16 צפייה בגלריה
המלכה אליזבת
המלכה אליזבת
המלכה אליזבת
(צילום: Gettyimages)
אתמול (ה') הלכה לעולמה המלכה אליזבת השנייה כשהיא בת 96. למרות שלא הייתה בסדר הירושה לכתר, היא עלתה לכס המלכות בגיל 26, לאחר מות אביה וללא כל הכנה מוקדמת. אליזבת הפכה לבת המלוכה המוערכת ביותר בהיסטוריה הבריטית ורק בחודש פברואר האחרון שברה שיא והפכה להיות המלכה הראשונה בתולדות המלוכה הבריטית שזכתה לחגוג יובל פלטינה על כס המלוכה.
והמלכה לא הייתה היחידה ששברה שיא: בנה הבכור של אליזבת, צ'רלס (73), שבר את השיא בקטגורית "יורש העצר שמחכה לרשת את הכתר הכי הרבה זמן" ואף נאלץ להתמודד עם הכינוי "הנסיך הנצחי" אותו הדביקה לו התקשורת הבריטית. אמש, כאמור, הגיע הרגע לו הוא חיכה שנים רבות והנסיך צ'רלס הפך להיות המלך צ'רלס השלישי. אגב, עם הכתרתו שבר צ'רלס שיא נוסף - המלך המבוגר ביותר שהיה אי פעם.
רגע לפני שזה הופך לרשמי עם נאום לאומה, אנחנו כאן כדי להיזכר בשערוריות הגדולות ביותר של המלך החדש, שבניגוד לאימו המנוחה לא הצליח לשמור על ממלכתיות ברגעים החשובים ביותר. כלומר, אתם זוכרים את הפעם ההיא שהוא אמר שהוא רוצה להיות טמפון?
16 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס
הנסיך צ'רלס
המלך צ'רלס
(צילום: GettyImages)

לוותר על הכתר? אין סיכוי

16 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס קמילה פרקר
הנסיך צ'רלס קמילה פרקר
יחי המלך החדש
(צילום: GettyImages)
מיום הולדתו נושא צ'ארלס בתואר "הוד מעלתו המלכותית הנסיך צ'ארלס, נסיך אדינבורו". לאחר שאמו הוכתרה למלכת בריטניה, הפך להיות "הוד מעלתו, דוכס קורנוול", ובנוסף קיבל את התואר הסקוטי: "הוד מעלתו, דוכס רות'סיי, הרוזן מקאריק, ברון רנפרו, שליט האיים והלורד העליון והאוצר של סקוטלנד". ב-1958 אימו העניקה לו את התואר "הנסיך מווילס". כל זה, כאמור השתנה אמש עם הפיכתו של צ'רלס למלך.
דקות ספורות לאחר הכתרתו, צ'רלס כבר הספיק לערער את אמינותו בפני האזרחים: במשך השנים (הרבות) שחיכה בסבלנות לכתר דאג להבהיר בכל הזדמנות אפשרית כי עם הכתרתו ידאג לכבד את סבו, המלך ג'ורג' השישי, ולכן לאחר ירושת הכתר ייקרא המלך ג'ורג' השביעי ולא צ'רלס השלישי. כידוע - זה לא קרה.
עד לרגע האחרון היה ספק קל בנוגע לכהונתו של צ'רלס ויש שרצו שהכתר ידלג עליו ויעבור ישירות לבנו הבכור, הנסיך וויליאם. השיח נולד בעקבות גילו המתקדם של צ'רלס, שיחגוג בחודש נובמבר הקרוב את יום הולדתו ה-74 וגם בעקבות הסלידה של העם הבריטי ממנו בגלל היחס הנורא שנתן לנסיכה דיאנה, נסיכת הלבבות שהפכה לבת המלוכה האהובה ביותר על הבריטים.
"העם אוהב את אליזבת, היא המלכה שלנו כבר 67 שנים, ארבע שנים יותר מהמלכה ויקטוריה, ואני חושבת שמגיע לה להיות המלכה כל עוד היא רוצה ויכולה. כשהרגע יגיע, אני סבורה שהיא תעביר את הכתר לנסיך וויליאם, הוא המתאים ביותר", אמרה שרי היווסון, שדרנית רדיו ומומחית לענייני מלוכה בשנת 2020. כמו כן, הציבור הבריטי אמר לא פעם בסקרי דעת קהל כי יש ציפייה מצ'רלס לוותר על הכתר ולהעביר אותו ישירות לבנו.
על פי סקר שפורסם בחודש מאי האחרון ב"רויטרס" - 61% מהאזרחים הצביעו כי הם מעדיפים את אליזבת על פני כל אחד אחר שעשוי לקום במקומה. "אני מתעבת את הרעיון שצ'רלס יהיה מלך. לא אכפת לי ממשפחת המלוכה באופן כללי אבל צ'רלס שנוי במחלוקת", אמרה סטודנטית בשם מרגו באטלר. "ייתכן שהרבה אזרחים לא ישמחו על עלייתו של צ'רלס לכס המלכות, זאת מאחר שהנסיך דיבר רבות על סוגיות סביבתיות ושינויי האקלים, מה שמעורר ספק לגבי התומכים של אימו, שלא בהכרח יעבירו את תמיכתם אליו", הסביר ג'ו טווימן, מנהל חברת ייעוץ בריאיון ל-CNN.

