6 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
הנסיך הארי
(צילום: Gettyimages)
ימים ספורים לפני צאתו לאור של SPARE, ספרו האוטוביוגרפי של הנסיך הארי, קטעים נבחרים מתוכו החלו לצוץ ברחבי הרשת. אמש (ד') פרסם אתר "הגרדיאן" חלק בו הארי מספר על הקרע בינו לבין אחיו, הנסיך וויליאם, ועל הרגע בו הסכסוך הפך לפיזי.
הנסיך הצעיר תיאר ריב בינו לבין אחיו שהתרחש בשנת 2019 בקוטג' בנוטינגהאם, שם התגוררו הארי ומייגן באותה התקופה. לדבריו של הארי, וויליאם כינה את מייגן "קשה", "גסה" ו"שוחקת", מילים שהארי טען שחזרו על עצמן "כמו תוכי" בעיתונות. הארי אמר לאחיו שהוא מצפה ממנו למשהו טוב יותר אבל לדבריו וויליאם לא חשב בהיגיון, מה שהוביל לכך שהשניים החלו לצעוק אחד על השני.
הארי האשים את אחיו הגדול בכל שהוא "מתנהג כמו יורש" ולא מסוגל להבין מדוע הוא (הארי) לא מסתפק בלהיות תחליף, וויליאם מצידו טען כי הוא מנסה לעזור להארי, שהגיב: "אתה רציני? לעזור לי? סליחה - לזה אתה קורא עזרה?" לדבריו, ההערה הזו הכעיסה את וויליאם שהלך זועם לכיוון המטבח. הארי המשיך וסיפר כי הגיש לאחיו כוס מים ואמר לו שהוא אינו יכול לדבר איתו כשהוא מתנהג כך ואז קרה התרחיש הבא: "וויליאם הניח את המים וניגש אליי. הכל קרה כל כך מהר. הוא תפס אותי מהצווארון, קרע לי את השרשרת והפיל אותי לרצפה. נחתי על הקערה של הכלב, שנשברה מתחתיי והחתיכות שלה חתכו אותי. שכבתי שם לרגע, המום, ואז קמתי על הרגליים ואמרתי לו לצאת מהבית".
על פי הנאמר ב"גרדיאן", הארי טען בספרו כי וויליאם דחק בו להכות בחזרה - תוך כדי שהזכיר לו ריבים שהיו להם בילדותם, אך הארי סירב לעשות זאת. אחיו הבכור עזב את המטבח וכמה רגעים לאחר מכן חזר שוב והתנצל. "לאחר שוויליאם עזב הוא צלצל ואמר לי 'אתה לא צריך לספר על זה למייגן'. שאלתי אותו 'אתה מתכוון על זה שתקפת אותי'? והוא אמר 'לא תקפתי אותך, הרולד'". הארי הוסיף כי הוא לא סיפר על כך מיד לאשתו אך כן התקשר למטפל שלו. לאחר שמייגן חזרה הביתה היא הבחינה בשפשופים וחבורות על גבו ואז הוא סיפר לה על התקיפה של אחיו. לדבריו, מייגן לא הופתעה וגם לא כל כך כעסה, "היא הייתה עצובה".
6 צפייה בגלריה
הנסיך וויליאם הנסיך הארי
הנסיך וויליאם הנסיך הארי
הריב הסלים לאלימות פיזית. הנסיכים וויליאם והארי
(צילום: Ap)
קטעים נבחרים מתוך הספר ממשיכים לדלוף לאורך היום: שעות ספורות לאחר שהאשים את אחיו שתקף אותו, כעת מפרסם האתר Page Six כי הארי מאשים את אחיו וגיסתו, קייט מידלטון, כי הם אלו שאמרו לו ללבוש את תחפושת הנאצי המפורסמת למסיבה בשנת 2005, ואף "התפקעו מצחוק" כשראו אותו עם צלב הקרס. בקטעים מהספר שהגיעו לידי אתר הרכילות, כותב הארי כי הוא התלבט בין שתי תחפושות - טייס או נאצי, ואחיו ואשתו נתנו את האישור הסופי. "התקשרתי לוויליאם וקייט ושאלתי מה הם חושבים, 'מדי נאצים' הם אמרו והתפקעו מצחוק".
הארי לבש את המדים והגיע למסיבת התחפושות שערך ריצ'רד מייד, מלווה בנסיך וויליאם שלבש בגד גוף שחור עם זנב ואוזניים מנומרות. התחפושת של הארי הפכה לכותרת הראשית בכל העיתונים למחרת ולנושא הכי מדובר בעולם. "אני מאוד מצטער אם פגעתי או גרמתי למישהו להרגיש לא בנוח", התנצל הנסיך, "זו הייתה בחירת לא מוצלחת של תחפושת ואני מצטער".
6 צפייה בגלריה
הנסיך הארי מדי נאצי
הנסיך הארי מדי נאצי
הנסיך הארי במדי נאצי
(צילום: Gettyimages)

גם קמילה פרקר בולס לא נותרה חסינה בספרו של הארי, שסיפר שם כיצד הוא ואחיו התחננו לאביהם שלא יתחתן איתה. הארי סיפר כי השניים חששו מכך שהיא תהיה אם חורגת ומרושעת והדביקו לה את הכינוי "האישה האחרת". הארי תיאר את המפגש הראשון שלהם עם קמילה והשווה את זה לזריקה - "עצום את העיניים ואתה אפילו לא תרגיש את זה". "אני זוכר שתהיתי אם היא תתאכזר אליי, אם היא תהיה כמו האימהות החורגות והמרושעות בסיפורים", נזכר הנסיך, והוסיף: "וויליאם חשד ב'אישה האחרת' במשך זמן רב, מה שבלבל וייסר אותו. כאשר החשדות הללו אושרו הוא חש חרטה והתייסר על כך שלא עשה או אמר דבר לפני כן".
