6 צפייה בגלריה
עורר דיון חשוב בהוליווד. קניה ווסט
עורר דיון חשוב בהוליווד. קניה ווסט
עורר דיון חשוב בהוליווד. קניה ווסט
(צילום: gettyimages)
אם מחפשים משהו חיובי שגרמו ההשתלחויות האחרונות של קניה ווסט ביהודים, ייתכן וזה הדיון המתעורר בהוליווד סביב האנטישמיות הגואה בארה"ב ובעולם. בימים האחרונים יותר ויותר סלבס מביעים עמדה ברשתות החברתיות ומבהירים שחייבים לעצור את השנאה לפני שיהיה מאוחר מדי.
את תחילת הטרנד אפשר כנראה לייחס לג'סיקה סיינפלד, אשתו של הקומיקאי ג'רי סיינפלד, שפרסמה פוסט ובו כתבה: "אני תומכת בחבריי היהודים ובעם היהודי". עד מהרה שלל סלבס, יהודים ולא יהודים כאחד, שיתפו את הסטורי שלה, ביניהם אורלנדו בלום, קלואי קרדשיאן, גווינת' פאלטרו, שרה צ'אלק ואפילו ג'יג'י חדיד, כן קראתם נכון, הדוגמנית שמרבה לצאת נגד ישראל אבל דואגת להבהיר שהביקורת שלה מופנית נגד התנהלות המדינה ולא נגד היהדות.
6 צפייה בגלריה
הסלבס בעד היהודים
הסלבס בעד היהודים
קלואי קרדשיאן ורבים אחרים שיתפו את הפוסט של ג'סיקה סיינפלד
(צילום: אינסטגרם)
איימי שומר שיתפה גם היא את הסטורי של סיינפלד וכתבה: "אם אתם לא יודעים מה לכתוב, נתחיל עם זה. האם אתם יודעים ממה הקהילה היהודית חוששת שיקרה? אחד מכל שני אנשים לא יודעים שהשואה התרחשה". בסטורי נוסף ששיתפה נכתב: "זה לא התחיל עם תאי הגזים. זה התחיל עם מפלגה אחת ששלטה בתקשורת. מפלגה אחת ששלטה במסרים, שהחליטה מהי האמת. זה התחיל כשאנשים טובים העלימו עין ונתנו לזה לקרות".
סטורי אחר ומצמרר במיוחד שפרסמה שומר הוא של פרסומת של חברת אדידס (שמוכרת מוצרים בעיצובו של ווסט) לצד הכיתוב: "מעניין שהפרסומת הזו של אדידס מתחילה עם ערימת נעליים. יודעים איפה עוד היו ערימות נעליים? במחנות הריכוז".
6 צפייה בגלריה
הסלבס בעד היהודים
הסלבס בעד היהודים
הסטורי המצמרר של איימי שומר
(צילום: אינסטגרם)
סטורי אחר (ודי משעשע) של שומר הציג את תמונתם של ג'וליה רוברטס ויו גרנט מתוך הסרט "נוטינג היל", ושם נכתב בפרפרזה על הציטוט המפורסם מתוך הסרט: "אני רק בחורה שעומדת מול בחור ומבקשת ממנו לאהוב אותה", שהפך ל:"אני רק בחורה יהודייה, שעומדת בפני חבריי הלא-יהודים, ומבקשת מהם להיות קולניים יותר במאבקם נגד האנטישמיות".