בארמון מתחילים לשתות בגיל צעיר

16 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס בירה
המלך צ'רלס בירה
לחיים, נשמה!
(צילום: Gettyimages)
הנסיך צ'רלס חובב מושבע של אלכוהול ואחד הסיפורים המוכרים ביותר גורס כי הוא נתפס שותה כשהיה בן 14 בלבד, במהלך טיול כיתתי. הנסיך צ'רלס הזמין לעצמו כוסית "שרי ברנדי" – שהגיעה עם אוסף של צרות.
"ביקשתי את המשקה הראשון שעלה לי בראש כי שתיתי אותו בעבר", סיפר הנסיך. לרוע מזלו של יורש העצר, כתב צהובון שנכח בפאב תיעד את כל המאורע. למרות שמארמון בקינגהאם ניסו להכחיש את הדיווחים, מהר מאוד זה דלף לשאר התקשורת והאמת יצאה לאור. דון גרין פוטר, שומר הראש ומי ששימש לנסיך צ'רלס כדמות אב שנייה פוטר מיד לאחר התקרית. "מעולם לא הצלחתי לסלוח להם על כך. חשבתי שזה סוף העולם".

ההורים לחצו, הנסיך הציע נישואים

16 צפייה בגלריה
הנסיכה דיאנה הנסיך צ'רלס
הנסיכה דיאנה הנסיך צ'רלס
הנסיכה דיאנה הנסיך צ'רלס
(צילום: GettyImages)
בשנות ה-70 יצא הנסיך צ'רלס במשך תקופה קצרה עם ליידי שרה ספנסר, אחותה הגדולה של דיאנה. הקשר לא צלח ואילו צ'רלס, שהתקרב לגיל 30, התחיל להרגיש את הלחץ להקים משפחה מצד הארמון. הוא בחר בדיאנה, שהייתה בת 19 בלבד, ועד היום השמועות טוענות כי מי שדחפה אותו לזרועותיה היא לא אחרת מקמילה פרקר בולס, אז אהבת נעוריו, בהמשך המאהבת וכיום אשתו.
הביוגרף והעיתונאי אנדרו מורטון סיפר כי בתחילת יחסיהם, הנסיך צ'רלס ראה בדיאנה סוג של אטרקציה. בשיחה שהוקלטה בין מורטון לנסיכה אמרה האחרונה כי בתחילת הקשר עם צ'רלס הוא נהג להזמין אותה לבלות איתו כל הזמן. "הוא היה לגמרי בעניין שלי וזה היה מאוד מוזר", אמרה דיאנה שידעה כי לנסיך יש רגשות חזקים מאוד כלפי קמילה. עוד סיפרה שהופתעה מאוד מהצעת הנישואים שלו וחשבה שהוא צוחק. מנגד, יומיים לאחר הצעת הנישואים דיאנה טסה לאוסטרליה יחד עם אמה במטרה להתכונן לחתונה ובמשך שלושת השבועות ששהתה שם - צ'רלס לא צלצל אליה. "ניסיתי ליצור איתו קשר כמה פעמים אבל הוא מעולם לא צלצל אליי חזרה", סיפרה דיאנה לעיתונאי, והוסיפה: "חשבתי שזה מאוד מוזר - בכל פעם שצלצלתי הוא היה בחוץ".
בספר הביוגרפי "הנסיך מוויילס" שכתב העיתונאי ג'ונתן דימבלבי בשנת 1984, טען האחרון כי צ'רלס הציע נישואים לדיאנה כתוצאה מהלחץ שהפעיל עליו אביו, הנסיך פיליפ. דיאנה נפגעה מאוד מאותה טענה והייתה נסערת מהידיעה כי צ'רלס הציע לה להתחתן רק כדי לרצות את אביו. כתוצאה מכך החליטה להדליף תמונות אינטימיות שלה ושל הנסיך, שבאותה התקופה לא היה נהוג לפרסם. איש התקשורת פירס מורגן חשף כי מישהו מהארמון יצר איתו קשר על מנת לאשר לו לפרסם אותן, וכשפנה בעצמו לדיאנה ושאל מדוע היא מעוניינת בכך, ענתה לו כי "זה יוכיח שצ'רלס באמת אוהב אותי".
16 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס הנסיכה דיאנה
הנסיך צ'רלס הנסיכה דיאנה
חתונה מהאגדות - נישואים מהסיוטים
(צילום: AP)
בפברואר 1981 יצאה הודעה רשמית מטעם ארמון בקינגהאם על האירוסים של צ'רלס ודיאנה. החתונה המלכותית התקיימה חמישה חודשים לאחר מכן, בקתדרלת סנט פול בלונדון לעיני 3,500 אורחים מוזמנים, ביניהם גם קמילה, וכ-750 מיליון צופי טלוויזיה ברחבי העולם. שנה לאחר מכן, ביוני 1982, נולד בנם הבכור, הנסיך וויליאם, ושנתיים לאחר מכן, בספטמבר 1984 נולד בנם השני, הנסיך הארי.
אגב, ריאיון האירוסים הראשון שלו ושל הנסיכה דיאנה ייזכר לעד כאחד המביכים ביותר ויש הטוענים כי נישואיהם נהרסו בגללו. צ'רלס היה אז בן 32 ודיאנה הייתה צעירה ממנו ב-12 שנה. הם נפגשו רק 13 פעמים לפני שצ'רלס הציע לה נישואים. כשנשאלו על ידי המראיין האם הם מאוהבים, דיאנה ענתה "כמובן" וצ'רלס השיב "מה שזה לא יהיה להיות מאוהב" ("Whatever in love means"). בסרט התיעודי Diana: In Her Own Words אמרה הנסיכה: "זה טלטל אותי לגמרי, חשבתי לעצמי איזו תשובה מוזרה. זה ממש עשה לי טרואמה".
16 צפייה בגלריה
הנסיכה דיאנה הנסיך צ'רלס
הנסיכה דיאנה הנסיך צ'רלס
צ'רלס ודיאנה
(צילום: GettyImages)

