4 צפייה בגלריה
עומד לשלם על דבריו? קניה ווסט
עומד לשלם על דבריו? קניה ווסט
עומד לשלם על דבריו? קניה ווסט
(gettyimages)
קניה ווסט לא יורד מהכותרות, והשערוריות שהוא מספק נערמות עד כדי כך שכבר מאתגר לעקוב אחרי כולן. בשבועות האחרונים הוא הסתבך אחרי שנחשד באנטישמיות ונחסם בעקבות כך מאינסטגרם ומטוויטר, חטף הרבה זעם כשלבש חולצה עם הכיתוב White Lives Matter והוסיף אש למדורה כשטען בריאיון שג'ורג' פלויד לא באמת נהרג על ידי השוטר שמחץ את צווארו אלא שמת כתוצאה ממנת יתר של משככי כאבים. כעת ייתכן שהוא עומד לגלות שלדבריו הפוגעניים יש השלכות - מכיוון שבני משפחתו של פלויד הודיעו שלא יעברו בשתיקה על דבריו ושהם מתכננים לתבוע אותו על סכום של 250 מיליון דולר.
רוקסי וושינגטון, אם בתו של פלויד, הודיעה ששכרה שני עורכי דין שיטפלו בתביעה וכי הם יתבעו את ווסט ואת כל "שותפיו העסקיים" בגין "הטרדה, הוצאת לשון הרע וגרימת מתח נפשי".
בהודעה לתקשורת ששחררה משפחתו של פלויד נאמר: "בהופעתו האחרונה בפודקאסט המצליח Drink Champs, קניה ווסט אמר ביודעין הצהרות שגויות לגבי מותו של ג'ורג' פלויד, במטרה לקדם את מותגיו ועל מנת להעלות את ערך המוצרים והרווחים שלו, של שותפיו העסקיים ושל עמיתיו. במהלך הריאיון, ווסט אמר דברים זדוניים ומוטעים לגבי ג'ורג' פלויד על מנת להרוויח ממותו המזעזע ומהטראומה של משפחתו". עוד נאמר בהודעה שבתו של פלויד, ג'יאנה, נמצאת בעדיפות ראשונה עבור בני המשפחה וכי היא שרויה בטראומה בעקבות דבריו של ווסט, שיצרו עבורה "סביבה מסוכנת ולא בריאה".
עורכי הדין של המשפחה הוציאו לכל המעורבים מכתבי התראה בו הם דורשים להסיר את הריאיון של ווסט מכל המקומות שבהם ניתן להאזין לו ולמחוק "ציטוטים ותיאורים של הדברים שאמר בנוגע לג'ורג' פלויד מכל פודקאסט, אתר, פרסום, רשת חברתית וכל פלטפורמה או מדיה אחרים". בנוסף, הם דורשים מווסט שלא להזכיר יותר את שמו של פלויד ואת המקרה שלו.
4 צפייה בגלריה
 משפחתו של פלויד טוענת שדבריו היו בגדר "הטרדה, הוצאת לשון הרע וגרימת מתח נפשי"
 משפחתו של פלויד טוענת שדבריו היו בגדר "הטרדה, הוצאת לשון הרע וגרימת מתח נפשי"
משפחתו של פלויד טוענת שדבריו היו בגדר "הטרדה, הוצאת לשון הרע וגרימת מתח נפשי"
(צילום: Gettyimages)
יש לציין שבעוד שווסט טען כאמור שפלויד מת ממנת יתר של משכך כאבים – בנתיחה שלאחר המוות אכן נמצאו בגופו שרידים של התרופה אך בכמות נמוכה מאוד, והובהר מעבר לכך ספק שמותו נגרם כתוצאה מכך שהשוטר דרק שאובין דרך על צווארו במשך קרוב ל-10 דקות. שאובין הורשע ונידון ל-22.5 שנים בכלא והמקרה הוא אחד המרכזיים שיצרו את תנועת Black Lives Matters.