עוד ציטוט שדלף מתוך הספר הוא של המלך צ'רלס, שלדבריו של הארי הביט לעברם של וויליאם והארי וביקש מהם לא לאמלל אותו. "בבקשה בנים", פנה אליהם. "אל תהפכו את שנותיי האחרונות לאומללות".
6 צפייה בגלריה
הנסיך הארי
הנסיך הארי
ספרו של הנסיך הארי
(צילום מסך)
שם הספר, SPARE, מגיע מסלנג ישן בקרב המלוכה. משמעות המילה היא שהבן הבכור הוא יורש התואר, הכוח וההון ואילו השני הוא תחליף למקרה שמשהו יקרה לאח הבכור. הכעס של הארי על היותו "מחליף" הוא הנושא העיקרי בספרו, בו סיפר גם על ילדותו, לימודיו, הקריירה שלו כבן מלוכה, שירותו הצבאי ואיך לא - יחסיו עם הוריו, אחיו והחיים לצידה של מייגן.
הספר, שצפוי לצאת לאור ביום שלישי הקרוב, נפתח עם הקדשה: "למג, ארצ'י ולילי... וכמובן לאמא שלי". על פי הדיווחים, הוא נפתח בהלוויתו של הנסיך פיליפ שנערכה באפריל 2021, שם פגש הארי את אחיו ואביו בטירת ווינדזור. הארי, שלאורך כל הספר מכנה את אחיו הגדול 'ווילי', מספר כי ברגע שהגיע לבריטניה כדי להיפרד מסבו ביקש פגישה חשאית עם אחיו ואביו. "ברגע שאבי ו-ווילי נכנסו לגנים ידעתי שהם מתכוננים לדו קרב", כתב. "הסתכלתי על ווילי, באמת הסתכלתי עליו - אולי בפעם הראשונה מאז שהיינו קטנים". הארי הוסיף כי הסתכל על כל פרט ופרט באחיו, כולל הקרחת שלו - שלטענתו מדאיגה ומתקדמת יותר משלו ותיאר אותו כהיפוכו הקוטבי. "אחי היקר, אויבי, איך הגענו לזה?" כמו כן הוסיף כי מי שהתקשרה לבשר לו על מותו של סבו היא סבתו, המלכה אליזבת המנוחה.
עוד סיפר הארי על המשפט המפורסם שאמר אביו, המלך צ'רלס, לאימו, הנסיכה דיאנה, ביום לידתו: "נפלא, עכשיו נתת לי יורש ומחליף - העבודה שלי הסתיימה". אותו משפט ידוע לשמצה עלה לכותרות כמה פעמים בסרטים דוקומנטריים על חייה של הנסיכה דיאנה, שסיפרה כי שעות ספורות לאחר שילדה את הארי צ'רלס הודיע לה כי הוא יוצא לבלות עם קמילה והשאיר אותה בוכה בבית החולים.
6 צפייה בגלריה
יום האם משפחת המלוכה הנסיכה דיאנה
יום האם משפחת המלוכה הנסיכה דיאנה
הנסיכה דיאנה עם היורש (וויליאם) והמחליף (הארי)
(צילום: אינסטגרם )
כאמור, הספר צפוי לצאת לאור ב-10 בינואר, יומיים לאחר שצפויים לעלות לאוויר שני ראיונות חדשים של הנסיך - האחד לרשת CBS והשני ל-ITV. בטריילר שפורסם מתוך הריאיון הראשון נראה הארי כשהוא מאשים, שוב, את בני המלוכה בהתנהלות מול התקשורת וטוען כי "שתיקה היא סוג של בגידה", ואילו בטריילר מתוך הריאיון השני מדבר הנסיך על הרצון להחזיר לחייו את משפחתו. "המשפחה שלי לא הראתה שום נכונות להתפייס. הייתי רוצה להחזיר את אבא שלי והייתי רוצה לקבל את אחי בחזרה. הם מעדיפים לשמור אותנו איכשהו בתור הנבלים".
הנסיך הארי מתראיין ל-ITV
במקביל לפרסומים, מקורות מארמון בקינגהאם מספרים כי משפחת המלוכה "מותשת לחלוטין" מהטענות הממוחזרות של הדוכסים מסאסקס - ומוסיפים כי נכון לרגע זה אין לארמון שום רצון להתייחס או להגיב. "הכל מאוד חוזר על עצמו", אמר מקור יודע דבר ל"מירור". "ההערות הבלתי פוסקות של הארי מתישות והוא יודע היטב שזה מאוד לא סביר שבני המלוכה יגיבו לו בחזרה". מקור נוסף הוסיף כי "הטענה שמשפחתו סירבה להתפייס איתו היא שטויות לחלוטין".
6 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס הנסיך וויליאם הנסיך הארי
הנסיך צ'רלס הנסיך וויליאם הנסיך הארי
מחכים לראות מה יעלה בגורלם
(צילום: GettyImages)