ציון 1 מתוך 10 על יכולותיו במיטה

החיים לצידו של הנסיך לא היו קלים עבור דיאנה, שסבלה מהפרעות אכילה, דיכאונות ואף ניסתה לשים קץ לחייה מספר פעמים. באחד מהראיונות המפורסמים, סיפרה שכשהייתה בהיריון עם וויליאם, השליכה את עצמה מהמדרגות כתוצאה מהדיכאון העמוק שסבלה ממנו. "אמרתי לצ'רלס שאני נמצאת בדיכאון עמוק ובכיתי המון, אבל הוא רק אמר לי שאני יבבנית. הוא הלך לרכוב על סוסים ואני זרקתי את עצמי מהמדרגות. המלכה הגיעה ונראתה מבוהלת מאוד, היא רעדה. ידעתי שלא אאבד את התינוק שלי, למרות שנחבלתי באזור הבטן. כשצ'רלס חזר, הוא פשוט התעלם מכל מה שקרה".
אינגריד סיוורד, סופרת מומחית לבית המלוכה, חשפה בכתבה למגזין People כי הנסיכה דיאנה אמרה לא פעם כי הנסיך צ'רלס לא קיבל בילדותו אהבה מהוריו, מה שגרם לו לאטימות רגשית מוחלטת. "לדבריה של דיאנה, צ'רלס מעולם לא קיבל אהבה מהוריו. היחידות שהראו לו חיבה היו המטפלות שלו, מה שכמובן לא שווה ערך לנשיקה או חיבוק מהוריך. בכל פעם כשצ'רלס פגש את הוריו הם מעולם לא התחבקו או התנשקו, רק לחצו ידיים". עוד הוסיפה סיוורד כי "כתוצאה מהחינוך הקר של שקיבל הנסיך, לאחרון לא הייתה היכולת להפגין רגישות או אהבה כלפי אשתו ואילו היה גדל בצורה שונה, היה מסוגל להכיל את רגשותיה".
הנישואים של צ'ארלס ודיאנה התפרקו עוד בשנות ה-80, אך הם נפרדו רשמית רק ב-1992 והתגרשו סופית ארבע שנים לאחר מכן. לאורך כל התקופה קמילה פרקר בולס הייתה ברקע של נישואיהם ולאחר הפרידה היא הפכה לאישה הרשמית בחייו של הנסיך.
בשנת 1989 הוא אף הוקלט אומר לה: "אני רוצה להרגיש את כל גופך מלמעלה, מלמטה מבפנים ומבחוץ. אלוהים, היה קל יותר אם הייתי גר בתוך המכנסיים שלך או משהו". לאחר מכן הציע כי "הייתי יכול להיות הטמפון שלך". נזכיר כי היא הייתה המאהבת שלו באותם ימים ותגובתה הייתה: "אתה אידיוט מושלם, איזה רעיון נפלא".
16 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס קמילה
הנסיך צ'רלס קמילה
חולם להיות טמפון. צ'רלס וקמילה
(צילום: AP)
אגב, אם ההתבטאות הקודמת לא הספיקה, צ'רלס הוכיח פעם נוספת כי הוא לא יודע לשמור על הפה שלו ובשנת 2005 – רגע לפני שנישא לקמילה, יצא לטיול סקי עם הנסיכים וויליאם והארי באתר השוויצרי קלוסטרס. לצערו של צ'רלס, מיקרופונים שהוצבו במקום תיעדו אותו מטנף על אחד העיתונאיים, ניקולס וויצ'ל. "אנשים ארורים, אני לא יכול לסבול את האיש הזה. הוא כל כך נורא, הוא באמת כזה". התקרית המביכה כמובן הודלפה לכל גופי התקשורת.
