7 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
צוחקים על כולנו. מייגן מרקל והנסיך הארי
(מתוך "הארי ומייגן", נטפליקס)
72 שעות עברו מאז עלייתה לאוויר של סדרת הדוקו-ריאליטי על הנסיך הארי ומייגן מרקל - ובבריטניה עדיין לא נרגעים. ביום חמישי האחרון עלו שלושת הפרקים הראשונים (מתוך שישה) של "הארי ומייגן", וכצפוי - הדוכסים מסאסקס נמצאים תחת מתקפה משולבת.
נתחיל כמובן עם ארמון בקינגהאם: מאז יצא הטיזר הראשון של הסדרה, אנשי הצוות בארמון רמזו כי המלך צ'רלס ואישתו קמילה מנסים לשמור על שגרתם הרגילה, בעוד וויליאם וקייט הודיעו כי אין בכוונתם לצפות בסדרה. כמו כן נאמר כי המלך ויורשו מוכנים למסור תגובה מהירה ועוצמתית ברגע שהסדרה תעלה לאוויר. בשלושת הפרקים הראשונים הופנתה אצבע מאשימה לכיוון המלוכה לא פעם - אך עדיין לא נאמר משהו שבאמת הצדיק את תגובת הארמון.
הפרק הראשון נפתח עם שלוש שקופיות. בראשונה כתוב כי "זהו סיפורם של הארי ומייגן ממקור ראשון, כולל קטעי ארכיון אישיים שטרם נראו". בשקופית השנייה הובהר כי "כל הראיונות הושלמו לפני אוגוסט 2022", אך מה שהרגיז את הארמון היא השקופית השלישית, בה נכתב כי "בני המלוכה סירבו להגיב על תוכן הסדרה".
מיד לאחר עלייתה לאוויר של הסדרה נמסר על ידי מקור בכיר מהארמון כי אף אחד מבני המלוכה לא התבקש לתת תגובה. אחד מאנשי הצוות הבכירים בנטפליקס התעקש כי ענקית הסטרימינג יצרה קשר עם משרד יחסי הציבור של המלך ושל נסיך וויילס על מנת לאפשר להם להגיב לטענותיהם של הארי ומייגן - ללא הצלחה. מהארמון נמסר כי הם קיבלו מייל מחברת הפקה של צד שלישי - לא מטעם קרן ארצ'וול או נטפליקס והוסיף כי עוזריו של הנסיך וויליאם יצרו קשר עם הדוכסים מסאסקס ועם נטפליקס כדי לוודא האם השיח סביב סדרה דוקומנטרית אכן אמיתי - אך לא קיבלו תשובה. "בהיעדר אימות זה לא הצלחנו לתת כל תגובה. במייל שקיבלנו לא הייתה כל התייחסות לסדרה".
מקור נוסף הבהיר כי "לעת עתה לא תהיה תגובה רשמית מצ'רלס או וויליאם על תוכנו המבעית של הדוקו, כולל ההאשמות על גזענות, הטייה לא מודעת והערות עוקצניות המכוונות לצ'רלס, וויליאם, קייט מידלטון ובני מלוכה נוספים". מקור נוסף התראיין ל"מירור" ואמר כי "למרבה הצער זה מראה שהקרע בין האחים יכול להיות חמור יותר ממה שחשבנו".
7 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
לטענת הארמון - נטפליקס מעולם לא ביקשו תגובה
(צילום: נטפליקס)
מי שכן מיהרה לתת את תגובתה לסדרה הייתה איך לא - אחותה למחצה של מייגן, סמנתה גרנט. "אחותי למחצה, שלא ראיתי מעל עשור וגם אז הייתי איתה רק יום וחצי - פתאום הייתה תחושה שהיא בכל מקום. אני לא יודעת מה השם האמצעי שלך, אני לא יודעת מתי יום ההולדת שלך. את אומרת לאנשים האלה שגידלת אותי וקראת לי 'הנסיכה השתלטנית?'", אמרה הדוכסית בסדרה בטון מהורהר ומעורער.
"קודם כל אני לא אקרא לסדרה סדרה תיעודית", הבהירה גרנט בריאיון ל-Sunrise ביום שישי האחרון. "זו הייתה פשוט תקלה. כל כך הרבה שקרים נאמרו שם, נזרקו לאוויר ובכל זאת יש צורך חוזר לדחוף את הנרטיב הזה". גרנט התייחסה גם לבתה, אשלי הייל, שבפעם הראשונה נחשפה מול המצלמות וסיפרה על הקשר הקרוב שלה ושל מייגן ועל כך שנאלצה להפסיד את חתונתה בגלל ההתנהגות של אמה. "זה היה ממש מפתיע לשמוע שאשלי לא הוזמנה לחתונה בגלל משהו שקשור אליי. שמעתי ממקור מלכותי שיודע הכל שאת ההחלטה הזו קיבלה מייגן. מייגן שיקרה לבת שלי. איזה שקר נורא, איזו מניפולציה איומה. איזה זלזול. לגרום לסכסוך בין בני משפחה תוך שימוש בשקרים ומניפולציות".
