
לא מתחנפת. עדן פינס
לא מתחנפת. עדן פינס
(צילום: אינסטגרם)
מה יפה בה: מה לא? מהסטייל הבלתי מתפשר שרק היא יכולה ללבוש ולקבל חותמת "שיק" ועד לתלתלים שהפכו לסימן ההיכר והעיניים הירוקות החתוליות. אבל האמת היא שהכל באמת מתחיל מבפנים כי האטיטיוד של פינס הוא שהופך אותה באמת ליפה ונכונה.
מה נכון בה: לפעמים אנחנו תוהים איך נראו החיים בביצה טרום עידן הדוגמנית עדן פינס. מדובר בהפך הגמור מבת השכן הקלאסית, ולא רק שלא אכפת לה מה חושבים עליה, היא גם לא מתאמצת שיאהבו אותה בכל מחיר – וזה בדיוק מה שעושה אותה לכל כך יפה. פינס אומרת בדיוק את מה שהיא חושבת גם אם זה לא מוצא חן בעיני כולם, מעלה איזה תמונה שבא לה – וכל אחת מהן היא אייטם פוטנציאלי – ולא מתעכבת אפילו לשנייה לחשוב מה אנשים יגידו. השנה היא הצליחה לגרום ללא מעט גבות להתרומם כשבישרה שהיא מצטרפת ל-OnlyFans ,פלטפורמה חברתית למבוגרים בלבד, ולא מצמצה לשנייה, כשהטוקבקיסטים יצאו במחולות על המקלדת. "אנשים נשארו פרימיטיביים, שום דבר לא השתנה אצלם, מקובעים, ואני המשכתי להעלות תמונות חושפניות", אמרה לנו בריאיון ,והוסיפה: "שכל אחת תעשה מה שטוב לה בבית שלה שתחנך את הילדים שלה איך שהיא רוצה". מלכה.
ובכל זאת: נשמח לקבוע אצלך ייעוץ נטורופטי ברגע שתסיימי את הלימודים.
התמונה האופטימית של עדן פינס: "הרגעים האופטימיים שלי הם הרגעים בהם אני מתנתקת מהכל ומתרכזת בלימודי הנטורופתיה שלי, השנה הזו גרמה לכולנו להתרכז בעיקר ברוח, ופחות בחומר. להתעסק בבריאות ולא לתת לרעשי רקע להשפיע עלינו. הקניתי לעצמי מתנה שאין לה תחליף וזה דייט עם עצמי, ועם לימודים שבעתיד יהיו טיפול לאנשים אחרים, שזהו מבחינתי המפעל האמיתי של חיי".
15 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

עופר חיון

15 צפייה בגלריה
מתים לשוחח איתו במרוקאית. עופר חיון
מתים לשוחח איתו במרוקאית. עופר חיון
מתים לשוחח איתו במרוקאית. עופר חיון
(צילום: ענת מוסברג)
מה יפה בו: העור השזוף תמידית שגורם לנו לחשוב שהוא חזר הרגע מחופשה במקסיקו, בשילוב של מבט עמוק ומלא הבעה שבא לנו לצלול אליו.
מה נכון בו: אם זה בתפקיד חן השוטר שסרח ב"מנאייכ", או כמארקו החייל "בשעת נעילה", עופר חיון כיכב בשתיים מהסדרות המדוברות של 2020, ואנחנו רק הרווחנו מזה. חיון הולך ומשתבח בכל הופעה שלו על המסך ומציג ורסטיליות בכל תפקיד אותו הוא מגלם. אנחנו מודים שכששמענו אותו מדבר מרוקאית בפריים טיים, עשינו מהר "הקלט סדרה", רק כדי שנוכל לעשות חזרות יחד איתו.
ובכל זאת: אתה עדיין (ולנצח) תישאר האח המרגיז של עמוס דהרי, AKA אביב אלוש ההורס.
התמונה האופטימית של עופר חיון: "אחד הדברים שגורמים לי לאופטימיות, זה ליצור. היצירה מדליקה אותי, מצד אחד אני מוצא בה שלווה ושקט, ומצד שני מרגשת אותי ומביאה לתחושה של הגשמה".
15 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)