העובדה שלצ'רלס הייתה מאהבת לאורך כל השנים לא גרמה לו לחוס על אשתו, להפך: הוא אילץ את דיאנה לעשות בדיקת DNA לבנו הארי כי חשב שהוא תוצר של רומן של דיאנה עם קפטן ג'יימס יואיט. בשנת 2005 דווח באתרי החדשות הבריטים כי החששות בבית מלוכה התעוררו לאחר לידתו של הארי בגלל שערו האדמוני. הדיווח נשען על ספרה השערורייתי של סימון סימונס - "דיאנה: המילה האחרונה", שעיתון ה"סאן" פירסם חלקים נבחרים מתוכו. סימונס, רופאה אלטרנטיבית שטענה כי הייתה חברתה הטובה ביותר של דיאנה, טענה בספרה כי "דיאנה ידעה על החששות האלה והם ציערו אותה מאוד". רק כדי לסבר את האוזן, נבהיר כי תוצאות הבדיקה הוכיחו מעל ומעבר לכל ספק כי הארי הוא בנו הביולוגי של הנסיך צ'רלס.
16 צפייה בגלריה
הנסיך הארי ג'יימס יואיט
הנסיך הארי ג'יימס יואיט
יש דמיון. הנסיך הארי וקפטן ג'יימס יואיט
(צילום: Gettyimages)
אותו ה"סאן" הבריטי פירסם חלק נוסף בספר, בו דובר על רומן סוער שהנסיכה ניהלה עם ג'ון קנדי ג'וניור, בנו של נשיא ארצות הברית המנוח, שנהרג בתאונת מטוס בשנת 1999. העיתון הגדיל לעשות ופירסם כי בספר נטען שקנדי הבן קיבל מדיאנה ציון "עשר מתוך עשר" על ביצועיו במיטה ואילו צ'רלס זכה לציון המביך "אחד".
ב-20 בנובמבר 1995 העניקה דיאנה ריאיון חושפני במיוחד במסגרת התוכנית "פנורמה" של ה-BBC, בו צפו כ-23 מיליון צופים והוא הוכרז כריאיון הגדול ביותר של המאה ה-20. במהלכו דיברה הנסיכה על הדיכאונות שסבלה מהם, הודתה כי נישואיה היו של שלושה אנשים - שלה, של הנסיך ושל קמילה, וחשפה כי ניהלה רומן עם קפטן ג'יימס יואיט, כל זאת בשידור חי לעיני האומה כולה וכמו כן לעיניו של בנה הבכור, הנסיך וויליאם. הריאיון החושפני גרם למלכה אליזבת להורות לבנה ולכלתה לזרז את הליך הגירושים.
כאמור, הנסיכה דיאנה ובן זוגה, דודי אל-פאייד, נקלעו לתאונת דרכים קטלנית בפריז ב-31 באוגוסט 1997. בית המלוכה הואשם שגרם למותם באופן עקיף, תאוריות קונספירציה הופצו מפה ועד להודעה חדשה ואפילו אביו של אל פאייד טען כי דיאנה הייתה בחודשי הריון ראשונים והייתה אמורה להינשא לבנו. שום דבר מעולם לא הוכח אבל דיאנה זכתה למעמד של קדושה וקמילה הייתה המאהבת שהצליחה לפלס את דרכה לארמון.
16 צפייה בגלריה
הנסיכה דיאנה
הנסיכה דיאנה
חיה חיים אומללים. הנסיכה דיאנה
(צילום: Gettyimages)

