תאמינו או לא אבל עברו 14 שנה מאז שליהיא גרינר פרצה לחיינו עם מבטא אמריקאי, תלתלי הבלונד, טון של כריזמה ופה לא פחות גדול - בעונה השלישית של "האח הגדול". גרינר אמנם הפסידה את המיליון לג'קי מנחם, אבל במקרה שלה כנראה שחיי נצח בתעשיית הבידור ואייטמים במדורי הרכילות היו שווים לה הרבה יותר מצ'ק שמן בבנק.
גרינר, שזכתה במרוצת השנים בתואר הלא רשמי "כוכבת הריאליטי של ישראל", בהחלט הצדיקה וממשיכה להצדיק את הטייטל שניתן לה. אפשר להתווכח אם אוהבים אותה או לא - יעידו הטוקבקיסטים, אבל דבר אחד ברור לכולם וזה שליהיא לא דומה לאף אחת אחרת שנראתה במחוזותינו.
לכבוד יום הולדתה ה-40 שחל היום (ה') וכניסתה של גרינר לעשור החדש בחייה, חזרנו במנהרת הזמן לכמה מהרגעים הטובים יותר והטובים פחות שהביאו אותה עד הלום.

נא להתנהג בהתאם

10 צפייה בגלריה
נכנסה ל"האח הגדול" כמאורסת ויצאה רווקה. גרינר
נכנסה ל"האח הגדול" כמאורסת ויצאה רווקה. גרינר
נכנסה ל"האח הגדול" כמאורסת ויצאה רווקה. גרינר
(צילום: אור גפן)
ג'קי מנחם אומנם זכה במקום הראשון בעונה השלישית של "האח הגדול", אבל ליהיא גרינר תיזכר בוודאי כזו שעשתה את העונה - ואת זה אי אפשר לקחת ממנה. גרינר נכנסה לבית האח בגיל 26 כשהיא מאורסת לבן זוגה דאז אבירם בן שושן, רק כדי לגלות מול כל המדינה שהיא בכלל מתאהבת בדייר עתי שולברג.
עד מהרה גרינר הוכיחה שהליהוק שלה היה מהמוצדקים בתולדות התוכנית וסיפקה לנו שלל רגעים טלוויזיוניים בלתי נשכחים, כולל סצנת המקלחת המשותפת שלה ושל ושולברג. את התוכנית גרינר סיימה במקום השני והמכובד, כשהיא כבר לא מאורסת - אבל אנחנו כבר ידענו שבמקרה שלה 15 דקות התהילה לא תקפות בעליל וכוכבת ריאליטי חדשה נולדה בישראל.

