במשך שנים פרסם מגזין "פנאי פלוס" את רשימת "היפים והנכונים" – שם דירג מדי שנה את אנשי הבידור הבולטים ביותר: שחקנים, זמרים, ספורטאים וכוכבי רשת שהותירו את החותם הגדול ביותר. אלא שהשנה האחרונה לא הייתה כקודמותיה: מגפת הקורונה שיבשה והשביתה את מרקם החיים בישראל, ועולם התרבות נדם לתקופה ארוכה.
לאור הנסיבות ובאקלים הנוכחי, הרגשנו שלא יהיה זה נכון לדרג את אנשי הבידור: חלק גדול מהם, בסופו של דבר, לא זכה להזדמנות שווה והוגנת לעצב את סדר היום התרבותי בישראל. לכן, מלבד המקום הראשון, כוכבי הביצה לא מדורגים השנה – אלא מוצגים בעמדה שווה, היות שכולם לקחו חלק בהפיכת השנה המאתגרת הזו לקצת יותר אופטימית. זהו גם הקונספט של הרשימה השנה - "הרגע האופטימי שלי".

רועי ניק

13 צפייה בגלריה
הוכיח את עצמו למפקפקים. רועי ניק
הוכיח את עצמו למפקפקים. רועי ניק
הוכיח את עצמו למפקפקים. רועי ניק
(אוהד קב)
מה יפה בו: אם בתחילת דרכו של רועי ניק בתעשייה דאגו להזכיר בכל ריאיון את שמו של בן הדוד המפורסם, יהודה לוי, השנה ניק הוכיח שהוא ממש לא זקוק לייחוס המשפחתי כדי לתפוס כותרות או לקבל הערכה כאחד השחקנים המוכשרים והעסוקים ביותר בישראל.
מה נכון בו: ניק בקלות היה יכול להישאר במשבצת אליל הנערות עם העיניים הכחולות, אבל העדיף להתפתח בשלל תפקידים איכותיים על המסך. הוא ריגש, עצבן, העציב ובעיקר גרם לכולנו להזדהות איתו כשגילם את התפקיד הראשי של העיתונאי נעם אשכנזי, בסדרה "נורמלי", שנכתבה בהשראת סיפור חייו האמיתי של ליאור דיין. הוא זכה (בצדק!) לשבחים על משחקו וברח מכל אפשרות להפוך לכוכב הברנז'ה באמצעות הנפוטיזם ומערכת היחסים עם ליהי קורנובסקי. שחקנים אחרים היו עושים מזה מטעמים, הוא מעדיף לעבוד קשה.
ובכל זאת: לא נכעס אם תעשו דאבל דייט עם יהודה ושלומית.
התמונה האופטימית של רועי ניק: "אחד הדברים שגורמים לאופטימיות זה מזג אוויר טוב. וזה אחד היתרונות הגדולים שיש לנו בארץ. בכל עונות השנה יש שמש קיצית. במהלך השנה הייתי יורד לים כל ערב לראות את השקיעה ואפילו בימי חורף שמשיים היינו עולים לגג הבניין להשתזף".
13 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

רותם סלע ואסי עזר

13 צפייה בגלריה
מותג בפני עצמם. אסי עזר ורותם סלע
מותג בפני עצמם. אסי עזר ורותם סלע
מותג בפני עצמם. אסי עזר ורותם סלע
(צילום: אינסטגרם)
מה יפה בהם: מדובר בזוגיות הכי חזקה על המסך מאז יעקב איילון ומיקי חיימוביץ', וטפו טפו טפו, נראה שהם לא מתכוונים להיפרד בזמן הקרוב. אסי ורותם הפכו מזמן למותג בפני עצמם, ותוכניות קשת סובבות בהרבה מהמקרים סביב הדינמיקה שלהם. החברות הטובה עוברת מסך בצורה בלתי רגילה וכובשת את הפריים טיים כל פעם מחדש. וזה לא הורס כשהם נראים כמו שהם נראים.
מה נכון בהם: ההערות הלא מתוסרטות הופכות אותם לצמד שכל ריאליטי היה רוצה לנכס לעצמו, ולעיתים קרובות הם גונבים את תשומת הלב גם מפיגורות בקנה מידה ענק כמו שירי מימון וסטטיק ובן אל. "הכוכב הבא", "נינג'ה ישראל" ו"לא נפסיק לשיר" – גירסת הקורונה, היו חלק בלתי נפרד מהאסקפיזם של עם ישראל בשנה האחרונה ועל כך אנחנו מודים לכם.
ובכל זאת: סורי אסי, זו הייתה קצת יותר השנה של רותם, עם תפקיד ב"הטבח", וצילומים לסדרות "ירושלים" והעונה השלישית של "להיות איתה".

