שבעה חודשים לאחר שאובחנה עם סרטן השד, הדוכסית מיורק ואשתו לשעבר של הנסיך אנדרו, שרה פרגוסון, אובחנה כחולה במלנומה ממאירה - סוג של סרטן העור.
על פי הדיווחים, פרגוסון הסירה מגופה מספר שומות ואחת מהן התגלתה כסרטנית. דובר מטעמה של פרגוסון בת ה-64 מסר כי היא "שומרת על מצב רוח טוב וחיובי" למרות האבחנה והוסיף כי היא תאלץ לעבור בדיקות נוספות - בתקווה שהסרטן נתפס בשלבים הראשונים. "לאחר האבחנה שחלתה בסרטן השד בקיץ האחרון, שרה, הדוכסית מיורק, אובחנה כעת עם מלנומה ממאירה. רופא העור שלה ביקש להסיר ולנתח מספר שומות במקביל לניתוח שחזור השד בעקבות הכריתה שעברה, ואחת השומות התגלתה כסרטנית", כך מסר הדובר. "כמובן שאבחנה נוספת בזמן כל כך קצר לאחר הטיפול בסרטן השד הייתה מטרידה - אבל הדוכסית שומרת על מצב רוח טוב".
3 צפייה בגלריה
שרה פרגוסון
שרה פרגוסון
שומרת על אופטימיות. שרה פרגוסון
(צילום: Gettyimages, Kate Green)
כאמור, בחודש יוני האחרון, אמן של הנסיכות ביאטריס ויוג'יני עברה ניתוח להסרת גידול מהחזה. בהצהרה מטעם הדובר האישי שלה נמסר: "שרה, הדוכסית מיורק, אובחנה לאחרונה עם סרטן השד שהתגלה בבדיקת ממוגרפיה שגרתית. הודיעו לה שהיא צריכה לעבור ניתוח שעבר בהצלחה. הדוכסית מקבלת את הטיפול הרפואי הטוב ביותר והרופאים שלה מסרו שצפויה לה החלמה טובה. כעת היא מתאוששת בבית יחד עם משפחתה".
עוד מסר הדובר כי "הדוכסית מביעה את תודתה העצומה לכל הצוות הרפואי שתמך בה בימים האחרונים וכמובן שגם לצוות המעורב בבדיקת הממוגרפיה, שזיהו את מחלתה שהייתה ללא תסמינים. שרה מאמינה שזה מדגיש את חשיבות ביצוע הבדיקה הזו באופן סדיר".
לאחר האבחנה סיפרה הדוכסית מיורק שלא היו לה שום סימנים מוקדמים ולמעשה תכננה לבטל את התור שקבעה לבדיקת הממוגרפיה - אך בעקבות הלחצים של אחותה החליטה ללכת.
3 צפייה בגלריה
שרה פרגוסון
שרה פרגוסון
רק בריאות!
(צילום: Gettyimages, Raymond Hall)
לסיום נזכיר כי בשבוע שעבר נודע שקייט מידלטון, הנסיכה מוויילס, עברה ניתוח מתוכנן, לכאורה, בבטן - וצפויה להישאר באשפוז עד שבוע הבא. שעות ספורות לאחר מכן נודע כי גם המלך צ'רלס צפוי לעבור הליך רפואי במהלך השבוע, זאת בעקבות ערמונית מוגדלת. "כמו אלפי גברים מדי שנה, המלך ייאלץ לעבור טיפול אך מדובר בגידול שפיר. אירועיו הציבוריים של המלך יידחו לתקופת החלמה קצרה", כך בישר ארמון בקינגהאם.
3 צפייה בגלריה
קייט מידלטון המלך צ'רלס
קייט מידלטון המלך צ'רלס
חשבתם לשרוף מרווה? קייט מידלטון והמלך צ'רלס
(צילום: Chris Jackson - WPA Pool/Getty Images)