5 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
"אחד הימים המשחררים בחיי". קניה ווסט
(צילום: Mega)
שבועות סוערים עוברים על קניה ווסט: נראה שאחרי שנים של התנהגות בעייתית, שנויה במחלוקת ותוקפנית כלפי הסובבים אותו, העולם החליט שהכוכב סוף סוף חצה את הגבול כשאמר דברים אנטישמיים שהסעירו רבים.
בשבועות האחרונים הוא זכה לביקורת רבה מצד כוכבים אחרים, נחסם מרשתות חברתיות, ומותגים ואנשי עסקים איתם עבד הודיעו שינתקו איתו קשר - אבל לווסט? כנראה שכל זה לא ממש מזיז. בסוף השבוע הכוכב הגיע למשחק כדורסל של בתו נורת' ווסט (בו נכחה גם אשתו לשעבר קים קרדשיאן), ובסיומו יצא ודיבר עם אתר הרכילות TMZ. ווסט נשאל על כך שהמותג בלנסיאגה הודיע על ניתוק הקשרים עמו, כמו גם על הסכסוך המתמשך שלו עם חברת אדידס. ווסט השיב בחיוך: "אני לא מפסיד כסף. היום שבו הם הסירו את המוצרים שלי מהאתר שלהם היה אחד הימים המשחררים בחיי".
בשלב הזה ווסט העלה מיוזמתו את נושא הערותיו האנטישמיות, ומי שקיווה לקבל התנצלות או לפחות הבהרה – כנראה שלא עקב אחרי ווסט עד כה. מסתבר שהזמן והסערה סביבו רק חיזקו את השקפת עולמו: "אני רוצה לדבר על ההערה לגבי היהודים. האמת שזה מחזק את הטענות שלי. כל כך הרבה שחקנים ספגו בריונות מאחורי הקלעים. יש אנשים כמו ארי עמנואל (המנכ"ל היהודי של חברת הבידור האמריקנית המצליחה אנדוור; ע.ד) שמאלץ אנשים לא לעשות איתי עסקים".
5 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
"מחזק את הטענות שלי"
(צילום: Backgrid)
דבריו של ווסט הגיעו זמן קצר לאחר שמהמותג קרינג, חברת האם של בלנסיאגה, נמסר בסוף השבוע: "לבלנסיאגה אין קשר עם האומן ואין תוכניות עתידיות לשיתוף פעולה איתו". רק לפני שבועות ספורים הקשר בין ווסט ובין המותג היה בשיאו, כשהכוכב הפתיע וצעד על מסלול התצוגה של בלנסיאגה בשבוע האופנה בפריז. האירוע התרחש זמן קצר לפני שווסט לבש את חולצת White Lives Matter, מה שהיווה בעצם את הפתיחה לשרשרת הסקנדלים שלו. הוא התייחס לסערה שגרמה החולצה: "הם לא ציפו שתהיה לנו פלטפורמה, הם מפחדים מכך שאנחנו לא מפחדים יותר. איימו עליי בגלל שהבעתי דעה פוליטית, בגלל שלבשתי את הדבר הלא נכון לדעתם. בגלל התעוזה שלי כגבר שחור ללבוש חולצת White Lives Matter. ראיתי אנשים לבנים שלבשו חולצות Black Lives Matter. זה מאוד חד צדדי, אם תחשבו על זה".
מלבד בלנסיאגה, גם עורכת מגזין "ווג" אנה וינטור הודיעה בסוף השבוע שהמגזין לא יעבוד יותר עם ווסט. בשיחה עם TMZ, ווסט נראה שאנן ולא מוטרד מניתוק היחסים עם המותגים השונים: "אנשים פשוט מנסים להרוויח נקודות על חשבוני. אומרים שיעבדו איתי רק כדי להגיד אחר כך שביטלו את ההשתתפות שלי".
ווסט נשאל על ידי אחד הצלמים: "מה יש לך להגיד לאלו שרוצים לבטל אותך?", על כך הוא השיב: "אני כאן! אנחנו לא הולכים לשום מקום. אם אי פעם אלך, תדעו למה. אני כאן".
