3 צפייה בגלריה
מפורסמים שהפכו לקורס
מפורסמים שהפכו לקורס
עומד מאחורי הדברים שאמר. קניה ווסט
(צילום: Gettyimages)
קניה ווסט מתבצר בעמדותיו האנטישמיות ומסרב להתנצל כיאות, גם כשנותנים לו את הבמה לעשות זאת – ומשום מה, עדיין נותנים לו את הבמה הזו. ווסט התארח אתמול (ד') בתכנית של פירס מורגן, ששאל את הראפר אם הוא מתחרט על כך שאיים לפגוע ביהודים. ווסט השיב עם חיוך גדול על פניו: "לא, ממש לא". פירס לא וויתר: "אתה צריך להיות. זה גזעני בדיוק כמו הדברים שסיפרת שעברת בעצמך, הכאב שחווית, זה אותו הדבר". ווסט המשיך בשלו: "כן, מן הסתם. זו הסיבה שבגללה אמרתי את זה". מורגן ניסה להבהיר: "אז אמרת את זה בידיעה שאלו דברים גזעניים?". ווסט השיב: "כן, נלחמתי באש עם אש. אני לא כאן כדי שירגיעו אותי. אני לוחם חופש מסוג אחר".
בהמשך האשים ווסט את מורגן בכך שהוא מבטל את הכאב שלו ומורגן השיב: "אני לא מבטל אותך ואני לא מתכוון לצנזר אותך אלא רק לגרום לך לקחת אחריות לדברים שאמרת".
לאחר מכן הצליח מורגן להוציא מווסט התנצלות מגומגמת לגבי הציוץ שבו הודיע שהוא מתכוון לצאת ולהרוג יהודים. ווסט הבהיר שהוא מאחל מוות רק לאלו שמהם נפגע: "אני כן אגיד שאני מתנצל בפני אלו שפגעתי בהם, אני חש שגרמתי לכאב ובלבול, ואני מתנצל בפני המשפחות שלא היו להן חלק בטראומה שעברתי. אומרים שאנשים פגועים פוגעים באחרים, ופגעו בי".
עוד אמר ווסט במהלך הריאיון: "אסור להפוך התנצלות לבת ערובה. עליי לשחרר את עצמי מהטראומה ולהגיד שאשים הכל בידי אלוהים, ולמשפחות שפגעתי בהן אני רוצה לחבק אתכן ולהתנצל על כך שפגעתי בכן".
דבריו של ווסט סיפקו את מורגן שאמר לו: "הוכחת שיש לך את היכולת להיות מודע לעצמך ולהבין מתי חצית את הגבול. אני חושב שמישהו כמוך, עם כל כך הרבה אנרגיה, יצירתיות ותשוקה – אתה תגיד דברים. הדרך שבה אתה מתבטא כל כך מיוחדת, ולפעמים אתה תמעד ותגיד דברים בדרך שגויה".

מורגן כנראה יצא מרוצה מהריאיון, אבל באותו הזמן היה מישהו אחר שתקף את ווסט והפעם מדובר בהווארד סטרן.
מגיש הרדיו והטלוויזיה, שלאורך השנים סיפק בעצמו לא מעט שערוריות ופליטות פה, דיבר אתמול בתוכנית הרדיו שלו בתחנת SiriusXM על מעלליו האחרונים של הכוכב ובראשם המסרים האנטישמיים שלו, העביר ביקורת על אלו שמגנים עליו ומתרצים את התנהגותו בבריאותו הנפשית הקלוקלת ואף הגדיל לעשות והשווה אותו להיטלר.
"אני לא ממש מעוניין להשקיע אנרגיה בטיפוס הזה קניה ווסט" אמר סטרן והמשיך: "אני לא יודע עליו יותר מדי, אני לא מבין גדול בסצנת הראפ, אבל נמאס לי מאנשים שמתרצים את ההתנהגות שלו ואומרים 'טוב, הוא לא בריא נפשית'. אתם צריכים לשמוע את השטויות שהוא אומר, ולעזאזל עם הבריאות הנפשית שהוא מתחבא מאחוריה. אנשים אומרים 'כן, הוא לא בריא נפשית, אל תקחו אותו ברצינות'. אם הוא עד כדי כך חולה נפש, למה לא ממנים לו אפוטרופוס כמו שעשו לבריטני ספירס המסכנה?"
