6 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
חזרו לבריטניה. הנסיך הארי ומייגן מרקל
(צילום: Gettyimages)
"אני, אני ואני": מייגן מרקל והנסיך הארי נחתו בסוף השבוע האחרון בבריטניה ואמש (ב') ערכו את הופעתם הציבורית הרשמית הראשונה כשהגיעו יחד לאירוע One Young World במנצ'סטר. עם הגעתם למקום נאלצו הדוכסים מסאסקס להתמודד עם קריאות "בוז" שנשלחו לעברם אך השניים שמרו על פנים מחוייכות - עד כמה שאפשר. "קריאות הבוז היו כל כך חזקות שאין ספק שהם שמעו אותן", אמר אחד האזרחים שהגיע לאירוע, ואחת אחרת האשימה את מרקל בצביעות: "היא הומניטרית מזויפת ופמניסטית מזויפת", אמרה אזרחית בשם ג'נט. "היא חשבה שהיא תצליח להיות סלבריטאית במשפחת המלוכה - היא האישה הכי רעילה ומפלגת ששמעתי עליה בחיי".
אם לא היינו מכירים את מרקל קצת יותר טוב היינו נוטים להאמין כי אחרי הביקורות הקשות שספגה עם פרסומה של כתבת השער שלה למגזין The Cut בשבוע שעבר, היא תנסה להוריד פרופיל עד כמה שאפשר כדי לא להמשיך ללבות האש, אך מאחר ומדובר במייגן, זה יהיה שקר לומר שלא ציפינו לסערה הוליוודית-מלכותית חדשה.
הדוכסית מסאסקס עלתה לבמה כדי לנאום על שיוויון בין המינים. במהלך נאומה, שנמשך שבע דקות בדיוק, התייחסה הדוכסית לעצמה 54 פעמים. בניסיון נואש ליצור איזשהו קשר רגשי עם בני הנוער שהשתתפו באירוע סיפרה להם הדוכסית על הרגע שהפכה לאמא - ושינה את חייה, ההרגשה הנעימה שלה לחזור לבריטניה ועל נישואיה לנסיך הארי. "במובנים רבים כנראה הייתי כמוכם, הייתי צעירה ושאפתנית", אמרה הדוכסית והפצירה באורחים לחיות ולנצל את הרגע.
6 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
אני, אני ועוד קצת אני. מרקל
(צילום: Gettyimages)
מרקל הדביקה לעצמה את הכינוי "הילדה מ'חליפות'", סדרה הדרמה בה השתתפה, וסיפרה איך פילסה את דרכה למעלה עד שהוזמנה לתפוס מקום בשולחן עם מנהיגים בכירים בעולם, ראשי ממשלה ופעילים חברתיים. עוד נזכרה בפעם הראשונה שהתבקשה לייעץ ולתמוך באישה צעירה בשנת 2014 ובכמה מרגש זה היה. "הייתי כל כך המומה מהחוויה הזו, אני חושבת שאפילו שמרתי את הפתק עם השם שלי עליו. זו הוכחה לכך שהייתי שם, הוכחה שאני שייכת - כי האמת היא שלא הייתי בטוחה שאני שייכת".
"הנאום של מייגן היה רק 'אני, אני ואני'. היא לא הפסיקה להלל את עצמה", אמרה אינגריד סוורד, העורכת הראשית של מגזין Majesty, והיא לא הייתה היחידה ששמה לב לכך. "מייגן התייחסה לעצמה 54 פעמים במהלך נאום של שבע דקות", ציין חסוס אנריקה רוסאס - מנתח שפת גוף. "למרות שנבחרה לדון בשיוויון מגדרי היא עשתה רק אנקדוטה אחת קצרה והתייחסה לאישה שאינה היא עצמה".
אגב, גם לאותה אנקדוטה היא הצליחה להכניס את עצמה: "ליוויתי בחורה צעירה מאריתריאה. היא ברחה מארץ הולדתה ונמלטה כשיורים כדורים מעל ראשה. אני עדיין זוכרת את זה. אני זוכרת את ההלם שלי ואני זוכרת גם את האומץ שלה. אני זוכרת את ההבנה שלי לכך שזה עדיין ממשיך להתרחש מדי יום וכל כך הרבה אנשים מעלימים עין. למרות כל הסיכויים היא הצליחה להחזיק מעמד".
