בזמן שהנסיך וויליאם נענע את ישבנו בהופעה של טיילור סוויפט, בארמון קיים חשש מספר אוטוביוגרפי שני שהנסיך הארי עשוי להוציא.
שנה וחצי חלפה מאז שיצא לאור ספרו הראשון של הארי Spare, שעסק בעיקר בהשחרת בני משפחת המלוכה עם דגש על אביו המלך צ'רלס ואחיו הבכור. לאחר פרסום הספר הארי אמר בכמה הזדמנויות שונות שיש לו מספיק סיפורים ותוכן כדי לכתוב ספרים נוספים על החוויה שלו כבן מלוכה ושהוא "נאלץ לקצץ בחצי" את תוכן הספר הראשון.
3 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
עובד על ספר שני? הנסיך הארי
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)
כעת, בארמון חוששים כי הארי יחליט לפרסם ספר המשך ועל פי דיווחים, הוא הוזהר שפרסום ספר נוסף יהרוס כל סיכוי לפיוס עתידי. "אני לא יכולה לדמיין את האפשרות שהארי ישקול ספר המשך ל-Spare", אמרה המומחית המלכותית ג'ני בונד למגזין Ok. "הוא ציין שהוא המשיך הלאה, הוא אמר את דבריו, הוציא את כעסו והתמודד עם ההשלכות. אם הוא אכן יילך לכיוון של עוד ספר - אני בטוחה שהתגובה תהיה שתיקה מתמשכת והתרסקות מהדהדת כשכל דלתות הארמון יטרקו בפניו ולא יישאר עוד סיכוי לפיוס".
בצל החשש על כתיבתו של ספר נוסף, ייתכן שבמידה והארי אכן יחליט לעשות זאת הוא יתמקד דווקא במפעל חייו - במשחקי האינוויקטוס ולאו דווקא במשפחתו. בריאיון שהעניק הארי ל"טלגרף" בינואר האחרון אמר כי הוא חושש שהתוכן שהחליט לא להכניס לספרו הראשון עלול לגרום לקרע בלתי ניתן לתיקון בינו ובין משפחתו. "הטיוטה עמדה על 800 עמודים וירדה ל-400. אלו היו יכולים להיות שני ספרים והחלק הקשה באמת היה להחליט על מה לוותר. יש כמה מקרים שקרו, במיוחד ביני לבין וויליאם ובמידה מסוימת ביני לבין אבא שלי, שאני פשוט לא רוצה שהעולם יידע כי אני לא חושב שהם אי פעם יסלחו לי".
נעצור כדי להזכיר שגם אחרי שהארי לכאורה חתך את הקטעים הקשים, הספר שלו הצליח לגרום ללא מעט נזק כשכתב על אימו החורגת המלכה רעיה קמילה, אותה הציג כדמות "הנבל" ואף האשים אותה בכך שהדליפה לתקשורת סיפורים על משפחתו כדי לשפר את הפופולריות שלה.
בספר פורסם שהאחים כינו את קמילה "האישה האחרת" והארי סיפר כי הוא ואחיו התחננו לאביהם שלא יתחתן איתה ושהם חששו שהיא תהיה אם חורגת מרושעת כמו בסיפורים. "אני זוכר שתהיתי אם היא תתאכזר אלי. ויליאם חשד ב'אישה האחרת' במשך זמן רב, מה שבלבל וייסר אותו. כאשר החשדות הללו אושרו הוא חש חרטה והתייסר על כך שלא עשה או אמר דבר לפני כן".
3 צפייה בגלריה
הנסיך הארי המלך צ'רלס
הנסיך הארי המלך צ'רלס
שלושת המסוכסכים. הארי, וויליאם וצ'רלס
(צילום: Tim Rooke - Pool/Getty Images)
נמשיך: מוקדם יותר החודש דווח כי צ'רלס ביקש במפורש מבנו להפסיק להדליף מידע על משפחתם. "הארי התבקש על ידי אביו לא לכתוב או לומר בפומבי משהו נוסף על המשפחה או על אחיו הגדול, הנסיך וויליאם, שעלול לגרום לצרות", כך סיפר המומחה טום קווין ל"מירור". "כולם יודעים שכאשר מלך מבקש ממך לעשות משהו, יהיו לכך השלכות במידה שלא תציית".
בצל תחנוניו של המלך למנוע סערה ספרותית נוספת, אתמול (א') פורסם כי הוא עשוי לטוס לארצות הברית כדי לפגוש את הארי ולמצוא "פיתרון" לסכסוך ארוך השנים ביניהם. בריאיון ל"מירור" סיפר קווין שהמלך ניהל דיונים לגבי נסיעה אפשרית כדי לבקר את בנו, אשתו מייגן מרקל ושני ילדיהם - הנסיכים ארצ'י וליליבת מתישהו בעתיד הקרוב. "אין ספק שאם המצב הזה יימשך, צ'רלס יטוס לבקר את בנו אבל יש דברים רבים שצריך להתגבר עליהם עוד לפני שזה יקרה".
נזכיר כי בנוסף להתמודדותו של צ'רלס עם היותו מלך ואבא לנסיך סורר, הוא נאבק בימים אלה במחלת הסרטן כך שביקור קרוב לא בדיוק נשמע כמו משהו שיכול לקרות. "זו בהחלט אפשרות שצ'רלס יערוך ביקור פרטי דיסקרטי אצל הארי והילדים", מדגיש קווין. "הוא רוצה לראות אותם ושונא את העובדה שארצ'י וליליבת לא יזכרו אותו כסבא אוהב וחם כמו שהוא רוצה להיות".
כאמור, למרות שאנחנו לא רואים את זה קורה, אין ספק שנסיעה של צ'רלס לארצות הברית תתפרש כמחווה משמעותית וניסיון אמיתי לתקן את הקשר בינו לבין הארי. עצם הגעתו לקליפורניה אולי תגרום למצפון של הארי לעבוד ומי יודע, יתכן ובאמת לא נזכה לקרוא את החלק השני וההרסני באוטוביוגרפיה של הנסיך.
3 צפייה בגלריה
הנסיך הארי המלך צ'רלס
הנסיך הארי המלך צ'רלס
לא לשכוח להביא לנו טובלרון
(צילום: Samir Hussein/WireImage)