ריף נאמן

13 צפייה בגלריה
הכי מתוקה בביצה. ריף נאמן
הכי מתוקה בביצה. ריף נאמן
הכי מתוקה בביצה. ריף נאמן
(צילום: דביר כחלון)
מה יפה בה: העיניים והגישה הבריאה לחיים. אין ספק שהיופי של ריף נאמן היה משיג לה בקלות קריירת דוגמנות בינלאומית, אבל כשהסוכנים ביקשו ממנה להשיל עוד כמה קילוגרמים ממשקלה, היא סירבה והחליטה להתמקד במשחק – החלטה שהשתלמה בענק. כמובן שאת הטייטל דוגמנית ופרזנטורית היא לא זנחה והקמפיינים הענקיים לא מפסיקים לזרום אליה.
מה נכון בה: כששאר הכוכבות בנות גילה עולות לכותרות מסביב לשעון בעקבות שערורייה תורנית, שמה של ריף כמעט ולא מוזכר במדורי הרכילות. יש לה משפחה תומכת וזוגיות יציבה, ובאופן כללי השחקנית הצעירה מתחזקת את תדמית המושבניקית המתוקה, חיובית ונטולת סכסוכים. בשנה האחרונה היא כבשה כל חלקה טובה בטלוויזיה עם תפקידים בסדרת הנוער החדשה PPS ומנגד תפקידים בסדרות המצליחות "שטיסל" ו"פאודה". הדובדבן שבקצפת הוא כמובן החוזה שחתמה עם סוכנות השחקנים המובילה בעולם, WME, שמייצגת כמה מהשמות הגדולים בעולם, ביניהם בן אפלק, יו ג'קמן, ג'סטין טימברלייק וגם וונדר וומן אחת בשם גל גדות.
ובכל זאת: קיבלנו הרעלת סוכר.
התמונה האופטימית של ריף נאמן: "הבית, המשפחה ובן הזוג שלי, זה מה שמאזן אותי בתקופת הקורונה. השנה האחרונה גרמה לנו להבין מה באמת חשוב בחיים".
13 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

