השנה הייתה 2009, אז יצא לאוויר העולם הסינגל הראשון של מי שהפך בן לילה להיות אליל הבנות - ג'סטין ביבר. עם השיער הגולש שהציג מראה של "התעוררתי ככה, מושלם, בלי להתאמץ", ביבר כבש לבבות ותופעת ה"ביברמאניה" הפכה למגפה.
ג'סטין היה אז רק בן 15 והסינגל הראשון שלו, ONE TIME, הגיע למקום ה-12 במצעד הבילבורד הקנדי, מה שנחשב להישג משמעותי. בספטמבר של אותה השנה זכה השיר בתואר פלטינה בקנדה ובינואר 2010 השיג את אותו התואר בארצות הברית.
15 שנה עברו מאז וג'סטין שובר הלבבות חוגג את יום הולדתו ה-30 עם תפנית מפתיעה במיוחד. מי שהתחיל כילד פלא עם בייבי פייס, הפך במהרה לילד פרא שכיכב במדורי הרכילויות עם שלל שערוריות וכעת, כשהוא פותח את העשור הרביעי בחייו, כמעט ולא נשאר זכר לג'סטין הפרוע של אז. זאת אומרת, אם נתעלם מהאצבע המשולשת שהוא אוהב להפנות לצלמים.
11 צפייה בגלריה
ג'סטין ביבר
ג'סטין ביבר
הילד בן שלושים! ג'סטין ביבר
(צילום: Gotham/GC Images)
ג'סטין דרו ביבר נולד ב-1 במרץ 1994 לסופרת ומפיקת הסרטים פטריסיה (פטי) מלט ולנגר ואמן הלחימה ג'רמי ג'ק ביבר. ג'סטין הוא בנם המשותף היחיד של השניים, שמעולם לא נישאו ונפרדו חודשים ספורים לאחר לידתו.
אימו גידלה אותו לבד בדירה המיועדת למעוטי יכולת, ופירנסה את שניהם בעזרת משרה חלקית ותמיכתם של הוריה. לג'סטין שני אחים למחצה, ג'קסון וג'זמין, מאשתו השנייה של אביו.
פטי דחפה את ג'סטין לעסוק במוזיקה לאחר שראתה כי הוא מגלה עניין רב בתחום, ועד גיל 13 הוא לימד את עצמו לנגן על גיטרה, פסנתר ותופים. בתחילת שנת 2007 רשמה אותו לתחרות כישרונות וכמו כל אמא גאה צילמה אותו והעלתה את הביצוע שלו ליוטיוב, יחד עם סרטונים נוספים של בנה המוכשר שבהם הוא שר קאברים לשירים מפורסמים של שרה מקלכלן, אלישה קיז, סטיבי וונדר, ג'סטין טימברלייק ועוד. לבסוף אותם סרטונים הגיעו לידיו של האחד והיחיד - המפיק המוזיקלי היהודי סקוטר בראון, שמיד זיהה את הפוטנציאל.
11 צפייה בגלריה
ג'סטין ביבר ואימו פטי
ג'סטין ביבר ואימו פטי
עד היום אנחנו מתים לדעת עם מה אתה חופף. ג'סטין ואימו פטי
(צילום: Micah Smith/Getty Images)

אבא'לה ב-30 שניות

תדמית הילדון לא החזיקה מעמד זמן רב - בנובמבר 2011, כשביבר היה רק בן 17, הוא כיכב במדורי הרכילות עם שערוריה מפתיעה - מעריצה של הזמר, שהייתה אז בת 20, טענה כי נכנסה להיריון מהעולל הקנדי.
מריה ייטה הגישה מסמכים לבית המשפט ב-31 באוקטובר 2011 בהם טענה כי ביבר הוא אבי בנה בן השלושה חודשים. ייטה, שכנראה דמיינה חשבון בנק מנופח וחיי תהילה, לא לקחה בחשבון כי ישנה סבירות לא קטנה כי היא תואשם למעשה באונס או לפחות בבעילת קטין, מאחר וג'סטין היה רק בן 16 כשהיא "ביתקה את בתוליו".
