בר זגה
אדל בספלוב: "כל החיים האש עליי, אבל מעולם לא התנהלתי לפי איך שהעולם מתנהל"
58:56
עם אירועי השבעה באוקטובר ופרוץ המלחמה, אדל בספלוב עשתה מה שעשו רבים אחרים – הסתגרה בתוך עצמה ולא הצליחה לזוז ממרקע הטלוויזיה. בריאיון לפודאקסט "הברזייה" היא מספרת: "נכנסתי לאיזשהו אמוק עם עצמי, ישבתי כל היום מול החדשות, טחנתי אוכל ברמה מטורפת. ישנתי, קמתי, לא ייחסתי לילדים שלי יותר מדי זמן וחשיבות. נכנסתי למקום שנורא לא התאים לי".
איך התגברת על זה? "אחרי כמה זמן אמרתי 'קומי על עצמך'. אני מאוד מאמינה שכשאישה כבויה, ככה יהיה הבית שלה, וכשאישה מנסה להראות חיוביות, זה מה שיהיה. אז קמתי, יצאתי מהבית וחזרתי לשגרה שלי, ואני חושבת שזה יתרון אצלי, אני יודעת לעשות סטופ, לאפס את עצמי".
מה השגרה הזאת כוללת, עכשיו בזמן מלחמה? "אפילו לצאת למכולת. במשך שלושה שבועות לא יצאתי עם הילדים לגינה אבל שחררתי את מצב הרוח המדכא שהייתי בו. אם זה לרדת למטה עם הילדים, ללכת לחמותי וחמי, לעשות ציפורניים או אפילו לנסות לראות מה קורה עם העבודה שלי".
5 צפייה בגלריה
אדל בספלוב
אדל בספלוב
אדל בספלוב בימים שמחים יותר
(צילום: אינסטגרם)
עולם הבידור נעצר אז כמעט לחלוטין, מה שהביא מן הסתם לפגיעה כלכלית חמורה אצל כל העוסקים בתחום. "אחרי שבועיים אמרתי לסוכנים שלי שאני רוצה לחזור לעבוד והם אמרו לי שזה לא הזמן", היא נזכרת. "עומרי הסוכן שלי כתב לי 'אני לא רוצה שכל האש תהיה עליך' ועניתי לו, 'כל החיים שלי האש הייתה עליי'. מעולם לא התנהלתי לפי איך שהעולם מנוהל. הוא אמר לי 'תני לכמה משפיעניות לחזור ותחזרי גם', ועניתי 'קודם כל, אני לא משפיענית, אני אדל'. אף פעם לא הסתכלתי על אחרות ועל מה שהן עושות, זה לא מעניין אותי. כמו שאתה מכיר אותי, לא שאלתי אך אחד, פשוט העליתי ב-17 באוקטובר.
"היו קצת תגובות רעות של 'יש חיילים מתים ואנשים חטופים, איך את מעזה?'. ועניתי להם, 'אתם מבינים שכשאני מעלה קוד קופון אז באותו רגע המשלוחים, האנשים שאורזים, שעובדים באתרים, כולם חוזרים להתפרנס'. מה ההבדל ביני לבין מורה שחוזרת ללמד בבית ספר או למסעדות וחנויות שנפתחות? גם אני צריכה לפרנס את הבית שלי, אז למה כל האש צריכה להיות על המשפיעניות? אז העליתי בלי לשאול אף אחד, הייתי הראשונה, ספגתי קצת אש. לא מעניין".
היו הרבה משפיעניות שהקדישו את עצמן להסברה ישראלית. "בשבועיים הראשונים של המלחמה התקפתי את האינסטגרם שלי רק בזה, אבל הבנתי דבר אחד נכון – אני לא חושבת שהעולם צופה לי באינסטגרם. אם הייתה לי כזאת השפעה, הייתי עשירה ומוכרת מוצרים בכל העולם".