רן דנקר

13 צפייה בגלריה
עושה חיל בכל התחומים. רן דנקר
עושה חיל בכל התחומים. רן דנקר
עושה חיל בכל התחומים. רן דנקר
(צילום: שי פרנקו)
מה יפה בו? מלבד העובדה שהוא היה ונשאר חתיך הורס, רן דנקר גם יפה מבפנים לא פחות. בריאיון שנתן לנו לרגל השנה החדשה, סיפר שהואמרגיש כאילו הוא יו הילדות של בעלו הן בנותיו וסיפק את משפט המחץ: "כשהייתי קטן דמיינתי שאעמוד עם מישהי מתחת לחופה, ושתהיה שם כלה. רק לא ידעתי שאני אהיה הכלה, אבל זה נהדר להיות כלה".
מה נכון בו? בתחילת דרכו היו כאלו שביטלו אותו ככוכב נוער בטלנובלה, אבל הוא הוכיח פעם אחר פעם שהוא לא סתם כוכב אלא אמן של ממש, וממשיך לעשות חיל בתור שחקן ובתור מוזיקאי. בתקופת הקורונה הוא לקח את העניינים לידיו ופצח בסיבוב הופעות אינטימי במיוחד – בבתים של מעריצים: "כמעט כל יום אני בבית אחר בארץ, דופק על הדלת, מגיע עם הגיטרה ואנחנו פשוט מופיעים", סיפר.
ובכל זאת: כל כך התרגשנו מעונת האיחוד המדוברת של "השיר שלנו" עד שניפצו לנו את החלום בגלל שכמה מהכוכבים סירבו להשתתף. דנקר, אתה לא ביניהם במקרה, נכון? ואם אתה בעניין, תעשה לנו טובה ותשכנע את אלו שלא. סומכים עליך.
התמונה האופטימית של רן דנקר: "סיבוב הופעות בתים 2020 שיזמתי בתחילת המגפה נתן לי תקווה. הנופים, האנשים והסיפורים ריגשו אותי מאוד, והצמא של אנשים להמשיך לשיר ולרקוד גם כשקשה. גיליתי שלבניין שלי יש גג ואני והמשפחה שלי, איתי והבנות, בילינו שם ימים ולילות ועשיתי שם הופעות אקוסטיות ואינטימיות מפעם לפעם, וזה גרם לי להרגיש אופטימיות שמוזיקה והמשפחה שלי תמיד שם לידי במרחק חיבוק - גם בעת סגר".
13 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

שירה האס

13 צפייה בגלריה
עשתה היסטוריה. שירה האס
עשתה היסטוריה. שירה האס
עשתה היסטוריה. שירה האס
(צילום: יניב אדרי)
מה יפה בה? בגיל 25 ותוך שנה אחת בלבד, השחקנית שירה האס מצאה את עצמה גבוה בפסגה .כמה גבוה? בואו רק נגיד שהיא עשתה היסטוריה כשהפכה לישראלית הראשונה שמועמדת לפרס האמי בקטגוריית "השחקנית הראשית במיני סדרה או סרט", על תפקידה הבלתי נשכח בלהיט של נטפליקס "המורדת". החגיגה סביב האס ממש לא הסתיימה והיא גם כיכבה ברשימת המועמדות לפרס גלובוס הזהב לצד פיגורות כמו קייט בלאנשט, ניקול קידמן ואניה טיילור ג'וי ("גמביט המלכה"). וצריך להגיד מילה על כמה שהיא יפה גם כשהיא מגלמת חרדית גלוחת ראש שמכוסה מכף רגל ועד צוואר וגם כשהיא מתכוננת לטקס בינלאומי ולובשת הוט קוטור בשמלה של שאנל.
מה נכון בה? הכל. האס היא ההוכחה שעבודה קשה והתמדה נושאים פירות, וכאלה של "הביוקר". יותר מזה, למרות ששמה הפך בשנה האחרונה לשגור בפיהם של מפיקים וסוכנים בהוליווד, השחקנית עם עיני השקד הגדולות והעור הצחור לא נותנת להצלחה לעלות לה לראש. הסרטון בו היא גילתה יחד עם כל המדינה על המועמדות שלה ל"אמי" כשהיא יושבת על המיטה בדירה התל אביבית שלה הצליחה לרגש את כולנו.
ובכל זאת: אל תסנני אותנו כשנחפש מקום לנחות בלוס אנג'לס. מבטיחים לא להתנחל.
התמונה האופטימית של שירה האס: "זה אלון, האחיין האהוב והמהמם שלי (אחד מתוך שלושה). ילד בן 4 שבכמה שעות צמודות איתו - מלאות בפרצופים, בצחוקים, בהמצאות ובעולם דמיונות עשיר שרק ילדים נותנים לך גישה אליו - אפשר לשכוח מכל בידוד, אתגר או אי וודאות".
13 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