"אני חושבת שאמרתי שאני פגועה מבחינה מסוימת אבל אני מבינה ממה זה נובע", אמרה הייל בדמעות. "הידיעה שבגלל אימי הביולוגית, הקשר הזה שכל כך חשוב לי הושפע ככה. ההרגשה שבגללה זה נגזל ממני – זה היה קשה".
7 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
האחיינית המיוסרת. אשלי הייל
(מתוך "הארי ומייגן", נטפליקס)
בסדרה דיברה הדוכסית גם על אביה, תומס מרקל, שימים ספורים לפני החתונה החליט לזייף עבור צלמי הפפראצי תמונות - עליהן קיבל, לפי ההערכה, כ-100 אלף דולר. "הייתי פשוט בהלם שתומס השתתף בקרקס הזה", אמרה דוריה רגלנד, אמה של מייגן. "הייתי עצובה שהתקשורת דיווחה על זה, שהוא הרוויח כסף. בוודאי כהורה – זה לא מעשה ראוי. זאת לא הורות". הארי הוסיף בקול כואב כי "היה למייגן אבא לפני כן ועכשיו אין לה. ואני תרמתי לזה. אם מייגן לא הייתה איתי אבא שלה עדיין היה אבא שלה".
המשפט של הארי צרם מאוד לתומס מרקל ג'וניור, אחיה למחצה של הדוכסית, שהגיב על כך בריאיון ל-GB News: "אני חושב שזה נורא. הסרט התיעודי הזה כל כך מנותק בכל כך הרבה רמות שונות. זה מטריד. להגיד שאין לה משפחה ואין לה אבא? זה מגוחך! היא פשוט החליטה לטאטא את כל המשפחה שלה מתחת לשטיח, כאילו אנחנו לא קיימים, ואז שיקרה שאין לה משפחה". בניגוד למצופה מי שטרם הגיב לסדרה התיעודית על הדוכסים היה אביה של מייגן, שלדבריה של גרנט נמנע מלצפות. "אני לא חושבת שתומס, שמחלים משבץ שעבר, אפילו ירצה לצפות בסדרה מכיוון שהדרמה המלכותית פוגעת בבריאותו".
7 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
לא מתכוון לצפות. תומס מרקל
(מתוך "הארי ומייגן", נטפליקס)
על פי נתונים שפורסמו בסוף השבוע האחרון ב-BBC, למעלה מ-2.4 מיליון צופים בבריטניה צפו בפרק הראשון עם צאתו לאקרנים. רוב התגובות, כמובן, מתייחסות לכך שהדוכסים מסאסקס, שפרשו מהמלוכה בינואר 2020 מאחר ורצו לקבל פרטיות ולסגל אורח חיים נורמלי, עובדים קשה מאוד בלהישאר בתודעה הציבורית עם פודקאסט, סדרה דוקומנטרית, ספר אוטוביוגרפי ועוד. הביקורות כמובן הגיעו לאשלי הנסן - מזכירת העיתונות של הדוכסים, שטענה כי "הדוכס והדוכסית מעולם לא ציינו את הפרטיות כסיבה לפרישה מהמלוכה. הנרטיב המעוות הזה נועד להשתיק את בני הזוג".
עוד נאמר בהצהרה שהוגשה ל-BBC כי "הארי ומייגן בוחרים לשתף את הסיפור שלהם בתנאים שלהם ובכל זאת התקשורת הצהובה יצרה נרטיב מופרך לחלוטין שמחלחל היטב לסיקור העיתונאי ולדעת הקהל".
7 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
הארי ומייגן Vs העולם
(מתוך "הארי ומייגן", נטפליקס)
וכדי שלא תגידו שלבריטים אין חוש הומור, פאב לונדוני בשם Duke of Sussex מציע בירה חדשה לקהל לקוחותיו. הבירה זכתה לשם Harry's Bitter והיא מכילה בסך הכל 3.9% אלכוהול - "היא חלשה בדיוק כמו הארי", הסבירו עובדי המקום. "זו תגובה בריטית נהדרת לסדרת הרחמים העצמיים של הארי ומייגן", אמר לקוח מרוצה שפקד את הבר בסוף השבוע האחרון.
7 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
צחקנו בקול!
(צילום מסך)
אתמול פורסם טיזר לחלק השני של סדרת הדוקו-ריאליטי, שתעלה לאוויר ביום חמישי הקרוב. בטיזר מדברים הדוכסים מסאסקס על יום חתונתם ועל המסיבה הפרטית שהייתה לאחר הטקס המלכותי. לאורך הטיזר ניתן לראות תמונות מהערב המיוחד של השניים, כאלה שלא ראינו לפני כן. כמובן שעם פרסומו של הטיזר השיח המרכזי היה על כך שהנסיך וויליאם או קייט מידלטון לא מופיעים באף אחת מהתמונות. עד שהחלק השני יעלה לאוויר - בני המלוכה הרוויחו לעצמם עוד כמה ימי חסד, ומההיכרות שלנו עם הארי ומייגן, הם כנראה שומרים את הזעזוע הגדול האמיתי לסוף, כך שבמקום המלך צ'רלס לא היינו נושמים לרווחה. עדיין.
טיזר לחלק השני של הסדרה "הארי ומייגן"
( נטפליקס)
7 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
מחכים בקוצר רוח לחלק השני
(צילום: נטפליקס)