החתונה והאורחת שהשיקה חבר חדש

10 צפייה בגלריה
"תלכי להשקה ותראי שיש לך חבר חדש! לא אצלי בחתונה! זו החתונה שלי! ריספקט!" ליהיא גרינר ויוסי צבר
"תלכי להשקה ותראי שיש לך חבר חדש! לא אצלי בחתונה! זו החתונה שלי! ריספקט!" ליהיא גרינר ויוסי צבר
"תלכי להשקה ותראי שיש לך חבר חדש! לא אצלי בחתונה! זו החתונה שלי! ריספקט!" ליהיא גרינר ויוסי צבר
(צילום: ענת מוסברג)
ביוני 2012 התחתנה גרינר עם בחיר ליבה יוסי צבר באחת החתונות המדוברות והמתוקשרות שידעה אי פעם הביצה המקומית, ולא בגלל התפאורה המושקעת, הקייטרינג או שמלת הכלה יוצאת הדופן - אלא בגלל העימות בין גרינר לאורחת אביבית בר זוהר, שהפך לאחד מהסכסוכים הגדולים והמתוקשרים ביותר שידעה הביצה המקומית.
"גרינר הפכה בעיני רבים לתופעה של ממש מאחר שמאז יציאתה מבית 'האח הגדול' היא מקפידה להגיע כמעט לכל השקה או אירוע מתוקשר. מאז שנודע דבר החתונה, גרינר וצבר הפכו את האירוע המשמח לקמפיין מסחרי של ממש הכולל חסויות רבות וליווי תקשורתי לכל מדידת שמלה אפשרית. אל טקס החופה הוזמנו כ-700 אורחים, שהקשיבו גם לזמר מייקל הרפז שר את שיר הסלואו הראשון של גרינר וצבר כזוג נשוי, שמקבלים עכשיו ברכות מאיתנו, בלי שום חסות - על חשבוננו" נכתב באייטם שסיקר את החתונה.
אך הטוב ביותר היה עוד לפנינו. "אביבית בר זוהר גורשה מהחתונה של ליהיא גרינר", מיהרו כתבי הרכילות (ואנוכי ביניהם) לדווח על התקרית שהיא בהחלט אבן דרך בבידור הישראלי. עד מהרה הסתבר שגרינר סילקה את בר זוהר ממתחם האירוע כי זו הגיעה אליו מוקדם מהצפוי, ביחד עם בן זוג חדש, והצליחה לגנוב את הפוקוס מהכלה.
שנה וחצי לתוך הסכסוך -שהזין (ומזין עד היום) את מדורי הרכילות סיפרה גרינר לחנוך דאום, בצילומים לתוכנית "המתנחל", את הגרסה שלה למה שקרה באותו ערב - וכאופייני לה, לא חסכה במילים: "אביבית באה להשיק חבר חדש אחרי שרק אתמול היא הזדיינה איתו", אמרה גרינר בדמעות - במה שהפך לאחד מהסאונדים הוויראליים ביותר ברשתות החברתיות. "את רק נחתת, זונה, מאיפה יש לך חבר חדש?! את בחתונה שלי, את צריכה לבוא להראות חבר חדש? למה? תלכי להשקה ותראי שיש לך חבר חדש! לא אצלי בחתונה! זו החתונה שלי! ריספקט!".
לטובת מי שהספיק לשכוח נזכיר שהדרמה הגדולה התפתחה לריב שנמשך שנים, כאשר בהמשך טרחו השתיים להשמיץ זו את זו בכל הזדמנות, עד שהתבטאות גסה של גרינר הובילה את השתיים לבית המשפט ואפילו לצילומי קמפיין משותף ב-2015 לכדורי הרזייה. כיום, ככל שידוע לנו, השתיים לא נמצאות בסכסוך אבל דואגות לשמור מרחק סביר אחת מהשנייה.
10 צפייה בגלריה
יום הולדת 37 ליהיא גרינר
יום הולדת 37 ליהיא גרינר
שמישהו ירים כבר את הכפפה ויכתוב עליכן סדרה. גרינר ואביבית בר זוהר
(צילום: אמיר מאירי)

אדוני השוטר (התימני)

10 צפייה בגלריה
הסתכה עם העדה התימנית ומשטרת ישראל. גרינר
הסתכה עם העדה התימנית ומשטרת ישראל. גרינר
הסתכה עם העדה התימנית ומשטרת ישראל. גרינר
(צילום: רפי דלויה )
לאורך 14 שנותיה באור הזרקורים לגרינר היו בהחלט פליטות פה שהצליחו לסבך אותה ולהביא אותה לכותרות בנסיבות פחות משמחות, אחת מהן הייתה בעקבות סטורי שהעלתה ב-2019, בו תקפה בחריפות את משטרת ישראל והשוטר (התימני) - לאחר שנתפסה עם הטלפון הנייד בידה תוך כדי נהיגה. "המשטרה פה היא בדיחה", אמרה גרינר בסרטון - אבל זו הייתה רק ההתחלה. "אף פעם לא ראיתי שוטר נורמלי", הכריזה, וקינחה ב- "תימני קטן שנראה כמו התחת שלי רושם לי עכשיו דו"ח".
הסרטון שהפך מהר מאוד לוויראלי לא נעלם גם מעיניהם של משטרת ישראל שלא נשארה חייבת וגרינר מצאה את עצמה מככבת דווקא במדור הפלילים, שם נכתב שהמשטרה שוקלת לחקור את הכוכבת בחשד להעלבת עובד ציבור, והשוטר שאותו גידפה הגיש נגדה כתב תביעה בסך רבע מליון שקלים, בגין לשון הרע.
גרינר, שהבינה שלהסתבך עם משטרת ישראל לא דומה כלל להסתבכות עם אביבית בר זוהר, מיהרה להתנצל בפוסט ארוך ומנומק - בדרכה הייחודית שלה: "אני בטוחה שזה קורה ללא מעט אנשים מדי יום על הכביש, אבל אף אחד לא טורח לעשות מזה רעש. ומספיק כבר עם כל ההתייפיפות נפש של כל המקלידים למיניהם. כל אחד משחק אותה כאילו שהוא אומר תודה לשוטר או לפקח שנותן להם דו"ח, שעשו עליי כזה עליהום".
בסיום הפוסט גרינר הביעה חרטה, וכתבה: "לא הייתי צריכה לדבר ככה. ‏אחרי שהעליתי את הסרטון ישר הורדתי אותו, אבל הפיצו אותו מהר מדי. ‏תאמינו לי שכשאני רואה את זה - אני ‏נגעלת מעצמי. ‏אנשים עושים טעויות. ‏לא רצחתי אף אחד. אלה רק דיבורים וקללות מפגרות. סורי שוב".
10 צפייה בגלריה
יום הולדת אירה דולפין
יום הולדת אירה דולפין
"לא רצחתי אף אחד. אלה רק דיבורים וקללות מפגרות. סורי שוב"
(צילום: אמיר מאירי)

