4 צפייה בגלריה
קניה ווסט ג'וליה פוקס
קניה ווסט ג'וליה פוקס
ממשיך להסתבך. קניה ווסט
(צילום: Backgrid)
קניה ווסט משנה גרסה - בערך: לאחר שהואשם באנטישמיות בעקבות אמירות קשות בהן צייץ איום שבו אמר שיהרוג שלושה יהודים - בריפרור למצב המוכנות של צבא ארצות הברית (defcon3), הראפר המעורער הגיע ביום רביעי האחרון להקרנת הבכורה של סרטה של קנדיס אוונס - "השקר הגדול ביותר שנמכר אי פעם: ג'ורג' פלויד ועלייתו של BLM" והבהיר את כוונתו.
בסיום ההקרנה יצא ווסט לכיוון המכונית שחיכתה לו. אחד הצלמים שהיה במקום פנה אליו ושאל אותו מה דעתו על הסרט, וקניה הוסיף שהוא נהדר. ווסט ההמום מכך שהצלם לא שאל דבר על אמירותיו האחרונות פנה לצלם ושאל אותו האם זה הדבר היחיד שהוא רוצה לשאול, ואילו הצלם, בקול רועד, שאל האם הוא מתחרט על אמירותיו האנטישמיות שאמר לאחרונה. "אתם חושבים שההערות האלה הגיעו משום מקום, או שאתם חושבים שיש סיבה לכך שהרגשתי כך?"
הצלם המפוחד אמר שהוא מנסה להבין מה הסיבה לכך שהוא אמר את מה שהוא אמר, ושאל האם הוא מאחל לפגיעה ביהודים, וקניה השיב שלא, בשום פנים ואופן לא. "אני כן מרגיש שנעשה עוול לי ולשאר המפורסמים השחורים על ידי אנשים יהודים המנהלים חברות בידור". בנוסף הבהיר ווסט כי יש לו טענות ספציפיות כלפי ג'יי פי מורגן צ'ייס - תאגיד בנק אמריקני, באומרו כי השקיע 140 מיליון דולר בחברה - רק כדי שיוכל להפיל אותם לאחר שהראפר ואוונס לבשו את חולצת ה-White Lives Matter שעוררה סערה. "אני שמח שחציתי את הגבול ודיברתי בפתיחות", סיכם ווסט.
לטובת מי שפספס, נזכיר בקצרה את השתלשלות האירועים סביב הסערה החדשה שווסט יצר: מוקדם יותר החודש, במהלך שבוע האופנה בפריז, ווסט פתח את תצוגת האופנה עם חולצה שעליה הכיתוב White Lives Matter מצד אחד ובצד השני דימוי של האפיפיור - ולזה הצטרף גם נאום מתסיס. מיד לאחר התצוגה רבים הגיבו למהלך הסנסציוני של הראפר, כך גם גבריאלה קארפה-ג'ונסון, עורכת אופנה בכירה בווג, שהגדירה זאת כ"התנהגות בלתי נסלחת", ובסטורי שפרסמה באינסטגרם, כתבה: "חולצות הטי שהאיש הזה הגה, יצר ושיתף עם העולם הן אלימות טהורה. אין שום תירוץ, אין פה אמנות. בזמן שאנחנו מתגברים על הטראומה של הרגע הזה, במיוחד אלה מאיתנו שסבלו בתוך האולם, בואו נפגין קצת אדיבות אחד כלפי השני".
ווסט לא הצליח להתאפק ומיד פנה לרשתות החברתיות כדי להגיב בגסות לקארפה-ג'ונסון. הראפר פרסם תמונות, שנמחקו מאז, של עורכת האופנה כשהוא לועג לסגנון הלבוש שלה עם כיתובים כמו "זה לא אדם של אופנה" או "אני יודע שאנה שונאת את המגפיים האלה" - עם רמיזה לעורכת מגזין ווג אנה ווינטור וצילום קלוז-אפ של נעליה של קארפה-ג'ונסון.
מפורסמות רבות יצאו להגנתה של קארפה-ג'ונסון, בהן הדוגמניות ג'יג'י חדיד, ג'ודי טרנר סמית' והיילי בולדווין, אשתו של ג'סטין ביבר - מה שגרם לווסט להתעלם מדבריה ולפנות ישירות לבעלה בדרישה "להרגיע את הבחורה שלך לפני שאני אתעצבן".
4 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
החולצה שהתחילה את הסערה
(צילום: אינסטגרם)
עוד לא הספקנו להתאושש מאותה תצוגה וקניה כבר החליט לייצר דרמה חדשה: לאחר שנחסם מהאינסטגרם בעקבות הפוסטים הרבים והאלימים שפרסם, ווסט עבר לצייץ בטוויטר. בציוץ העלה הראפר תמונה מטושטשת שלו ושל מייסד מטא (לשעבר פייסבוק, חברת האם של אינסטגרם - ע"ח) מארק צוקרברג, שרים קריוקי וכתב: "תראה את זה מארק, איך אתה מתכוון להעיף אותי מאינסטגרם?"
בהמשך הוא כתב: "אתם שיחקתם איתי וניסיתם לבטל את כל מי שמתנגד לאג'נדה שלכם". לפי ארכיוני האינטרנט, באותו לילה הוא גם צייץ איום שבו אמר שיהרוג שלושה יהודים - בריפרור למצב המוכנות של צבא ארצות הברית (defcon3). הציוץ הוסר במהרה בטענה כי דבריו של ווסט מפרים את מדיניות החברות.
4 צפייה בגלריה
מפורסמים שהפכו לקורס
מפורסמים שהפכו לקורס
איבד את זה סופית
(צילום: Gettyimages)
וזה לא נגמר בזה: בשנת 2018 התארח ווסט בפודקאסט של Higher Learning של ואן לאת'ן, אז התוודה, לכאורה, על חיבתו לאדולף היטלר. לאת'ן, שהגיש בעבר פודאקסט רכילותי באתר TMZ, סיפר כי דבריו של הראפר זעזעו אותו ובעקבות כך דבריו צונזרו. "אמרתי לקניה שיש הלכות אמיתיות לכל מה שהוא אמר כרגע", נזכר לאת'ן, והוסיף כי למיטב זכרונו מיליוני אנשים מתו כתוצאה מהנאציזם ומעשיו של היטלר.
לאת'ן הוסיף כי דעתו של ווסט לא השתנתה והסביר כי החליטו לחתוך את הקטע הזה מריאיון מכיוון שלא היה בזה שום היגיון. לטענתו, בהמשך הריאיון חזר ווסט על כך שהוא אוהב את היטלר ואוהב את הנאצים.
4 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
קניה ווסט
(צילום: Gettyimage)