אחרי שבחודשים האחרונים הגיעו לישראל רצף של כוכבים מחו״ל, ביניהם מייקל רפפורט, ג׳רי סיינפלד, דברה מסינג, סקוטר בראון ונת'ניאל בוזוליק - כעת עושה את דרכה לישראל גם הקומיקאית טיפאני האדיש.
הכוכבת (היהודייה מצד אביה) פרסמה אמש (ג') סרטון מהמחלקה הראשונה במטוס שיצא מלוס אנג'לס, וסיפרה ל-7.4 מיליון עוקביה שהיא מגיעה לישראל כדי לראות במו עיניה את המתרחש. עוד סיפרה שהיא מתכננת לבקר בירושלים, תל אביב וים המלח. "אני בדרך לישראל. אני הולכת לראות בעצמי, אני הולכת לראות הכול, לשאול שאלות״, אמרה והוסיפה: "זה טיול חינוכי עבורי. אני עומדת ללמוד על הפוליטיקה. תבינו, אני לא מאמינה לכל מה שאני קוראת באינטרנט. אני צריכה להגיע ולראות בעצמי, אני מהאנשים האלה".
האדיש הסבירה: "אני יודעת שהרבה דברים ברשתות החברתיות לא נכונים, בגלל שאני רואה דברים שאנשים אומרים עליי והם לא נכונים, אז אני עומדת לראות בעצמי ואגיד לכם מה אני חושבת. אראה את זה במו עיניי". עוד אמרה: "אני רוצה לדבר עם אנשים, לברר למה זה קורה? מה הסיבה?"
כמובן שהבשורה של האדיש עוררה הרבה רגשות בקרב עוקביה, ועד כה היא קיבלה למעלה מ-66 אלף לייקים ואלפי תגובות. חלק מהמגיבים תמכו - ביניהם גם נועה תישבי שכתבה לה: "כן, כן, כן, כן" והוסיפה לב כחול. מנגד כצפוי, הגיבו גם הפרו-פלסטינים שתקפו אותה על הנסיעה: "העובדה שאת נוסעת ל'חופשה' בישראל בזמן שעזה נחרבת, נותנת לך את כל המידע שאת צריכה. זו לא מלחמה, זה רצח עם", כתבה לה גולשת עם שיער ורוד. אחר הוסיף: "את כנראה תלמדי את מה שהכסף שלהם רוצה ללמד אותך", ואחר הגיב עם הקלישאה: "את בצד הלא נכון של ההיסטוריה".
היו גם כאלה שהפצירו בה להגיע לעזה, והיא הגיבה לאחד מהם: "מי אמר שלא אלך לשם? אמרתי שאראה הכול, אני נוסעת לישראל והאם עזה לא נמצאת בישראל? לא הכול נמצא על אותה פיסת אדמה שמוקפת במים?"
לאלה שביקשו ממנה להיזהר ולשמור על עצמה, ענתה: "אני מכירה הרבה אנשים שהיו שם וחזרו בחיים ובשלום. אז אני רוצה ללכת לראות, ונראה מה קורה שם ואני אראה לכם את זה בזמן שאני שם".
האדיש בת ה-44 גילתה לפני חמש שנים בעזרת בדיקת דנ"א שאביה היה יהודי-אריתראי. בעקבות הגילוי היא אימצה את היהדות ואף חגגה בת מצווה ביום הולדתה ה-40, לצד מופע סטנד אפ בשם "בלאק מצווה".
בריאיון וידאו ל-ynet סיפרה אז האדיש: "אני עדיין אותו בן אדם אבל זה שינה אותי. למדתי תורה ואת כל השירים החדשים וזה רומם אותי. והתפילות? זה הקטע שלי. אני אוהבת את 'שמע' ואומרת את זה כל ערב לפני שאני הולכת לישון. היהדות קרקעה אותי ויש לי הבנה טובה יותר וקשר רוחני עם אלוהים. אני ואלוהים החברים הכי טובים. זה אבא שלי".
1 צפייה בגלריה
מגיעה לביקור חשוב. טיפאני האדיש
מגיעה לביקור חשוב. טיפאני האדיש
מגיעה לביקור חשוב. טיפאני האדיש
(צילום: Getty Images)