אהבה ממבט ראשון

16 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס קמילה פרקר
הנסיך צ'רלס קמילה פרקר
"הייתה זו אהבה ממבט ראשון"
(צילום: GettyImages)
הנסיך וקמילה פרקר בולס נפגשנו לראשונה בשנת 1971, הנסיך היה אז בן 22 וקמילה מבוגרת ממנו בשנתיים. קיימות שלל גרסאות שונות לגבי מקום מפגשם הראשון, חלק טוענים כי היה זה במהלך משחק פולו בווינדזור, חלק טוענים כי השניים הכירו בזכות חברה משותפת, לוסיה סנטה קרוס - בתו של מי שהיה אז שגריר צ'ילה בבריטניה, אבל זה בכלל לא משנה כי כל הגרסאות תומכות בעובדה שבין השניים הייתה כימיה שקשה להתכחש אליה - מהרגע הראשון. "היה ביניהם חיבור יוצא דופן", סיפר מקורב לנסיך בשעתו.
באותה תקופה קמילה הייתה במערכת יחסים עם אנדרו פרקר בולס, קצין בצבא הבריטי. השניים החלו לצאת כשקמילה הייתה בת 17 ועל פי השמועות, כשצ'רלס "נכנס לתמונה", קמילה ואנדרו כבר דיברו על אירוסים ומיסוד הקשר. בהערת שוליים קטנה, נציין כי באותה תקופה אנדרו בגד בקמילה עם הנסיכה אן, אחותו של הנסיך צ'רלס. ככה זה, הכל נשאר במשפחה.
מקורבים לנסיך וויילס סיפרו כי הוא "רדף" אחרי קמילה והרעיף עליה מכתבי אהבה ושלל שיחות טלפון בשעות הקטנות הלילה ואף חשב להציע לה נישואים בנובמבר 1972, אך היסס לקראת הצעד הבא של הקשר. "צ'רלס הבין שהוא לא בטוח לגמרי ברגשותיו כלפי קמילה כדי להציע לה להינשא לו", סיפר העיתונאי ג'ונתן דימבלבי, והוסיף כי את סוף השבוע האחרון שלהם יחד בילו באחוזת המפשייר בבורדרלנדס. הנסיך צ'רלס לא סיפר כמעט לאיש על הרומן עם קמילה והיחיד שידע הכול לפרטי פרטים היה דודו, לואי מאונטבאטן. "צ'רלס ידע שהוריו לא יאשרו את הקשר עם קמילה", סיפר דימבלבי, ואת הטענה הזו אישרה פטרישיה, הרוזנת השנייה מאונטבאטן - שהייתה הסנדקית של צ'רלס. "הנישואים בין צ'רלס לקמילה לא היו אפשריים, לפחות לא אז. לקמילה הייתה היסטוריה מפוקפקת ואיש לא רצה שזה ייקשר לשמו של צ'רלס", סיפרה הסנדקית לביוגרף גילס ברנדרת.
לאחר סוף השבוע האחרון שבילו יחד הנסיך וקמילה בדצמבר 1972, כתב הנסיך לדודו כי הוא "זועם וכואב על כך שזו תהיה הפעם האחרונה שהוא יזכה לראות את קמילה". זמן קצר לאחר מכן צ'רלס הצטרף ל-HMS Minerva, כחלק משירותו בחיל הים, וכשהיה בהודו במסגרת שירותו הצבאי, קיבל הנסיך את הבשורה על אירוסיה של קמילה לאנדרו פרקר בולס. השניים התארסו ב-15 במרץ וליבו של הנסיך נשבר לרסיסים. "אני מאוכזב מאוד להבין שיחסים כל כך מאושרים, שלווים ואוהבים הגיעו לסיומם", כתב צ'רלס לדודו, הלורד מאונטבאטן.
למי שטרם צפה בסדרה "הכתר" (ולמה אתם מחכים בדיוק?) אחת הסצנות הכואבות ביותר בעונה הרביעית הייתה כשהנסיכה דיאנה גילתה שהנסיך עיצב שני צמידי זהב, האחד עם חריטה של האות F (פרד) והשני עם חריטה של האות G (גלדיס). בסדרה רואים כיצד פניה של דיאנה נפלו למראה הצמידים, לאחר שנזכרה בארוחת הצהריים המפוקפקת שבילתה בחברתה של קמילה, שסיפרה לה כי לצ'רלס ולה היו כינויי חיבה אחד לשנייה - פרד וגלדיס. "הכתר" גורסת כי צ'רלס נסע לבקר את קמילה בלילה שלפני החתונה, אך לפי הביוגרפית פני ג'וניור, הענקת הצמידים התרחשה כמה ימים קודם לכן. "חילופי הצמידים התרחשו כמה ימים לפני החתונה ולא לילה לפני, כפי שמסופר ב'כתר'. כל התכשיטים הועברו למשרד שדיאנה חלקה עם מייקל קולברן, המזכיר האישי של צ'רלס, והונחו על שולחנו. ככל הנראה, קולברן - שבדיוק נקרא לפגישה - השאיר את התכשיטים על השולחן וכשחזר למשרד מצא את דיאנה, נסערת. הוא הבין מיד שהיא ראתה את הצמידים".
נריץ קדימה כמה עשרות שנים, וב-9 באפריל 2005 צ'ארלס וקמילה נישאו בטקס אזרחי בטירת ווינדזור, כיוון שעל פי חוקי הכנסייה האנגליקנית, גרושים אינם יכולים להינשא שוב בטקס דתי. המלכה אליזבת לא הגיעה לטקס אך השתתפה באירוע הברכות שהתקיים לאחר מכן.
"כאשר בני צ'רלס יהפוך למלך, ביום מן הימים, אני יודעת שתעניקו לו ולאשתו קמילה את אותה התמיכה שנתתם לי ומשאלתי היא שכאשר יגיע הזמן הזה - קמילה תהיה ידועה בתור המלכה בת הזוג", אמרה המלכה אליזבת בחודש פברואר האחרון, ובכך נתנה את החותמת הרשמית לבני הזוג.
16 צפייה בגלריה
הנסיך הארי ג'יימס יואיט
הנסיך הארי ג'יימס יואיט
קמילה והנסיך צ'רלס ביום חתונתם
(צילום: Gettyimages)