5 צפייה בגלריה
אנה וינטור קניה ווסט קים קרדשיאן
אנה וינטור קניה ווסט קים קרדשיאן
"אנשים מנסים להרוויח נקודות על חשבוני". ווסט עם אנה וינטור וקים קרדשיאן
(צילום: GettyImages)
יש לציין שבינתיים ווסט לא רק שאיננו "מבוטל", אלא שהוא מקבל פלטפורמה רחבה להבעת דעותיו מכיוון שכולם רוצים לשוחח עמו ולשמוע מה יש לו להגיד. בשבוע שעבר הוא התראיין אצל העיתונאי כריס קוואמו ב-NewsNation, ואמר שהוא לא אנטישמי – מכיוון שהוא רואה בעצמו יהודי: "יש שחורים שהם גם יהודים. אני מגדיר את עצמי כיהודי אז אני לא יכול להיות אנטישמי. אז ההגדרה הזו לא מדויקת". הוא הוסיף: אני לא אוהב את הביטוי 'אנטישמי'. זה מושג שאיפשר לאנשים, במיוחד בתעשייה שלי, לצאת ללא עונש אחרי שרצחו, שדדו ועשו דברים רעים לאנשים. אתה אומר שזה אנטישמי, אבל אני לא מאמין בביטוי הזה".
כשהמראיין אמר לווסט: "עליך להבין...", ווסט קטע אותו ואמר: "כולם רוצים לירות בשליח. היהודים עליהם אני מדבר לא צריכים להבין, וזה משהו שלא אאפשר להם לעשות". במהלך השיחה ווסט גם האשים את היהודים בכך שהיו הגורם המרכזי בפרוץ הסערה סביבו: "כשלבשתי את חולצת White Lives Matter, מאפית התקשורת היהודית המחתרתית החלה לתקוף אותי. הם ביטלו את ההופעות שלי, כינו אותי 'מתעלל' בגלל שרבתי עם אחרים לגבי המשפחה שלי ולגבי מתי אראה את הילדים שלי. הם מיהרו לזלזל בי, והם ממשיכים עם הנרטיב שאני משוגע. הם אף פעם לא כינו אותי 'מילארדר' לא אמרו עליי שאני 'טייקון', 'בעל חזון', 'חדשני'. מעולם לא כינו אותי כך'".
אלו דברים דומים לאלו שאמר גם כשהתראיין אצל פירס מורגן, שם הסכים להתנצל באופן חלקי על דבריו האנטישמיים: "אני מתנצל בפני המשפחות שלא היו להן חלק בטראומה שעברתי", אמר לאחר שטען: "נלחמתי באש עם אש. אני לא כאן כדי שירגיעו אותי. אני לוחם חופש מסוג אחר". באותו ריאיון ווסט דיבר גם על אשתו לשעבר קים קרדשיאן, ואמר: "אנחנו אולי גרושים על הנייר, אבל לא התגרשתי מהרעיון שאני זה שמגן עליה". כשנשאל אם הוא עדיין אוהב אותה, ענה: "בהחלט, ותמיד אוהב אותה ואגן עליה. תמיד נהיה ביחד. אין מישהו שישפיע עליה יותר מאשר אלוהים ומהכומר הארצי שלה, שזה אני". לא בטוח שקרדשיאן תסכים עם הקביעה הזו.
5 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן
קים קרדשיאן
קים קרדשיאן במשחק הכדורסל של בתה נורת', בסוף השבוע
(צילום: Backgrid)
מורגן גם שאל ווסט לגבי התמונות הנועזות של הכוכבת, שהצטלמה עם ישבן חשוף למגזין Interview בחודש שעבר. ווסט אמר: "קים היא נוצרייה טובה. היא עורכת דין ואמא מילארדרית לארבעה ילדים שחורים ויהודים. התמונות שלה למגזין, זה מה שקורה כשמוציאים את האבות ואת המנהיגים מהבית".
ואפרופו בעל חזון: לווסט בהחלט יש תוכניות גדולות לעתיד, כך מדווח מגזין Rolling Stone. מקורביו מספרים שהוא נמצא בעיצומו של תכנון ערים קטנות ברחבי המדינה, שבהם יהיו בתים, חנויות ורשתות מזון - כולם תחת המותג שלו. לפי הדיווחים, הוא שואף להקים "יקום" קטן משלו, אשר יכונה Yecosystem. מקורביו אומרים שהוא רואה בעצמו שווה ערך ליזמים כמו סטיב ג'ובס, אילון מאסק וג'ף בזוס והסבירו: "הוא מגיע ממקום חיובי. המטרה שלו היא שכל דבר שלו שאנשים יצרכו, יהיה טוב ובכל השפעה טובה על העולם".
שניים נוספים שווסט פתח נגדם חזית הם קוונטין טרנטינו וג'יימי פוקס – שהראפר מאשים שגנבו ממנו את הרעיון לסרטם זוכה האוסקרים משנת 2012 "ג'אנגו ללא מעצורים". בתכניתו של פירס מורגן, ווסט טען שהוא זה שהציע לפוקס לעשות קליפ בנושא העבדות בזמן שצילמו ביחד את הקליפ לשירו של ווסט Gold Digger. ווסט סיפר שוויתר בסופו של דבר על הרעיון, "ואז טרנטינו הפך את זה לסרט".
5 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
קניה ווסט
(צילום: GettyImages)