בעקבות השערורייה, הפרק שבו התארח ווסט הוסר מהרשת ונציג מטעם הפודקאסט התנצל ומסר: "למרבה הצער, הריאיון עם קניה ווסט הכיל מידע מוטעה ופוגעני בנוגע לרצח של ג'ורג' פלויד. יושרה היא עניין מאוד חשוב עבורנו ואיננו מעוניינים לקדם מסרים שגויים בפלטפורמה שלנו. לכן לא הייתה לנו ברירה אלא להסיר את הפרק. אנחנו מתנצלים בפני משפחתו של מר פלויד ובפני כל מי שנפגע".
פלויד ובני משפחתו הם כמובן לא היחידים שנאלצו להתמודד עם השתלחויותיו של ווסט, שנהנה לתקוף ולהשמיץ את מקורביו, מכריו והאנשים שאיתם נהג לעבוד, החל מקים קרדשיאן, בני משפחתה ובן זוגה לשעבר פיט דייוידסון ועד בכירי המותג אדידס שווסט האשים בגניבה. מוקדם יותר השבוע נודע שהכוכב עומד לרכוש את הרשת החברתית פרלר, המזוהה עם הימין בקיצוני באמריקה, בתקווה ששם יתאפשר לו להביע את עמדותיו השנויות במחלוקת: "בעולם שבו דעות שמרניות נחשבות לשנויות במחלוקת, עלינו לוודא שיש בידינו הזכות להביע את עצמנו באופן חופשי".
4 צפייה בגלריה
בקרוב יהיה מעניין מאוד באפליקציית פרלר
בקרוב יהיה מעניין מאוד באפליקציית פרלר
בקרוב יהיה מעניין מאוד באפליקציית פרלר
(צילום: gettyimages)
לצד כל הסקנדלים, יש לפחות דבר אחד שווסט שואף להסדיר: פרידתו מקים קרדשיאן. למרות שהשניים כבר התגרשו באופן רשמי, הם עדיין לא הסדירו את הנושא הכלכלי ואת חלוקת הרכוש ביניהם, וכעת נראה שהמחלוקת הזו עומדת להיפתר. אתר The Blast מדווח שעורך דינו של ווסט מסר לצוות המשפטי של קרדשיאן את כל המידע שדרשו בנוגע לנכסיו, וששני הצדדים הגיעו להסכם לגבי החלוקה הכלכלית. לפי הדיווחים, מדובר בעניין של כמה ימים או שבועות עד שייחתם ההסכם הסופי ביניהם. יחד עם זאת, המחלוקת לגבי המשמורת על ילדיהם עדיין נמשכת ונראה שלא תיפתר בזמן הקרוב.
לפי הדיווחים, בני הזוג לשעבר כבר לא נמצאים בקשר ישיר ומתקשרים רק דרך עוזריהם, מכיוון שהכוכבת מנסה להרחיק את עצמה עד כמה שניתן מחייו הסוערים של ווסט. מקרוביה של קרדשיאן סיפרו לאתרי הרכילות שהיא מזועזעת מהתנהגותו ומהדברים האחרונים שאמר ושהיא מסרבת לענות לשיחות ממנו. מוקדם יותר השנה קרדשיאן פנתה אל בית המשפט בבקשה מיוחדת על מנת שיאשר את גירושיה מווסט עוד לפני שיגיעו להסכמים על הרכוש והילדים. למרות התנגדותו של ווסט, בית המשפט אישר זאת והכריז על שניהם כגרושים רשמית.
מאז שהשניים נפרדו בפברואר 2021, ווסט החליף כמה וכמה עורכי דין ולאחרונה שכר את השישי במספר, אותו עורך דין שייצג את מלינדה גייטס בגירושיה מהמילארדר ביל גייטס.
4 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן קניה ווסט
קים קרדשיאן קניה ווסט
לא רוצה איתו שום קשר. ווסט וקים קרדשיאן
(GettyImages)