"מאז שהפכתי לאמא אז הכול יותר מפחיד אותי", מודה בר זומר. לפני כחמישה חודשים, היא ובעלה אביב כהן הפכו להורים לבתם הבכורה מילה. שלושה חודשים לאחר מכן – המדינה החלה לבעור עם פרוץ המלחמה.
בריאיון לפודאקסט "הברזייה" עם בר זגה, סיפרה הדוגמנית ואשת העסקים: "יש לי יותר חששות, זה כבר לא עליי, הכול עליה. אני מסתכלת עליה ואומרת 'לאיזה עולם הבאתי אותה'. כואב לי, אני מפחדת עליה. היא גוזל כל כך תמים וטהור. היא לא מבינה כלום ממה שקורה, אבל יבוא יום והיא תבין. למה היא צריכה לחוות את זה? היא ועוד כל כך הרבה ילדים".
הרגשת הבדל כאמא בתקופה שלפני תחילת המלחמה ובין זו שאחרי? "כואב להגיד, אבל בשלושת השבועות הראשונים של המלחמה לא תפקדתי כאמא. היה לי קשה, הרגשתי שאני קורסת. הייתי במצב לא טוב, רזיתי המון, הנקתי וממש נגמר לי החלב בהדרגה בגלל המצב הנפשי שלי. כאילו העולם קרס עליי. אני בטוחה שיש אנשים שבאמת עברו דברים הרבה יותר קשים והעולם שלהם באמת קרס, אבל בעולם שלי האישי זה מה שהרגשתי, והרגשתי שגם לא תפקדתי כאמא. אם בשלושה החודשים הראשונים הייתי שם איתה בלי הפסקה, אז בשלושה השבועות הראשונים של המלחמה הרגשתי שאני לא שם, לא נפשית ולא פיזית. לא תפקדתי".
האזינו לריאיון המלא:
בר זגה
בר זומר: "בשלושת השבועות הראשונים של המלחמה לא תפקדתי כאמא"
51:56
מה קרה אחרי? איך התאפסת? "זה פשוט קרה, אני חושבת שהתחלתי להרגיש יותר בטוחה. בימים הראשונים הייתי ממש בפאניקה, באמת חשבתי שזהו, על התרחיש הכי גרוע. לאט-לאט הבנתי שהכול בסדר, שישראל משתלטת על המצב הזה, אבל גם הבנתי את גודל האסון. הכאב היה כל כך עוצמתי וחזק אבל בסופו של דבר מצאתי את הנחמה בילדה שלי, במילה".
זומר אכן זורחת כשהיא מדברת על בתה: "אני יכולה להגיד שהיא הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. כל בוקר אני מסתכלת עליה ואומרת תודה לאלוהים. אני ממש מאוהבת בטייטל הזה 'אמא'. אני נהנית. יש המון קשיים, אני מאוד עייפה, יש רגעים לא פשוטים, אבל היא האושר האמיתי בחיים. אני לא זוכרת איך היו חיים לפניה".
בתוך כל הסיטואציה המורכבת שהמדינה חוותה, גם חברתך הטובה מעיין אדם איבדה את אחותה. "קשה מאוד. אני מרגישה לא בנוח לדבר על זה, זה של מעיין ומשפחת אדם, אני פשוט אגיד שאני אוהבת את מעיין ושהיא בחורה חזקה ושתמיד אהיה פה כדי לתמוך בה ולחזק אותה. זה אובדן ענק שאני לא מאחלת לאף אחד".
אחרי זה הגיעה בשורה טובה, כשמעיין הודיעה שהיא בהיריון שני. "כשהיא סיפרה לי לרגע לא נשמתי, זה כל כך ריגש אותי. זה אור בחושך".
4 צפייה בגלריה
בר זומר
בר זומר
"אני יכולה להגיד שהיא הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים"
(צילום: אינסטגרם)
כאמור, ביולי האחרון זומר ובעלה אביב הפכו להורים לבתם מילה, כמעט ארבע שנים לאחר שהתחתנו. "מאז הלידה אני הרבה פחות מתעסקת בעצמי", היא אומרת וממהרת להבהיר: "אני לא מזניחה את עצמי, אני עושה הרבה מאוד דברים עבור עצמי, אבל כרגע היא כל מה שמעניין אותי, אני חושבת שהיא המרכז".