הסערה הגדולה מכולן שהובילה אותה לסגור את האינסטגרם (באופן זמני)

10 צפייה בגלריה
ליהיא גרינר
ליהיא גרינר
היו גם סערות חזקות מאוד! גרינר
(צילום: אינסטגרם)
למשך שלושה שבועות, במאי ב-2021, ליהיא גרינר סגרה את חשבון האינסטגרם שלה - שמהווה עבורה מקור הכנסה לא מבוטל, בעקבות סערה תקשורתית שהחלה לאחר שהתבטאה בפוגעניות כלפי החרדים בעקבות אסון מירון - ואז התנצלה.
45 הרוגים ולמעלה מ-100 פצועים היו באחד האסונות הגדולים בתולדות המדינה שהתרחש בהילולה במירון והכניס מדינה שלמה לאבל לאומי.
בשעות שאחרי האסון גרינר לא חסכה את דעתה על המחדל החמור שאירע והביעה את עמדתה על האסון: "לא חייב ככה כמו סרדינים כולם, תראו מה עשיתם. כל הגברים החרדים האלו, מה זה? לא ראיתי חיות כאלה. רצחתם אנשים", אמרה הכוכבת בסרטון אותו הספיקה למחוק, אבל זה כבר היה מאוחר מידי מכיוון שהוא כבר הופץ והפך לוויראלי.
בעקבות הסערה הציבורית שהסרטון עורר, גרינר מחקה את הסטורי והעלתה אחד חדש בו ניסתה לכפר על הדברים שאמרה והתנצלה בבכי. "לא לכלכתי על אף אחד, אתם עומדים על זה שאמרתי שזה כמו חיות, אמרתי את זה על הכמות של האנשים, על העומס, זה מה שעלה לי לראש, זה לא שהם ספציפית חיות", ניסתה כוכבת הריאליטי להסביר. אלא שהסרטון עלה לה ביוקר ואלפי אנשים הסירו ממנה עוקב.
ארבעה ימים לאחר מכן דיווחנו שהכוכבת, שמצאה את עצמה בעין הסערה, החליטה לקחת פסק זמן מהרשתות החברתיות כשהשביתה את חשבון האינסטגרם שלה למשך שלושה שבועות. שנה וחצי אחרי זכתה גרינר, שחטפה לא מעט אש וביקורות לאורך השנים, לתמיכה די מפתיעה שהגיעה מכיוונה של מגישת הטלוויזיה צופית גרנט בפוסט בו היא מבקשת את סליחתה של גרינר.
"אני רוצה לנצל את הבמה הזאת ולבקש סליחה ממישהי ספציפית, וחיכיתי לטיימינג הנכון משום שמה שעשיתי היה בפלטפורמה הזאת של הדף הפרטי שלי שסוקר בהרחבה והגיע למימדים מפחידים", כתבה גרנט . "טעיתי, בענק טעיתי, הייתי אימפולסיבית, רגשית, בלי שום מחשבה על הכוח השלילי שהפעלתי. ביני לבין עצמי הבנתי שנהגתי לא נכון אבל לקח לי זמן לעכל, וההתנצלות היא בפני ליהיא גרינר - שאחרי אסון מירון הגיבה בצורה מסויימת (ברור לי שמתוך כאב ולא שנאת חרדים)".
לסיום, חזרה גרנט וביקשה שוב את סליחתה של גרינר על כך שתקפה אותה ברשת במאי 2021: "ליהיא אני מבקשת את סליחתך, מתנצלת מעומק ליבי ומקווה שתסלחי לי, היית שיעור מאוד משמעותי בחיי, בזכותך לא מעזה להיות תגובתית יותר ושוקלת מילים באופן אחראי". גרינר סלחה למקרה ותהיתם.
10 צפייה בגלריה
צופית גרנט פוסט סליחה ליהיא גרינר
צופית גרנט פוסט סליחה ליהיא גרינר
היו כאלה שידעו לבקש גם סליחה. צופית גרנט מתנצלת בפני גרינר
(מתוך אינסטגרם)

