"משהו ממש לא בסדר עם קייט מידלטון. העובדה שהיא לא יכולה להשתתף בסט צילומים אומר שהמצב הרבה יותר חמור ממה שחשבנו", כך נכתב הבוקר (ג') ב"ניו יורק פוסט".
ביום ראשון האחרון, ארמון קנזינגטון פרסם תמונה רשמית ראשונה של הנסיכה מוויילס לצד שלושת ילדיה, הנסיכים ג'ורג' שרלוט ולואי, לכבוד יום האם הבריטי. את התמונה צילם הנסיך וויליאם, כך טענה מידלטון שחתמה את האות הראשונה של שמה בסוף הטקסט הקצר שצירפה.
לאחר פרסום התמונה נרשמה אנחת רווחה בקרב מעריצי בית המלוכה, אבל במהרה החלו לצוץ השערות כי התמונה היא בכלל עבודה מרשימה של בינה מלאכותית. תאונות הפוטושופ הרבות שבה לא תרמו להרגעת המצב, וספקולציות לגבי מצבה הבריאותי של הנסיכה חזרו לעמוד במרכזם של דיונים סוערים ברשתות החברתיות.
5 צפייה בגלריה
קייט מידלטון והנסיכים ג'ורג' לואי ושרלוט
קייט מידלטון והנסיכים ג'ורג' לואי ושרלוט
התמונה שהסעירה את בריטניה
(צילום: הנסיך וויליאם/אינסטגרם)
הדרמה גברה אף יותר כשסוכנויות התמונות החליטו להסיר את התמונה, מה שהוביל לכך שמידלטון עצמה (כך טענו בארמון קנזינגטון) פנתה למעריצים והתנצלה על העריכות המוגזמות: "כמו צלמים חובבים רבים, אנחנו מתנסים מדי פעם בעריכה. רצינו להביע את התנצלותנו על כל הבלבול שהתצלום המשפחתי ששיתפנו אתמול גרם. אני מקווה שלכל החוגגים היה יום האם שמח מאוד". ההתנצלות של מידלטון לא שכנעה איש, להפך - רק הדאיגה יותר את המעריצים.
מארק בורקובסקי, מומחה ליחסי ציבור ומשברים בלונדון, התראיין למגזין People, והסביר כי הארמון עשה את ההפך הגמור מלהרגיע את הציבור החושש. "למעשה, הוא החמיר את המצב. כל מה שהציבור מתעסק בו כעת הוא אם זו תמונה שנוצרה על ידי בינה מלאכותית או שמדובר בפוטושופ של תמונה ישנה".
מקורב יודע דבר ניסה להמעיט בגודל ההתרחשויות, ואמר: "ממש לא מדובר ברעידת אדמה. קייט התנצלה בכנות על המקרה. היא עשתה משהו ש-99 אחוז מאיתנו עושים - רק שאותנו לא בודקים כפי שבוחנים אותה. תחשבו על רמת הבדיקה שהתמונה שלה עברה, תמיד יהיה אפשר למצוא משהו. קייט אולי בת מלוכה אבל היא גם בן אדם. היא בדיוק עברה ניתוח ואחרי ניתוח אנחנו רוצים לנסות להיראות במיטבנו בתמונה הראשונה שמתפרסמת לעולם החיצון".
5 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
בסך הכול רצתה להיראות במיטבה?
(צילום: Gettyimage)
בורקובסקי הוסיף וטען כי העובדה שהמדיניות של משפחת המלוכה הבריטית היא "לעולם אל תתלונן, לעולם אל תסביר", שמה את משפחת המלוכה במצב בעייתי, מכיוון שהמידע שהם מספקים אף פעם לא מספיק. ואנחנו נוסיף - שלא רק שהמידע אינו מספיק, בסופו של דבר אנחנו תמיד מגלים שהמצב חמור יותר ממה שמהארמון מנסה לתאר. כך היה במקרה של הנסיך פיליפ, שאושפז בבית החולים חודשים ספורים לפני שהלך לעולמו ומהארמון התעקשו שמצבו טוב.