6 צפייה בגלריה
הסלבס בעד היהודים
הסלבס בעד היהודים
הציטוט המפורסם מ"נוטינג היל", רק קצת אחרת
(צילום: אינסטגרם)
הסלבס גם דאגו לציין שאסור לפטור את קניה ווסט מאשמה. אחרי שהראפר החל לדבר בגנות היהודים, קולות רבים ניסו לבטל את דבריו בכך שהוא דו-קוטבי ולכן לא אחראי לדבריו. אחרים זלזלו בכוח שיש לו וטענו שאף אחד לא לוקח אותו ברצינות. בתגובה, אחד הסטוריז שהפך לוויראליים הוא של תמונה של מפגינים על גשר אשר אוחזים בשלט עליו כתוב: "קניה צדק לגבי היהודים". שומר כתבה: "זו הסיבה שבגללה חשוב לתמוך באחיך ואחיותיך היהודים. זה יכול לקרות שוב, הטבח של 6 מיליון יהודים". השחקנית פלורנס פו שיתפה את התמונה וכתבה "מזעזע" וג'ואי קינג שיתפה והוסיפה אימוג'ים של קיא.
ברוקלין בקהאם שיתף את התמונה כשלצידה נכתב משפט שנועד כביכול להרגיע את הרוחות: "קניה הוא טרול, זה לא שמישהו לוקח אותו ברצינות", ולצידו נכתב: "אתם בטוחים?" ואשתו ניקולה פלץ שיתפה גם היא מספר סטוריז, באחד מהם נכתב: "יש 15 מיליון יהודים בעולם כולו. לקניה יש 18.3 עוקבים באינסטגרם בלבד. יש סיבה בגללה אנחנו פוחדים".
6 צפייה בגלריה
הסלבס בעד היהודים
הסלבס בעד היהודים
מפגינים אנטישמיים תומכים בדבריו של ווסט
(צילום: אינסטגרם)
השחקן דייויד שווימר היה בין הכוכבים הראשונים שיצא נגד דבריו של ווסט, וכעת גם ג'ניפר אניסטון, שכיכבה לצדו בסדרה "חברים", שיתפה מספר סטוריז, באחד מהם מתייחסת הפרשנית הפוליטית אנה נבארו למצבו הנפשי של ווסט: "מחלת נפש היא לא תירוץ לגזענות או אנטישמיות. נקודה". אניסטון גם שיתפה סטורי של ההפגנה האנטישמית על הגשר, כשמתחתיה הוסיפו בפוטושופ נאו-נאצים מצדיעים.
שרה סילברמן דיברה בפודקאסט שלה על הנושא ולצד תמונת הגשר כתבה: "תנו לי לנחש: עדיין לא צריך לפחד", ודברה מסינג כתבה: "חוסר הכעס סביב האנטישמיות הגואה בארה"ב ובעולם הוא זה שמכעיס. בזמן שאנחנו שותקים, אחינו ואחיותינו היהודים מושתקים ולא מקבלים את התמיכה הפומבית שמיעוטים אחרים מקבלים בקול גדול. עלינו לפעול יחדיו ולעשות כל שביכולתנו על מנת לעצור את גל השנאה והפילוג. אני מחזקת את אחיי היהודים ואומרת שקצה נפשנו".
ובזמן שכוכבים רבים מביעים עמדה – יש אחת ששומרת על שתיקה וסופגת ביקורת: אשתו לשעבר של ווסט, קים קרדשיאן. הזמר בוי ג'ורג' פרסם סרטון בו אמר: "אני מזועזע מכך שקים קרדשיאן לא תרמה את דעתה בנושא, מכיוון שלאישה הזו יש ילדים עם קניה ולכן עליה להבין כאמא איך ילדים יהודים מרגישים כשהם שומעים את המילים הנוראיות האלו, עד כמה מעציב ומפחיד זה עלול להיות עבורם".
הזמר הוסיף: "כגבר הומו, חוויתי שנים של דעות קדומות כך שהידיעה שעושים זאת למישהו אחר בהתבסס על המוצא שלו, הצבע, המיניות או המין שלו היא נוראית מבחינתי, וצריכה להיות נוראית גם מבחינתכם".
6 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן קניה ווסט
קים קרדשיאן קניה ווסט
הוא מדבר יותר מדי, היא לא מדברת בכלל. קים קרדשיאן וקניה ווסט
(צילום: Gettyimage)