את אומרת את זה כביקורת על המשפיעניות שעושות הסברה? "מה פתאום, להפך. ראיתי כמה משפיעניות מדהימות, עינב בובליל, דנית גרינברג ועוד, שעושות עבודה מדהימה. היו שכתבו לי 'למה את לא עושה הסברה ברוסית?', אתה מכיר אותי שאשב מול מצלמה ואדקלם? זה לא אני.
"בהתחלה ניסיתי להעביר לעולם איזה מסר כמו כולן ואז הסתכלתי איזה מדינות עוקבות אחריי והבנתי שאני לא רלוונטית עבורם. אני חושבת שההסברה האמיתית היא של המשפחות שנפגעו והתראיינו לתקשורת הזרה, של הסרטונים שהראו באו"ם, ואנשים כמו גל גדות, בר רפאלי ונועה תשבי, שעשתה הסברה מטורפת. זו ההסברה האמיתית. אבל חס ושלום, אני לא מעבירה שום ביקורת, כל משפיענית עשתה עבודה מדהימה".
5 צפייה בגלריה
ברית עדן בן זקן
ברית עדן בן זקן
"העסק של בעלי יושב מאוד קרוב לקפלן והוא נפגע מאוד, זה כסף שהולך לפח"
(צילום: אמיר מאירי)
בספלוב ויתרה על ההסברה, אבל לא ישבה בחיבוק ידיים: "תרמנו המון אוכל, התעסקתי בלבוא ולנחם, לחבק את האנשים שעברו את הדברים הנוראיים האלה, להיות שם בשבילם. עכשיו זה יותר אמונה, יותר תפילות לחזרת החטופים, אני חושבת שזה היה יותר המקום שלי, למען איחוד העם. בכל פעם שראיתי את האנשים שיוצאים נגד הממשלה... זה לא הזמן, כולנו יודעים שהיו טעויות והרבה".
מצד שני, כבר ביום הראשון של המלחמה כתבת בסטורי: "כל מה שקורה עכשיו זה בגלל ההפגנות האלה, שהממשלה הייתה צריכה להתעסק בהן במקום במדינה שלנו". "קיבלתי המון הודעות נוראיות מהאנשים החמודים של השמאל שיצאו עליי, אז אני אסביר: אני בעד הפגנות אבל הפילוג בעם הוא מה שגרם למה שקורה עכשיו. חמאס בעצמם אמרו שכשהם ראו שהמדינה שלנו עוברת כזה טירוף, הם התחילו לתכנן את המתקפה הזו. הרבה יותר קל לפגוע בעם מפולג, בממשלה מפורקת שלא אוהבים אותה.
"העסק של בעלי יושב מאוד קרוב לקפלן והוא נפגע מאוד, זה כסף שהולך לפח. אבל אם מסעדה לא עובדת שנה אז היא נפגעת והפרנסה נפגעת וכן, זה קרה בגלל ההפגנות האלה. ודרך אגב, היו גם הפגנות בזמן המלחמה, שהממשלה צריכה ללכת הביתה. תגידו, לא למדתם? זה כל כך מעצבן. אוקיי, עשיתם את ההפגנות, קרה מה שקרה, אתם רואים מה קורה, עכשיו זה הזמן?"
אני חושב שהחיבור בין ההפגנות לבין המצב הביטחוני הוא לא נכון. "בעיניי הוא נכון. עובדה שחמאס פרסם הודעה מטעמו. אגב, אני מאמינה שהקדוש ברוך עשה את זה לא סתם. יש אנשים שיגידו 'איך הקדוש ברוך הוא הרג כל כך הרבה אנשים?'. בוא נעשה סדר בדברים, היו אמורים להיכנס באותו יום 5,000 מחבלים ונכנסו 3,000. לא שזה טוב, אבל אני חושבת שאין שום צבא בעולם שהיה יכול להשתלט על מקרה כזה חוץ מהצבא שלנו. אני מאמינה באמונה שלמה שהדבר הזה לא קרה סתם ושים לב איך העם שלנו נהיה מאוחד, איך הלב הגדול של היהודים והישראלים מתגלה מחדש ויכול להיות שזה גם קרה בשביל זה. אלוהים היה שם כדי לאחד".
