הנסיך וויליאם הודיע ברגע האחרון כי לא ייקח חלק בטקס האזכרה של קונסטנטינוס השני - מלך יוון, בעקבות סיבות אישיות, כך פורסם מוקדם יותר היום (ג').
דקות ספורות לאחר הודעת הביטול של וויליאם - וכדי לנסות למנוע ספקולציות, ארמון קנזינגטון הוציא הודעה כי מצבה של קייט מידלטון משתפר לאחר הניתוח המסתורי שעברה בינואר.
5 צפייה בגלריה
ביטל את הגעתו ברגע האחרון. הנסיך וויליאם
ביטל את הגעתו ברגע האחרון. הנסיך וויליאם
ביטל את הגעתו ברגע האחרון. הנסיך וויליאם
(צילום: Gettyimage)
קונסטנטינוס השני, שהלך לעולמו בינואר 2023 בגיל 82, היה הסנדק של וויליאם וחברו הטוב של המלך צ'רלס. הטקס, שנערך בשעות אלה, מתקיים בטירת ווינדזור והמלך צ'רלס, ששהה בטירה עד לפני כמה שעות, עזב לפני תחילת הטקס. בנו הבכור של קונסטנטין, יורש העצר, פבלוס, נאלץ להקריא את נאומו של וויליאם במקומו.
מי שנבחרה למלא את המשבצת המלכותית בטקס היא המלכה-רעיה קמילה, שהגיעה לכבד את זכרו של המלך המנוח והתיישבה לצידה של הנסיכה אן. לטקס הגיעו גם הנסיך אנדרו ואשתו בנפרד הדוכסית שרה פרגוסון, אליהם התלוו הנסיכות יוג'יני וביאטריס. גם זארה טינדל, בתה של הנסיכה אן, הגיעה לטקס ביחד עם הבעל מייק. בסיום הטקס קמילה תהיה האחראית על קבלת הפנים והאירוח.
5 צפייה בגלריה
המלכה רעיה קמילה
המלכה רעיה קמילה
קמילה והנסיכה אן
(צילום: Jonathan Brady/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
הנסיך אנדרו שרה פרגוסון
הנסיך אנדרו שרה פרגוסון
המשלחת המלכותית הבריטית
(צילום: Chris Jackson/Getty Images)
עם בשורת הארמון על כך שהמלך אובחן עם סרטן הובהר כי צ'רלס לא ייקח חלק באירועים ציבוריים כל עוד הוא מטופל, אך מאז האבחון המלך הספיק להיפגש עם ראש ממשלת בריטניה ואף להגיע לכנסייה ולנופף לאזרחים. באשר למידלטון, מאז 17 בינואר, אז נודע על הניתוח שעברה, הנסיכה לא נראתה ולו פעם אחת, מה שהעלה סימני שאלה רבים בנוגע למצבה.
בזמן שמהארמון ממשיכים להדגיש כי מצבה של הנסיכה מוויילס משתפר, עיתונאית ספרדייה בשם קונצ'ה קאלחה טענה כי בעקבות התדרדרות במצבה של מידלטון הרופאים נאלצו לקבל החלטה קשה - ולהרדים אותה. "הרופאים נאלצו לקבל החלטות דרסטיות בעקבות סיבוכים שחלו", טענה העיתונאית שצוטטה ב"טיימס". "ההחלטה הייתה להרדים אותה באופן יזום לאחר שהיו סיבוכים רציניים שהצוות הרפואי לא צפה - מאחר שהניתוח עבר טוב. אך נראה שתקופת ההחלמה עוררה בעיות".
כאמור, מארמון קנזינגטון מכחישים בתוקף את השמועות וכמה ימים לאחר מכן דווח כי מידלטון הצטרפה לבעלה וויליאם ושלושת ילדיהם, הנסיכים ג'ורג', שרלוט ולואי, לחופשה קצרה בבית סאנדרינגהאם.
5 צפייה בגלריה
קייט מידלטון
קייט מידלטון
איש לא יודע מה מצבה. קייט מידלטון
(צילום: Max Mumby/Indigo/Getty Images)
לסיום נזכיר כי מוקדם יותר החודש הנסיך וויליאם הגיע לבדו לטקס פרסי הבפט"א, שם התמנגל עם קייט בלאנשט, התלוצץ עם דייויד בקהאם, לחץ את ידה של פיבי דינבור אך לא התייחס כלל למצבה הבריאותי של אשתו.
5 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם קייט בלאנשט
הנסיך וויליאם קייט בלאנשט
שום מילה על קייט. הנסיך וויליאםו קייט בלאנשט
(צילום: Jordan Pettitt / Gettyimages)