לאסירה לשעבר ג'יפסי רוז בלנשרד (33) ולאסירים בהווה האחים אריק (53) ולייל (56) מננדז יש כמה דברים במשותף: שלושתם הורשעו ברצח הוריהם המתעללים אחרי שעמדו למשפטים מתוקשרים מאוד שהפכו אותם למפורסמים, וסיפורם סופר בכלי התקשורת אינספור פעמים.
בלנשרד השתחררה בשנה שעברה ובונה מחדש את חייה, עם בן זוג והיריון מתקדם, בעוד שהאחים חזרו לכותרות בזכות הסדרה "מפלצות" שמגוללת את סיפורם (הם טוענים שהסדרה חוטאת לאמת) וסדרה דוקומנטרית שנקראת על שמם (שתיהן בנטפליקס).
בזמן המשפט ולאורך השנים, האחים טענו שהוריהם התעללו בהם נפשית ופיזית. הם נשפטו למאסר עולם ללא אפשרות לחנינה אך לאחרונה נודע שבעקבות ראיות חדשות שנמצאו, ייתכן שיערכו דיון מחודש במקרה שלהם – 25 שנה אחרי הרצח.
4 צפייה בגלריה
האחים לייל וקייל מננדז
האחים לייל וקייל מננדז
האחים לייל וקייל מננדז
(צילום: AP Photo/Nick Ut)
באופן טבעי, מדורי הרכילות התעניינו לדעת מה יש לבלנשרד להגיד בנושא ואיזה טיפים היא יכולה לתת לאחים, במידה ואכן ישתחררו מהכלא. אתמול (א') היא אמרה לאתר TMZ: "היה קשה לצאת לעולם שכל כך השתנה בזמן שהייתי בכלא. הייתי אומרת להם שייקחו את הזמן שלהם כדי להסתגל כמו שצריך. ושיילכו לטיפול, כי זה משהו נחוץ בימינו".
בלנשרד הודתה שהיא לא בקיאה בסיפור של האחים אבל הוסיפה: "אני פעילה למען קורבנות של התעללות באופן כללי ואני בעד שיקום אסירים. אם יבחנו את המקרה שלהם מחדש, אז אני מקווה שיהיה אפשר לעשות עבורם משהו. צריכים לעזור יותר לקורבנות של התעללות".
4 צפייה בגלריה
ג'יפסי רוז בלנשרד
ג'יפסי רוז בלנשרד
"צריכים לעזור יותר לקורבנות של התעללות". ג'יפסי רוז בלנשרד
(צילום: Phillip Faraone/Getty Images)
בלנשרד נשאלה גם מה היא חושבת על קים קרדשיאן, שלאחרונה נפגשה עם האחים בכלא וקראה לשיחרורם. בלנשרד ענתה: "קים היא אישה חכמה. היא עושה החלטות נבונות בכל מה שקשור לשיקום אסירים".
לאחר אותו מפגש, קרדשיאן אמרה: "נפגשתי עם לייל ואריק והם לא מפלצות. הם אנשים אדיבים, אינטליגנטים וישרים. לשניהם יש רישום משמעתי למופת בכלא, הם עשו מספר תארים אקדמאיים וטיפלו בקשישים מאושפזים בהוספיס".
האחים נידונו למאסר עולם ב-1996 בגין רצח הוריהם חוזה וקיטי מננדז, באחוזתם שבבוורלי הילס, באוגוסט 1989. מלכתחילה טענו לייל ואריק להגנתם כי רצחו את הוריהם לאחר חיים שלמים של התעללות מינית לכאורה מצד אביהם. במהלך השנים עתרו האחים לבית המשפט אך נדחו בכול פעם.
4 צפייה בגלריה
האחים לייל וקייל מננדז
האחים לייל וקייל מננדז
עשויים להשתחרר בקרוב?
(צילום: California Department of Corrections and Rehabilitation via AP, File)
בלנשרד התפרסמה לאחר שנודע שהייתה מעורבת בתכנון רציחת אמה, דידי בלנשרד. האם, שסבלה ככל הנראה מתסמונת מינכהאוזן באמצעות שליח, התעללה בבתה מאז לידתה וגם כשכבר הייתה אישה בוגרת, שיטתה ברופאים וגרמה לה לעבור אינספור הליכים רפואיים וניתוחים מיותרים וכפתה עליה להשתמש בצינורית מזון ובמיכל חמצן ולהתנייד בכיסא גלגלים, שלכל אלו לא הייתה זקוקה.
בשנת 2015, ג'יפסי בת ה-24 הכירה באינטרנט גבר בשם ניקולס גודג׳ון שהפך לבן זוגה, וביחד הם תכננו את רציחתה של האם, שנמצאה מתה בביתה עם דקירות על גופה. ג'יפסי הורשעה ברצח מדרגה שנייה ונשלחה לכלא לעשר שנים, בעוד שגודג'ון נמצא אשם ברצח מדרגה ראשונה ונכנס למאסר עולם.
היא שוחררה בדצמבר 2023, לאחר שבע שנות מאסר ואחרי ששלוש שנים קוצצו מעונשה המקורי.
4 צפייה בגלריה
ג'יפסי רוז בלנשרד
ג'יפסי רוז בלנשרד
ג'יפסי רוז בלנשרד
(צילום: Jamie McCarthy/Getty Images)