5 צפייה בגלריה
אדל בספלוב אינסטגרם פוסט מצב רפואי
אדל בספלוב אינסטגרם פוסט מצב רפואי
בספלוב אחרי הניתוח
(צילום מסך: אינסטגרם)
בחודש מרץ האחרון סיפרה בספלוב שהחלימה מסרטן אחרי שעברה ניתוח להסרת גידול בבלוטת התריס. כעת היא נזכרת ביום שבו קיבלה את הבשורה על המחלה: "התחלתי לבכות, התפרקתי על הריצפה. הרופאה אמרה לי 'אם כבר לקבל סרטן, אז את זה'. אני צריכה להגיד תודה באמונה שלמה שזה מה שקיבלתי לעומת מה שיכולתי לקבל. אני מאוד מאמינה שהכול בראש שלנו, אנחנו יכולים לנצח המון דברים, במיוחד אנחנו הנשים. 'סליחה, אני צריכה לחזור לשגרה, יש לי ילדים לקום אליהם בבוקר, זה לא הזמן שלי עכשיו להתפרק'".
לפני חודשיים, סיפרה בספלוב שבגן של בתה שייה בת ה-4 התגלו מקרי אלימות מילולית ופיזית. "אני בהלם וכועסת מאוד, ולא מאחלת לגננת הזאת לפגוש אותי לעולם", כתבה אז.
כעת היא מספרת: "המקרה הזה השפיע עליי בצורה מזעזעת. הייתי בדיכאון, בכיתי. לא ממקום של איך הבת שלי עברה את זה, ילדים עוברים דברים יותר גרועים, אבל איך לא שמתי לב בתור אמא? היו כל כך הרבה סממנים, שבדיעבד אני אומרת, מה את דפוקה?"
מה למשל? "אני זוכרת שבחודש הזה ראיתי שמשהו קורה לילדה. היא מרביצה לליב, לא מקשיבה לי, כל הזמן אומרת לי 'אמא, אני צריכה אותך', 'תבואי לקחת אותי מוקדם', 'אני לא רוצה ללכת לצהרון'. וזו ילדה שאוהבת להישאר בצהרון עד הסוף. ייחסתי את זה לקנאה כלפי ליב, אחיה הקטן.
5 צפייה בגלריה
אדל בספלוב השקה
אדל בספלוב השקה
אדל בספלוב והמשפחה
(צילום: אור גפן)
"ואז התחילה התכתבות בקבוצה של הגן על 'אלימות' ו'הילד מספר פה, הילד מספר שם'. ביקשתי מענת, דודה של מאצ', לנסות לדובב אותה והיא התקשרה אליי חנוקה מדמעות. שייה סיפרה לה שיש גננת בצהרון ש'הייתה לוקחת שרביט קסמים, ומרביצה לנו והיא הייתה מאוד עצבנית ורעה. אבל זה סוד שלנו, אסור לגלות וזה היה לי כואב מאוד'.
"התפרקתי, כל מה שעברתי איתה בחודש האחרון פתאום התבהר לי. כעסתי על עצמי באותו רגע. אלוהים אוהב אותי מכמה סיבות, אחת שהגן היה סגור למחרת. אם היה פועל, רוב הסיכויים שהגנננת הייתה מקבלת ממני מכות רצח, באימפולסיביות שלי הייתי הולכת וכורתת לה את החיים ביחד עם ה'שרביט קסמים'. אני אדם לא נורמלי. ברוך השם עיריית הרצליה לקחה את צוות הצהרון לחקירות ודאגתי שהם לא יעבדו עוד יום אחד. אני רוצה להגיד לכל האימהות שאם אני לא שמתי לב, שאני אחת הנשים עם האינטואיציות הכי מטורפות שיש, זה בסדר שלא שמתן לב. זה יכול לקרות בכל גן".
5 צפייה בגלריה
אדל בספלוב
אדל בספלוב
תמיד האש עליה. בספלוב
(צילום: פרטי)