את מרגישה שאת אמא טובה?
"כן, אני מרשה לעצמי להגיד שאני גאה בעצמי ובאמא שאני. כל יום אני לומדת משהו חדש, אני לומדת אותה כל יום. עד שלא הפכתי להיות אמא, לא הבנתי את המשמעות של זה. אני רואה את אמא שלי ואת הדאגה שלה כלפיי ולפעמים אני אומרת 'איזה מוגזמת'. היום אני מבינה שהיא לא מוגזמת ושאני אהיה ככה כלפי מילה ואולי אפילו יותר. לא ידעתי שכל העולם שלי הולך להתרכז בה, שכל הדאגות שלי יתרכזו בה, ובקטע הכי טוב של הדבר. אני חיה את השגרה שלה ואני נהנית".
איך אביב בתור אבא? "הוא האבא הכי טוב בעולם, הוא מדהים. ידעתי שהוא יהיה כזה, אבל הוא חוצה כל דמיון. הוא נולד להיות אבא. הוא עושה הכול מהכול. לפעמים אני עם המוניטור, משחקת אותה שלא התעוררתי מהבכי ואז הוא פשוט יצטרך לקום. לפעמים זה עובד ולפעמים הוא עולה עליי".
איך עברה תקופת ההיריון? היו מחשבות על החזרה לגזרה אחרי הלידה? "אני לא יכולה להסביר כמה אהבתי את ההיריון. זה נשמע קלישאתי אבל אהבתי את עצמי, את הדבר הזה, זה קסום. אבל ברור שגם היה לי קשה. המחשבה על הגוף? הסתקרנתי מה יקרה אחרי, אבל לא דמיינתי. בכנות, הופתעתי. הייתי בטוחה שדקה אחרי שהעובר יוצא הבטן חוזרת לעצמה, לא יודעת למה חשבתי את זה. זה לא קרה ועדיין לא קורה, חמישה חודשים אחרי.
"חזרתי לשגרת אימונים שאגב, היא פחות אינטנסיבית כי אין לי את הזמן לעשות את זה. הייתי מתאמנת 5-6 פעמים בשבוע, ועכשיו אני מנסה ארבע במקסימום. קצת קשה לי עם תזונה, אני לא שומרת ואוכלת די מה שאני רוצה. אלה הנאות החיים, אני פשוט אוהבת אוכל. אני לא טורפת את מגירת הממתקים שלי, אולי אביב יגיד שכן, אבל אני אוכלת יחסית באיזון. אביב בטח שומע את זה ונקרע מצחוק, המגירה כבר ריקה".
יש איזה יעד שהצבת לעצמך?
"לא הצבתי לעצמי יעדים, זה לא שאמרתי 'אני רוצה לחזור למה שהייתי לפני'. אני מאוד אשמח אם זה יקרה, אבל אני לא אומרת 'זה צריך לקרות עכשיו'. עוד לא חזרתי למה שהייתי ובכנות, אני לא בטוחה שאחזור. אני רואה שיש איזשהו שינוי בגוף שלדעתי קרה בעקבות הלידה. אני לא אובססיבית סביב זה, אני נותנת לגוף שלי לעשות מה שהוא יודע. יכול להיות שהוא לא יחזור לעצמו גם עד ההיריון הבא".
מילה אמנם רק נולדה, אבל יש כבר מחשבות על ילד נוסף? "האמת שהיו ימים שאמרתי לאביב 'אולי נביא עוד ילד', ואז באותו רגע אני אומרת 'לא באמת, זה קשה מדי".
למי מילה דומה יותר, לך או לאביב? "היא שילוב. אמא שלי אומרת שהיא דומה לי כשהייתי קטנה ואמא של אביב אומרת שהיא דומה לו, אז אנחנו לא יודעים. אני ממש רואה את שנינו, היא גם וגם. הכי יפה בעולם".