6 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
לא נמאס לה לדבר על עצמה
(צילום: Gettyimages)
מומחים מלכותיים רבים מתחו ביקורת קשה על נאומה של מרקל, שהוגדר כ"חסר תוכן". "אני לא יכול לדמיין או לנסות להבין איך 2,000 הצעירים שהיו בקהל הבינו מילה ממה שהיא אמרה", אמרה סווארד ל"סאן". "שום דבר שם לא היה הגיוני, זה הכל היה עליה וקשור אליה. אני לא חושבת שהיא בעצמה ידעה על מה היא מדברת".
פיל דמפייר, סופר מלכותי מוערך, טען כי הדוכסית מרקל "רצתה להישמע כנה". היא עלתה לבמה מחייכת, התנהגה בנימוס והרעיפה חום על מנחי האירוע, אבל למרות המאמצים הרבים - זה לא הצליח לה. "היה חוסר תוכן חמור במה שאמרה. היא השתמשה בכישורי המשחק שלה - בעיקר כשאמרה שהיא שמחה לחזור לבריטניה. זה היה ברור לכל שהיא פתחה במסע יחסי ציבור לאחר העוינות שחוותה מהעיתונות הבריטית". דמפייר הוסיף: "אם היא הייתה פוגשת את רוב חברי הציבור בבריטניה היא לא הייתה זוכה לקבלת פנים נעימה, אבל על הבמה, עם קהל הנוטה להיות לצידה או לתמוך בה, היא יכולה לברוח - לומר מעט מאוד ולקבל על כך מחיאות כפיים סוערות".
"אין ספק שמייגן היא נואמת מהשורה הראשונה", אמר רוברט ג'ובסון, מחבר הספר "וויליאם בגיל 40: יצירתו של מונרך מודרני". "היא מדברת בתשוקה ומשתפת את הקהל שלה. אני בטוח שהיא נרגשת לקבל את הקול שלה בחזרה". ג'ובסון הוסיף כי לדעתו לדוכסית יש אג'נדה פוליטית והיא מנסה להתכונן לתפקיד פוליטי בהמשך. "אולי בקונגרס או בסנאט. אבל כדי לעשות את זה היא תהיה חייבת לוותר על התואר 'דוכסית' שגם ככה מקשר אותה למשפחה שנראה שהיא מתעבת. אם היא תעשה זאת זה עשוי להרגיע את חלק מהאזרחים בבריטניה שמרגישים שיש לשלול מהארי ומייגן את התואר המלכותי שלהם. אבל מכיוון שהם כל הזמן משתמשים ביחסים שלהם עם בני המלוכה על מנת לקדם את עצמם - אני בספק אם הם יוותרו על התואר אי פעם".
דמפייר הוסיף כי הנסיך הארי נראה מאוד נבוך ולא נינוח בכל פעם שמרקל התייחסה אליו בנאומה ואף ציין כי הקהל מחא כפיים לאמירות "די משמימות" של הדוכסית - שדיברה על עצמה כאם ורעיה, נושאים שממש לא קשורים לקהל הצעיר שנכח. "זה היה ברור לחלוטין שחבריה של הדוכסית, ואזרחים התומכים בה היו בקהל. הם מחאו כפיים בקטעים משעממים למדי בהם דיברה על עצמה כאמא ואישה. אבל מבחינת מה היא באמת אמרה? אין לי מושג. הנאום עסק רק בה. היא השתמשה במעמד הזה כדי לדבר על עצמה וזה לא נתן לקהל שום דבר, שום טיפ מעשי שיעזור להם לממש את הפוטנציאל שלהם".