סטרן השמיע קטע מהריאיון האחרון והידוע לשמצה של ווסט, בו דיבר בין היתר על "מאפיית התקשורת המחתרתית היהודית" וטען שאותה "מאפיה" היא הסיבה לכך שהעיתונות לא נותנת לו כבוד כמיליארדר או כאיש עסקים מצליח. לסטרן בהחלט היה מה להגיד לו על כך והוא לא חסך במילים: "נחש מה אידיוט, כשהם כותבים עליי הם מכנים אותי 'ליצן הזעזועים'. אין לך שליטה על זה, אתה ראפר. זה מה שאתה, ככה הפכת למפורסם. אם לא מציינים את זה שאתה מעצב או סוג של גאון, אולי זה לא בגלל שהם יהודים אלא שפשוט לא ממש אכפת להם מי אתה ובמה אתה מתעסק. זה כל כך עצוב, קניה היה פעם משוגע אבל מהנה. עכשיו הוא כמו היטלר" .
3 צפייה בגלריה
"אם הוא עד כדי כך חולה נפש, למה לא ממנים לו אפוטרופוס כמו שעשו לבריטני ספירס המסכנה?". הווארד סטרן
"אם הוא עד כדי כך חולה נפש, למה לא ממנים לו אפוטרופוס כמו שעשו לבריטני ספירס המסכנה?". הווארד סטרן
"אם הוא עד כדי כך חולה נפש, למה לא ממנים לו אפוטרופוס כמו שעשו לבריטני ספירס המסכנה?". הווארד סטרן
(צילום: MCT)
מישהו נוסף שהתייחס לדבריו של ווסט הוא המנחה והקומיקאי ג'ון סטיוארט, שהקדיש לראפר את מונולוג פתיחת התוכנית שלו The Problem With Jon Stewart, והתבדח: "אין לי הרבה זמן היום, כי יש לי פגישה של מאפיית התקשורת היהודית".
סטיוארט גם התייחס לדבריו של ווסט שכינה את דיסני "פלטפורמה יהודית". על כך התבדח המנחה: "טוב, הוא כנראה ממש לא מכיר את ההיסטוריה של דיסני", בהתייחסו לשמועות הרבות על כך שוולט דיסני היה אנטישמי.
עוד הוא אמר: "לפי ווסט, אם אתה יהודי, אתה שייך למאפיה היהודית. אם אתה לא יהודי, אז כנראה שאתה סתם מישהו שלא נחמד אליו בתעשייה. אבל אם אתה יהודי ולא נחמד אליו אז אתה חלק מקנוניה. זה מטורף!"
בהמשך המונולוג, סטיוארט התייחס גם לדבריו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שפרסם לאחרונה פוסט ברשת החברתית Truth Social (שהקים לאחר שנחסם לצמיתות מטוויטר) בו כתב: "אף נשיא לא עשה יותר ממני עבור ישראל, שיעור שביעות הרצון ממני היה הגבוה בעולם. היהודים בישראל - זה סיפור אחר לגמרי. יכולתי להיות ראש ממשלת ישראל בקלות". טראמפ טען שיהודי ארצות הברית צריכים "להתאפס על עצמם" ולהעריך את מה שיש להם בישראל "לפני שיהיה מאוחר מדי".
על דבריו של טראמפ אמר סטיוארט: "זו התבטאות מפורשת שטוענת שיהודים נאמנים רק לישראל, אבל אני לא יודע אם היא נכנסה אפילו לרשימת 10 השטויות הכי אנטישמיות של השבוע. למען האמת, למילה אנטישמיות אין כבר שום משמעות. מדהים בעניין איך השטויות של פרנויה מיהודים יוצאות כל כך בקלות מהפה של אנשים, וכולם פשוט אומרים 'וואו, זה מוזר'".
3 צפייה בגלריה
ג'ון סטיוארט
ג'ון סטיוארט
ג'ון סטיוארט
(צילום: GettyImages)