בטוב וברע - כשגרינר שיתפה שעברה הפלה

10 צפייה בגלריה
הסלבס חוגגים ראש השנה תשפ"ד 2023
הסלבס חוגגים ראש השנה תשפ"ד 2023
הכל נשאר במשפחה ובאינסטגרם. גרינר עם בעלה יוסי צבר ושלושת הילדים: מייקל, ג'ולין ואליאנה
(צילום: אינסטגרם)
גרינר אומנם הצליחה לעצבן לא מעט אנשים במדינה עם פליטות הפה שלה, אבל במקביל הצליחה גם לגעת, לרגש וגם לשתף על הרגעים הפחות פוטוגניים בחיים.
אחד שכזה היה בינואר 2018, כששיתפה בדמעות בסרטון באינסטגרם מבית החולים שהיא עברה הפלה. הסרטון, שצולם בשידור חי ממיטת בית החולים שבו אושפזה, זכה לאלפי צפיות, שיתופים ובעיקר חיזוקים לגרינר.
"נגמר ההיריון, אין היריון. עברתי הפלה טבעית, לא הייתי אמורה לעבור גרידה. הכול קרה באופן טבעי. וזהו. נגמר". שנתיים אחרי גרינר התייצבה שוב בבית החולים אך הפעם בנסיבות משמחות הרבה יותר כשילדה את בתה השלישית אליאנה, אחות קטנה למייקל וג'ולין.
ליהיא חושפת שעברה הפלה
(FB)

מההשקה לחדר לידה

10 צפייה בגלריה
ליהיא גרינר קורס דולה
ליהיא גרינר קורס דולה
יש דולה בקהל?
(צילום מסך: אינסטגרם )
דור הטיקטוק בטח לא יודע אבל גרינר הצליחה להישאר בתודעה לא רק בזכות הפה הגדול וההומור הבלתי מתנצל שלה, אלא גם בזכות העובדה שבשנים הראשונות אחרי "האח הגדול" היא כיתתה רגליים מהשקה להשקה שזיכו אותה בכינוי "מלכת ההשקות".
והיא אכן הייתה מלכת ההשקות. בזמן שכולם צקצקו וגלגלו עיניים גרינר ידעה לעשות מהלימון לימונדה והגיעה לכל השקת בושם או חנות בגדים חדשה וידעה להכות בברזל כל עוד הוא חם - וגם כשהוא התחיל להתקרר היא ידעה בדיוק איך לחמם אותו בחזרה עם סינקים בלתי נשכחים.
את גרינר מודל 2024 נוכל למצוא עדיין פה ושם בהשקות אבל אם היא מבריזה זה כי יש לה תירוץ מספיק טוב וזה להיות בחדר לידה. בשנה שעברה כוכבת ההשקות והריאליטי החליטה להרחיב אפיקים כשסיימה קורס דולות ובמקום אירועים עמוסי סלבס, היא פוגשת אימהות ותינוקות קטנטנים.
"כל הזמן רציתי והמלחמה נתנה לזה פוש. אני תומכת לידה בלי הכשרה וחוויתי הכל - קיסרי, הפלה טבעית, לידות טבעיות ללא אפידרול", סיפרה לנו גרינר על המקצוע החדש שרכשה לעצמה. "מרוב שאני מכורה ללידה, אני פשוט אעביר את האנרגיות ליולדת. יש לי חשק ללידה אבל לא לעוד תינוק משלי, שנה הבאה אני בת 40, סיימתי".
10 צפייה בגלריה
מזל טוב נשמה! ליהיא גרינר בת 40
מזל טוב נשמה! ליהיא גרינר בת 40
מזל טוב נשמה! ליהיא גרינר בת 40
(צילום: דניאל קמינסקי)