דוגמה נוספת היא בכל הנוגע למלכה אליזבת, שבמשך חודשים לפני שהלכה לעולמה אושפזה ושוחררה שוב ושוב מבית החולים וביטלה את הגעתה לאירועים מלכותיים, אך מהארמון הכחישו כי מצבה הבריאותי התדרדר וטענו כי היא בסך הכול זקוקה למנוחה. כזכור, בצהרי 8 בספטמבר 2022 יצאה הודעה מהארמון כי המלכה חשה ברע ושעות ספורות לאחר מכן יצאה הודעה נוספת המעדכנת על מותה.
בורקובסקי סיכם: "הקושי האמיתי עכשיו הוא מאחר שיש כל כך מעט מידע בכל הנוגע למצבה של קייט. אם מהארמון תכננו להראות שהכול בסדר בצורה כזו, עם תמונה שנחשבת כעת למזויפת - זה מזעזע ומדובר בקבלת החלטות גרועה במיוחד".
5 צפייה בגלריה
המלכה אליזבת
המלכה אליזבת
מהארמון טענו שמצבם טוב. הנסיך פיליפ והמלכה אליזבת עליהם השלום
(צילום: Gettyimages)
"אי אפשר יותר לסמוך על הארמון", הכריזה העיתונאית הבריטית ליז ג'ונס. "הם חושבים שכולנו טיפשים ועכשיו אני בעצם תוהה: האם קייט היא זו שכתבה את ההודעה או שהיא חולה מדי בשביל זה?".
ג'ונס הוסיפה: "בהתחשב במה שאפשר לעשות עם בינה מלאכותית ותחבולות דיגיטליות בימינו, האם למשפחת המלוכה לא חשוב להיות אותנטיים ושקופים? לפחות בכל הנוגע לעיסוק מול התקשורת והעיתונות ובטח בהתחשב בעובדה שכולנו משלמים עבור הארמון שלהם וגם עבור הפרטיות. זו טעות קטסטרופלית, קייט אכזבה".
על ההתנצלות של קייט ועל כך שהודתה כי החליטה להתנסות בפלאי העריכה, הגיבה ג'ונס בזעם: "קייט היא לא צלמת חובבנית, היא צלמת מקצועית. היא פרפקציוניסטית ולעולם לא תטעה בדבר".
"אני לא רוצה להאשים את הנסיכה בשקר", הבהירה ג'ונס. "אבל אני חושבת שהארמון, לא הנסיכה, נוהג בבוז כלפי הציבור הרחב. הארמון משוכנע שכולנו טיפשים ולעולם לא נפקפק במה שהנסיכים מוויילס אומרים. אני מאמינה שלקייט לא היה יד בדבר הזה, בתמונה הזו או בטעויות שנעשו לאחר מכן. מה שבטוח זה שהמחדל הזה מעורר יותר ספקולציות. אני יכולה לדמיין את הכעס של קייט, המצוקה וההלם. צריך לפטר את מי שאחראי לזה עוד היום".
5 צפייה בגלריה
לא שכנעת עם ההתנצלות. מידלטון
לא שכנעת עם ההתנצלות. מידלטון
לא שכנעת עם ההתנצלות. מידלטון
(צילום: Gettyimage)
ונסיים עם עוד תיאוריה אחת שהציפה את האינטרנט. מעריצי המלוכה חושדים שהארמון השתמש בתמונה של מידלטון משער "ווג" בשנת 2016. "הניתוח שלי לפרשת התמונה של קייט, הוא שלקחו את פניה מהשער של המגזין וערכו אותה", הסבירה רובי נלדרט בטוויטר, בציוץ שהפך לוויראלי. מעריצים רבים הסכימו עם התיאוריה של נלדרט, אך אחרים תהו אם זה אפשרי מאחר שהנסיכה חבשה כובע בצילום למגזין.
נכון לכתיבת שורות אלה, הנסיכה קייט "מסתתרת" באנמר הול שבאנגליה. את האחוזה קיבלו הנסיכים מוויילס כמתנת חתונה מסבתו המנוחה של וויליאם, המלכה אליזבת, ושם, על פי הדיווחים, קייט מנסה להחלים.
גם הפעם, שעות ספורות לאחר המהומה סביב התמונה, מידלטון נצפתה שוב כשהיא יושבת ברכב לצידו של וויליאם, אך ראשה היה מופנה הצידה כך שהצלמים הרבים שחיכו מחוץ למתחם לא הצליחו לתפוס את פניה.
5 צפייה בגלריה
הנסיכה מוויילס
הנסיכה מוויילס
הנסיכה מוויילס
(צילום: Gettyimage)