ילדי אהבה סודיים?

קמילה לא הייתה לבד: סגנית הצי הקנדי לשעבר, ג'נט ג'נקינס, פגשה את צ'רלס בשנת 1975 בקונסוליה הבריטית במונטריאול שם עבדה באותה התקופה. לטענתה, צ'רלס כל כך נפעם מיופיה עד שהחל לשלוח לה מכתבי אהבה ברגע שחזר לבריטניה. שנה לאחר מכן צ'רלס חזר למונטריאול לטובת אולימפיאדת 1976 - אז החל הרומן ביניהם. ג'נקיס טענה כי השניים קיימו יחסי מין סוערים ולא מוגנים גם בזמן שהיה נשוי לנסיכה דיאנה. "הייתי אהובתו של צ'רלס במשך 16 שנים", אמרה ל"גלוב". "הרומן שלנו היה ארוך. פעם אחת פשוט קרענו את הבדים אחד מהשנייה. אף אחד מאיתנו לא השתמש באמצעי מניעה, זה היה לפני האיידס ובכלל לא חשבנו על זה".
בשנת 1995, קמילה נעלמה למשך תשעה חודשים (ונזכיר כי באותה לתקופה הם בילו יחד למרות שטכנית הוא עוד היה נשוי לדיאנה) וכמה שנים לאחר מכן, אדם בשם סיימון דורנטה-דיי טען בפני התקשורת כי הוא בנם. "אני יודע שהסיפור שלי נשמע לא אמין, אבל כל מה שאני אומר ניתן לבדיקה. אם אתם לא מאמינים לי פשוט תבדקו, אמר דורנטה-דיי בריאיון ל-New Idea. "אני פשוט אדם שמחפש את ההורים הביולוגיים שלו וכל דרך הובילה אותי לצ'רלס וקמילה. אני לא פה בשביל הכסף או התואר אני פשוט רוצה לדעת מי ההורים שלי". צ'רלס וקמילה מעולם לא הגיבו לדבריו.

