ביום רביעי שעבר, הקומיקאית האמריקנית (והיהודייה מצד אביה) טיפאני האדיש נחתה בישראל, אחרי שהצהירה בלייב באינסטגרם על כוונותיה לבדוק מקרוב את המצב בארץ. "אני הולכת לראות הכל ולשאול שאלות", הבטיחה הכוכבת.
בימים האחרונים היא קיימה את הבטחתה. ביקורה של האדיש נפתח דווקא בטון שמח והומוריסטי, כשבילתה את הערב הראשון שלה בארץ במופע סטנדאפ שבו היא עצמה לקחה חלק: הכוכבת הפתיעה את הקהל וגרמה להתרגשות רבה כשעלתה לסשן כקומיקאית אורחת. באותו ערב הופיע גם השחקן האמריקני מייקל רפפורט, שנמצא גם הוא בביקור בישראל.
למחרת, הביקור שלה קיבל טון רציני יותר כשביקרה בקיבוצי הדרום, במתחם של פסטיבל נובה ובכיכר החטופים בתל אביב, ותיעדה את הביקור בלייב באינסטגרם. בסוף השבוע היא יצאה לתור את הארץ וביקרה בין היתר בירושלים, שם הגיעה גם לכותל המערבי, במצדה ובים המלח - וגם משם עשתה לייבים לעוקביה. את הסיורים ערך לה מורה הדרך מאור פרי, שמלווה אותה בארץ.
5 צפייה בגלריה
טיפאני האדיש בישראל
טיפאני האדיש בישראל
ביקור בירושלים. טיפאני האדיש
(צילום: מאור פרי)
5 צפייה בגלריה
טיפאני האדיש בישראל
טיפאני האדיש בישראל
טיפאני האדיש בכותל המערבי
(צילום: מאור פרי)
יוצרת התוכן לילך לוגן, חברת קהילת העבריים בדימונה המשרתת שירות קבע בחיל האוויר, הצטרפה להאדיש בטיול וסיפרה ל-Pplus: "בשישי נסענו לירושלים. היינו בעיר דוד, הסתובבנו שם והיא למדה על המקום. לאחר מכן היינו בארוחת שישי אצל הרבנית שלה וחזרנו לישון בתל אביב. בשבת בבוקר נסענו למצדה ואז לים המלח".
דיברת איתה על המלחמה? "בגלל שהיא אמרה מראש שהיא רוצה ללמוד, שאלתי אותה איך היא מרגישה אחרי שהיא כבר פה. היא ענתה שהיא למדה שהתקשורת משקרת לגבי מה שקורה ושהיא שמחה שהיא באה. היה חשוב לה יותר לראות את האנשים ולא פוליטיקאים, אז היא דיברה עם אנשים רגילים כדי ללמוד יותר".
מה היא מרגישה לגבי הביקורת מהגולשים ששמעו שהיא בדרך לארץ? "היא לא נותנת יותר מדי זמן ואנרגיה לשנאה ולביקורת שהיא מקבלת, ואם מישהו כועס עליה ואם היא מאבדת חברים כי היא החליטה לראות בעצמה, הם לא היו חברים מלכתחילה. בזמן שאני איתה היא שואלת מלא שאלות ומאוד מתעניינת. נראה שהיא באמת באה ללמוד, להבדיל מאנשים אחרים שהגיעו לכאן, מעניין אותה העם ולא הממשלה והאנשים הגדולים".
מאז פרוץ המלחמה, לוגן מקדישה את התכנים שלה להסברה בינלאומית באנגלית, במטרה להגיב על המסרים האנטי ישראליים והשקריים שמפיצים תומכי פלסטין וחמאס.
איך את וטיפאני הכרתן? "היא רצתה להפגש כי היא התחברה לתוכן שלי ורואה אותי כמשפחה שלה. השבוע אני מקבלת אות אבירות ממרכז פרס לשלום בגלל העבודה שלי, אבל מכירים אותי יותר בחו"ל ולא בארץ".
מקורביה של האדיש מספרים שהיא צפויה לעזוב מחר (ב') את הארץ ולפני כן מקווה להספיק לבקר בצפון הארץ וגם את קהילת העבריים בדימונה. לו"ז מאתגר, נקווה שלא תתקע בפקקים!
5 צפייה בגלריה
טיפאני האדיש בישראל
טיפאני האדיש בישראל
האדיש ולילך לוגן
(צילום: מאור פרי)
5 צפייה בגלריה
טיפאני האדיש בישראל
טיפאני האדיש בישראל
טיפאני בדרכים
(צילום: אינסטגרם)
בסוף השבוע התראיינה האדיש לאתר TMZ וסיפרה על הביקור: "אני רוצה לדבר עם האנשים שחוו בעצמם את מה שקרה בשביעי באוקטובר, עם האנשים שבני משפחתם נחטפו". עוד אמרה: "למדתי המון, שאנשים נלקחו מבתיהם, אנשים נלקחו מאירוע שבדיוק התקיים, הרבה אנשים נרצחו והרבה אנשים נחטפו לעזה - לא ידעתי את זה לפני כן".
הביקור של האדיש עורר גלים מעבר לים וגרר הרבה ביקורת מגולשים פרו-פלסטינים, שהגיבו בהמוניהם על הווידאו ששיתפה מהמטוס בדרכה לישראל, ובו סיפרה ל-7.4 מיליון עוקביה על היעד שלה. האדיש הסבירה: "זה טיול חינוכי עבורי. אני עומדת ללמוד על הפוליטיקה. תבינו, אני לא מאמינה לכל מה שאני קוראת באינטרנט. אני צריכה להגיע ולראות בעצמי, אני מהאנשים האלה".
האדיש הוסיפה: "אני יודעת שהרבה דברים ברשתות החברתיות לא נכונים, בגלל שאני רואה דברים שאנשים אומרים עליי והם לא נכונים, אז אני עומדת לראות בעצמי ואגיד לכם מה אני חושבת. אראה את זה במו עיניי". עוד אמרה: "אני רוצה לדבר עם אנשים, לברר למה זה קורה? מה הסיבה?". בסופו של דבר הסרטון המדובר הוסר מהעמוד שלה.
בין המגיבות הפרו-פלסטיניות הייתה גם כוכבת הפורנו מיה חליפה (שפוטרה מ"פלייבוי" לאחר שהביעה תמיכה בחמאס), שלעגה להאדיש בציוץ בה כתבה: "אני בדרך לצפון קוריאה כדי לראות מה קורה שם בעצמי".
5 צפייה בגלריה
טיפאני האדיש בישראל
טיפאני האדיש בישראל
טיפאני האדיש במצדה
(צילום: מאור פרי)