לדבריה, היא הייתה בסטייפלס סנטר בליל ה-25 באוקטובר 2010, שם הופיע הזמיר הקנדי. לטענתה, אחד המאבטחים של ביבר פנה אליה ושאל אם היא רוצה לפגוש את כוכב הפופ העולה וכשהסכימה, המאבטח ליווה אותה אל מאחורי הקלעים. "המשיכה בינינו הייתה מיידית וישר התחלתנו להתנשק" סיפרה. "זמן קצר לאחר מכן ג'סטין הציע שנלך למקום פרטי, בו נוכל להיות לבד. הסכמתי ובדרך הוא אמר לי שהוא רוצה להתעלס איתי ושזו תהיה הפעם הראשונה שלו".
האזור הפרטי התגלה כחדר אמבטיה, כך סיפרה ייטה, ותיארה את הכול בפרטי פרטים. "נכנסנו פנימה והוא פתאום השתנה לגמרי. הוא התחיל לגעת בי ואמר שהוא רוצה שנשכב. ביקשתי ממנו לשים קונדום אבל הוא התעקש שהוא לא רוצה ואמר שמכיוון שזו הפעם הראשונה שלו הוא רוצה להרגיש הכול. הוא התפשט במהרה וקיימנו יחסי מין. הוא כרך את הרגליים שלו סביבי ואני נשענתי על סוג של מדף. זה נמשך בסך הכול שלושים שניות".
נציגו של ביבר הכחיש בתוקף את הטענות, ומסר: "זה עצוב שמישהי תבדה טענות זדוניות כאלה. אנו ננקוט בכל הצעדים המשפטיים כדי להגן על ג'סטין מפני ההאשמות האלה". הפרשה הסתיימה לאחר שביבר עבר בדיקת אבהות וגילה שהוא אינו האב המאושר.
11 צפייה בגלריה
ג'סטין ביבר
ג'סטין ביבר
"אלה נראות לכם פנים של אבא?". ביבר בן ה-17
(צילום: Gilbert Carrasquillo/FilmMagic)

ניסיון תקיפה

השערוריה הגדולה הבאה של ביבר, זאת אומרת - אם אנחנו לא מחשיבים את ההקאה על הבמה בסתיו 2012, הגיעה בשנת 2013. ביבר היה אז בלונדון וצולם כשהוא רודף אחרי צלם פפראצי שהצליח להוציא אותו מדעתו. צלם הפפראצי ניסה להתקרב קצת יותר מדי וביבר איבד שליטה ודחף אותו, מה שגרם לצלם לצעוק כי הוא מותקף.
הצלם לא נרגע והחל לקלל את ביבר בשלל קללות, וג'סטין, שלא הצליח להתאפק, יצא מהרכב במטרה לתקוף אותו אך נבלם על ידי המאבטחים שלו, שהכניסו אותו בחזרה לרכב.
"לפעמים כשאנשים דוחפים לך מצלמות לפרצוף כל היום וצועקים לך דברים איומים... ובכן, אני בנאדם", הסביר ביבר לאחר התקרית. "אני לא מתכוון לתת להם את העונג הזה שוב, הדרך היחידה לשבור אותך זה אם אתה מאפשר זאת", סיכם הזמר.
תקיפת צלם הפפראצי לא הייתה השערורייה היחידה של ביבר בשנת 2013, שהייתה - כפי שתגלו מיד, שנה עמוסה מאוד. במאי 2013 ביבר הצליח להוציא מדעתו את כוכב ה-NFL לשעבר קיישון ג'ונסון, שגר בזמנו ליד הזמר בקליפורניה. ג'ונסון התלונן לא פעם ואף התעמת עם הזמר על כך שהוא נוהג בפראות עם הפרארי שלו בשכונה - טענה שזכתה להתעלמות מהכוכב.
