4 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
"מסריח מחולשה". המלך צ'רלס
(צילום: Gettyimages)
שבוע עבר מאז צאתו לאור של ספרו האוטוביוגרפי של הנסיך הארי, ובזמן שמשפחת המלוכה שומרת על שתיקה ומנסה לשדר עסקים כרגיל, מקורות מהארמון מספרים כי המלך צ'רלס עושה כל שביכולתו על מנת להימנע מ"להיכנס לפינות" עם הארי, היות שהוא מודע היטב לכך שהספר חשף רק טיפה בים מכל הטינופת בנישואיו לנסיכה דיאנה המנוחה.
"לצ'רלס יש סיבה ברורה לפחד", מסביר טום באוור - סופר מלכותי ומחר הספר REVENGE, לאתר ה"דיילי מייל". ימים ספורים לאחר פרסומו של הספר אירחו צ'רלס וקמילה את כמה מחבריהם הטובים לארוחת ערב, ואלו נדהמו מחוסר הרצון הברור של המלך להתעמת עם בנו ואף הוסיף כי הוא "נרתע מקרב מר". לדבריו של באוור, חוסר הרצון של צ'רלס להיקלע לעימות מול בנו מסביר את הנכונות של המלך להגיש עלה של זית ולנסות להוביל לפיוס, כפי שפורסם בסוף השבוע האחרון, כשמקורות יודעי דבר סיפרו כי "המלך צפוי להתעלם מהבגידה של הארי ולפייס את בנו על ידי הודאה בטעויותיו".
לדבריו של הסופר המלכותי, הרעיון כי צ'רלס ייכנע ללחץ של בנו תעיד על איבוד שליטה ומה שככל הנראה הוביל להחלטתו היא הרמיזה של הארי לכך שהוא "גרע חצי מכתב היד הסופי", כשהמשמעות הברורה היא שעוד 400 עמודים של גילויים מביכים והאשמות עלולים להתפרסם בעתיד הקרוב מאוד. "צ'רלס יודע טוב מאוד שהארי בקושי גירד את פני השטח בכל הנוגע לנישואיו הסוערים לדיאנה, מערכת היחסים הקשה שלו עם הוריו, המלכה אליזבת והנסיך פיליפ, והבגידה בדיאנה עם קמילה", הסביר הסופר, והוסיף כי "למלך יש סיבה טובה לפחד מהארי".
4 צפייה בגלריה
המלך צ'רלס
המלך צ'רלס
חיוך המונע מפחד?
(צילום: Gettyimages)
בריאיון שהעניק הארי לרשת ITV במסגרת קידום הספר סיפר כי אביו התקשה בהורות. "צ'רלס תמיד נתן לנו להרגיש שהוא לא באמת מוכן להורות. האחריות, הסבלנות, הזמן", אמר, והוסיף כי "אפילו הוא, למרות שהוא אדם גאה, היה מודה בזה", ואילו באוור בחר לחזק את דבריו של הנסיך. "צ'רלס מספיק מודע לעצמו כדי להבין כי לאחר מותה של דיאנה הוא היה הכל מלבד האב התומך שהוא היה צריך להיות. לעיתים קרובות מדי, בסופי שבוע ובמהלך חופשות מבית הספר, הארי הושאר תחת טיפולה של המטפלת שלו בהייגרואוב בזמן שאביו עסק בענייניו או התגורר בבית אחר עם קמילה".
אחד הציטוטים של הארי מתוך הספר, ושקיבל הרבה מאוד תשומת לב, היה הבקשה של צ'רלס מבניו לא להקשות עליו בשנותיו האחרונות. "בבקשה בנים, אל תהפכו את שנותיי האחרונות לאומללות", אמר. ובאוור מצידו מסביר כי אותו ציטוט פשוט מעיד על פגיעות, חולשה וחשש מעתיד שלטונו. "ההתייחסות לכל חולשה אנושית נראית לי כמו מומחיות של מייגן מרקל, בדיוק כפי שהשפילה את אביה וזרקה את בני משפחתה וחבריה הרבים" הסביר באוור. "היא מאוד נקמנית נגד משפחתו של הארי וכנראה זו הסיבה לכן שהארי דורש התנצלות. מייגן יכולה להריח חולשה מקילומטרים וצ'רלס מסריח ממנה באופן תמידי".
4 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
"מריחה חולשה מקילומטרים". מייגן מרקל
(צילום: Gettyimages)
נזכיר כי מעמדו והפופולריות של צ'רלס בקרב העם הבריטי די מוטלת בספק, כך שלמעשה אפשר לומר כי המלך נמצא במצב שכל צעד שלו, בנוגע לריאיון של הארי, עלול להחמיר את מצבו. מצד אחד הנסיך, כאמור, דאג להזכיר כי יש לו עוד "400 עמודים לפחות" להוציא לאור - כל זה בזמן שמקורות יודעי דבר מעבר לים מספרים כי גם מייגן צפויה לעבוד על ספר אוטוביוגרפי משלה - ומצד שני כוחו יוטל בספק במידה וייכנע לדרישותיהם של הדוכסים מסאסקס. מנגד מקורות מהארמון מבהירים כי הנסיך וויליאם וקייט מידלטון לא ישתפו פעולה עם ההתנצלות בפני הדוכסים וגם הפעם הם מתכוונים להתעלם מההאשמות של הארי ולהמשיך בשגרתם. "דיבור על פיוס הוא תעתוע. הארי ומייגן לא יסתפקו בדבר מלבד כניעה מוחלטת וניצחון", מבהיר באוור.
"אתם יודעים מה עשיתם ואני יודע למה עשיתם את זה. נתפסתם, אז פשוט תתנקו", הפציר הארי בבני משפחתו בריאיון ל"דיילי טלגרף", בשבוע שעבר. הארי הוסיף כי אם אנשים היו מקשיבים לו כשדיבר לראשונה על חששותיו לא היה נוצר אותו קרע משפחתי. "זה החלק הכי עצוב פה, זה באמת היה נמנע, אבל הם פשוט לא יכלו להתאפק".
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מייגן מרקל
הנסיך הארי מייגן מרקל
לא מתכוונים לוותר. מייגן והארי
(צילום: רויטרס)