מיליון דולר ממשפחת בן לאדן

16 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס
הנסיך צ'רלס
קיבל תרומה ממשפחת בן לאדן
(צילום: GettyImages)
שערורייה נוספת של הנסיך צ'רלס נחשפה רק בחודש יולי האחרון, כשעיתון ה"סאנדיי טיימס" דיווח כי הנסיך צ'רלס הסכים לקבל תרומה של מיליון פאונד ממשפחתו האמידה של אוסמה בן לאדן – מנהיג ארגון הטרור אל-קאעידה, שעמד בראש הארגון בזמן מתקפת הטרור בארה"ב ב-11 בספטמבר 2001, וחוסל על-ידי האמריקנים עשור לאחר מכן.
הנסיך צ'רלס קיבל את התרומה מבכר בן לאדן ואחיו שפיק. השניים הם אחים למחצה של אוסמה. אביהם של השלושה הוא מוחמד בן עוואד בן לאדן, מיליארדר יליד תימן. לפי הפרסום, צ'רלס הסכים לקבל את התרומה ל"קרן הצדקה של הנסיך מוויילס" – אחד מארגוני הצדקה של יורש העצר – כשנפגש עם בכר בן לאדן בבית קלרנס – מעונו הרשמי. הפגישה הייתה ב-2013 – שנתיים בלבד אחרי חיסולו של אוסמה בן לאדן בפשיטה של הקומנדו האמריקני בפקיסטן.
אמנם אין ראייה לכך שבכר ושפיק בן לאדן היו מעורבים בטרור או במימון של פעולות טרור ולמרות שאין חשד לעבירה פלילית בקבלת התרומה, ב"סאנדיי טיימס" נכתב שכמה מיועציו של צ'רלס הפצירו בו שלא לקבל את התרומה מהמשפחה הסעודית העשירה. איאן צ'שיר, יו"ר "קרן הצדקה של הנסיך מוויילס", טען שמי שהחליטו לקבל את הכסף היו נאמני הקרן – ולא הנסיך עצמו.

יש לי תוכניות גדולות לעתיד הממלכה!

16 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס
הנסיך צ'רלס
חלם על היום בו יירש את הכתר
(צילום: GettyImages)
אחד הנושאים המדוברים ביותר בקרב הבריטים זה המימון האינסופי שאזרחים משלמי מיסים מעניקים לבני המלוכה. "משלמי המיסים הבריטים ממשיכים לממן מדי שנה את המלכה אליזבת וכל שאר בני המלוכה שנמצאים בתפקיד", אמר גרהאם סמית', מנכ"ל "רפובליקה" - קבוצה הדורשת לבטל את המלוכה הבריטית, בריאיון למגזין TIME, והוסיף: "מדובר במוסד מושחת שאינו עומד בסטנדרטים הבסיסיים של יושרה או אחריות. המימון המלכותי אפוף ערפל וקשה מאוד לקבל תשובה עבור מה באמת אנו משלמים - וכמה זה עולה לנו".
וכאן נכנס הנסיך צ'רלס לתמונה, והבהיר כי ברגע שיוכתר למלך בכוונתו לפעול למען מונרכיה מצומצמת - מה שאומר כמה שפחות בני משפחה שיזכו לתארים מלכותיים. "צ'רלס נחוש בדעתו להגביל את מספר בני המלוכה שיהיו בחזית מתוך הבנה ואמונה כי הציבור אינו מעוניין לשלם עבור מלוכה שהולכת ומתרחבת".
התוכנית המלאה של יורש העצר למונרכיה מצומצמת טרם נחשפה אך ישנן השערות הטוענות כי רק יורשי העצר ובני משפחותיהם יזכו לתארים מלכותיים מלאים, תמיכה כספית ואבטחה אישית באדיבות משלמי המיסים. יש לציין כי השמועה על תוכניתו של צ'רלס אינה חדשה ובעבר יורש העצר נקלע לוויכוח עם אחיו הצעיר, הנסיך אנדרו, לגבי התנאים והאבטחה של בנותיו, הנסיכות ביאטריס ויוג'יני. "היחסים בין צ'רלס לאנדרו ספגו מכה קשה כשיורש העצר חשף את כוונותיו לקצץ משמעותית את בני המלוכה הבכירים. המהלך יצר מתח בין האחים", אמרה המומחית לבית המלוכה קייטי ניקולס בריאיון ל"דיילי אקספרס".
"אין שום סיכוי שהנסיכות יוג'יני וביאטריס יהפכו אי פעם לבנות מלוכה שנחשבות בחזית", סיפרה סגנית העורך של "רויאל סנטרל", בריטני ברגר, בריאיון ל"דיילי סטאר". "הנסיך אנדרו תמיד קיווה וניסה לגרום לבנותיו להיות בחזית ולעסוק במלוכה במשרה מלאה - ללא הצלחה. כמו כן, כדי שתהיה מונרכיה מצומצמת, כפי שצ'רלס רוצה, גם הנסיכה אן והנסיך אדוארד יצטרכו לפרוש".
בניגוד לתחזית של ברגר, מקורבים ליורש העצר טוענים כי בכוונתו של צ'רלס להשאיר את הנסיכה אן ואת הנסיך אדוארד ואשתו סופי בתפקידם הנוכחי. "הנסיכה אן אהובה מאוד ברחבי העולם והנסיך אדוארד ואשתו תרמו רבות", אמר רוב ג'ובסון, עורך המדור המלוכתי ב"סאנרייז", והוסיף כי ברור לכל שצ'רלס בעיקר מתכוון להציב את אשתו, קמילה, בחזית.