חודשיים לאחר מכן כיכב ביבר בשערורייה נוספת, הפעם לאחר שעמד במרפסת המלון שבו שהה וירק על מעריצות שחיכו לו למטה. סדרת תמונות שפורסמה באתר TMZ הציגה את הזמר משחק בול פגיעה עם המעריצים שחיכו לו מחוץ למלון, אך מטעמו של ביבר הכחישו את הטענות והוסיפו כי מדובר בעריכת פוטושופ. "לא רק שג'סטין לא ירק על אף אחד - לא היו שום מעריצים מתחת למרפסת. אתר TMZ פרסם תמונות ממרפסת אחרת לגמרי כדי שזה יראה כאילו ג'סטין יורק עליהם. ג'סטין אוהב את המעריצים שלו", מסר הדובר של הזמר. אתר TMZ הכחיש את ההאשמות.
11 צפייה בגלריה
ג'סטין ביבר
ג'סטין ביבר
כזה באד בוי!
(צילום: Esa Alexander/Gettyimages)
את שנת 2014 פתח ביבר עם פלישה של המשטרה, שפרצה לביתו כדי לערוך חיפוש, אחרי שאחד השכנים התלונן על רעש שחוזר על עצמו. צוות השוטרים שנכס לאחוזתו של הזמר מצא שלל של גראס וסמים נוספים. במהלך הפשיטה נעצר חברו של הזמר, הראפר ליל זה, על אחזקת קוקאין.
מהתקרית הזו ביבר הצליח לצאת ללא כל פגע, אך ימים ספורים לאחר מכן נעצר על נהיגה בשכרות, כשתגובתו הייתה "למה לעזאזל אתם עושים לי את זה?". משטרת מיאמי מסרה לאחר המעצר שביבר הודה בשתיית בירה ובצריכת סמים, והוא הואשם בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, התנגדות למעצר ונהיגה ללא רישיון תקף.
בכלל, נראה שחודש ינואר היה קשה מאוד עבור הזמר, שמלבד להיעצר ולהתמודד עם פלישה משטרתית הספיק גם לתקוף נהג לימוזינה ולהסגיר את עצמו לרשויות בטורונטו.
המשך השנה לא הייתה קלה יותר. עצומה לגירוש ביבר באתר WhiteHouse.gov זכתה ל-262,817 חתימות, כשלמעשה כל שנדרש לטובת נקיטת פעולה זה רק 100 אלף חתימות. העצומה הוגשה לבית הלבן אך הנשיא דאז הסתפק בלייעץ לאימו של ביבר להיות נוכחות יותר בחייו של הזמר הצעיר והפרוע.
11 צפייה בגלריה
ג'סטין ביבר
ג'סטין ביבר
לא הבנו את החיוך. תמונת המעצר של ביבר
(צילום: Miami-Dade Police Department via Getty Images)
נקפוץ כמה שנים טובות קדימה, לשנת 2016, אז החל ביבר לעצבן אפילו את המעריצים שלו. בשתי תקריות שונות שהתבקש הזמר להצטלם עם מעריציו הוא תקף אותם, פיזית.
ביוני 2016 תועד ביבר כשהוא מתעמת עם גבר אלמוני. זה התחיל מוויכוח מילולי שהתפתח למאבק פיזי, כשהשניים התחילו לחבוט אחד בשני עד שאנשים שהיו במקום הגיעו להפריד.
כמה חודשים לאחר מכן, בנובמבר של אותה השנה, ביבר - שהיה בדרכו להופעה בברצלונה, נתקל במעריץ נלהב שרצה להצטלם איתו אך במקום תמונה קיבל אגרוף היישר לפניו.
להגנתו של ביבר נאמר שהמעריצים שלו לעיתים באמת מוגזמים. כמה ימים לפני תקרית האגרוף ביבר יצא מחנות בפראג כשהוא מוקף במאבטחים - שלא הצליחו למנוע ממעריצה נלהבת (מדי) להתקרב לזמר ולהוריד לו את המכנסיים.

השנה בה התחיל השינוי

את שנת 2017 פתח ביבר עם הטחות קשות בפני מעריצה. לאחר הופעה של הזמר במלבורן שבאוסטרליה, מעריצה בשם סבה הילאל ביקשה להצטלם איתו אך ביבר פחות התחבר לרעיון - ואמר לה: "את מפרה את הפרטיות שלי, אני לא רוצה להצטלם. תראי אותך, את מחליאה אותי".