6 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
"אל תדטג מאמי, זה תיכף ייגמר"
(צילום: Gettyimages)
כאמור, למרות התמיכה בתוך האולם - בחוץ היו לא מעט אנשים שהפגינו נגד הדוכסים, ונגד מייגן בעיקר. "המלכה יושבת על כס המלוכה כבר 70 שנה והיא נאלצה להשלים עם כל הצרות האלה", אמרה אזרחית זועמת שעמדה מחוץ לאולם עם שלט. "מייגן השתמשה בכל קלף שהיא יכולה - גזענות, בריאות הנפש, פמיניזם. היא לא פמיניסטית, היא רק צבועה". מפגינה נוספת בשם אנה התראיינה ואמרה: "הגעתי לכאן היום בעיקר כדי להבהיר נקודה. מייגן צריכה לחיות בצורה כנה יותר והיא צריכה לגלות הרבה יותר כבוד בתור חברה במשפחת המלוכה".
מבין כל האזרחים הזועמים שהגיעו להפגין נגד הדוכסית, הייתה גם אלמונית אחת הרגישה צורך להגן על מרקל. "היא לא עשתה שום דבר רע. הדבר היחיד שהיא עשתה לא בסדר, כאישה 'דו-גזעית', זה להתחתן עם בן מלוכה. לתקשורת ולמשפחת המלוכה יש אג'נדה שלמה נגדה".
6 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
מרוצים - מדי
(צילום: Gettyimages)
לטובת מי שפספס נזכיר כי לפני שבוע פורסם ריאיון חדש וסנסציוני עם מרקל, שפתחה חזית נוספת מול בני המלוכה ולא רק מולם - הפעם גם הצליחה להרגיז את הדרום אפריקאים, לאחר שהשוותה את חתונה ליום שחרור של נלסון מנדלה. מרקל סיפרה כי במהלך הפרמיירה של "מלך האריות" בשנת 2019 ניגש אליה חבר צוות דרום אפריקאי, ואמר: "אני רק צריך שתדעי, כשהתחתנת עם המשפחה הזו שמחנו ברחובות כמו שעשינו כשמנדלה שוחרר מהכלא".
נכדו של נלסון מנדלה התקשה לעבור על כך בשתיקה: "החגיגה של מייגן מרקל והנסיך הארי גברה על 350 שנות קולוניאליזם עם 60 שנה של משטר אפרטהייד אכזרי בדרום אפריקה?", אמר בריאיון ל"דיילי מייל". "אי אפשר להשוות בין המקרים בכלל".
מנדלה הזועם הבהיר כי חגיגות הדרום אפריקאים בשנת 1990 בעקבות שחרור סבו לאחר 27 שנות מאסר, היו רגע חשוב בהרבה מנישואיה של הדוכסית ל"נסיך לבן". "אנחנו עדיין נושאים צלקות מהעבר, אבל החגיגות של נלסון מנדלה היו תוצר של הוצאת רוב האנשים שלנו לרחובות כדי לממש את זכות ההצבעה שלהם בפעם הראשונה".
וזה לא נגמר בזה. ימים ספורים לאחר פרסום הכתבה אותו איש צוות דרום אפריקאי, ד"ר קאני, התראיין ל"מייל אונליין" וסיפר כי הוא היה הדרום אפריקאי היחיד בסרט של דיסני והוסיף כי "מעולם לא פגש את מייגן", גם לא בהקרנת הבכורה בבריטניה. "מעולם לא נפגשנו, זה מרגיש כמו משהו מזויף מאוד", אמר קאני. "אני הדרום אפריקאי היחיד בצוות השחקנים ולא השתתפתי בבכורה בלונדון. נסעתי להוליווד להקרנה החגיגית ומשם המשכתי לפריז כדי לצלם את סרט ההמשך".
ד"ר קאני הוסיף: "זה ממש הביך אותי. הנישואים של הארי ומייגן לא היו עניין גדול בארצי, אני אפילו לא יודע להגיד לך באיזה חודש היא התחתנה או באיזו שנה. לא היה לנו שום קשר לחתונה שלה. אני באמת מופתע ממה שהיא אמרה". ובכן אדוני, אתה לא היחיד שהובכת.
6 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
"לא עשתה שום דבר רע"
(צילום: Gettyimages)