4 צפייה בגלריה
שער Pplus - בר זומר אביב כהן - שער סילבסטר
שער Pplus - בר זומר אביב כהן - שער סילבסטר
"היו ימים שאמרתי 'אולי נביא עוד ילד', ואז באותו רגע אני אומרת 'לא באמת, זה קשה מדי". זומר ובעלה אביב כהן
(צילום: ערן לוי)
זומר התחילה את דרכה כדוגמנית, והתפרסמה בשנת 2017 כשהשתתפה בעונה השמינית של הריאליטי "הישרדות". לאחר מכן היא עשתה תפקידים בסדרות כמו "להיות איתה" ו"זיגי" ובסרט "לרוץ על החול", ניסתה את כוחה כרקדנית ב"רוקדים עם כוכבים" וכיהנה ככתבת שטח של "נינג'ה ישראל". מעבר לכל זה, היא גם הפכה לאשת עסקים עם מותג הטיפוח והקוסמטיקה Barbiz שהיא הקימה ועומדת בראשו.
אני מניח שהמלחמה פגעה לך בעסק. "אני לא חושבת שיש מישהו שלא נפגע. בשלושת השבועות הראשונים של המלחמה היו לדעתי אפס רכישות, שזה לא קרה מעולם. אני עדיין משלמת לעובדים ועל האתר, ועדיין מייצרת דברים אז חד משמעית הייתה פגיעה".
איך מתמודדים? "בשבועות הראשונים אמרתי 'מה אכפת לי מהכסף? רק שכולם יהיו בריאים ושזה יגמר'. שום דבר אחר לא עניין אותי. אחרי שלושה שבועות הבנתי שזה כן מעניין כי אני צריכה להתפרנס, במיוחד כשיש לנו ילדה עכשיו. היה לי מאוד קשה לחזור להעלות תכנים. לקח לי הרבה זמן, רק בדצמבר התחלתי שוב. התיישבתי מול המחשב, עשיתי סדר בדברים, עשיתי גם מבצע שמההכנסות שלו אני תורמת. רציתי לעשות משהו שיעשה לי טוב".
איך המכירות כרגע? "יש מגמת שיפור, אבל זה לא מה שהיה. אני לא מרשה לעצמי לדבר על הפגיעה בעסק שלי כי אני יודעת שיש עסקים שנפגעו הרבה יותר, כמו העסקים בדרום ובצפון של המפונים".
4 צפייה בגלריה
בר זומר
בר זומר
עם הבת מילה, רגע אחרי הלידה
(צילום: אינסטגרם)
לפני כשנה עסקו מדורי הרכילות בקרע בין זומר ונטע אלחמיסטר. השתיים היו חברות טובות מאוד עד שלפי השמועות הסתכסכו על רקע מקצועי. זומר שמחה לבשר שמאז כבר הייתה סולחה ושהיא ואלחמיסטר, אמא טרייה גם היא, חזרו להיות בקשר: "אנחנו ממש בטוב. אני לא אגיד 'התבגרנו', תמיד היינו בוגרות אבל כן, עבר זמן ואנחנו במקום אחר. אני חושבת שכל הדבר הזה זו סגירת מעגל, התחלנו ביחד את הדרך ועכשיו שתינו אימהות ומחליפות חוויות".
יצא לכן כבר להיפגש עם הילדים? "האמת שעוד לא. תכננו להיפגש השבוע ולהכיר את הילדים, בינתיים זה רק מתמונות".
לשתיכן יש מותגי איפור מתחרים, זה לא מקשה קצת על החברות? "נכון, אבל אנחנו לא היחידות, יש המון חברות והמון נשים צעירות ומצליחות שמקימות מותגי טיפוח ויש מקום לכולן".
ניסית את המוצרים שלה? "לא. האמת שלא ניסיתי. אני אשמח לנסות אבל עדיין לא יצא".
4 צפייה בגלריה
בר זומר
בר זומר
בר זומר ובר זגה
(צילום: פרטי)