אחרי התקרית הזו היו כמה חודשים של שקט מצידו של הזמר, אך ביולי של אותה השנה אתרי הרכילות בעולם דיווחו על עוד תקרית שלו עם צלם פפראצי - והאשימו אותו בדריסה.
בהמשך התברר שביבר, שבדיוק יצא מכנסייה בבוורלי הילס בעוד עדר צלמים ממתין לו ומנסה לתעד את הרגע, ניסה להימלט מהמקום במכוניתו, ופגע בטעות בצלם פפראצי שעמד על שביל הגישה לרכבו.
והנה התפנית: במקום לעשות וידוי דריסה כמו שכנראה היינו מצפים ממנו, ביבר זינק מרכבו, מיהר להגיש עזרה לצלם ואף הזמין אמבולנס. המשטרה המקומית אישרה את פרטי המקרה ועדכנה שהצלם פונה לבית החולים כשהוא סובל מפציעות קלות בלבד. עד ראייה סיפר: "ביבר ניסה להבריח את צלמי הפפראצי וכשהוא לא הצליח הוא פשוט נסע ופגע בטעות באחד מהם".

מבריון מגודל לנער מאוהב

ביולי 2018, ארבעה חודשים לאחר פרידה נוספת של ביבר וסלינה גומז, הזמר הקנדי נתפס בעדשת הפפראצי כשהוא צמוד לעוד אקסית מיתולוגית - היילי בולדווין. פחות משבועיים לאחר מכן הוא כבר כרע ברך והציע נישואים לבולדווין - שכמובן אמרה לו "כן".
ביבר ובולדווין הכירו בשנת 2009 אך קשר רומנטי נרקם רק בשלב מאוחר יותר של חייהם. בשנת 2014 צצו שמועות בדבר רומן של השניים אך אישור רשמי על כך הגיע רק כשנתיים לאחר מכן. כמה חודשים לאחר השקת הזוגיות, מערכת היחסים עלתה על שרטון והשניים נפרדו ומחקו כל זכר לאחר ברשתות החברתיות.
נחזור להצעת הנישואים, שהתרחשה בבר בבהאמס. "הם היו ממש חמודים ומתוקים, אבל היו יותר מידי אנשים ומעריצים ולכן הם נאלצו לעזוב", סיפר אורח שזכה לצפות בפלא בלייב.
"אשתי ואני תמיד התפללנו לאלוהים, שאיחד את לבבותיהם של ג'סטין והיילי. בואו נתפלל כולנו יחד שהרצון של אלוהים יתגשם במלואו. אנחנו אוהבים אתכם כל כך, מזל טוב", כתב אביה של היילי, השחקן סטיבן בולדווין. גם אביו של ביבר מיהר לברך ברשתות: "אני גאה בך ומתרגש לקראת הפרק הבא בחייך".
11 צפייה בגלריה
ג'סטין ביבר היילי בולדווין
ג'סטין ביבר היילי בולדווין
האישה שמאחורי השינוי. היילי בולדווין וג'סטין
(צילום: Mark R. Milan/GC Images)
בספטמבר 2018 ביבר ובולדווין מיסדו את הקשר בטקס אינטימי וחשאי שנערך בבית המשפט בניו יורק. "הם לא הקשיבו לאף אחד ופשוט עשו את זה בדרך שלהם", סיפר מקורב לבני הזוג למגזין People, והוסיף כי השניים מתכננים לערוך מסיבה גרנדיוזית בהמשך.
שנה לאחר מכן, בסטפמבר 2019, המסיבה יצאה לפועל והם חגגו בנוכחות המשפחה והחברים הטובים, בהם קנדל ג'נר, קמילה מורנו, סקוטר בראון וג'ואן סמולס.
11 צפייה בגלריה
ג'סטין ביבר
ג'סטין ביבר
חתן וכלה!
(צילום: אינסטגרם)
בפברואר 2019, חמישה חודשים לאחר שחגגו את נישואיהם בשנית, התראיין הזוג המלכותי לכתבת השער של "ווג", בה סיפרו מה עמד מאחורי הנישואים המאוד מהירים שלהם וחשפו: "חיכינו עם הסקס עד אחרי החתונה".
