בסוף השבוע האחרון הנסיך הארי הבריז מהחתונה של חברו הטוב יו גרוסוונור הדוכס מווסטמינסטר. הסיבה להברזה הייתה חוסר רצון מצידו של הארי ליצור סערה תקשורתית וכמו כן התחמקות ברורה ממפגש מביך עם אחיו הגדול הנסיך וויליאם.
שש שנים בדיוק עברו מאז שמערכת היחסים של הארי ואחיו הגדול החלה להתפורר. זה קרה ממש בסמוך לחתונה של הארי ומייגן מרקל במאי 2018 ומאז המצב רק הלך והחמיר.
בהתחלה הארי ומייגן התרחקו רק מוויליאם ואשתו, הנסיכה קייט מידלטון, אך שנתיים מאוחר יותר, בינואר 2020, הודיעו הדוכסים מסאסקס על פרישתם מהמלוכה - ואז למעשה החל להיווצר הנתק ממשפחת המלוכה כולה.
6 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם הנסיך הארי מייגן מרקל קייט מידלטון
הנסיך וויליאם הנסיך הארי מייגן מרקל קייט מידלטון
בתקופת האידיליה. קייט, וויליאם, הארי ומייגן
(צילום: Gettyimages)
לצד הדרמות האינסופיות שסיפקו הארי ומייגן - למשל הריאיון הסנסציוני לאופרה ווינפרי שבו דיברו על הגזענות של בני המלוכה, לבעלי הדם הכחול הייתה חזית נוספת של שערוריות שאותן סיפק הנסיך אנדרו, חברו הטוב של עבריין המין והפדופיל ג'פרי אפשטיין.
כל הדרמות החיצוניות האלה הצליחו לקרב בין המלך צ'רלס לבנו הבכור, יורש העצר וויליאם, שלאורך השנים סבלו מקשיי תקשורת וחיכוכים רבים. "הצרות שאנדרו עשה לצד התנהלותו של הארי קירבו מאוד בין צ'רלס לבנו הבכור", סיפר מקור מהארמון ל"דיילי מייל", והוסיף כי "כל תחושת יריבות שהייתה בין השניים התפוגגה כלא הייתה".
6 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם המלך צ'רלס
הנסיך וויליאם המלך צ'רלס
מיריבים לבסטיז. וויליאם וצ'רלס
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)
לטובת מי שפחות בעניינים נזכיר כי בשנותיה האחרונות של המלכה אליזבת המנוחה, היו שלל שמועות על כך שבכוונתה להעביר את הכתר ישירות לנכדה הבכור וויליאם ולדלג על צ'רלס, שלמעשה חיכה לכתר מיום היוולדו.
מקורבים לבני המלוכה סיפרו לא פעם שצ'רלס מנסה למנוע מבנו הבכור כמה שיותר אירועים ציבוריים מהחשש כי חיבת ההמון מוקדשת לוויליאם וכך גם מלא תשומת הלב, אך לאחרונה צ'רלס חולק עם בנו יותר ויותר רגעי תהילה.
למעשה, רק בשבוע שעבר, ביום חמישי ה-6 ביוני, הנסיך וויליאם הצטרף למנהיגים מכל העולם ונכנס לנעליו המלכותיות של צ'רלס באירוע ה-D-Day (הפלישה לנורמנדי) שנערך בצרפת. בני מלוכה וראשי מדינות נוספים שהצטרפו לנסיך מוויילס היו המלך פרדריק מדנמרק, המלך וילם-אלכסנדר ומלכת הולנד מקסימה, המלך פיליפ והמלכה מתילדה מבלגיה, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ועוד.
נוכחותו של וויליאם באירוע הייתה משמעותית מאוד והצביעה על צעד נוסף בתפקידו המתפתח כמדינאי בינלאומי. "צ'רלס היה מאושר מכך שבנו הבכור עמד וייצג את בריטניה באירוע", מסרו מקורבים יודעי דבר, שהסבירו שצ'רלס לא יכול היה להיות שם בעצמו מאחר והוא כאמור עדיין נאבק במחלת הסרטן.
