פחות מיממה חלפה מאז שמרגרט מלכת דנמרק הודיעה על כוונתה לפרוש מכס המלוכה ב-14 בינואר ולהעביר את הכתר לבנה הבכור, הנסיך פרדריק. בנאום שנשאה לקראת השנה החדשה, הזכירה המלכה בת ה-83 את ניתוח הגב שעברה לפני שנה וציינה כי הגיע הזמן להעביר את האחריות לדור הבא - אחרי 52 שנה בהן כיהנה כמלכה.
כעת, שעות ספורות לאחר הבשורה, מקורות יודעי דבר מהארמון הדני מספרים כי הסיבה לפרישתה של מרגרט היא לא רק מצבה הבריאותי אלא הרצון להבטיח כי כלתה האהובה, הנסיכה מארי, תישאר בחיק המשפחה.
6 צפייה בגלריה
המלכה מרגרט הנסיכה מארי
המלכה מרגרט הנסיכה מארי
"עשיתי את זה בשבילך". המלכה מרגרט והנסיכה מארי
(צילום: Ole Jensen/Getty Images)
הודעת הפרישה של המלכה מרגרט הגיעה שבועות ספורים לאחר שבנה הבכור ויורש העצר, הנסיך פרדריק, נתפס בעדשת הפפראצי בעיצומו של בילוי לילי במדריד יחד עם אשת החברה המקסיקנית וכוכבת הריאליטי ג'נובה קזנובה. השניים ביקרו יחד בתערוכה של פבלו פיקאסו, טיילו בפארק וחתמו את הערב בארוחת ערב אינטימית במסעדה היוקרתית El Corral de la Moreria - כשתמונות מהבילוי הלילי פורסמו במגזין הספרדי Lecturas בחודש אוקטובר האחרון.
הנסיך פרדריק ואשתו, הנסיכה מארי, סירבו להתייחס לשמועות על הרומן הטרי של יורש העצר ובהצהרה מטעמם נמסר כי "אין בכוונתם להגיב על שמועות או רמיזות". ימים ספורים לאחר מכן צולמו השניים כשהם אוחזים ידיים ומציגים חזית מאוחדת כשאירחו את מלך ומלכת ספרד. נציין כי את ג'ודי ג'יימס, מומחית לשפת גוף, התמונות של השניים אוחזים ידיים לא הצליחו לשכנע, ובריאיון ל-FEMAIL סיפרה כי הנסיכה מארי "נראתה מנותקת ומהוססת".
6 צפייה בגלריה
הנסיך פרדריק הנסיכה מארי
הנסיך פרדריק הנסיכה מארי
מצידים חזית מאוחדת. הנסיך פרדריק ומארי יחד עם מלך ומלכת ספרד
(צילום: Carlos Alvarez/2023 Getty Images)
ולבסוף הגיעה גם ההתייחסות מצידה של קזנובה: "אני מכחישה בתוקף את כל הטענות המצביעות על מערכת יחסים רומנטית בין הנסיך פרדריק לביני", מסרה כוכבת הריאליטי למגזין Hola. "כל אמירה מסוג זה אינה נכונה ובנוסף מעוותת את העובדות בצורה זדונית. הנושא עבר לטיפול עורכי הדין שלי, שידאגו לצעדים הרלוונטיים".
למרות הצהרתה החד-משמעית של קזנובה, עורך ה-Lecturas, לואיס פליגו, טען בריאיון לתחנת הטלוויזיה הספרדית Telecinco, שביקורו של פרדריק במדריד היה סודי.
6 צפייה בגלריה
ג'נובה קזנובה
ג'נובה קזנובה
מכחישה את השמועות על רומן. ג'נובה קזנובה
(צילום: אינסטגרם)
כאמור, הזוג המלכותי מסרב להתייחס לשמועות המטרידות, אך מקרובים לנסיך מיהרו להסביר כי "הנסיך פרדריק והגברת קזונובה הם מכרים בעלי חברים משותפים", ותו לא. "מדובר בפגישות אינטימיות שצריך לשלם הרבה מאוד כסף כדי לקחת בהן חלק", הסבירה מגישת הטלוויזיה הספרדית סוזנה גריסו. "כל בני המלוכה והילדים של המשפחות הגדולות ביותר בעולם נמצאים שם".
על אף ההכחשות הגורפות, נראה שאת אימו של פרדריק, המלכה מרגרט, זה לא שכנע - מה שהעצים את הספקולציות כי החלטתה לפרוש מהמלוכה התקבלה כדי להשאיר את כלתה, הנסיכה מארי, שהיא דמות פופולרית ואהובה ביותר בקרב אזרחי דנמרק, בתמונה.
סקר שנערך לאחרונה מצא כי 85 אחוז מהדנים מחזיקים בדעה חיובית על הנסיכה מארי בת ה-51, שלטענתם הצליחה לשנות את תדמיתו הציבורית של פרדריק, שהיה נער מורד שנהנה ממסיבות ובילויים - והפך לאיש משפחה מסור ואב לארבעה נסיכים, בהם הנסיך כריסטיאן, שעם הכתרתו של אביו יקבל את הטייטל נסיך הכתר ויהפוך ליורש העצר הבא של המלוכה.