ביבר סיפר כי שנה לפני שחידש את הקשר עם בולדווין, הוא נדר להתנזר מיחסי מין במטרה להרגיש קרוב יותר לאלוהים. "אלוהים לא מבקש מאיתנו לא לקיים יחסי מין בשבילו, כי הוא כביכול רוצה את זה. הוא פשוט מנסה להגן עלינו מפני כאב ואני חושב שסקס יכול לגרום להרבה מאוד כאב".
במהלך הריאיון הודה הזמר כי הרצון לסקס אכן גרם לו להתחתן עם בולדווין יותר מהר, אבל הוסיף שזו לא הייתה הסיבה העיקרית או היחידה. "כשראיתי את היילי נזכרתי כמה אני אוהב אותה, כמה אני מתגעגע אליה ואיזו השפעה טובה הייתה לה עליי".
11 צפייה בגלריה
ווג ג'סטין ביבר היילי בולדווין
ווג ג'סטין ביבר היילי בולדווין
שמרו את עצמם עד אחרי החתונה
(צילום: צילום מסך)
בספטמבר של אותה השנה ובפוסט חושפני במיוחד פתח ביבר את ליבו ושיתף את עוקביו בשנים הקשות שעבר. "קשה לקום מהמיטה בבוקר עם הגישה הנכונה כשהחיים הם יותר מדי עבורך... כשנראה שהצרות באות בצרורות, ומתחילים לחשוש מהיום הבא ולצפות לעוד יום רע. מעגל מחזורי של אכזבות. לפעמים זה מגיע לנקודה שאתה לא רוצה לחיות יותר, מרגיש כאילו זה לא יכול להשתנות.
"יש לי המון כסף, בגדים, מכוניות, עיטורים, הישגים, פרסים - ועדיין לא הרגשתי מסופק. שמתם לב לסטטיסטיקה של כוכבי ילדים ומה שקרה להם בהמשך חייהם? יש לחץ מטורף ואחריות על ילד, שהמוח, הרגשות וכושר קבלת ההחלטות שלו לא מפותחים עדיין. וכשמוסיפים לכל זה את התהילה, זה עושה לך משהו שאי אפשר להסביר".
ביבר הוסיף וסיפר על ההשפעה שהיתה להצלחה המטורפת עליו – שהפכה אותו מילד צעיר לכוכב הכי גדול בעולם: "כשהכישרון שלי התפתח והתחלתי להצליח, כל העולם התהפך מעליי. הפכתי מילד בן 13 מעיירה קטנה לאחד שמשבחים אותו מכל כיוון, עם מיליונים שאומרים כמה הם אוהבים אותי. אתה שומע דברים כילד צעיר ובאמת מתחיל להאמין להם. כולם עשו הכל בשבילי, אז אף פעם לא למדתי את היסודות של לקיחת אחריות. בשלב הזה, הייתי בן 18 בלי שום כישורים בעולם האמיתי, עם מיליוני דולרים וגישה לכל דבר שרציתי. זה יכול להיות מפחיד עבור כל אחד. עד גיל 20, קיבלתי כל החלטה רעה שיכלתי, והפכתי מאחד האנשים האהובים בעולם - לאחד המושאים הכי גדולים ללעג, שיפוטיות ושנאה.
"התחלתי להשתמש בסמים די קשים בגיל 19 ופגעתי בכל מערכות היחסים שלי. הפכתי לגבר מלא טינה שלא מכבד נשים . לקח לי שנים לחזור חזרה מההחלטות הנוראיות, לתקן מערכות יחסים שבורות ולשנות הרגלים רעים. למזלי, אלוהים בירך אותי עם אנשים יוצאים מהכלל שאוהבים אותי. עכשיו, אני בתקופה הכי טובה בחיים שלי - נישואים! שזו אחריות חדשה ומדהימה".
