5 צפייה בגלריה
ריילי קיאו על שער מגזין Vanity Fair
ריילי קיאו על שער מגזין Vanity Fair
ריילי קיאו על שער מגזין Vanity Fair
(צילום מסך)
השחקנית ריילי קיאו ("רשימת חיסול", "דייזי ג'ונס והסיקס") כיכבה הרבה בכותרות בתקופה האחרונה, אבל לא מהסיבות שקיוותה להן – בינואר האחרון אמה ליסה מארי פרסלי הלכה לעולמה במפתיע, מה שהוביל למשבר משפחתי גדול שכלל סכסוך דרמטי ומתוקשר עם סבתה פריסילה סביב הירושה של סבא אלביס פרסלי.
בסופו של דבר הצדדים הגיעו להסכמות, יישרו את ההדורים – לפחות למראית עין, ומנסים כעת להשאיר את התקופה הקשה מאחוריהם. בריאיון שפורסם השבוע במגזין Vanity Fair, קיאו מספרת על הימים שאחרי המוות של אמה: "היה בלאגן גדול מכל הבחינות. הרגשנו כאילו משכו את השטיח והרצפה מתחתינו נמסה. כולם היו קצת בפאניקה וניסו להבין איך ממשיכים הלאה, ולקח לנו קצת זמן להבין מה קורה בגלל שזה היה מסובך. אנחנו משפחה אבל יש כאן גם עסק משפחתי גדול".
העסק המשפחתי המדובר הוא כמובן עזבונו העצום של סבה של קיאו, הזמר האגדי המנוח אלביס פרסלי, אשר מוערך בסכום של 500 מיליון דולר והיה באחריותה הבלעדית של ליסה מארי. כשהוקראה צוואתה, התברר שהיא העבירה את השליטה בנכסים לקיאו והסירה ממנה את אמה ומנהלה לשעבר, שעד 2016 היו רשומים בתור יורשי העיזבון. פריסילה ערערה על חוקיות הצוואה ואתרי הרכילות דיווחו שקרע גדול נוצר במשפחה.
כעת קיאו מספרת שכל מה שקרה בינה ובין סבתה הסתבך מכיוון שהן מעולם לא נאלצו להתעסק עם הצד העסקי של המורשת המשפחתית שלהן: "כל זה מעולם לא היה חלק מהקשר שלי ושלה. היא פשוט הייתה סבתא שלי".
5 צפייה בגלריה
פריסילה פרסלי ריילי קיאו ליסה מארי פרסלי
פריסילה פרסלי ריילי קיאו ליסה מארי פרסלי
"היא פשוט הייתה סבתא שלי". ליסה מארי פרסלי, פריסילה פרסלי וקיאו
(צילום: GettyImages)
בסופו של דבר כאמור הן הגיעו לפשרה: קיאו שילמה לסבתה 1.4 מיליון דולר כולל 400 אלף דולר שכיסו את הוצאותיה המשפטיות ובתמורה היא קיבלה את הבעלות הבלעדית על הנכסים כפי שרצתה אמה. פריסילה מצדה, תזכה להיות "יועצת מיוחדת" בכל הקשור לעיזבון ותקבל שכר חודשי עבור תפקידה. כמו כן, כשתלך לעולמה היא תיקבר באחוזת גרייסלנד – שגם היא נמצאת בבעלותה של קיאו כעת.
קיאו אגב, כלל לא מבינה למה היה חשוב לסבתה לוודא שהיא תאפשר לה להיקבר שם: "למה שזה לא יקרה? אני לא מבינה את כל הדרמה. אם היא רוצה, אז ברור שהיא תוכל להיקבר שם. לחלוק את גרייסלנד עם העולם היה הרעיון שלה מלכתחילה".
הכוכבת אופטימית לגבי עתיד הקשר שלה ושל סבתה: "המצב עם סבתא יהיה טוב, הוא מעולם לא היה לא טוב. היו קצת קשיים, אבל הכול יחזור לקדמותו". היא מוסיפה: "המורשת של סבא שלי מאוד חשובה לה, הוא היה אהבת חייה. היא אוהבת ורוצה להגן על גרייסלנד, על משפחת פרסלי ועל המורשת המשפחתית".
5 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
"המורשת שלי סבא שלי מאוד חשובה לה". פריסילה, ליסה מארי ואלביס פרסלי
(צילום: Gettyimages)

"נברלנד היה בית אמיתי עבורי, בניגוד לגרייסלנד"

