ג'סווין סנגה, שזכתה לכינוי הבומבסטי אך המפליל "מלכת הקטמין", עומדת להישפט לאחר שהואשמה שהיה לה קשר למותו של כוכב "חברים" מת'יו פרי. תאריך המשפט שלה נקבע ל-4 במרץ 2025 ויחד איתה יישפט גם ד"ר סלבדור פלסנסיה, שמואשם בכך שסיפק את הסם לפרי ולעוזרו האישי, קנת איוואמסה. הדיונים המוקדמים של המשפט יחלו ב-19 בפברואר.
3 צפייה בגלריה
ג'סווין סנגהה
ג'סווין סנגהה
ג'סווין סנגהה
(צילום מסך)
השניים נעצרו ב-15 באוגוסט ועומדים כעת בפני תשעה אישומים שכוללים קשירת קשר להפצת קטמין והפצת סם שהוביל למוות. סנגה נמצאת כרגע במעצר בעוד שפלסנסיה שוחרר בערבות. אם יורשע – הוא עלול להישלח לתקופת מאסר של עשר שנים על כל עבירה הקשורה להפצת קטאמין ועשרים שנים נוספות על ההאשמות הקשורות לזיוף ומרמה. שניהם כופרים בהאשמות.
לעומתם, שלושה חשודים אחרים: ד"ר מארק צ'אבס, עוזרו האישי של פרי קנת איוואמסה ומכר של הכוכב, אריק פלמינג, שיתפו פעולה עם התביעה וחתמו על הסדר טיעון. לשניים האחרונים נקבעו תאריכי משפט באוקטובר ובנובמבר.
פרי הלך לעולמו באוקטובר שעבר, כתוצאה ממנת יתר של קטמין. על פי הדיווחים, בבוקר ה-28 באוקטובר 2023 איוואמסה הזריק לו קטמין וכמה שעות לאחר מכן הזריק לבקשתו מנה נוספת. כארבעים דקות לאחר מכן פרי ביקש זריקה נוספת - ואף דרש מעוזרו להזריק לו מנה גדולה יותר. לאחר מכן איוואמסה יצא לשליחות לבקשתו של פרי וכשחזר לדירתו מצא את השחקן "עם הפנים כלפי מטה" בג'קוזי, מת.
3 צפייה בגלריה
מת'יו פרי
מת'יו פרי
עדיין עצוב לנו. מת'יו פרי
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP, File)
לפי האישומים, ד"ר פלסנסיה השיג את הקטמין מד"ר צ'אבס – ולימד את איוואמסה כיצד להזריק אותו לפרי. צ'אבס, כך דווח ב"פוקס ניוז", ניהל בעברו מרפאת קטמין ולכאורה הגיש מרשם מזויף על שם מטופל לשעבר כדי לקבל את הסם. בהודעות טקסט שנחשפו בכתב האישום, פלסנסיה כתב לצ'אבס: "מעניין כמה ישלם המטומטם הזה", ו-"בואו נגלה". נציין כי איוואמסה שילם לפלסנסיה 55 אלף דולר עבור קטמין בין התאריכים 30 בספטמבר ועד מותו של פרי ב-28 באוקטובר 2023.
ממשרד התובע הכללי של ארצות הברית נטען שסנגה, שכאמור לפי הדיווחים ניהלה בביתה אימפריית סמים, יצרה קשר עם פרי לאחר שנודע לד"ר פלסנסיה שהוא מתעניין בסם. על פי האישומים, סנגה החלה לספק לו קטמין באוקטובר 2023 ועל פי התובעים היא עשתה זאת בידיעה מוחלטת שהקטמין שמכרה עלול להיות קטלני. "הנאשמים התעניינו אך ורק בלהרוויח ממר פרי - ולא לדאוג לשלומו", טוענים במשרד התובע.
3 צפייה בגלריה
מת'יו פרי
מת'יו פרי
מת'יו פרי
(צילום: AP Photo/Chris Weeks, File)