6 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם
הנסיך וויליאם
נכנס לנעליו המלכותיות של צ'רלס. הנסיך וויליאם
(צילום: Jordan Pettitt - Pool/Getty Images)
נחזור ליריבות, לכאורה, ששררה בין השניים לאורך השנים. לא פעם דובר על כך שצ'רלס לא אהב לאפשר לבנו להגיע לאירועים משמעותיים אך בזמן שהוא נאבק במחלת הסרטן, לא נותר לו אלא לשנות את החשיבה שלו. "בשנים האחרונות צ'רלס התייעץ עם בנו הבכור בנושאים משפחתיים מסובכים - כמו למשל הנסיכים אנדרו והארי. מאמציהם המשותפים להתמודד עם נושאים אלה חיזקו את מערכת היחסים שלהם", סיפר חברו של המלך ל"טיימס". "אם אי פעם הייתה תחושה של יריבות בין השניים - זה נגמר".
"המלך רואה את בנו כבעל ברית בענייני משפחה וסומך עליו יותר ויותר במילוי חובות האומה", הוסיף החבר, ומקור אחר המקורב לוויליאם חיזק: "וויליאם מאוד רוצה לתמוך באביו, זה לא משהו חדש - וכמובן שעם כל מה שהמלך עובר כרגע, וויליאם ימשיך לתמוך בו ככל שיוכל".
6 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס הנסיך וויליאם
המלך צ'רלס הנסיך וויליאם
"גם אתה מרגיש כמו דביל עם כל הנוצות האלה על הראש?"
(צילום: Pool/Max Mumby/Getty Images)
בימים אלה המלך צ'רלס נמצא במחלוקת עם אחיו הצעיר אנדרו לגבי מקום מגוריו. כבר בפברואר 2023 צ'רלס הודיע כי בכוונתו לפנות את אנדרו מאחוזת הפאר בווינדזור שבה התגורר - על ידי קיצוץ המענק השנתי שלו. בלי אותו מענק, אנדרו עלול להתקשות מאוד להחזיק את האחוזה המוערכת ב-30 מיליון ליש"ט אשר כוללת שלושים חדרי שינה ודורשת אחזקה מקיפה.
נציין כי מאז שפרש הנסיך מתפקידו הציבורי בשנת 2019 בעקבות האשמות בתקיפה מינית, אנדרו הפסיק לקבל נתח מכספי הציבור והסתמך אך ורק על נדיבותה של אימו המנוחה, שנהגה להעביר לו 249 אלף פאונד בשנה.
מקורות מספרים כי צ'רלס הודיע לאנדרו שיעבור להתגורר בפרוגמור קוטג', שהיה ביתם של הארי ומייגן עד שצ'רלס החליט לפנות אותם עם עלייתו למלוכה, ואף צוין כי צ'רלס איים בניתוק מוחלט של אנדרו במידה ולא יסכים לכך. מי שצפוי להיכנס לאחוזת הפאר בווינדזור במקום אנדרו הוא וויליאם, ביחד עם אשתו קייט ושלושת ילדיהם הנסיכים ג'ורג', שרלוט ולואי.
6 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס הנסיך אנדרו
המלך צ'רלס הנסיך אנדרו
"סגרת כבר הובלה?". המלך צ'רלס ואחיו אנדרו
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Image)
באשר לוויליאם וצ'רלס, היינו שמחים לומר שזה המהלך ההגיוני עבור צ'רלס - להעביר לוויליאם עוד ועוד תפקידים מלכותיים, אך אם יש משהו אחד שלמדנו במהלך השנים זה שלמלוכה, לרוב, אין היגיון. בשבת הקרובה וויליאם צפוי לצאת בכרכרה מאחורי אביו במהלך אירוע ה-Trooping the Colour אליו יגיע ללא אשתו. כל שנותר לנו זה לקוות שאת ילדיו הוא יביא בכל זאת לאירוע, בכל זאת, להזכירכם - הנסיך לואי הוא הכוכב האמיתי של אירועים מסוג זה.
6 צפייה בגלריה
הנסיך לואי קייט מידלטון
הנסיך לואי קייט מידלטון
הנסיך האייקוני - לואי!
(צילום: Gettyimage)