מעבר לקשר הברור של קיאו לגרייסלנד, היא הייתה קשורה בילדותה לבית אייקוני נוסף – נברלנד, שם התגורר הזמר המנוח מייקל ג'קסון שבשנים 1994-1996 היה בעלה של ליסה מארי ואביה החורג של קיאו. "הוא היה אבא חורג נהדר", היא מספרת ומוסיפה: "ביליתי יותר זמן בנברלנד מאשר בגרייסלנד. זה היה בית אמיתי עבורי בניגוד לגרייסלנד שבמהלך חיי כבר היה מוזיאון".
קיאו נזכרת שכשרצתה דובי, ג'קסון סגר עבורה חנות צעצועים שלמה בפריז כדי שיוכלו ללכת ולבחור אחד עבורה. "כל הילדות שלי הייתה כנראה מאוד קיצונית. בדיעבד אני יכולה להבין כמה מטורף זה נשמע, אבל כשאת חיה את זה - זה פשוט חלק מחייך. את רק זוכרת את האהבה, ואני מאוד אהבתי את מייקל. אני חושבת שהוא נהנה מאוד לשמח אחרים, בדרך הכי מרהיבה שיכולה להיות, וזה משהו שהיה משותף לו ולסבא שלי".
קיאו גם דיברה על אביה החורג הבא – אחרי שליסה מארי וג'קסון התגרשו, היא הייתה נשואה לשחקן ניקולס קייג' במשך ארבעה חודשים. קיאו אומרת שהיא וקייג' לא בקשר, אבל שתשמח לשחק לצידו: "הוא שחקן נהדר. היו לי כמה אבות חורגים פרועים, מפורסמים ולא מפורסמים".
5 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
"אבא חורג נהדר". מייקל ג'קסון וליסה מארי
(צילום: Gettyimages)
גרייסלנד, למי מכם שלא בקיא בהיסטוריה המשפחתית של משפחת פרסלי, היא האחוזה שבה התגורר אלביס ובה גם נקבר, ושהפכה אחרי מותו לאתר עלייה לרגל למעריציו. היא נחשבת לאחר מאתרי הבידור הגדולים והפורסמים ביותר בעולם ומדי שנה מבקרים בה חצי מיליון תיירים.
קיאו מספרת שבילדותה היא ומשפחתה שהו לעיתים באחוזה, אבל נאלצו להסתתר מהתיירים שהסתובבו במקום: "היינו מתחבאים בקומה העליונה והמאבטחים היו מביאים לנו ארוחת בוקר. זה בעצם זיכרון נהדר, היינו מזמינים נקניקיות וביסקוויטים ומתחבאים עד שהסיורים היו מסתיימים". עוד היא אומרת: "תמיד היו לי זיכרונות יפים וטובים מגרייסלנד, אבל עכשיו כשרוב המשפחה שלי קבורה בה, זה גם מקום עם הרבה עצב עבורי".

ניקוי דם ומשפחת קרדשיאן

בריאיון חשפה קיאו לראשונה את שמה של בתה: טופלו סטורם סמית' פטרסון. לשם יש משמעות עבור משפחת פרסלי, שכן אלביס נולד בעיר טופלו שבמיסיסיפי. "חשבתי שזה רעיון טוב, כי זה לא מושג שמתקשר מיידית למשפחה שלי כמו ממפיס למשל", היא סיפרה. גם לשם השני של בתה – סטורם, יש משמעות: מדובר בשמו האמצעי של אחיה של קיאו, בנג'מין סטורם, שהתאבד לפני מספר שנים.
בתה של קיאו ושל בעלה בן נולדה בשנה שעברה בעזרת אם פונדקאית, וקיאו מסבירה שהם בחרו להיעזר בה למרות שקיאו יכולה ללדת בעצמה, אך לא רצתה לסכן את בריאותה מכיוון שהיא סובלת ממחלת ליים. זו גם הסיבה שהריאיון עם קיאו נערך בשווייץ, שם היא עברה טיפול מיוחד במכון בריאותי שבו שהתה במשך שבועיים, אשר פועל בשיטות "שאסור לעשות באמריקה עדיין, כמו לנקות את הדם". היא אומרת שזו הפעם הראשונה שאחד הטיפולים שהיא עוברת הצליח לשפר את מצבה.
וכמו בכל דבר שקשור להוליווד בימים אלו, גם כאן אפשר למצוא קשר למשפחת קרדשיאן. מעבר לכך שקים וקניה ווסט קנו את ביתה של ליסה מארי בשנת 2014, קיאו מספרת על קשר נוסף: "סבתא שלי יצאה עם אבא שלהן, אני חושבת. צריך לבדוק את זה". פריסילה ורוברט קרדשיאן אכן יצאו למשך תקופה בשנת 1973, אחרי שהיא התגרשה מאלביס אך הם נפרדו לאחר שהיא סירבה להינשא לו.
5 צפייה בגלריה
ריילי קיאו
ריילי קיאו
ריילי קיאו
(צילום: GettyImages)