שירה נאור

13 צפייה בגלריה
ה"אמילי בפריז" שלנו. שירה נאור
ה"אמילי בפריז" שלנו. שירה נאור
ה"אמילי בפריז" שלנו. שירה נאור
(צילום: רפי דלויה)
מה יפה בה? שירה נאור היא ה"אמילי בפריז" שלנו, מינוס העצבים בגוף. במקום הרחובות הצרים של הבירה האירופית קיבלנו את נווה צדק על אופניים והסטייל הוא ההפך הגמור ממתאמץ. תוסיפו לזה את העיניים הכחולות, העור הצחור והאטיטיוד הנון-שלנט, ותבינו למה אנחנו לוחצים לייק לכל פוסט חדש שהיא מעלה ברשת.
מה נכון בה? נכון שרובנו בילינו את 2020 בבינג'ים מול המסך בפיג'מה, אבל איזה מזל שמהצד השני הייתה נאור, שכיכבה השנה בכמה להיטים שכולנו דיברנו וצפינו בהם. נאור בת ה-27 שהחלה את דרכה כמדבבת בתוכניות ילדים הספיקה לצבור לא מעט קילומטרז' בתעשייה, אבל השנה היא קפצה לליגה של הגדולים: היא הצטרפה לקאסט של "היהודים באים" בכאן, חזרה למדי צה"ל בתפקיד הראשי ב"תאג"ד" כליה החובשת ועוררה באזז ברשת בעקבות סצנות נועזות במיוחד, וכיכבה גם בתפקיד ראשי בעונה הרביעית של הסיטקום המצליח "צפוף" של HOT. בהמשך השנה היא צפויה להגיע למסך הגדול עם תפקיד ראשי בסרט "זרים מושלמים" בבימויו של ליאור אשכנזי. אנחנו לא עשינו חצי מזה בעשור.
ובכל זאת: למה את אף פעם לא מזמינה אותנו לבוא איתך לסיבוב קניות?
התמונה האופטימית של שירה נאור: "בלי בושה בחרתי בתמונה של שקיעה. כל יום אני מתרגשת ממנה מחדש בצורה קיצונית, רצה למרפסת וצועקת לבן הזוג שלי: 'בוא מהר, בוא מהר'. וכל יום הוא אומר לי: 'תהיה עוד אחת גם מחר, מה הלחץ?'"
13 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

תקוה גדעון

13 צפייה בגלריה
הדור החדש של זוכי ריאליטי. תקוה גדעון
הדור החדש של זוכי ריאליטי. תקוה גדעון
הדור החדש של זוכי ריאליטי. תקוה גדעון
(צילום: ערן לוי)
מה יפה בה? התרגלנו כבר לעובדה שכוכבי תוכניות ריאליטי לא מצליחים לשבור את תקרת הזכוכית ו-15 דקות התהילה שלהם התקצרו לאורך של סטורי בעידן החדש, אבל אז הגיעה זוכת "האח הגדול" והצליחה איפה שאחרים נכשלו לפניה. תקוה גדעון היא הדור החדש של זוכי ריאליטי: דעתנית, חריפה, שמצליחה להישאר בתודעה גם בתקופה נטולת השקות ואירועים. בכתבת השער שלנו בדצמבר האחרון, היא הבהירה שאין לה בעיה להגיד את כל האמת בפרצוף גם כשזה לא תמיד מתכתב עם הכלל - וזה יותר סקסי מהכל. אבל אם אתם מתעקשים, נזכיר גם את העיניים הגדולות שתמיד נראות כאילו הן מספרות סיפור, העור החלק והעובדה שהיא לובשת מה שבא לה וזה נראה עליה מיליון דולר.
מה נכון בה? גדעון לא הסתפקה בשנה החולפת רק בנוכחות דיגיטלית מול 196 אלף העוקבים שלה באינסטגרם, והעשירה את קורות החיים שלה (ועל הדרך גם את חשבון הבנק) עם תפקיד משחק ראשון בסרט הקצר של מאור זגורי, "נא להתנהג בהתאם" וגם הצטלמה לעונה חדשה של "גולסטאריות" שתעלה בהמשך השנה. בחיינו שאי אפשר להאמין שהיא נמצאת בתעשייה רק שנה.
ובכל זאת: "הישרדות" על הפרק? כי אנחנו לגמרי רואים אותך מגיעה לגמר.