5 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
"הדובי שלי יותר חמוד". המלך צ'רלס
(צילום: Gettyimages)
כמעט חודשיים עברו מאז שהמלכה אליזבת הלכה לעולמה ובנה הבכור צ'רלס ירש את כס המלכות ואת הכתר לו חיכה כל כך הרבה שנים. למרות שניתן להאמין כי הוא התכונן כל חייו לרגע בו הוא יהפוך, סוף-סוף, למלך - נראה כי הוא נאלץ להתמודד עם לא מעט קשיי הסתגלות - אחרת איך תסבירו את זה שהוא לא מוכן להיפרד מהדובי האהוב שלו?
"המלך צ'רלס הוא אחד הריבוניים האקסצנטריים ביותר שהיו לבריטניה אי פעם", טען הסופר המלכותי כריסטופר אנדרסן, מחבר הספר "המלך", ל-ETOnline. "הוא עדיין נוסע עם דובון הילדות שלו שקיים אצלו מגיל קטן. האדם היחיד שהורשה לתקן את הדובון של המלך צ'רלס היא מייבל אנדרסון, המטפלת שטיפלה בו בילדותו והוא עדיין מאוד קרוב אליה".
5 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
רצנו להזמין!
(צילום מסך)
לפני שתחשבו שדובי זה הדבר הכי מוזר שצ'רלס לוקח איתו לנסיעות מלכותיות, אנדרסן שמח לספר כי רשימת הציוד שהמלך מקפיד לקחת איתו בכל פעם רחוקה מלהסתכם בבובה האהובה: "צ'רלס נוסע באופן קבוע עם מושב אסלה בהתאמה אישית", הוסיף הסופר ואילו מקורות אחרים מהארמון ניצלו את ההזדמנות כדי לחשוף שלעיתים קרובות כשהמלך מוזמן לארוחות ערב בבתים אחרים, הוא לוקח איתו את השף האישי שלו כדי שיוכל להכין לו את האוכל האהוב עליו בנפרד.
וזה הזמן לעצור ולציין כי צ'רלס לא היחיד בעל הדרישות המוזרות, מסתבר שזה קטע משפחתי-מלכותי. "לבני המלוכה יש לא מעט בקשות מוזרות, גם למלכה היו", סיפר אנדרסן. "למשל, הם לא אוהבים קוביות קרח מרובעות ולכן הם סוחבים איתם מגשי קרח לכל מקום שהם הולכים אליו". הסיבה לכך שבני המלוכה לא אוהבים קרח בצורת קוביות היא הצליל שהן משמיעות, כך חושף הסופר.
5 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס
הנסיך צ'רלס
רק לא קוביות קרח
(צילום: Gettyimages)
ומה קורה במידה ועוזרי הארמון לא נענים לדרישותיו המוזרות של המלך? "הם מסתכנים בהתמודדות עם מזג הרוח הסוער שלו. הוא מאוד מצוברח, מאוד טמפרמנטי. הוא מתעצבן ברגע".
לאחר מותה של אימו האהובה (במיוחד על העם הבריטי) עומד המלך צ'רלס בפני האתגר הגדול ביותר - לשמר את המלוכה הבריטית שהיא טיפחה במשך שבעה עשורים. נזכיר כי צ'רלס הוא לא בן המלוכה החביב ביותר על אזרחי בריטניה (בלשון המעטה), שעדיין זוכרים לו את הסבל, הייאוש והתסכול הרב שהוא גרם לאשתו הראשונה, הנסיכה דיאנה. כעת, כשכל העיניים נשואות אליו, זו ההזדמנות שלו לתקן. "אחד המהלכים המעניינים ביותר שצ'רלס הציע, כבר לפני כמה שנים, זו מונרכיה מצומצמת", אמר אנדרסן, וסיכם: "אם המלוכה תשרוד ותפרח זה יהיה בזכות צ'רלס, אם זה לא יקרה - זה יהיה בגללו. הכל תלוי במלך צ'רלס השלישי".
5 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
סליחה, היינו חייבים להוסיף עוד תמונה
(צילום: Gettyimages)
ואם כבר הסופר אנדרסן החליט להעלות על הפרק את הדרישות המוזרות של צ'רלס, אנחנו בהחלט ננצל את ההזדמנות כדי לחפור קצת יותר לעומק. בכל זאת, מההיכרות שלנו עם המלך החדש - זה היה ברור שדובי, שף ומושב אסלה בהתאמה אישית זה רק חלק מהדרישות של צ'רלס המפונק.
"צ'רלס דורש מהצוות שלו שמשחת השיניים תהיה מוכנה על המברשת בכל בוקר", סיפר פול בורל, מי שהיה המשרת האישי של המלכה אליזבת והנסיכה דיאנה, לסרט התיעודי Serving the Royals: Inside the Firm. "הפיג'מה שלו תמיד צריכה להיות מגוהצת וכך גם שרוכי הנעליים. פקק האמבטיה צריך להיות במצב מסוים וטמפרטורת המים צריכה להיות פושרת. האמבטיה צריכה להיות רק חצי מלאה".
גם לשף הקודם של צ'רלס, גרהם ניובולד, היה מה להוסיף על הרגליו המפונקים של המלך, ואמר: "בארוחת הבוקר שלו תמיד יהיו לחם תוצרת הבית, קערת פירות ומיצים. לאן שצ'רלס הולך - קופסת ארוחת הבוקר שלו הולכת איתו. יש לו שישה סוגים שונים של דבש, כמה מוזלים מיוחדים ופירות יבשים". אם זה לא מספיק, מסתבר שהמלך דורש מהצוות לשמור על מגש האוכל שלו בטמפרטורה חמימה כדי שהגבינות והביסקוויטים שלו יהיו תמיד בטמפרטורה האהובה עליו".
5 צפייה בגלריה
סודות בית המלוכה
סודות בית המלוכה
"תבטיח לי שלא תהיה מוזר". אליזבת וצ'רלס
(צילום: Gettyimage)
לטובת אלה שטרם השתכנעו כי צ'רלס מפונק, נסיים עם סרטון נהדר של המלך החדש, מסמן לעוזרים שלו להזיז חפץ שמפריע לו על השולחן - במקום להזיז בעצמו. תגידו שאנחנו מגזימים, אבל יש לנו תחושה שהמלכה אליזבת מתהפכת בקברה - ובצדק.