בזמן שחמה וגיסתה נאבקים במחלת הסרטן, מייגן מרקל עושה שרירים ומעבירה היטב את המסר שעד שלא תקבל התנצלות מבני המלוכה היא לא תגיע לבקר - בטח לא עם הילדים, כך טוען מומחה מלכותי.
בחודש מאי הקרוב צפוי הנסיך הארי לחזור לבריטניה כדי להשתתף באירוע מלכותי - אך בעיקר כדי לבקר את אביו, המלך צ'רלס השלישי, חולה הסרטן ובתקווה שגם את גיסתו קייט מידלטון הנאבקת גם כן במחלה.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
"קודם שיתנצלו - אחר כך נדבר". הארי ומייגן
(צילום: רויטרס)
הרעיון המקורי היה לחזור לבריטניה ביחד עם אשתו הדוכסית מסאסקס ושני ילדיהם, הנסיכים ארצ'י וליליבת, אך בפועל נראה שהרצון של הארי לא זהה לזה של מרקל, שגם הפעם מערימה קשיים. "כנראה שמייגן לא תגיע לבריטניה עד שתקבל התנצלות מהצוות המלכותי", הבהירה המומחית שרלוט גריפית'ס, וציינה כי בני המלוכה התייאשו לחלוטין מהדוכסית. "היא מתעקשת לקבל התנצלות, ועושה זאת כבר זמן רב". עם זאת אמרה גריפית'ס כי למרות דרישתה של מרקל לקבל התנצלות, היא אינה סבורה שהדוכסית מסאסקס מונעת מהארי לפגוש את משפחתו.
"הארי היה רוצה להתפייס עם בני משפחתו אבל תומך באשתו לחלוטין", הסביר המומחה המלכותי טום קווין ל"מירור". "עד שמייגן לא תרגיש שמשפחת המלוכה מספיק נחמדה אליה וכמו כן תתנצל על העבר - זה לא יקרה".
5 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
הדוכסית אמרה את שלה
(mhkuo: Astrida Valigorsky/Getty Images)
עם זאת מומחים טוענים כי לאחר שמידלטון חשפה כי גם היא נאבקת במחלת הסרטן, הארי ומייגן אמנם הרגישו צורך לנופף עם ענף של זית - אך בפועל זה לא קורה. "מחלות בדרך כלל מקרבות בין בני משפחה מסוכסכים ובארמון קנזינגטון הייתה תקווה שהסרטן של קייט יצליח לאחד - אבל זה לא קרה ומייגן עדיין מונעת מזה לקרות".
ובכל זאת, למרות עקשנותה של הדוכסית, קווין מספר כי יש לה פחד אחד גדול וממשי והוא מגיע דווקא מהכיוון של ילדיה. "היא חוששת שארצ'י וליליבת יאשימו אותה על כך שהיא מנעה מהם להיות בני מלוכה פעילים ועל כך שהעבירה אותם לארצות הברית - הרחק ממשפחתו של אביהם".
קווין הוסיף: "יש בה פחד אמיתי ששני ילדיהם עלולים להתרעם עליה אם יימנע מהם להיות בקשר עם סבא וסבתא שלהם וכמובן עם הדודים וויליאם וקייט ובני הדודים, הנסיכים ג'ורג', שרלוט ולואי".
כאמור, הארי צפוי לחזור ללונדון בשבועות הקרובים לאחר שעל פי הדיווחים הוא לא שוחח עם אחיו הגדול, הנסיך וויליאם, למעלה משנה. ישנן ספקולציות הטוענות שהארי צפוי לפגוש את גיסתו חולת הסרטן וכמו כן את שלושת אחייניו.
5 צפייה בגלריה
הנסיך ג'ורג' הנסיכה שרלוט הנסיך לואי
הנסיך ג'ורג' הנסיכה שרלוט הנסיך לואי
מחכים לפגוש את דוד הארי? הנסיכים לואי, שרלוט וג'ורג'
(צילום: Gettyimages)
עד שנגלה אם הארי יפגוש את אחיו הגדול ואת גיסתו, מקורבים למלכה-רעיה קמילה מבהירים כי אין בכוונתה לנסות ולהתפייס עם הארי. "זה לא בגלל שהיא מרירה, קמילה באמת פועלת תמיד כדי לעשות ולראות את הטוב - אבל לא במקרה הזה. להארי אולי תהיה הזדמנות להתפייס עם המשפחה - אבל מצידה של קמילה היא סגרה את הדלת לשיחות פיוס ושלום".
לטובת מי שלא עקב ותוהה מדוע קמילה כה כועסת - נזכיר כי הנסיך הארי לא חסך בהעלבות כלפי אימו החורגת בספר האוטוביוגרפי שכתב - SPARE. בספר פורסם שהאחים כינו את קמילה "האישה האחרת". הארי סיפר כי הוא ואחיו התחננו לאביהם שלא יתחתן איתה והוסיף כי הם חששו שהיא תהיה אם חורגת מרושעת כמו בסיפורים.
"אני זוכר שתהיתי אם היא תתאכזר אליי", נזכר הנסיך, והוסיף: "וויליאם חשד ב'אישה האחרת' במשך זמן רב, מה שבלבל וייסר אותו. כאשר החשדות הללו התבררו כנכונות, הוא חש חרטה והתייסר על כך שלא עשה או אמר דבר לפני כן".
5 צפייה בגלריה
קמילה חג הפסחא
קמילה חג הפסחא
חפש אותי בראשון. המלכה רעיה קמילה
(צילום: Chris Jackson/Getty Images)
לסיכום, ב-8 במאי צפוי הנסיך לשאת נאום לחגיגות העשור של משחקי ה-Invictus בכנסיית סנט פול. הביקור של הארי מגיע לאחר שהפסיד במשפט נגד משרד הפנים הבריטי לאחר שדרש אבטחה במימון משלמי המיסים בעת ביקוריו בבריטניה.
בדיון שנערך בחודש דצמבר האחרון, ממשלת בריטניה הסבירה את ההחלטה בכך שההגנה של הדוכס צריכה להיות "מותאמת אישית" ויש להחליט עליה בכל ביקור לגופו. לאחר דיונים ארוכים שופט בית המשפט העליון סר פיטר ליין, פרסם את פסיקתו בתיק: "הבקשה לביקורת שיפוטית נדחית", קבע. "התהליך המותאם אישית שהוקם עבור התובע, בהחלטה שהתקבלה בפברואר 2020, הייתה והינה תקינה מבחינה משפטית". הארי מצידו סירב לקבל את החלטת בית המשפט - ערער ומוקדם יותר השבוע נודע כי ערעורו נדחה.
5 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
ליבנו איתך, באמת. הנסיך הארי
(צילום: רויטרס)