3 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
מסתבר שהוא טוב במחבואים. אילון מאסק וגריימס
(קרדיט: Gettyimages)
מאבק המשמורת על ילדיהם של אילון מאסק והזמרת גריימס ממשיך, והמילארדר לא עושה לבת זוגו לשעבר חיים קלים.
במסמכים שהגישה לבית המשפט ותוכנם התפרסם באתר Insider, מספרת גריימס ששכרה ארבע חברות שליחים שונות על מנת שיאתרו את מאסק ויגישו לו בשמה את תביעת המשמורת על ילדיהם. לפי המסמכים, במהלך השבוע של ה-13 ועד ה-20 באוקטובר חיפשו אותו השליחים בתריסר מקומות לפחות – ביניהם משרדי ההנהלה של X בסן פרנסיסקו, אתר השיגור של SpaceX בבוקה צ'יקה שבטקסס, מפעלים ומשרדים אחרים שלו באזור העיר אוסטין, וחוות סוסים מקומית שבה הוא נוהג לרכב.
אחד השליחים אף הגיע לשדה התעופה בו נמצאים מטוסיו הפרטיים של המיליארדר בניסיון לברר איפה יהיה המקום הטוב ביותר לנסות לאתר אותו, ואחד אחר יצר קשר עם שיבון זיליס, אם שניים מילדיו ועובדת בכירה באחת החברות שלו. כל הניסיונות כשלו. בסופו של דבר נאלצו השליחים להשאיר את המסמכים בידי העובדים של מאסק, ביניהם המאבטחים של משרדי הנהלת X.
גריימס טוענת בפני בית המשפט שהעובדה שנתנה לעובדיו את המסמכים היא הוכחה מספקת לכך שעשתה כל מה שביכולתה על מנת ליצור איתו קשר. כריסטופר מלצ'ר, עורך דין לענייני משפחה בקליפורניה, סיפר לאתר Insider ששלושה ניסיונות של הגשת מסמכים בדרך כלל מספקות את החוק בקליפורניה ושגריימס ואנשיה "עשו מעל ומעבר" על מנת להשיג את מאסק באופן אישי. הוא גם הבהיר שבכך שהשאירה את המסמכים אצל אנשים שעובדים בביתו או במשרדו של מאסק – הדבר נחשב לכך שהעבירה לו אותם באופן אישי. זה נכון במיוחד למקרים שבהם הצד המקבל הוא עשיר או מפורסם, ולא ניתן להשיג אותו בקלות: "המאבטחים שלו לא היו מאפשרים לאף אחד לגשת אליו, לא משנה כמה היו מנסים", הסביר.
עורך דינה של גריימס טוען שהמסמכים הוגשו לאנשיו של מאסק ב-20 באוקטובר ובאותו יום גם נשלחו בדואר לביתו. אם בית המשפט יקבל את טענותיהם, מאסק ייאלץ להשיב לבית המשפט עד ה-29 בנובמבר.
3 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
לאן נעלמת?
(קרדיט: Gettyimages)
לפני כחודש התלוננה גריימס בפני בית המשפט שמאסק מונע ממנה לראות את בנם X Æ A-Xii (3). אתר Page Six שקיבל לידיו את מסמכי התביעה, סיפר שהכוכבת מבקשת "להגדיר את מערכת היחסים ההורית", שמטרתה לקבוע בצורה חוקית מי הורי הילדים במידה והם לא נשואים. לאחר מכן התברר שמאסק הקדים אותה והיה זה שפנה ראשון לבית המשפט בדרישה לקבל משמורת על הילדים ודרש לערוך את הדיון בבית המשפט בטקסס. הוא אף האשים את גריימס בכך שעברה עם ילדיהם מטקסס לקליפורניה בכוונה, כדי להימנע מלהגיע לבית המשפט הטקסני.
הסיבה שכל אחד מהצדדים מעוניין לערוך את המשפט במדינה אחרת היא החוקים השונים שלהן: מאסק אמנם לא סובל ממחסור במזומנים אבל כנראה מעדיף להימנע מלפתוח את הארנק - בטקסס תקרת סכום המזונות החודשי לילד אחד הוא 1,840 דולר, בעוד ששלושה ילדים מקבלים לא יותר מ-2,760 דולר. כלומר העובדה שהוא מיליארדר לא תהווה השפעה על גובה המזונות שיידרש לתת לגריימס עבור שלושת ילדיהם.
בקליפורניה לעומת זאת, אין הגבלת סכום כזו וגריימס תוכל לדרוש ממנו כמה שתרצה ועשויה לקבל את דרישתה אם השופט ימצא לנכון לאשר זאת.
לרוב משפטים מהסוג הזה נערכים במקום המגורים העיקרי של הילדים, כך שעל שני ההורים תהיה החובה להוכיח שילדיהם אכן גרים במקום שבו הם רוצים לערוך את המשפט. "אם גריימס תוכל להוכיח שהילדים גרים בקליפורניה, ייתכן וזה יוביל לאחד מתביעות המזונות הגדולות בכל הזמנים", הסביר עורך הדין פיטר וולצ'ר לאתר Insider והוסיף שההכרעה בנושא המחלוקת הגיאוגרפית בלבד עשויה להימשך כמה חודשים, עוד לפני שיגיעו לעניין המשמורת עצמו.
3 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
המבט שלה אומר הכל
(קרדיט: Gettyimages)