6 צפייה בגלריה
הנסיך פרדריק הנסיכה מארי
הנסיך פרדריק הנסיכה מארי
משפחה שכזו. מארי, כריסטיאן ופרדריק
(צילום: Patrick van Katwijk/Getty Images)
הנסיך פרדריק ואשתו מארי, שהייתה מנהלת פרסום בשעתו, הכירו בשנת 2000. הם נפגשו בבר שכונתי בסידני, פרדריק הציג את עצמו כ"פרד" והשניים ניהלו שיחת חולין מוצלחת. "לא היו זיקוקים באוויר או משהו כזה", סיפרה מארי בריאיון עבר על המפגש הראשון עם הנסיך, והוסיפה: "אבל הייתה תחושה של התרגשות".
זה לקח לה כמה רגעים אך לבסוף הבינה כי היא משוחחת עם נסיך, או יותר נכון - יורש העצר של המלוכה הדנית. "בפעם הראשונה שנפגשנו לחצנו ידיים. לא ידעתי שהוא הנסיך של דנמרק. אחרי חצי שעה אחד המבלים בבר ניגש אליי ושאל האם אני יודעת מי האנשים האלו". למרות ש"לא היו זיקוקים" הקליק בין השניים היה מידי ובמשך שנה ניהלו מערכת יחסים בשלט רחוק - מה שעזר להם להסתיר את היחסים מהתקשורת. "מארי למדה להכיר ולאהוב את פרדריק בזכות האדם שהוא ולא כיורש העצר", סיפרה כריס מיהן, חברה טובה שלה.
שנתיים לאחר המפגש הראשון עברה מארי להתגורר בקופנהגן, המירה את דתה לכנסייה הלותרנית ולמדה את השפה הדנית. בשנת 2003 הודיעו השניים על אירוסיהם ונישאו שנה לאחר מכן בקתדרלת קופנהגן. "אני לא זוכרת שחלמתי שיום אחד אהיה נסיכה. רציתי להיות וטרינרית", אמרה מארי לאחר החתונה. לפרדריק ומארי ארבעה ילדים - הנסיכים כריסטיאן (18), איזבלה (16) והתאומים וינסנט וג'וספין (12).
במשך השנים ובין גידול הילדים לנוכחות באירועים פומביים, הנסיכה מארי עבדה קשה מאוד כדי להוכיח את מחויבותה והפכה לפטרונית של למעלה מ-25 ארגונים בינלאומיים, בהם המשרד האזורי האירופאי של ארגון הבריאות העולמי וקרן האוכלוסין של האו"ם. בשנת 2007 הקימה הנסיכה את קרן מרי, ארגון צדקה המתמקד במניעת אלימות במשפחה, בריונות ובדידות.
6 צפייה בגלריה
הנסיך פרדריק הנסיכה מארי
הנסיך פרדריק הנסיכה מארי
המלכה מרגרט לצידם של מארי, פרדריק וארבעת ילדיהם
(צילום: Ole Jensen/Getty Image)
כעת, אחרי שגילינו מה לכאורה מסתתר מאחורי החלטתה הדרמטית של המלכה מרגרט לפרוש מהמלוכה, נציין כי המלכה היוצאת נחשבה לאחת החברות הקרובות ביותר של המלכה אליזבת המנוחה ובת דודתה מדרגה שלישית, שכאמור לא ויתרה על הכתר עד יומה האחרון ויש הטוענים כי אליזבת קיוותה כי מי שיירש את מקומה יהיה דווקא נכדה הבכור הנסיך וויליאם, ולא בנה צ'רלס.
וזה לא ההבדל היחיד בין שתי המלכות של שתי הממלכות.
מיד לאחר הודעת הפרישה דווח באתרים מעבר לים כי לנסיך פרדריק לא יהיה טקס הכתרה כמו זה של המלך צ'רלס, שכזכור עלה לאזרחי בריטניה כ-100 מיליון ליש"ט, מהסיבה הפשוטה שבדנמרק דברים נערכים אחרת. בשנת 1800 ביטלה משפחת המלוכה הדנית את ההכתרות המפוארות לטובת הכרזה פשוטה. כך היה גם במקרה של המלכה מרגרט, שב-15 בינואר 1972 יצאה למרפסת המלכותית של ארמון כריסטיאנסבורג בקופנהגן, ולעיני כל האזרחים הנרגשים שחיכו מחוץ לארמון הכריז ראש הממשלה דאז ינס אוטו קראג במשך שלוש פעמים: "המלך פרדריק התשיעי מת. תחי הוד מלכותה המלכה מרגרט השנייה".
6 צפייה בגלריה
המלכה מרגרט דנמרק
המלכה מרגרט דנמרק
היו החברות הכי טובות. המלכה אליזבת והמלכה מרגרט
(צילום: Anwar Hussein/Getty Images)