11 צפייה בגלריה
התחבר לעצמו ולעולם
התחבר לעצמו ולעולם
התחבר לעצמו ולעולם
(צילום: אינסטגרם)
ביוני 2020, אחרי תקופה ארוכה שבה ביבר נשמר היטב משערוריות, שתי נשים האשימו את הזמר בהטרדה מינית. אישה שהזדהתה בשם דניאל צייצה בטוויטר כי פגשה את הכוכב בפסטיבל באוסטין שבטקסס במרץ 2014. לדבריה, הוא הזמין אותה לחדרו במלון ושם תקף אותה מינית ואיים עליה כי תסתבך אם תספר על מה שקרה.
אליסון קיי, דוברת מטעמו של ביבר, מסרה בתגובה כי הזמר שהה באותה עת בדירת airbnb, ולא במלון המדובר.
באותו יום, אישה נוספת שהזדהתה בשם קיידי צייצה בעמוד הטוויטר שלה כי הוזמנה לחדרו במלון אחרי מפגש מעריצים בניו יורק במאי 2015, ושם הוא נעל אותה במקלחת וליטף אותה בניגוד לרצונה. "אמרתי לו להפסיק, ושאני לא יכולה לקיים יחסי מין עם אף אחד לפני החתונה".
ביבר הכחיש בתוקף את הטענות לפיהן תקף מינית את הנשים, וצייץ: "בדרך כלל אני לא מתייחס לדברים כאלה, והתמודדתי עם האשמות אקראיות לאורך כל הקריירה שלי. אבל אחרי שדיברתי עם אשתי ועם הצוות שלי, החלטתי להגיב על העניין".
ביבר הוסיף: "ב-24 השעות האחרונות הופיע חשבון טוויטר חדש, שסיפר שהייתי מעורב בהטרדה מינית ב-9 במרץ 2014. אני רוצה להיות ברור. אין אמת בסיפור הזה. אכן הפתעתי קהל באוסטין בפסטיבל SXSW, אבל מה שהאישה הזו לא ידעה זה שהגעתי למופע ביחד עם בת הזוג שלי בזמנו, סלינה גומז. הסיפור שלה לא ייתכן מבחינה עובדתית, ולכן אפעל מול טוויטר והרשויות כדי לנקוט בצעדים משפטיים", סיכם.
11 צפייה בגלריה
חף מכל הטרדה
חף מכל הטרדה
חף מכל הטרדה
(צילום: Mega)
בריאיון זוגי שהעניקו ביבר ובולדווין לפודקאסט "בתום לב" בשנת 2021, כשחגגו שלוש שנות נישואים, סיפרה הדוגמנית על הקשיים הרבים שהיו בדרך. "אני זוכרת שהתקשרתי לאמא שלי כשהיינו בברוקלין ובכיתי. אמרתי לה, 'אני פשוט לא יכולה לעשות את זה, אין סיכוי שאצליח להתמודד עם זה אם זה יהיה ככה לנצח. אני רק זוכרת שהיא הייתה כל כך רגועה ואמרה לי 'זה יעבור. זה יהיה בסדר וג'סטין יהיה בריא, ואנחנו כאן בשבילך'".
בולדווין הוסיפה: "אני חושבת שהייתי עמוק בתוך המצב וידעתי בוודאות שאני אוהבת את האדם הזה הרבה מאוד זמן ושעכשיו זה לא הזמן לוותר עליו. פשוט לא הייתי עושה את זה".
מאז ועד היום השניים מנהלים זוגיות למופת, מלבד השמועות החוזרות על משברים והבקשה הלא שגרתית של בולדווין האב להתפלל עבורם - אך נכון לכתיבת שורות אלה אין שום דבר מבוסס. טפו.
ביבר הפך מזרע השטן לבחור שכמעט כל אמא הייתה מוכנה שיהיה עם הבת שלה. אלא אם כן את אמא של סלינה גומז כמובן, שהיא היחידה שממשיכה לסגור חשבונות עם הזמר הקנדי בכל שיר או ריאיון חדש. סלינה, אנחנו פונים ללב שלך - תניחי לג'סטין, הוא במקום טוב (יחסית) עכשיו.
11 צפייה בגלריה
ג'סטין ביבר היילי בולדווין
ג'סטין ביבר היילי בולדווין
אי אפשר בלי אצבע משולשת לסיום
(צילום: Gotham/GC Images)