לאורך שנים רבות, שמה של אופרה ווינפרי (70) היה מזוהה עם שני דברים: טוק שואו ודיאטה. במהלך עשרים וחמש השנים שבהן שודרה תוכנית האירוח המצליחה שלה וגם אחרי שירדה מהאוויר, ווינפרי הרבתה לדבר ולשתף בנושא מאבקה במשקל ובניסיונותיה לרזות.
כעת הכוכבת, שרק לפני כמה חודשים הודתה שהיא משתמשת בתרופה להורדה במשקל (כלומר, אוזמפיק או דומותיה), מביעה חרטה על ההתעסקות הרבה שלה בנושא.
XNET - מנטה אופרה ווינפרי
בתוכנית מיוחדת של "שומרי משקל" ששודרה ביוטיוב, היא סיפרה: "השתתפתי באופן משמעותי בתרבות הדיאטות, בעזרת כול הפלטפורמות האפשריות כמו המגזין שלי, תוכנית האירוח או ברשתות. תרמתי לזה הרבה. אני לא יודעת אפילו כמה תוכניות על ירידה במשקל או מייק-אוברים עשיתי והן חזרו באופן קבוע מאז שהתחלתי לעבוד בטלוויזיה".
ווינפרי סיפרה לאחרונה שבשנת 1998 עשתה דיאטת נוזלים שנמשכה כמעט חמישה חודשים ולאחר שהורידה שלושים קילו ממשקלה, הוציאה לקהל באחת מתוכניותיה עגלה מלאה באותה כמות שומן. כעת היא מספרת: "הרגע הזה בתוכנית הוא אחת החרטות הכי גדולות שלי. זה העביר מסר של הרעבה עצמית בעזרת דיאטת נוזלים, והציב לצופים סטנדרטים שלא אני ולא אף אחד אחר הצלחנו לקיים".
ווינפרי שיתפה בעבר שמיד לאחר שידור הפרק ההוא, היא התחילה לעלות שוב במשקל: "זו הייתה טעות גדולה, גדולה, גדולה, גדולה! כשאני חושבת על זה עכשיו, אני מבינה שזה היה אחד הרגעים השחצניים ביותר בחיי. להרגיש בושה על ההפסד במאבק נגד המשקל, היה משהו שהכרתי היטב".
3 צפייה בגלריה
אופרה ווינפרי
אופרה ווינפרי
"זו הייתה טעות גדולה". אופרה ווינפרי עם עגלת השומן המפורסמת
(צילום: AP)
במהלך התוכנית המיוחדת, ווינפרי שוחחה עם השחקניות רבל וילסון, אמבר ריילי וביזי פיליפס ואליהן הצטרפו מנכ"לית חברת "שומרי משקל" וכמה רופאים נוספים. כמו שאפשר להבין, הספיישל היה בעצם תוכנית פרסומית אחד גדולה למותג הדיאטה המפורסם, והקבוצה דיברה בין היתר על עברה של החברה כמקדמת דיאטות והשינוי שעברה למותג בריאותי ששם דגש על אכילה נכונה בעזרת טיפולים רפואיים כמו אוזמפיק. עוד אמרו ווינפרי ואורחיה, שאין בושה בקבלת עזרה רפואית על מנת לרדת במשקל ושמדובר בעוד היבט של טיפול חיובי בגוף.
ווינפרי כאמור, הודתה לא מזמן שהיא משתמשת באחת התרופות האלה ושהורידה בעזרתה קרוב לעשרים קילו. היא אמרה אז: "העובדה שיש מרשם רפואי שעוזר לשלוט במשקל ולהישאר בריאים, מרגיעה מאוד. זה כמו מתנה ולא משהו שצריך להסתיר או ללעוג לגביו". היא הוסיפה: "הפסקתי להתבייש מאנשים אחרים ובעיקר מעצמי".
3 צפייה בגלריה
אופרה ווינפרי
אופרה ווינפרי
"הפסקתי להתבייש מאנשים אחרים ובעיקר מעצמי"
(צילום: AP)
ווינפרי הייתה חברת הנהלה ב"שומרי משקל" במשך קרוב לעשר שנים, אך לאחר שסיפרה שהשתמשה בתרופות הרזייה – פרשה מתפקידה.
למרות זאת, היא לקחה כאמור חלק בתוכנית הספיישל המדוברת, דווקא מכיוון שהרגישה שכעת לא יאשימו אותה בכך שהיא משוחדת לטובת החברה: "היה חשוב לי לעשות את זה ולהיות מסוגלת לדבר בחופשיות. 'שומרי משקל' היא כעת חברה שעוסקת במשקל בריא וגם בתרופות מרשם להרזיה", אמרה בשבוע שעבר כשהתארחה אצל ג'ימי קימל.
"פרשתי מההנהלה ותרמתי את כל המניות שלי למוזיאון המורשת והתרבות האפרו-אמריקנית, אז אף אחד לא יכול להגיד שאני מרוויחה כסף מהתוכנית הזו", אמרה. אגב, המניות שהיא העבירה למוזיאון היו שוות קצת פחות מהערך שלהן בזמן שכיהנה בתפקיד, שכן בעקבות עזיבתה הן צנחו בעשרים אחוז.
3 צפייה בגלריה
אופרה ווינפרי טקס פרסי המבקרים 2024
אופרה ווינפרי טקס פרסי המבקרים 2024
שומרת על המשקל ולא משוחדת. ווינפרי בטקס פרסי המבקרים 2024
(צילום: AP)