4 צפייה בגלריה
מה עם תמונה עדכנית? ליליבת, מייגן, הארי וארצ'י
מה עם תמונה עדכנית? ליליבת, מייגן, הארי וארצ'י
מה עם תמונה עדכנית? ליליבת, מייגן, הארי וארצ'י
(צילום: Alexi Lubomirski)
חודשיים לפני טקס ההכתרה של המלך צ'רלס ובצל הקרע המשפחתי ההולך ומחריף, הנסיך הארי ומייגן מרקל הטבילו את בתם, ליליבת דיאנה, בטקס אינטימי בקליפורניה. בני הזוג גם ניצלו את ההטבלה בשביל להכריז על בתם כנסיכה - לראשונה מאז עזבו את ארמון המלוכה לפני שלוש שנים. "אני יכול לאשר כי הנסיכה ליליבת דיאנה הוטבלה ביום שישי ה-3 במרץ על ידי הארכיבישוף של לוס אנג'לס, הכומר ג'ון טיילור", מסר הדובר של הדוכסים, ובתגובה נאמר מטעם הארמון כי "בבוא העת ידאגו לעדכן את האתר המלכותי עם הטייטלים החדשים של ארצ'י וליליבת".
אומיד סקובי, העיתונאי וחברם הקרוב של הדוכסים מסאסקס, טען כי המלך צ'רלס והנסיך וויליאם הוזמנו לטקס אך לא הגיעו. נכון לכתיבת שורות אלה טרם ידוע מתי השניים הוזמנו ובאיזו דרך זה קרה. לטקס הוזמנו כ-30 חברים קרובים, בהם המיליארדר טיילר פרי - אותו מינו לסנדק של ליליבת.
4 צפייה בגלריה
הנסיכה ליליבת
הנסיכה ליליבת
הנסיכה ליליבת
(צילום: אינסטגרם)
ההחלטה של הדוכסים מסאסקס לאפשר לילדיהם להשתמש בתארים של נסיך ונסיכה מגיעה כאמור אחרי שנים של דיונים בנושא: תחילה טענה מרקל כי ארצ'י לא קיבל את תואר הנסיך מחשש לצבע עורו, בהמשך נחשף כי עם לידתו של ארצ'י הוא היה אמור לקבל את התואר "הרוזן דמברטון", אך הארי ומייגן סירבו להעניק לו את התואר. בהתחלה הסבירו כי זה מגיע מהרצון לאפשר לבנם לחיות חיים נורמליים עד כמה שאפשר - ממש כמו במקרה של ילדיה של הנסיכה אן שלא קיבלו תואר מלכותי מעולם, אך בהמשך נודע כי התוכנית המקורית הייתה להמתין בסבלנות עד שצ'רלס יהפוך למלך - מה שיהפוך את ילדיהם באופן אוטומטי לנסיך ונסיכה.
ביוני 2021, שנה ושלושה חודשים לפני שהמלכה אליזבת הלכה לעולמה, צ'רלס, שהיה אז נסיך, הבהיר כי בכוונתו לפעול למען מונרכיה מצומצמת ברגע שיהפוך למלך ואף הודיע להארי ומייגן כי כי לנכדיו "לא יהיה מקום בקרב בני המלוכה שיהיו בחזית". בניגוד להארי ומייגן שאוהבים להעביר מסרים דרך התקשורת, מקורביו של צ'רלס סיפרו כי הוא היה מאוד ישיר בדבריו. על פי הדיווחים, המלך הבא של אנגליה הבהיר לדוכסים מסאסקס כי בכוונתו לשנות את המסמכים המשפטיים הנדרשים על מנת להבטיח כי ארצ'י לעולם לא יזכה לקבל את התואר נסיך. "נאמר להארי ולמייגן שבנם לעולם לא יהיה נסיך, גם אחרי שצ'רלס יהפוך למלך", אישר מקורב לדוכסים.
כעת כאמור, ובהמשך להודעה של ארמון המלוכה, אין למלך צ’רלס ברירה אלא להעניק לנכדיו את התואר נסיכים.
4 צפייה בגלריה
הטבלה ארצ'י
הטבלה ארצ'י
טקס ההטבלה של ארצ'י, בנם הבכור של הדוכסים
(צילום: gettyimages)
ההטבלה של הנסיכה ליליבת התקיימה למעשה ימים ספורים לאחר שהמלך צ'רלס הזמין את הדוכסים מסאסקס לטקס ההכתרה שלו שייערך במאי ובמקביל להחלטתו לפנות אותם מאחוזת פרוגמור קוטג' שבאנגליה, אותה קיבלו כמתנת נישואים מהמלכה אליזבת. הארי ומייגן טרם השיבו להזמנה של צ'רלס ולא ידוע האם בכוונתם להגיע לטקס ההכתרה.
4 צפייה בגלריה
מיואשים? גם אנחנו. המלך צ'רלס וקמילה
מיואשים? גם אנחנו. המלך צ'רלס וקמילה
מיואשים? גם אנחנו. המלך צ'רלס וקמילה
(צילום: Gettyimage)