טקס ההכתרה

16 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס
הנסיך צ'רלס
הנסיך צ'רלס
(צילום: Gettyimages)
למרות שרק אתמול הפך למלך - צ'רלס מפנטז כבר שנים רבות על טקס ההכתרה שלו, שעל פי הדיווחים יקבל את השם "מבצע הזהב". הטקס מתוכנן להיות מצומצם וצנוע משמעותית מטקסי ההכתרה הקודמים שהיו בבריטניה ומזה של המלכה אליזבת בפרט. החלטה זו ממחישה את רצונו של יורש העצר לפעול למען מונרכיה מצומצמת. "הטקס יהיה קצר יותר, מוקדם יותר, קטן יותר וזול יותר", סיפר מקור מהארמון.
עוד פורסם כי בדיוק כמו במקרה של המלכה אליזבת, גם טקס ההכתרה של הנסיך צ'רלס ואשתו יתקיים שנה לאחר קבלת הכתר. בשונה מהמלכה אליזבת - הנסיך צ'רלס וקמילה יוכתרו זה לצד זו - משהו שלא נעשה מאז 1937, כשאמה של המלכה אליזבת ישבה בטקס ההכתרה לצידו של בעלה, המלך ג'ורג' השישי. נזכיר כי בטקס ההכתרה של המלכה אליזבת לא רק שבעלה, הנסיך פיליפ, לא ישב לצידה - הוא אף נאלץ לכרוע ברך בפני המלכה. עד הרגע האחרון סירב פיליפ לעשות זאת אך מכיוון שלא הייתה לו ברירה החליט להוסיף טוויסט קטן - מיד לאחר שהשתחווה בפני המלכה הטרייה, הוא הזדקף ונשק לה על לחייה.
ומה עוד בתכנון? ובכן, למרות הרצון של צ'רלס לחסוך בעלויות, מקורות יודעי דבר מספרים כי צפויה להתקיים תהלוכה חגיגית הכוללת מצעד מלכותי של 40 אלף חיילים. כמות האורחים תוגבל ל-2,000 (לשם השוואה, אצל אליזבת היו 8,000) והטקס עצמו יהיה קצר יותר - בהתחשב בגילו המתקדם של הנסיך. נזכיר כי טקס ההכתרה של המלכה אליזבת נמשך שלוש שעות וחצי.
"צ'רלס חושב על בריטניה כעל קהילה הכוללת בתוכה קהילות שונות והציפייה היא שיהיה ייצוג עבור כולן. בנוסף, כפי שמספר המוזמנים יהיה רבע מאלה שהיו בטקס של המלכה אליזבת, כך משפחת המלוכה תכלול פחות אנשים. זו תהיה מונרכיה מצומצמת שתוצג לאורך כל הדרך", אמר מקור מהארמון, והוסיף: "לא אתפלא אם בהמשך נראה על המרפסת המלכותית רק את צ'רלס, קמילה, הנסיך וויליאם, קייט מידלטון ושלושת ילדיהם".
16 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס הנסיך וויליאם קייט מידלטון
הנסיך צ'רלס הנסיך וויליאם קייט מידלטון
סוף עידן
(צילום: Gettyimages)